Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2008, 18:17   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Goed nieuws: "In 2030 rijden we gemiddeld nog 30 km/u"

Citaat:
wo 28/05/08 13:37 (UPDATE video) - De komende 20 jaar zal het verkeer op onze wegen nog onrustwekkend toenemen. Dat blijkt uit een studie van het Federaal Planbureau. Vooral het vrachtvervoer zou fors groeien.

Nu al staan er geregeld monsterfiles op de Belgische wegen, maar dat wordt binnenkort dagelijkse kost, zegt het Federaal Planbureau.

Als er geen maatregelen worden getroffen, dan zal het aantal kilometers dat we met z'n allen afleggen in de auto stijgen met 17 procent.

De grootste verantwoordelijke voor die stijging zijn de kleine autoritjes in onze vrije tijd, om boodschappen te doen of om op vakantie te gaan. Daardoor zou het verkeer ook steeds drukker worden buiten de spitsuren.

Daarnaast speelt ook de vergrijzing een rol. Er komen steeds meer bestuurders bij en in de groep van gepensioneerden zitten steeds meer vrouwen met een rijbewijs.

Maar het grootste probleem wordt de toename van het vrachtvervoer op onze wegen. Over 20 jaar zouden vrachtwagens 50 procent meer kilometers afleggen op de wegen.

Volgens experts zouden de snelwegen dan niet alleen in de spits dichtslibben, maar komen er de hele dag files. Die zouden zich bovendien uitbreiden naar de secundaire wegen. Uiteindelijk zouden we gemiddeld nog 30 km/u rijden.

Het Planbureau heeft wel geen rekening gehouden met eventuele beleidsmaatregelen. Zo zouden de invoering van een kilometerheffing en een beter openbaar vervoer soelaas kunnen bieden.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._Vrachtverkeer
Of, hoe kapitalistische accumulatie op haar eigen grenzen stuit. Maar we moeten toch, zoals de liberalen zeggen, de "logistieke hub" van Europa blijven zeker?

Stel u voor dat we in de plaats hiervan een moderne economie zouden opbouwen met maglev-treintjes, super-bussen, hypermodern goederentransport, ecologische hoogbouwsteden, lokale energie- en voedselproductie. Stel u voor dat we slim zouden zijn!

Maar goed, daar gaan we best niet op rekenen.

Laat het systeem zichzelf maar vernietigen.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 18:37   #2
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Of, hoe kapitalistische accumulatie op haar eigen grenzen stuit. Maar we moeten toch, zoals de liberalen zeggen, de "logistieke hub" van Europa blijven zeker?

Stel u voor dat we in de plaats hiervan een moderne economie zouden opbouwen met maglev-treintjes, super-bussen, hypermodern goederentransport, ecologische hoogbouwsteden, lokale energie- en voedselproductie. Stel u voor dat we slim zouden zijn!

Maar goed, daar gaan we best niet op rekenen.

Laat het systeem zichzelf maar vernietigen.
In Cuba heeft men bijna geen auto's en toch haalt men met die aftandse wagens bijlange geen gemiddelde van 30 km/uur...

In de USSR moest men zelfs voor een brood in een file gaan staan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 18:45   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.720
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik dacht dat betaalbare brandstof volgend jaar al tot het verleden ging behoren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 18:47   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De grootste verantwoordelijke voor die stijging zijn de kleine autoritjes in onze vrije tijd, om boodschappen te doen of om op vakantie te gaan.

...

Maar het grootste probleem wordt de toename van het vrachtvervoer op onze wegen. Over 20 jaar zouden vrachtwagens 50 procent meer kilometers afleggen op de wegen.
Ze moeten weten wat ze willen, he.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 18:54   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Het probleem is dat het politiek incorrect is om eens een rijstrook bij te trekken en ook de rijvaardigheid of onverantwoordelijkheid van vele chauffeurs.

De Rede zegt ons dat die files bijna allemaal ontstaan doordat de ring rond steden als Antwerpen en Brussel sowieso elk moment gesatureerd zijn. En het leuke in dit land is dat ze zowat alle verkeer langs de Brusselse ring sturen. Dat weten we allemaal.

Iedereen is er ook mee akkoord dat monsterfiles op de E19, E40 en aanverwanten ontstaan aan de "trechters" die hen aansluiten op de ring rond Antwerpen of Brussel. Het kleinste kind weet dat het dus een kwestie is van een paar stroken bij te trekken en sommige aansluitingen te hertekenen.

Dat gepaard met meer milieuvriendelijke wagens en we zijn al een pak verder.

