Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 16:56   #1
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Weer Limburgs VB-raadslid naar LDD: "Vlaams Belang faalt"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Belang van Limburg:
Weer Limburgs VB-raadslid naar LDD: "Vlaams Belang faalt"
De overstap naar Lijst Dedecker (LDD) van Vlaams volksvertegenwoordiger John Vrancken afgelopen weekend nam bij het enige Vlaams Belang-gemeenteraadslid in Kinrooi, Jacky Smeets, de laatste twijfel weg om ook over te stappen naar LDD.
Lees verder bij de BRON
En de leegloop bij het blok gaat verder. (hield iemand de cijfers bij? )

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 augustus 2008 om 16:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 16:59   #2
FDM
Banneling

Standaard

JMD for president
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 17:26   #3
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Olé, weer een liberaal minder!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 17:32   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik had nooit durven vermoeden dat jij een dubbelnick van Decoorne was (of is het omgekeerd?).
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 17:38   #5
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Men moet zich wel eens de vraag stellen waarom die mensen allemaal weglopen van het Vlaams Belang. Dat kan niet louter wegens opportunisme zijn, want men haalt zich een hoop minder aangename toestanden op de hals, men verliest kennissen, sympathisanten, enz. Neen er moeten minstens een paar andere redenen zijn dan opportunisme.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 17:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 18:22   #6
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het eigenlijk vreemd dat al die VB-ers naar LDD gaan. NV/A lijkt me toch logischer?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 18:30   #7
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk vreemd dat al die VB-ers naar LDD gaan. NV/A lijkt me toch logischer?
Een pertinente opmerking inderdaad.

Wat er misschien ook op wijst dat niet iedereen, die in het VB terecht is gekomen op en top een rabiate Vlaams-nationalist is. Een stelling die reeds voordien al werd geopperd, en die inhoudt dat er vele proteststemmers zijn bij het VB. En de LDD is voor het ogenblijk een partij die deze protest (anti-establishment)stemmen lijkt te kanaliseren. Zoals het VB dat vroeger en nog altijd voor een groot stuk doet. Alleen , het VB heeft er een concurrent op dit vlak bijgekregen.
Oud 26 augustus 2008, 18:30   #8
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Men moet zich wel eens de vraag stellen waarom die mensen allemaal weglopen van het Vlaams Belang. Dat kan niet louter wegens opportunisme zijn, want men haalt zich een hoop minder aangename toestanden op de hals, men verliest kennissen, sympathisanten, enz. Neen er moeten minstens een paar andere redenen zijn dan opportunisme.
'al die mensen': er zijn ruim 800 gemeenteraadsleden en nog een paar honderd OCMW-raadsleden. Om wat te zeggen: in Oost-Vlaanderen zijn er nog geen 5 van de 300 lokale mandatarissen vertrokken.

't Is niet omdat er hier en daar iemand vertrekt dat er sprake is van een leegloop. Al is die wel georganiseerd.

Ik hoor wel dat LDD bezig is met de VLD-afdelingen aan het afdoen zijn in het Gentse, dat wel.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 18:32   #9
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een pertinente opmerking inderdaad.

Wat er misschien ook op wijst dat niet iedereen, die in het VB terecht is gekomen op en top een rabiate Vlaams-nationalist is. Een stelling die reeds voordien al werd geopperd, en die inhoudt dat er vele proteststemmers zijn bij het VB. En de LDD is voor het ogenblijk een partij die deze protest (anti-establishment)stemmen lijkt te kanaliseren. Zoals het VB dat vroeger en nog altijd voor een groot stuk doet. Alleen , het VB heeft er een concurrent op dit vlak bijgekregen.
Nu, dat klopt. Anderzijds: zolang de proteststemmen vertegenwoordigd worden vind ik dat een veel kleiner politiek deficiet dan dat de stemmen in de prullenbak gaan door niet-opkomst.

En goed, er zijn verkozenen die misschien eerder liberaal zijn van origine en die vinden nu dat hun plaats bij een liberale, of eerder libertaire, partij is. Soit.
Oud 26 augustus 2008, 18:40   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Nu, dat klopt. Anderzijds: zolang de proteststemmen vertegenwoordigd worden vind ik dat een veel kleiner politiek deficiet dan dat de stemmen in de prullenbak gaan door niet-opkomst.

En goed, er zijn verkozenen die misschien eerder liberaal zijn van origine en die vinden nu dat hun plaats bij een liberale, of eerder libertaire, partij is. Soit.
En dus, we moeten opletten wanneer we in % stemmen denken, dat we de VB-stemmen niet allemaal als separatistische of Vlaams-nationale stemmen bestempelen. Er zullen, zoals een peiling ook aanduidde, ook bijvoorbeeld koningsgezinden tussen zitten die afgeven op de beroepspolitiekers en de koning uit de wind willen zetten. En volgens die peilingen waren er dat 29% (wat ik wat veel vind) van de VB-kiezers. Er zitten misschien zelfs enkele Belgicisten tussen en zeker een hoop anti-migrantenstemmers. Maar er zitten ook moslims tussen en joden, en...

