![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in feite geen flauw benul meer van de standaard barema's tegenwoordig (arbeiders/bedienden).
Kan iemand me wat richtlijnen geven? Wat is een ongeschoolde arbeider? Hetzelfde als iemand die filosofie heeft gestudeerd en geen job vindt? Hoeveel verdient zo iemand? Is 1600 euro bruto voor iemand van 26 een "ongeschoolde arbeidersloon" of is dat een normaal loon voor iemand die een masterdiploma heeft behaald? Job: Sales executive in een IT firma.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 april 2008 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1200 is een standaard begin loon voor niet specifiek werk zonder hogere opleiding.
1600 , dan mag je al wat vaardigheden kunnen aantonen. En de jobomschrijving. Dat kan gaan van verkoper, tot leidinggevende aan verkopers die achter de bali van een computerzaak staan. Men gooit nogal graag met titels die niks zeggen.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maddox ik heb het over BRUTO lonen hé. laten we zorgen dat we netjes over hetzelfde praten.
De 1600 ging over het verkopen van computertoepassingen aan grote firma's, serieuze contracten dus, geen gsm-toepassingske
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 april 2008 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() €1600 brut voor zo'n job, welke firma bied dat? En als ze geluk hebben , vinden ze een gebuisde schoolverlater die liever zijn 4de hands Mercedes 190D onderhoud dan te sparen voor een huisje.
De jongste lijnverantwoordelijken op mijn werk hebben dat netto. (het zijn dezen die mij bellen als ze hun werk niet kunnen. Ik heb zeer veel werk....helaas)
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meestal begin je rond 1700 - 1800 bruto. Wat neerkomt op zo een 1200 euro netto.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cashieres enzo hebben met moeite €1000 maandelijks, wat €1500 brut is. In oude BEF'jes gesproken 400 frank per uur. Een ervaren lijnverantwoordelijke op mijn werk, die kan hopen op €1600-1700 per maand netto-met nachtwerk, afhankelijk van zijn/haar gezinssituatie. De handlangers komen aan de €1400 en de beginners hebben 1200-1300. Maar dan werken ze ook 40u/week, en geen ADV, feestdagen of weekend vergoeding (dit terwijl we wel elke week 1 uur meer werken de 6-2 2-10 ploegen, 4 uur elke zaterdag, en 6 uur elke feestdag die in de week valt). Ikzelf als bediende met direkte verantwoordelijkheid en vuile handen (mijn direkte kollega's en ik moeten alle machines kunnen bedienen en herstellen, de mensen hun machines leren bedienen en dagelijk onderhoud geven) kan in een goeie maand hopen op €1900 in het handje.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() thx. Graag dit draadje af en toe uppen. Lijkt me interessant om zoveel mogelijk info te krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe mijn best Circe.
Maar €1600 Brutto voor een job waarbij vaardigheden zoals commercieel inzicht, verkoopstechnieken en technologische beroepskennis nodig zijn, dan kan je beter gaan stempelen. Een goeie plongeur (afwasman) kan meer binnenhalen...
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Een stikster/strijkster (m/v
![]() En meestal genieten de meeste werknemers tegenwoordig van maaltijdcheques. Pas op hé.... Sommigen kunnen echt strijken/stikken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb al heel dikwijls moeten uitleggen dat bruto belangrijker is dan netto maar de meesten willen het echt niet snappen. Ik ga hier ook een pogingske doen. Stel jij bent alleenstaande en je hebt 1800 bruto en jij houdt 1200 netto over. Iemand anders met 1800 bruto maar die wel 3 kinderen ten laste heeft zal netto 1400 krijgen. Met andere woorden: ondanks dat het bruto voor beiden hetzelfde is heeft de ene toch 200 meer dan jou. En dan spreek ik nog niet over het feit dat de ene werkgever procentueel meer ( of minder ) geld afhoudt voor de belastingen. Zo kan jij met je 1800 bruto bij werkgever A meer netto krijgen dan bij werkgever B. Alleen zal je dankzij werkgever A een dikkere belastingbrief in de bus krijgen. Moraal van het verhaal: als je wenst lonen te vergelijken dan moet je dit doen aan de hand van de brutolonen. Men zegge het voort. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.loonwijzer.be/main/salarischeck http://www.vacature.com/salariskompas/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet toch ook eens de extra legale voordelen in kaart zetten bovenop de bruto wedde alvorens een juist beeld te hebben.
bv; 1600 br. + auto+tankkaart+taksen en verzekeringen+gsm+verplaatsingen...enz..
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Auto= €350 per maand in leasing (ik ben snel tevreden, een piepkleine Ludomobiel zoals een Opel Combo is al goed) Tankkaart 1500Km/maand zonder woon-werk verkeer. (A 6.5L/100km= €140 netto+ nog eens dat om heel België door te crossen voor het werk, boetes zijn voor mezelf) GSM; nu rond de €40 per maand. 1200 netto (geen kinderen noch ega ten laste); +350 auto+140 benzine+40 GSM + mogelijkheid tot overuren in alle kleuren van de regenboog (je zit in de bouw) , Ik zie er een winstplaatje in. Kan je iets doen met iemand die van alle markten thuis is?
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Alle huidige bruto-lonen van ambtenaren kun je vinden op het net.
Het enige wat je zelf moet weten is het exacte barema en het aantal jaren ancienniteit. Tot zover het taboe van 'hoeveel verdient een ambtenaar?' |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te veel naar verhouding tot de verantwoordelijkheid genomen en het nut voor de maatschappij
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met bijhorende premies veronderstel ik?
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdien bijna 1000€
![]() das veel he .....
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er van af wat je moet doen.
Als je bijna €1000 krijgt omdat je niks doet, is dat lekker. Moet je die bijna €1000 bij elkaar werken door hard labeur, dan heb ik bijna medelijden met je.
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²