![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Vandeweek in Gent, drugsrazzia in de overpoort...
Het verhaal: de politie zet de uitgang af van de 2 respectievelijke café's, slaat iedereen in de boeien, en brengt ze dan naar 3 bussen die klaar stonden...Die drie bussen brengen al die mensen naar een bepaalde plaats waar ze allemaal gecontroleerd worden op drugs... De politie laat iedereen zich volledig uitkleden= volledig naakt, volledig !!! en fouilleert... Van de 18- jarigen worden ook de ouders gebeld en verwittigd... die 2 respectievelijke café's komt iedereen, het is belijkbaar enkel in het milieu en door de vaste klanten geweten dat er drugs verhandelt wordt een paar mensen (waaronder een vrouwelijk assistent aan de unief) waren daar gewoon iets aan het drinken (collega's onder elkaar) en waren dan ook woedend op de politie. Ze bekijken nu wat ze kunnen doen. Ze hebben geprobeerd om de kranten te verwittigen maar die reageren allemaal op dezelfde manier: "als we dit publiceren zijn we onze informanten kwijt" en verder geen uitleg... nu mijn vraag: vinden jullie dat dit kan? ikzelf heb 2 bemerkingen: ik begrijp de politie want hoe maak je het onderscheid maar het naaktfouilleren van iedereen is erover... Een 16-jarige die daar gewoon eens iets gaat drinken naakt gefouilleerd worden door de politie, dat kan wel eens een traumatische ervaring zijn...Ook werd er bij verzet of vraag om uitleg nogal bits gereageerd...
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 31 mei 2008 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kleed mij niet uit zunne. Dat zouden ze dan toch met geweld moeten gedaan hebben (wat ik betwijfel).
Voorts is het schandelijk, en dan nog wel voor zoiets als drugs. Jezus.
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Ofwel is er sprake van een veiligheidsfouillering. Dat is een vluchtige betasting van het lichaam, de kleding en bagage bij een identiteitscontrole bijvoorbeeld. Dat was het dus niet. - Ofwel is er sprake van een gerechtelijke fouillering als iemand wordt aangehouden. Dan is er een aanhoudingsmandaat nodig of aanwijzingen dat men bewijsmateriaal bij zich draagt. Dat was het ook niet: ergens aanwezig zijn is geen aanwijzing. - fouillering van het lichaam: als iemand wordt opgesloten en men wil onderzoeken of die persoon gevaarlijke stoffen of voorwerpen bij heeft die gevaarlijk zijn voor de persoon zelf, voor anderen of die de betrokkene zouden kunnen helpen bij een ontsnapping. Dat was het dus ook niet. Massaal klacht neerleggen bij het Comité P dus. Wat drugs betreft: het is een excuus voor de repressie. Men doet geen razzia's om drugs op te sporen, men gebruikt de drugs als excuus voor de razzia's. Er is geen oorlog tegen drugs maar een oorlog om drugs (en vooral de opbrengst ervan).
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen die toen op drugs betrapt waren, die stoppen dan toch niet met drugs?
Wat is het nut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diene 16-jarige zal daar geen trauma aan overhouden. Integendeel. Hij of zij wordt de held van de klas: opgepakt door de flikken, en in zijn of haren bloten gezet en wat fantasie erbij, .... ja wadde ...
Als ge tegen drugs zijt, zoals ikke, dan vindt ge zo'n razzia dik in orde. Nu nog tegen de krakers a.u.b.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
veiligheid heeft zijn prijs, en de goeien moeten het altijd met de slechten bekopen. De betrokkenen zouden beter kwaad zijn op de drugsdealers en -gebruikers die maakten dat die cafés daar zo'n slechte naam kregen dat de politie genoopt was op te treden.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Iemand fouilleren is niet hem als een boef behandelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Alle drugs legaliseren voor meerderjarigen en voor minderjarigen een gedoogbeleid zolang er geen nefaste problemen worden vastgesteld door school, gerecht of ouders en dat laatste wel in combinatie met degelijk onderricht over de gevaren van druggebruik (zeker als minderjarige voor ontwikkeling v/d geest vooral, dacht ik.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() is bevestigd door 5 onafhankelijke bronnen...oa de kelner van een cafe aan de overkant, een collega van die docente... Normaal Gentenaars die hierop zitten zouden er ook van moeten weten...
Het was de cuba Libre en den decadance...
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Iemand in de boeien slagen en wegvoeren naar ergens anders om naakt gefoulleerd te worden begint er toch aardig op te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() hier ebde u bron:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze je aantreffen in een boevennest, dan veronderstel ik dat het nuttig is dat ze even 't een en 't ander tsjekken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben zelf niet iemand die snel roddels geloofd en ze zeker niet zal doorvertellen... Maar dat verschillende mensen serieus hetzelfde vertellen lijkt mij toch wel ver van de pot gerukt om een verhaaltje te zijn...
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 1 juni 2008 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Want wie daar aangetroffen wordt is schuldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leef al meer dan een halve eeuw, en ik heb dat nog nooit mogen meemaken: naakt gefoejeerd worden. (zelfs gewoon foejeren heb ik nog nooit meegemaakt, tsja, op de luchthaven vb. was dat nog nooit nodig: ik ben nog nooit geopereerd geweest, dus geen ijzeren spillen aan mijn beendergestel ...) Maar als ik het ooit zou mogen meemaken, dan zou ik het gezelliger vinden mocht dat niet gebeuren in 't midden van een dansing, een markt of een winkelstraat. (en ik zou het nog gezelliger vinden, mocht ik mogen uitkiezen wie mij zou foejeren ... dat zou pas echt krimineel zijn)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Neen, om dat uit te zoeken is er de fouillering.
![]() |
![]() |