Maar ja, deze problematiek is zoiets als de vergrijzing. Ze weten dat die eraan komt, ze weten dat die pijn zal doen. Maar het is "not done" om er iets aan te doen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 19:02   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

[quote=C2C;3456269]Stel u voor dat we in de plaats hiervan een moderne economie zouden opbouwen met maglev-treintjes[quote]

Een trein die 500 per uur haalt en gigantisch veel energie verbruikt door electromagneten die die trein moeten laten zweven is natuurlijk een noodzaak in een landje van nog geen keukenpapierke groot.

Citaat:
super-bussen
Hypergrote gevaarten op de weg. Ik ben nu al blij dat supertrucks voorlopig niet toegelaten zijn op onze wegen.

Citaat:
hypermodern goederentransport
Waaraan had u gedacht als we ervan uitgaan dat het JIT systeem niet snel weg zal gaan?

Citaat:
ecologische hoogbouwsteden
In welke zin zorgt een fermetteke voor saturatie van de wegen?

Citaat:
lokale energie- en voedselproductie
Zou wel leuk zijn ja. Alleen zie ik in Vlaanderen niet veel plaats voor nog meer voedselproductie. Lokale energieproductie is meestal kleinschalig en kan de noden niet lenigen. Hooguit de betere doe-het-zelver met veel geduld kan heel wat in en rond z'n huis doen om wat zon op te vangen, wat warmtewisselaars te plaatsen en beter te isoleren, maar daarmee ligt die extra rijstrook er nog niet eh... niet afwijken.

Citaat:
Laat het systeem zichzelf maar vernietigen.
En er zijn er die zeggen dat het Vlaams Belang aast op een verrottingsstrategie.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 19:13   #7
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

op vakantie gaan wordt straks bijna zo leuk als gaan werken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 19:35   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Men toch, men zingt al jaren dat de wegen dicht slippen, maar steeds opnieuw blijft de boel draaien.

En de vele filles die er nu zijn, zijn filles die speciaal worden veroorzaakt om de staatskast te vullen.

Iedereen weet immers dat de bedrijven direct andere transportmiddelen zouden aanspreken, als het wegvrachtverkeer echt zou komen vast te zitten.

In het verslag word er trouwens geen woord gerept over het vele vrachttransport dat naar waterwegen is aan het verhuizen in plaats van in de filles te gaan stil staan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 19:37   #9
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

In 2030 rijd niemand meer.Teveel taks
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 19:50   #10
jodewa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
Standaard meer treinen misschien??

Het zou misschien geen slecht idee zijn om iets meer sporen aan te leggen naar industiegebieden en om het vrachtvervoer per trein goedkoper te maken.
Wetende dat er om de drie minuten een trein kan vertrekken is er zelfs op de drukste lijnen nog een zee van tijd om vrachtvervoer in te lassen.
Of langs het water...Ik woon langs een dender die stilaan dichtslibt omdat er geen politieke interesse is om vracht langs het water te promoten. De kleinere boten varen maar tot Aalst terwijl er makkelijk tot een stuk in wallonie en in frankrijk zou kunnen gevaren worden, rechtsreeks vanuit A'pen.
Maar ja hoe meer trucks hoe meer accijzen zeker. Maar ook hoe meer luchtvervuiling, hoe meer file's, hoe meer overlast en hoe meer kanker.
Maar bref....geen politieker die daar zijn hand voor omdraait. De tijd dat die mannen de auto ruilen voor een heli( op onze kosten) komt angstwekkend dichterbij. De excellencies kunnen toch niet in de file staan zeker tussen het gewone volk...daarvoor vinden ze zich veel te belangrijk
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 20:01   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Iedereen weet immers dat de bedrijven direct andere transportmiddelen zouden aanspreken, als het wegvrachtverkeer echt zou komen vast te zitten.

In het verslag word er trouwens geen woord gerept over het vele vrachttransport dat naar waterwegen is aan het verhuizen in plaats van in de filles te gaan stil staan.
Bron, Jantje?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 20:20   #12
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Stel u voor dat we in de plaats hiervan een moderne economie zouden opbouwen met maglev-treintjes

Een trein die 500 per uur haalt en gigantisch veel energie verbruikt door electromagneten die die trein moeten laten zweven is natuurlijk een noodzaak in een landje van nog geen keukenpapierke groot.
Wel, in Tokyo en in China doen ze daar nochtans mooie dingen mee.

