![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, mijn gedacht.
Dat meneer Peeters dat er maar aan toevoegt als hij intellectueel eerlijk is. Wat hij niet is, zoveel is duidelijk.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goeie start post
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wanneer hebben de Flaminganten België besmeurd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Je kan de vraag ook anders stellen: Wanneer hebben de flaminganten eens België NIET besmeurd. Ze doen constant niet anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Voor voorbeelden van franstaligen/belgicisten die een landsdeel besmeurenmoet je gewoon de krant opendoen of even surfen, kan je evenveel voorbeelden geven van Flaminganten?
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 24 mei 2008 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Wanneer men tegen kinderen zegt: in deze speeltuin moogt ge niet komen spelen, tenzij dat ge Nederlands praat, ja dan komt dit toch niet goed over in het buitenland. Is dit besmeuren van België? Ik laat het over aan de lezer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch normaal dat mensen geen gebruik mogen maken van de openbare eigendommen als ze geen deel uitmaken van het Vlaamse openbare leven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() voor een overdraagzaam persoon komt dat inderdaad zo over . Voor mij gelukkig niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ook! Slecht één oplossing: België de vuinisbak in, geen stank meer, niets meer om te besmeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dus, als mijn kinderen onder mekaar Engels praten, mogen ze niet in een Vlaamse speeltuin spelen. Is wat kortzichtig. Niet? Sommige noemen dit 'zachte discriminatie'. Zover wil ik niet gaan natuurlijk, maar het is toch op het randje.
Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2008 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() als je af en toe eens een school (lees speelplaats) bezoekt in brussel of wallonie en je hoort de franstalige kinderen bezig dan begrijp je het pas wie wie besmeuren mag......... sinds enkele jaren gaat men je niet meer verwijten van "sale con" of "imbécile" maar van "sale flamand"..........
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik herhaal: indien mijn kinderen Engels spreken onder mekaar, dan mogen ze dus niet in een Vlaamse speeltuin spelen. Dat is wel de consekwentie van zulke regel. En dat komt in het buitenland alles behalve goed over. Vooral hier voor het imago van Vlaanderen. Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2008 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie controleert er of de kinderen Nederlanders (onder elkaar) spreken? Ik dacht dat de speeltuinen bedoeld waren voor Vlaamse kinderen omdat de speeltoestellen in het Nederlands werden uitgelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de kinderen mogen voor mijn part duits of chinees of spaans spreken onder elkaar in de speeltuin....... het zijn tenslotte onschuldige kinderen..... maar er moet wel een volwassene op toezien dat ze mekaar niet verwijten van "sale flamand" of "sale weet-ik-veel"............ en daar geef ik je gelijk in dat het in t'buitenland niet al te best zal overkomen net zo min als toen ik op vakantie in frankrijk een groepje belgische franstalige kinderen mekaar hoorde verwijten van "sale flamand"...... de franse kinderen begrepen er niks van maar de ouders die erbij waren trokken wel nogal een gezicht...... en vonden dat hun kinderen beter niet omgingen met "basse classe" die zulke scheldwoorden gebruiken..........
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Echter, in Nederland heeft de ultrabelgicist Verhofstadt het imago van België flink aangetast. De flaminganten willen België van buitenaf uitkleden, de belgicisten echter besmeuren België van binnenuit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een 'speel'tuin is in principe voor alle kinderen. Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2008 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus? Volgens mij is er geen portier die controleert of de kinderen wel Nederlands spreken. Het is gewoon een algemene regel, net als de regel dat kinderen van +- 14 jaar en ouder er niet toe zijn gelaten, omwille van de leefbaarheid van de speeltuin. Kennis van het Nederlands acht men bij de kinderen blijkbaar noodzaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() 't moest zo plezant maar niet zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is moeilijk uit te leggen in het buitenand, zo lijkt het. Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2008 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |