Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2002, 12:53   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Toch grappig die Blokkertjes. Na jarenlang Blok-gemekker en -gejammer, persmededelingen en veel demagogische prietpraat over het gebrek aan opvangplaatsen voor jeugdige delinquenten, werd besloten om de opvangcapaciteit uit te breiden met een twintigtal eenheden. Me zou kunnen verwachten dat het Blok met een zegebulletin zou uitpakken. Mis, het mag, maar niet in de electorale achtertuin van Dewinter. Niet in Ekeren. Zoiets als 30 km/uur in mijn straat, maar in geen geval twee straten verder. Hypokrieten, de overlast liefst voor de buren.
Hoplala, Vlaamse Jongeren Mechelen , zet de stekeltjes maar recht.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 13:15   #2
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Ik zou ook niet graag hebben dat ze dat in mijn achtertuin zetten, en ik denk dat vele mensen die mening delen hoor!
Oud 5 december 2002, 13:20   #3
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaanderenLeefbaar&Veilig
Toch grappig die Blokkertjes. Na jarenlang Blok-gemekker en -gejammer, persmededelingen en veel demagogische prietpraat over het gebrek aan opvangplaatsen voor jeugdige delinquenten, werd besloten om de opvangcapaciteit uit te breiden met een twintigtal eenheden. Me zou kunnen verwachten dat het Blok met een zegebulletin zou uitpakken. Mis, het mag, maar niet in de electorale achtertuin van Dewinter. Niet in Ekeren. Zoiets als 30 km/uur in mijn straat, maar in geen geval twee straten verder. Hypokrieten, de overlast liefst voor de buren.
Hoplala, Vlaamse Jongeren Mechelen , zet de stekeltjes maar recht.
Het Blok leeft van de slecht nieuws show.
Dit past zeker niet in hun kraam.
Toch een prachtig staaltje van politiek steekspel om precies daar een instelling in te richten.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 13:40   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch een prachtig staaltje van politiek steekspel om precies daar een instelling in te richten
Daar stond ik nog niet bij stil. Ik vond het al flauw van het Blok om zich hier tegen te verzetten.

Aan de andere kant wil ik graag dat iedereen zijn gft-afval beter sorteert of zelf verwerkt maar ik zou niet zo gelukkig zijn moesten ze alles in mijn achtertuin, bij mijn eigen gft-afval, komen deponeren.

Bij nader inzien lijkt het dus inderdaad op de zoveelste afrekening met "die partij".
Oud 5 december 2002, 13:43   #5
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Not
In
My
Backyard

Nimb-Syndroom velt Vlaams Blok!!!
Oud 5 december 2002, 13:49   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
‘Je déteste vos idées, mais je serais prêt �* me faire tuer pour défendre votre droit de les exprimer librement’ (Voltaire).
En wie geraakt langzaam geveld omdat bovengenoemde niet in de praktijk wordt gebracht?

Gold het nimby-syndroom ook in Hengelhoef? Of speelde "men" daar alleen met de mensen EN met de wetten?
Oud 5 december 2002, 14:00   #7
Minister-President

Standaard

Uiteraard zal het traiteren van een politieke vijand er wel voor een stuk tussen zitten, maar niemand kan er naast kijken: het Blok krijgt waar het om vraagt. Hoe dan ook, netjes is het niet om het "geschenk" door te schuiven naar vrienden (ook kiezers !). Zo zie je maar, politici denken enkel in functie van het persoonlijk belang. Allemaal één pot nat.
Oud 5 december 2002, 15:12   #8
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

En waar heb je dat gehoord? Heb je een bewijs?

Jörgen
Oud 5 december 2002, 16:02   #9
Minister-President

Standaard

Het Nieuwsblad-Het Volk, beste vriend.
Ingaan op de boodschap en niet rond de pot draaien als het even kan. Ik ga van de veronderstelling uit dat wie op politieke fora actief is een weg zoekt in de wirwar van politieke leugens en manoevers van ALLE partijen.
Een verschil van mening moet kunnen.
Oud 5 december 2002, 16:06   #10
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Neen maar ik had dat echt nog niet gehoord of gelezen ... zal nu even nieuwsblad openslaan. Inderdaad pagina 9!

Ieder zijn mening en ik kan die van Dewinter wel volgen.