Maar laten we vooral gewoon wegen bijbouwen. Dan ligt binnenkort alles vol beton.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hypergrote gevaarten op de weg. Ik ben nu al blij dat supertrucks voorlopig niet toegelaten zijn op onze wegen.
Ge kent duidelijk het concept van de superbus niet eens.

Dus laat mij u inleiden. Dit is de superbus:

TU Delft is developing the Superbus concept for public transportation that uses high speed (150 - 250 km/h), electric powered, aerodynamic, "intelligent", road driven busses to offer on-demand point-to-point services. Passengers can reserve a spot on the vehicle on the Internet or by text messaging from their personal phone. Superbus will go directly to the passengers' destinations thus eliminating unnecessary stops and mileage. The vehicles operate at normal speeds on existing roadways, and will operate at high speeds on newly constructed Supertracks, which will be geothermically heated roadways specifically designed for Superbus vehicles. Each vehicle will have roughly 30 seats and an individual door for each seat. All of the intelligence and high-technology is concentrated in the vehicle, leaving the infrastructure simple and at low cost. As the life cycle of the vehicle is short, newly developed technologies can be rapidly implemented, assuring an up-to-date Superbus sytem. The team hopes to have a prototype built for demonstrations at the 2008 Olympic games in Beijing.

http://www.cleanenergyawards.com/top...il/project/35/

http://www.tudelft.nl/live/pagina.js...26b389&lang=en

Minister of Transport awards Superbus programme 7 million euro
http://www.tudelft.nl/live/pagina.js...5abe6e&lang=en





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waaraan had u gedacht als we ervan uitgaan dat het JIT systeem niet snel weg zal gaan?
Oh, er zijn zeer veel innovaties op dat vlak, zoals bimodale trucks of gewoon meer binnenscheepvaart.

Eén ding is zeker: tegen 30 km/u en permanente filedreigingen kunt ge naar uw 'Just in time' model wel fluiten, denk ik.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
In welke zin zorgt een fermetteke voor saturatie van de wegen?
Komaan Jazeker, ge weet toch beter.

Het suburbane model is dom en dwingt mensen hun auto te gebruiken om naar hun werk te rijden. Pendelen enzo, ooit van gehoord?

Concentreert alles in hippe hoogbouwsteden en ge hebt uiteraard veel minder extensief verkeer, veel minder energieverbruik en veel minder vervuiling.

Maar goed, als zelfs een Jan-met-de-Pet als Jazeker dit nog niet begrijpt, is het duidelijk dat er nog veel nood aan Volksopvoeding is.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zou wel leuk zijn ja. Alleen zie ik in Vlaanderen niet veel plaats voor nog meer voedselproductie. Lokale energieproductie is meestal kleinschalig en kan de noden niet lenigen. Hooguit de betere doe-het-zelver met veel geduld kan heel wat in en rond z'n huis doen om wat zon op te vangen, wat warmtewisselaars te plaatsen en beter te isoleren, maar daarmee ligt die extra rijstrook er nog niet eh... niet afwijken.
Ten eerste, we hebben geen extra rijstroken nodig.

Ten tweede, lokale voedsel en energieproductie vermindert de nood aan goederentransport, en is onderdeel van een globale visie over hoe we onze toekomst gaan ontwikkelen.

Een lokalistisch, hyper-efficiënt, hooggeconcentreerd complex met de ingrediënten die ik al eerder opsomde in een schone, leefbare, slimme synergie.


Volksopvoeding blijft duidelijk nodig.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 28 mei 2008 om 20:30.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 20:34   #13
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Om het effe met een concrete utopie te illustreren.

We kunnen bijvoorbeeld 10 zelfbedruipende termietentorens bouwen, om de 10 miljoen Belgen in te huisvesten.


Dan kunnen we de auto afschaffen, alle autostrades, alle lintbebouwing en alle fermettes sluiten en laten overwoekeren door de natuur.

Dat is de toekomst: goedkoop, gezond, groen, efficient, sexy en ambiance.



Two-mile high termite nest proposed to counter the population challenge

from Good Thinking (398 articles)

May 5, 2008 Forward-thinking architects are looking upwards in an effort to control a global population that is growing by around 2.2 per cent every year and becoming ever more concentrated in crowded cities. Eugene Tsui is taking nature as the inspiration for his 2-mile high, one-mile wide Ultima Tower, capable of housing up to a million people. Designed to be virtually impervious to wind, water and earthquakes Earthquake , the massive tower is conceived less as an architecture project but as a series of mini-ecosystems within which other architectural projects can be developed. And it offers some ingenious ideas on energy production, water use and intra-colony transport. At US$150 billion a pop, you wouldn't expect to see the Ultima being built any time soon, but as population pressure increases, it's pioneering ideas like these that will form the inspiration for real-world solutions.