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 18:41.
Oud 26 augustus 2008, 18:46   #11
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dus, we moeten opletten wanneer we in % stemmen denken, dat we de VB-stemmen niet allemaal als separatistische of Vlaams-nationale stemmen bestempelen. Er zullen, zoals een peiling ook aanduidde, ook bijvoorbeeld koningsgezinden tussen zitten die afgeven op de beroepspolitiekers en de koning uit de wind willen zetten. En volgens die peilingen waren er dat 29% (wat ik wat veel vind) van de VB-kiezers. Er zitten misschien zelfs enkele Belgicisten tussen en zeker een hoop anti-migrantenstemmers.
Net zoals de separatisten niet allemaal bij het Vlaams Belang zitten, zijn niet alle Vlaams Belang-kiezers direct separatisten. Er zijn altijd proteststemmers geweest: een tante van mij stemde ooit voor de KP omdat ze niks anders vond. Tja. (ik was nog niet geboren toen). Daarnaast: heel wat kiezers zijn traditiestemmers en het is maar de vraag welke binding ze nog hebben met de partij zoals ze is. Zouden er bij de traditionele stemmers van de CD&V zoveel confederalisten zijn, gegeven het feit dat heel wat verkozenen zelfs niet weten wat het eigenlijk is? Of zouden de stemmers van SP.a altijd akkoord zijn met hun partij?

Vraag is wel of die kiezers bij een referendum ook voor onafhankelijkheid zouden stemmen als het Vlaams Belang daartoe oproept. Uiteindelijk lijkt het idee wat revolutionair voor nogal wat mensen en dat schrikt af.

Maar: je kan het Vlaams Belang niét verwijten van een geheim te maken van het standpunt.

En wat je bijgevoegde opmerking betreft: ja, er stemmen joden en moslims voor het Vlaams Belang maar of je die per definitie als anti-separatistisch kan indelen is maar de vraag.

Laatst gewijzigd door De Garde : 26 augustus 2008 om 18:48.
Oud 26 augustus 2008, 18:49   #12
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zoals de separatisten niet allemaal bij het Vlaams Belang zitten, zijn niet alle Vlaams Belang-kiezers direct separatisten. Er zijn altijd proteststemmers geweest: een tante van mij stemde ooit voor de KP omdat ze niks anders vond. Tja. (ik was nog niet geboren toen). Daarnaast: heel wat kiezers zijn traditiestemmers en het is maar de vraag welke binding ze nog hebben met de partij zoals ze is. Zouden er bij de traditionele stemmers van de CD&V zoveel confederalisten zijn, gegeven het feit dat heel wat verkozenen zelfs niet weten wat het eigenlijk is? Of zouden de stemmers van SP.a altijd akkoord zijn met hun partij?

Vraag is wel of die kiezers bij een referendum ook voor onafhankelijkheid zouden stemmen als het Vlaams Belang daartoe oproept. Uiteindelijk lijkt het idee wat revolutionair voor nogal wat mensen en dat schrikt af.

Maar: je kan het Vlaams Belang niét verwijten van een geheim te maken van het standpunt.
Het is allemaal nogal diffuus geworden. Veel mensen gaan 'shoppen' bij partijen zoals bij de banken. De Grote Verhalen zeggen hen niet meer zoveel.
Oud 26 augustus 2008, 18:52   #13
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is allemaal nogal diffuus geworden. Veel mensen gaan 'shoppen' bij partijen zoals bij de banken. De Grote Verhalen zeggen hen niet meer zoveel.
Goh, dat varieert. Maar de ontzuiling heeft inderdaad veel veranderd. Geldt ook voor het antifascisme overigens.
Oud 26 augustus 2008, 18:54   #14
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnaast: heel wat kiezers zijn traditiestemmers en het is maar de vraag welke binding ze nog hebben met de partij zoals ze is.
Dit is het Limburgse boegbeeld van het VB:
http://www.garagetv.be/video-galerij...a_Vissers.aspx

Moet een rare binding zijn om je daar aan te binden.
Oud 26 augustus 2008, 18:58   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh, dat varieert. Maar de ontzuiling heeft inderdaad veel veranderd. Geldt ook voor het antifascisme overigens.
Dat is ook zo.
Oud 27 augustus 2008, 08:43   #16
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Metro van vandaag:

BRUSSEL Guy Geens heeft met onmiddellijke ingang zijn ontslag gegeven als voorzitter van Lijst Dedecker Limburg. Hij zegt dit enerzijds te doen omwille van persoonlijke redenen en anderzijds omwille van de aanhoudende sfeer van postjespakkerij binnen Lijst Dedecker in Limburg. Geens benadrukt dat hij de persoon van Jean-Marie Dedecker (foto) nog steeds respecteert en een warm hart toedraagt. Dedecker zelf zegt op de hoogte te zijn van het ontslag en van Geens’ persoonlijke motieven, maar niet van de plaatselijke situatie.

tja, iemand moet plaats maken blijkbaar.
Oud 27 augustus 2008, 08:45   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ale gast.

LDD libertair noemen. Waar haalde het.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 08:51   #18
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ale gast.

LDD libertair noemen. Waar haalde het.
poujadistisch beter?
Oud 27 augustus 2008, 08:53   #19
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Denk ik al eerder.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 12:16   #20
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Wie, zoals ik, Jacky persoonlijk kent weet waar de klepel hangt. Fijn in het middelpunt van de belangstelling staan, terwijl je er niet in slaagt een eigen afdeling uit de grond te stampen te wijten aan je eigen onbekwaamheid en onkunde.

Je hele lijst en bestuur, dat het op je vrouw na, afbolt... dat wil wat zeggen nietwaar? En sterker, het niet afbolt uit de partij maar het gewoon afbolt van jou... hmmmmmm...

Sommige mensen binnen het Vlaams Belang zijn we beter kwijt dan rijk,... jacky is er zo eentje. Ik wens ze veel plezier met hem toe binnen LDD.

Of hoe plots, zogenaamde nationalisten en solidaristen het liberale levenslicht gezien hebben.

'De Spaanse herberg, vergaarbak van politiek ideologisch zaad- en karakterlozen'

Laatst gewijzigd door dominatrix : 27 augustus 2008 om 12:22.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be