Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 08:05   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard 'Wie de scheiding der machten niet aanvaardt is geen democraat'

tgv de veroordeling van bart De Bie zegt Lex molenaar:
'Een partij die de scheiding der machten niet aanvaardt is niet democartisch'
Alle anti-VB-ers zullen het er bij deze gelegenheid roerend mee eens zijn.

Ik tracht enkele objectieve feiten in overweging te nemen:

1) Rechters worden benoemd en bevorderd door regime-getrouwe krachten vooral politieke. De overgrote meerderheid ven de rechters zijn dus regime-getrouw.

2)Uitspraken in een hoger beroep zijn zeer dikwijls anders dan voorheen zelfs zonder nieuwe feiten. Waarom?

3)Abu Jahjah verklaart: Als ik nu in beroep weer veroordeeld wordt dan is dat het bewijs dat België geen democratie is.

Hij wordt nu door heel wat linkse profs en politici gesteund en krijgt ook bv bij Knack een breed forum om zijn zaak te verdedigen. Een veel lichter vonnis lijkt er nu aan te komen.
Van zulk een behandeling kan Bart De Bie niet dromen.

4) Toen Abu Jahjah de eerste keer voor het gerecht verscheen had (denk ik) Verhofstadt openlijk min of meer gezegd dat AJ zou moeten...
Dus poging tot beïnvloedig.

5) De Wael heeft zopas het gerecht opgeroepen om de relschoppers van Anderlecht streng aan te pakken anders zou de politie gedemotiveerd geraken.
Dus poging tot beïnvloeding.

6) Willy Claes werd veroordeeld. Terecht meen ik.
Maar Claes is in de 'deftige' milieus en op TV een gewaardeerde persoon gebleven. Men stoort zich dus niet teveel aan die veroordeling.

7) Na de oorlog vooral toen de gruwelijke feiten van Auschwitz bekend geraakten werden 240 doodsvonissen uitgevoerd. Ongetwijfeld (en in zekere zin begrijpelijk) mede onder invloed van de straat.

Scheiding der machten zou mooi zijn, maar in de praktijk is het zeker niet altijd zo.

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2008 om 08:30.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:06   #2
abou Anis
Minister-President

Standaard

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Op zijn kop draag hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

Calimero is een heel lief kuikentje
(Calimero: 'ja, dat ben ik ook')
Hij vindt alles leuk en goed
En weet beslist wel wat hij doet!

Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Op zijn kop draagt hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

'Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:42   #3
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

5) De Wael heeft zopas het gerecht opgeroepen om de relschoppers van Anderlecht streng aan te pakken anders zou de politie gedemotiveerd geraken.
Deze ochtend hoorde ik dat ze de relschoppers moeilijk konden identificeren.... iedereen tevreden.

Verder is het idd zo dat het niet normaal is dat rechters via politieke wegen worden benoemd.

@ abou Anus, plaats eens wat zinnige berichten aub. Dank u.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:37   #4
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tgv de veroordeling van bart De Bie zegt Lex molenaar:
'Een partij die de scheiding der machten niet aanvaardt is niet democartisch'
Alle anti-VB-ers zullen het er bij deze gelegenheid roerend mee eens zijn.

Ik tracht enkele objectieve feiten in overweging te nemen:

1) Rechters worden benoemd en bevorderd door regime-getrouwe krachten vooral politieke. De overgrote meerderheid ven de rechters zijn dus regime-getrouw.

2)Uitspraken in een hoger beroep zijn zeer dikwijls anders dan voorheen zelfs zonder nieuwe feiten. Waarom?

3)Abu Jahjah verklaart: Als ik nu in beroep weer veroordeeld wordt dan is dat het bewijs dat België geen democratie is.

Hij wordt nu door heel wat linkse profs en politici gesteund en krijgt ook bv bij Knack een breed forum om zijn zaak te verdedigen. Een veel lichter vonnis lijkt er nu aan te komen.
Van zulk een behandeling kan Bart De Bie niet dromen.

4) Toen Abu Jahjah de eerste keer voor het gerecht verscheen had (denk ik) Verhofstadt openlijk min of meer gezegd dat AJ zou moeten...
Dus poging tot beïnvloedig.