Often through history there's been a fine line between genius and madness - and truly revolutionary ideas that are ahead of their time can sound like the latter. So perhaps it's worth suspending present-day disbelief when you're looking at an idea like the Ultima Tower.

The Earth's population is exploding to unprecedented numbers, bringing with it massive demands on energy, food production and public infrastructure. The percentage of humanity that's living in concentrated city areas has just tipped over 50%, and will continue to increase, meaning that areas that are already overcrowded will need to accommodate millions upon millions more people in the coming decades - and at the same time, more and more land will be needed to grow food for them.

This sort of mass challenge seems to galvanize architects; we've seen a few lately offer massive vertical solutions to the population challenge. The Ultima Tower takes a very interesting and organic approach, inspired by various forms of nature.

Its developer Eugene Tsui isn't thinking in terms of architecture, but of ecosystem creation - because at 2 miles high and with a base with a 1-mile diameter, the Ultima Tower is more like a framework within which smaller architecture can take place. Tsui sees the main challenges as working out how to service the structural, energy, safety, water and transport needs of the estimated 1 million inhabitants such a tower could accommodate.

The shape of the building draws inspiration from the nests of termites, a 1-mile wide funnel shape with gently curved sides. A criss-crossing network of double-helix cables distributes tension across the outer covering in such a way as to allow the entire building to absorb stresses instead of single areas. The design is extremely aerodynamically efficient, and resistant to earthquake shock waves. The structure is cooled in a similar way to a termite nest - the lower levels are cooled by water flow (in this case, a series of ground-floor waterfalls) and the cool air rises through the building, taking heat energy with it, and exits at the upper floors into the atmosphere.

The entire 150 million square foot surface of the building is covered with photovoltaic cells and wind turbine energy generators - and the extreme height of the structure allows a new form of energy generation to occur, using the differential in air pressure between the ground floor and the 10,500-foot high tip to generate further electricity for the project.

Tsui has looked carefully at how trees move water around their considerable vertical lengths and created a similar system for the Ultima Tower. Based on the principles of transpiration and cohesion, water pressure is created at the lower levels and a kind of capillary action moves the water upward through the structure. The entire building is originally situated in a large lake to provide a reserve from which to draw the large volumes of water needed. Large bodies of water are planned at 12 separate levels, to act as fire barriers, sprinkler reservoirs and recycled water basins, as well as for ecological and recreational purposes.

The individual floor environments are looked at as mini-ecosystems in which a range of bird, plant and animal life can coexist with the human habitants. Each of the 120 levels is treated as an entire landscaped neighborhood with a "sky" 30 to 50 meters high and inbuilt lakes, streams, rivers, hills and ravines give a natural setting to the flatter soil on which residential, public and commercial structures can then be built. Natural air is maintained through the building with a policy of using windows and vegetation rather than air conditioning to maintain cooling. As such, the upper floors have thinner air than the lower floors; a choice of altitudes for residents to make.

Ecological efficiency is encouraged through composting toilets, natural water cleaning systems and large amounts of forest and water-based life forms. Every residence is mandated to be a minimum of 100 feet by 100 feet, of which 50% must be covered by natural vegetation. Sunlight is directed through the floors by a system of external mirrors, in order to keep plant life a focus.

Elevators will be powered by compressed air, and a ride from the ground level to the top floors will take more than ten minutes at a constant speed. Getting around the floors themselves will be assisted by a vertically stacked train system, servicing as many as 30 floors at once. Here's hoping it doesn't break down!

Tsui's love of nature-inspired design is obvious in the construction of his astounding house in Berkeley, California, which is modeled after the segmented Tardigrade, one of nature's most indestructible creatures. He has built several other unique structures, with dozens more in planning and development phases, but nothing (obviously) of the scale of the Ultima Tower.

At an estimated cost of $150 billion to build, it's unlikely that we'll see the Ultima ever come to fruit. But as our numbers continue to increase and our physical space actively declines with increased food production, cities across the world are going to be forced to look at vertical solutions, and the range of ideas Tsui has packed into this one is quite outstanding.

Loz Blain

Images courtesy of Eugene Tsui / tsui design and research, inc.