Jörgen
Oud 5 december 2002, 16:54   #11
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

het is niet het vlaams blok dat in ekeren woont,wel de winter en hij mag als privé persoon er ook een mening op nahouden, toen de decker dutroux ging bezoeken zei men toch ook niet ,de vld is dutroux gaan bezoeken,het is misschien een manke vergelijking maar je zult hem wel snappen denk ik,ik geef deze maal de winter gelijk met zijn protest,heb zo een stil vermoeden dat men dat zo gepland heeft om de winter nog meer indescrediet te brengen,mensen ze hebben er toch schrik van,en dat is misschien niet ongewettigt.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 16:59   #12
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Joske,

Goed geantwoord, het is ook daarom dat ik schreef dat ik Dewinter wel kan volgen.

Jörgen Noens
Oud 6 december 2002, 18:03   #13
Minister-President

Standaard

Moet ik toch tegenspreken. Als door een onverwachte rukwind een hoop afval in uw hof waait, geeft dat u het recht om de rotzooi bij uw gebuur te gooien ?
Heeft het Blok Vande Lanotte niet bij herhaling aangevallen (en terecht) omdat hij geen centrum voor illegalen in zijn electorale achtertuin (Oostende) wou ? Nochtans is de nood aan opvang in de kuststreek het grootst. Alles te maken met 'eng' eigenbelang "Eigen Volk Eerst - altijd en overal". Wij krijgen werkelijk de politici die we verdienen.

Vlaanderen vrij en vrank !
Oud 9 december 2002, 15:38   #14
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Als de vraag het grootst in Oost-Vlaanderen is, waarom moet er dan één komen in Ekeren? Je spreekt jezelf hier tegen! En uit uw antwoord zal ik steeds onthouden dat jij asielzoekers vergelijkt met een hoop afval ... het ware gelaat van Vlaanderen Leefbaar komt boven!

Jörgen NOens
Oud 9 december 2002, 17:49   #15
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Als de vraag het grootst in Oost-Vlaanderen is, waarom moet er dan één komen in Ekeren? Je spreekt jezelf hier tegen! En uit uw antwoord zal ik steeds onthouden dat jij asielzoekers vergelijkt met een hoop afval ... het ware gelaat van Vlaanderen Leefbaar komt boven!

Jörgen NOens
Komt het onverdraagzaam karakter van het Blokkertje weer boven ? Het gaat niet om "afval", dat weet u best.
Dewinter vreest "overlast" in zijn electoraal kringetje. Eigenbelang weet u wel. Een symbolische en plastische omschrijving van een andere vorm van overlast misbruiken is intellectueel oneerlijk. Foei, jongen !
Oud 9 december 2002, 21:51   #16
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Misschien wordt gemeend dat het centrum voor jeugddelinquenten moet verhuizen naar de Legeweg in Sint-Andries Brugge????
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 11:53   #17
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Misschien wordt gemeend dat het centrum voor jeugddelinquenten moet verhuizen naar de Legeweg in Sint-Andries Brugge????
Opnieuw een persoonlijke aanval van betaalde partijslaaf en fundamentalist Marc Joris, onder een van zijn pseudoniemen uiteraard: "Guderian".
Heeft als taak in de partij de media te manipuleren via lezersbrieven op naam van diverse partijleden. Op de fora doet hij bij middel van laaghartige en leugenachtige persoonlijke aanvallen, onder pseudoniemen uiteraard. Onder het motto: Ontwijk de essentie en blijf de leugens en rotzooi herhalen, er blijft altijd wel wat hangen'
Oud 10 december 2002, 12:56   #18
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Is de ziekte van FDW, niet de ziekte van de meeste burgers in ons land? Iedereen wil dat er iets aangedaan wordt, zolang dat er geen nieuw opvangcentrum wordt opgericht bij hen in de buurt. Vaak heeft dit te maken met angst en onwettendheid. Dit is een effect van de Ik-maatschappij, denk dat er niet te onderschatten taak rust bij de volgende regeringen en middengroepen om daar iets aan te veranderen
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 13:07   #19
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Moet ik toch tegenspreken. Als door een onverwachte rukwind een hoop afval in uw hof waait, geeft dat u het recht om de rotzooi bij uw gebuur te gooien ?
Ik vergelijk niemand met afval ... bovenstaand citaat is afkomstig van jouw hand! Wie maakt de vergelijking met "afval" en "rotzooi"?

Jörgen Noens
Oud 13 december 2002, 11:27   #20
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

De krant van vandaag al gelezen:In Ekeren stapt de VLD op als dat centrum voor jeugddeliquenten er komt,waar zitten jullie nu met :Het Vlaams Blok wil dat niet?
joske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be