6) Willy Claes werd veroordeeld. Terecht meen ik.
Maar Claes is in de 'deftige' milieus en op TV een gewaardeerde persoon gebleven. Men stoort zich dus niet teveel aan die veroordeling.

7) Na de oorlog vooral toen de gruwelijke feiten van Auschwitz bekend geraakten werden 240 doodsvonissen uitgevoerd. Ongetwijfeld (en in zekere zin begrijpelijk) mede onder invloed van de straat.

Scheiding der machten zou mooi zijn, maar in de praktijk is het zeker niet altijd zo.
Ik zou zelf stellen dat jij, lijstduwer van het VB zijnde, niet eens de democratische beginselen BEGRIJPT!
1) Natuurlijk worden de rechters benoemd door de regering, of ga je het Amerikaanse systeem voorstellen: dat die verkozen worden? Is dat democratischer? Moeten de rechters benoemd worden DOOR DE ANTI-ESTABLISHMENT verenigingen? Door PVDA, Front National?

2) Omdat de rechters in eerste aanleg onvoldoende rekening hielden met de feiten. Een beroepsprocedure (overigens ook aangevraagd door Debie zelf...) heeft niets te maken met nieuwe feiten: het is het heroverdoen van het proces door een hogere rechtbank, omdat men vindt dat er redenen zijn om aan dit vonnis te twijfelen. De veroordeelde crimineel doet dit vaak omdat hij zijn vonnis te streng vindt, of onterecht. De Staat doet dit omdat deze het vonnis te mild vindt, of onterecht.

3)In het zieke hoofd van xenofoben (overigens een echte geestesziekte) is er telkens de terugval in de obsessie: Debie versus Abou Jahjah is dus een voor de hand liggende vergelijking in jouw kopke. Maar er is geen enkel verband, noch door de feiten, noch door de procedure. Dit is niet eens appelen met citroenen vergelijken. Het is gebrabbel.
4) dito
5) dito
6) Ik vind ook dat de media Claes niet zouden mogen gebruiken als een Sp.a icoon. Dat stoort me enorm. Maar dat is de verantwoordelijkheid van de media. Maar het lijkt me tot dusver dat de man zich gerehabiliteerd heeft.
Mocht Debie later ook gaan optreden als pianist en zijn zondig verleden niet herhalen, dan zou ik hem ook een kans geven. Ik wil zelf nog liedjes voor hem komponeren �* la "Mijn naam is Claes, ik weet van niets"....
7) Ik ben blij dat je het folteren van gevangenen in Antwerpen en Auswich op dezelfde lijn zet. Maar je moet toegeven dat men de doodstraf niet meer uitvoert op Debie.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:42   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eens even rondgekeken in mijn kamer, maar nee, geen democraten hier.

Voor de rest volg ik de waarde abou Anis: Debie is een Calimerofiguur en aldus erg lachwekkend in zijn optreden.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:42   #6
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eric
Ik zou zelf stellen dat jij, lijstduwer van het VB zijnde, niet eens de democratische beginselen BEGRIJPT!
Tot zover iemand van de steekpenning partij.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:48   #7
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Deze ochtend hoorde ik dat ze de relschoppers moeilijk konden identificeren.... iedereen tevreden.

Verder is het idd zo dat het niet normaal is dat rechters via politieke wegen worden benoemd.

Je oren werken niet: men zei op de radio dat het moeilijk was omdat de jongeren vanuit allerlei omliggende gemeenten kwamen, en dus niet in Anderlecht bekend zijn.
Hoe kan de politie van Anderlecht een jongere herkennen die van Antwerpen of Gent komt? Maar ze zijn bezig en het lukt hen met veel moeite wel.

Rechters worden op dit ogenblik aangesteld door de uitvoerende macht, door de regering nadat ze zijn beoordeeld volgens objectieve criteria door de magistratuur zelf!
Daarenboven kent ons rechtssysteem "checks and balances", er zijn verschillende beroepsprocedures mogelijk, en de kans dat deze allemaal in handen zijn van rechters, zogenaamd benoemd door één partij is duidelijk klein.
Daarenboven dient men de rechterlijke macht niet telkens voor te stellen als waren het schatplichtigen: zij kunnen op geen enkele manier worden ontslagen door het politiek establishment, dus ik zie niet in hoe men hen politiek onder druk kan zetten.
Het onder druk zetten van rechters is ZWAAR strafbaar, en zelf de briefjes van politici die "een goed woordje deden" voor één of andere aanklager of aangeklaagde geven aanleiding tot serieuze repercursies op de carrière...
van de betrokken politici.