See also - tsui design, Inhabitat.
Tags

* Alternative Energy Sources
* Architecture
* Building and Construction
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 28 mei 2008 om 20:36.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 20:57   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik zou graag heel hoog in zo'n toren wonen. Zo ergens op de hoogte waar vliegtuigen van bevriende stalinisten in kunnen vliegen. En vooral waar die toren wat meters heen en weer schuift bij veel wind. En zeker met hoogtevrees waar ik me op het derde verdiep al niet goed voel en waar je 3 uur onderweg bent naar de bovenste verdiepingen. En bij een brandje dat niet wordt veroorzaakt door onze vriend de palestijn zit je ook weer slook.

Nee echt... en het geeft het landschap wat meer schoonheid... volle bebouwing... je kan de horizon niet meer zien.

Ik ben totaal voor.

Dat is waarschijnlijk De Rede.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 mei 2008 om 20:58.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 21:08   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het probleem is dat het politiek incorrect is om eens een rijstrook bij te trekken en ook de rijvaardigheid of onverantwoordelijkheid van vele chauffeurs.

De Rede zegt ons dat die files bijna allemaal ontstaan doordat de ring rond steden als Antwerpen en Brussel sowieso elk moment gesatureerd zijn. En het leuke in dit land is dat ze zowat alle verkeer langs de Brusselse ring sturen. Dat weten we allemaal.

Iedereen is er ook mee akkoord dat monsterfiles op de E19, E40 en aanverwanten ontstaan aan de "trechters" die hen aansluiten op de ring rond Antwerpen of Brussel. Het kleinste kind weet dat het dus een kwestie is van een paar stroken bij te trekken en sommige aansluitingen te hertekenen.

Dat gepaard met meer milieuvriendelijke wagens en we zijn al een pak verder.

Maar ja, deze problematiek is zoiets als de vergrijzing. Ze weten dat die eraan komt, ze weten dat die pijn zal doen. Maar het is "not done" om er iets aan te doen.
waarom zitten de mensen die helder denken niet op de kabinetten... Ik kan eigenlijk volledig uw analyse volgen.
IK heb nog NOOIT begrepen als je 3vaksautostrade op een RING doet lopen waarom dat moet versmallen naar 0 vakken... Dus inderdaad vanaf Leuven verbreed je met 2 vakken tot aan Grootbijgaarden. en Omgekeerd uiteraard...
Volgens mij moet je zelfs niets of niemand onteigenen, en ligt er overal grond genoeg. Je kunt juist nog zitten lullen over de Viaduct van vilvoorde.

Ik heb ook nog nooit begrepen waarom er geen BHV ring ligt. Een ring van Halle over Aalst - Dendermonde naar Leuven. Je zou versteld staan hoeveel trafiek dan het hoekje kan afsteken en niet meer op de ring moet rijden...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 05:14   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bron, Jantje?
raadpleeg de informatie over het containervervoer via binnenwater maar.

Trouwen je zou dat gewoon zo ook kunnen weten, want een paar weken geleden zijn de sluiswachters van Wijnegem nog in staking geweest, juist omdat ze daar het toenemende scheepsverkeer harder en meer moeten werken.


Trouwens wie regelmatig in de havens komt, ziet zelf ook dat het binnenvaartverkeer sterk an het toenemen is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 12:50   #17
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
In welke zin zorgt een fermetteke voor saturatie van de wegen?
Dat fermetteke staat op kilometers van alle diensten en men is dus verplicht de wagen te gebruiken om van die diensten gebruik te maken.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 12:51   #18
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zou wel leuk zijn ja. Alleen zie ik in Vlaanderen niet veel plaats voor nog meer voedselproductie.
Dat komt door al die fermettekes.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 12:55   #19
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zou graag heel hoog in zo'n toren wonen. Zo ergens op de hoogte waar vliegtuigen van bevriende stalinisten in kunnen vliegen. En vooral waar die toren wat meters heen en weer schuift bij veel wind. En zeker met hoogtevrees waar ik me op het derde verdiep al niet goed voel en waar je 3 uur onderweg bent naar de bovenste verdiepingen. En bij een brandje dat niet wordt veroorzaakt door onze vriend de palestijn zit je ook weer slook.

Nee echt... en het geeft het landschap wat meer schoonheid... volle bebouwing... je kan de horizon niet meer zien.

Ik ben totaal voor.

Dat is waarschijnlijk De Rede.
Dat klopt. Vreemd genoeg ben ik het hier volledig eens met C2C. Het is dan ook een technocratisch idee, en de meeste socialisten zijn in sé technocraten. Zij het dan van een ander soort als ik, meestal, aangezien ik een liberalere aanpak heb.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:43   #20
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht



kvind mijn versie mooier

Naam: superbus.jpg
Bekeken: 497
Grootte: 15,6 KB
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be