Maw: u lult maar wat....

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 mei 2008 om 09:58.
Oud 28 mei 2008, 10:33   #8
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je oren werken niet: men zei op de radio dat het moeilijk was omdat de jongeren vanuit allerlei omliggende gemeenten kwamen, en dus niet in Anderlecht bekend zijn.
Hoe kan de politie van Anderlecht een jongere herkennen die van Antwerpen of Gent komt? Maar ze zijn bezig en het lukt hen met veel moeite wel.

Rechters worden op dit ogenblik aangesteld door de uitvoerende macht, door de regering nadat ze zijn beoordeeld volgens objectieve criteria door de magistratuur zelf!
Daarenboven kent ons rechtssysteem "checks and balances", er zijn verschillende beroepsprocedures mogelijk, en de kans dat deze allemaal in handen zijn van rechters, zogenaamd benoemd door één partij is duidelijk klein.
Daarenboven dient men de rechterlijke macht niet telkens voor te stellen als waren het schatplichtigen: zij kunnen op geen enkele manier worden ontslagen door het politiek establishment, dus ik zie niet in hoe men hen politiek onder druk kan zetten.
Het onder druk zetten van rechters is ZWAAR strafbaar, en zelf de briefjes van politici die "een goed woordje deden" voor één of andere aanklager of aangeklaagde geven aanleiding tot serieuze repercursies op de carrière...
van de betrokken politici.

Maw: u lult maar wat....
Ik lul wat maar jij lult een heel pak!
Oud 28 mei 2008, 10:36   #9
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Daarenboven dient men de rechterlijke macht niet telkens voor te stellen als waren het schatplichtigen: zij kunnen op geen enkele manier worden ontslagen door het politiek establishment, dus ik zie niet in hoe men hen politiek onder druk kan zetten.
2) Het onder druk zetten van rechters is ZWAAR strafbaar, en zelf de briefjes van politici die "een goed woordje deden" voor één of andere aanklager of aangeklaagde geven aanleiding tot serieuze repercursies op de carrière...
van de betrokken politici. .
1) het politiek establishment selecteert, benoemt en bevordert ze
2) hadden Lizin, Verhofstadt & De Wael serieuze repercussies?
Oud 28 mei 2008, 10:39   #10
luc broes

Standaard

Citaat:
Wij zijn inderdaad geestelijk gehandicapt volgens Decroo en ericf
Oud 28 mei 2008, 10:50   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En "om technische redenenen" werden enkel allochtonen aangehouden in Anderlecht. De hooligans waren immers gekend en mochten dus vrij vernieling zaaien.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 10:58   #12
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Doe het eens voor.
Oud 28 mei 2008, 11:00   #13
ericferemans

Standaard

Citaat:
1) het politiek establishment selecteert, benoemt en bevordert ze
2) hadden Lizin, Verhofstadt & De Wael serieuze repercussies?
Ik ben:
a) blij omdat je mijn andere argumenten heb aanvaard. Je leert alle dagen bij hé Luk?
Nog één correctie: niet de overheid maar de magistratuur stelt de bevorderingen voor. Er is in ons land ECHT een scheiding van de machten, Luk.
b) nog blijer omdat je voor één keer gelijk hebt: Deze politici zijn helemaal niet gestraft door de kiezer. Daarom dat ze de verkiezingen hebben gewonnen!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 mei 2008 om 11:03.
Oud 28 mei 2008, 11:01   #14
luc broes

Standaard

Citaat:
"ANDERLECHT - Ondanks de duidelijke beelden van de rellen, ondanks de eis van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) voor een lik-op-stukbeleid, is nog geen enkel gerechtelijk onderzoek gestart naar de relschoppers van Anderlecht. 'De identificatie van de daders is een monnikenwerk', zucht Fanny Wellens van de politiezone Brussel-Zuid in Het Laatste Nieuws".

Onze vriend ericf noemt dat: Het is gebrabbel
Oud 28 mei 2008, 11:04   #15
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En "om technische redenenen" werden enkel allochtonen aangehouden in Anderlecht. De hooligans waren immers gekend en mochten dus vrij vernieling zaaien.
Klopt, ze hebben het echte tuig opgepakt want we hebben de beelden gezien en het waren niet de voetbalsupporters die met dranghekken en stenen aan het gooien waren.
Oud 28 mei 2008, 11:04   #16
abou Anis
Minister-President

Standaard

Tiens, één van de argumenten om voor het viseren van de allochtone jongeren was dat er daar veel meer tussenzaten die nog niet gekend waren en dat ze de hooligans allemaal op film hadden, waardoor ze toch eenvoudig te identificeren zouden zijn.

Het is blijkbaar waar: Debiel en Dehol hebben nog veel vrienden bij de flikken... Misschien moet er daar eens een grote kuis gehouden worden. Uit zelfverdediging natuurlijk.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 28 mei 2008 om 11:04.
Oud 28 mei 2008, 11:04   #17
ericferemans

Standaard

Citaat:
"ANDERLECHT - Ondanks de duidelijke beelden van de rellen, ondanks de eis van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) voor een lik-op-stukbeleid, is nog geen enkel gerechtelijk onderzoek gestart naar de relschoppers van Anderlecht. 'De identificatie van de daders is een monnikenwerk', zucht Fanny Wellens van de politiezone Brussel-Zuid in Het Laatste Nieuws".

Onze vriend ericf noemt dat: Het is gebrabbel
Natuurlijk is dat gebrabbel, omdat je aan informatievervalsing doet: het is niet de goede wil die ontbreekt, maar het is nogal wiedes dat de politie van Anderlecht de relschoppers uit Sint-Niklaas, Gent, Eigenbrakel en Luik niet kan herkennen, ze moet daarvoor samenwerken met andere politiecorpsen: dat is monnikenwerk, inderdaad.
Of heb jij thuis een database liggen met alle jongeren van Belgie?
Zitten alle supporters van Anderlecht in de files van de lokale politie?

Je zevert, Luc, je verteld blatende onzin en geeft niet de volledige verklaring voor het monikenwerk weer, zoals dit werd uitgelegd door de politie.
Je doet zoals steeds enke aan misleiding. Je bent wel een echte goede Blokker hoor Luk, maak je niet ongerust!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 mei 2008 om 11:07.
Oud 28 mei 2008, 11:06   #18
Luuk.
Vreemdeling

Standaard Scheiding der machten

Scheiding der machten?

Alles wordt geregeld van bovenaf. Dat was vroeger zo; dat is nu nog zo. Het enige verschil is dat men in de wetgeving regels mbt objectiviteit heeft aangebracht. Deze worden echter enkel naar buiten toe nageleefd. In realiteit wordt alles achter de schermen geregeld, althans voor wie een wederdienst kan leveren; wie dat niet wil of niet kan, valt uit onze "democratische(!) boot".
Luuk. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 11:09   #19
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luuk. Bekijk bericht
Scheiding der machten?

Alles wordt geregeld van bovenaf. Dat was vroeger zo; dat is nu nog zo. Het enige verschil is dat men in de wetgeving regels mbt objectiviteit heeft aangebracht. Deze worden echter enkel naar buiten toe nageleefd. In realiteit wordt alles achter de schermen geregeld, althans voor wie een wederdienst kan leveren; wie dat niet wil of niet kan, valt uit onze "democratische(!) boot".
Ja: de democratie is EEN COMPLOT! Het is ALLEMAAL SCHIJN!
en het VB is DEMOCRATISCH! Die leggen al hun KAARTEN OP TAFEL.
BIjvoorbeeld waar het ontbrekende miljard van hun kas naartoe is, als het tenandere al niet VEEL MEER IS!
Oud 28 mei 2008, 11:09   #20
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het is blijkbaar waar: Debiel en Dehol hebben nog veel vrienden bij de flikken... Misschien moet er daar eens een grote kuis gehouden worden. Uit zelfverdediging natuurlijk.
Juist niet want dan waren ze ( = de hekken- en stenengooiers ) al gevonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be