![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Woont in Marokko ander volk? - Telegraafcolumnist Jos van Noord verbaast zich over het grote verschil tussen Marokkanen in Scheveningen en in Marrakesh..
"Vuile hómó's!" klonk het over de Scheveningseweg, net toen ik daar naar de haven fietste om wat verse visjes te kopen. Vier kliermarokkaantjes scholden vanuit hun auto een paar kerels uit bij de tramhalte. Te dom om te beseffen hoe ze zichzelf omlaaghalen. Moet �*k eens proberen, in Marokko! Waarom geeft dat handjevol Noord-Afrikaanse medelanders telkens weer zo'n verkeerd visitekaartje af en hoor ik uit hun herkomstgroep nooit protest, zodat iedereen behalve Balkenende geïrriteerd raakt over die rotlui? Met provocaties trek je aandacht. Zoals die relnichten die overal neukparken willen, ook al zijn ouders met kinderwagens niet gecharmeerd van die afgezakte broeken in het publieke wandeldomein. Krijgen ze weer een rapport van meehuilwethouder Van Alphen, die zijn sociale ambtenaren nog één keer laat uitleggen dat alles moet kunnen. Wijkoudsten, buurtvaders, streetcornerwerkers voor die Berberklanten, je zou je als fatsoenlijke Marokkaan toch kapot schamen! Uitkeringen voor nieuwkomers die ons haten. Per KLM naar ons land, maar dan moet die andere passagier wél verkassen, want moe-met-d'r-boerka wil niet naast een man zitten. Wil blote kunst weghangen, weigert een mannelijke arts, tolereert geen bouwvakkers in korte broek en gooit alle homo's liefst van een hoge flat, omdat sowieso niet-moslims niet deugen, want dat predikt onze salafistische imam in Den Haag luidkeels elke vrijdag, insha'Allah eerdaags onze vrije dag. Een cartoonist tekent een rake prent - 'Met deze hand schud ik geen ongelovige de hand, maar neem ik uitsluitend zijn geld aan' - maar onze pliesie licht hem van z'n bed, met een man of twintig. Gij zult niet klagen, komt de fundamentalist Balkenende zelf intussen met het Elfde Gebod. Godgeklaagd. Alsof er in Marokko een ander volk woont, zei mijn buurman, die met z'n blonde tienerdochter naar Marrakesh was geweest. De buurt had hem zó gewaarschuwd: ze gaan met hun tengels aan je dochter zitten! Súperleuke vakantie gehad, iedereen aardig, lekker eten, niemand opdringerig, nergens getild. Een en al gedienstigheid en vriendelijkheid. Leuke jongelui, die hot en hip gekleed gaan. Helemaal top! "Van wat ik in Den Haag zie, heb ik in Marokko n�*éts herkend", zei mijn buurman. "Zelfs de islam heeft daar iets positiefs!" Als correspondent van deze krant woonde ik jarenlang in Cairo, naast een moskee. De imam was herhaaldelijk in Europa geweest en toen ik tijdens het Eid al-Kabir, het grote moslimfeest, als dinergast naast hem aan de lange buitentafel zat, zei hij mij: "In het Oosten vind je de Koran, maar zonder islam. In het Westen vind je de islam, maar zonder Koran!" Voor homoseks schijnt Tanger het mekka te zijn, hoorde ik bij de tramhalte. http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...r_volk___.html Bovenstaand artikel lijkt me duidelijk, en in plaats van Scheveningen had er net zo goed Brussel, Antwerpen, Marseille, Valencia of om het even welke West-Europese stad kunnen staan. Dus, hoe komt het dat met name Marokkanen zich totaal anders gedragen in Europa dan in hun land van herkomst, terwijl ze in West-Europa juist veel meer kansen krijgen om zich te ontwikkelen en wat van hun leven te maken? Zelf denk ik dat het een combinatie is van verschillende factoren is, waarvan de belangrijkste het niet aankunnen van de vrijheid in Europa, en hun heilig boekske zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hetzelfde fenomeen ziet men in Turkije. Ooit (dus een jaar of 10 geleden) vroeg ik op verlof aan een van de daar wonende turkse mensen hoe het kwam dat ik zo weinig hoofddoeken in het straatbeeld zag, terwijl er volgens mij in onze steden méér hoofddoeken rondlopen dan in gelijkwelke turkse stad. zijn antwoord verbaasde me (toen nog wel, nu niet meer): ho! maar die zijn lid van een aparte sekte, en wij sturen die allemaal naar jullie! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wat voor Marokkanen emigreren uit Marokko?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus het heeft niets met religie te maken?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door goodwill : 29 mei 2008 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() *knip*
Dergelijke uitspraken vallen onder de wetgeving op racisme en zijn bijgevolg strafbaar. Mvg, Diatonos
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Diatonos : 29 mei 2008 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk niet. Het kleinste kind weet dat.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat mij vooral stoort is dat hij alle Marokanen hier op 1 hoop smijt. zulke grove veralgemeningen wijzen meestal niet op een schitterende argumentatie.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door shaddy : 29 mei 2008 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie geen enkel serieus argument, enkel insinuaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou die racismewet volgens jou ook van toepassing zijn op die turk die me vertelde dat ze enkel "mensen van die sekte" naar ons stuurden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De turken daar zeggen steeds hetzelfde de "slechten" zitten bij ons wij zijn de goede. Waarschijnlijk ook ergens een verkooppraatje. Maar het geeft wel een beeld weer over hoe ze denken over al die emmigranten. Niet goed dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noord-Afrika heeft zijn eigen dynamiek...en zal mentaal steeds "losser" staan van de ge-emigreerde gemeenschappen hier in Europa.
Dat is iets waar onze politici op moeten nadenken EN reageren! We zitten met mensen die zich hier als "vreemdeling" gedragen ,maar het ondertussen ook in stijgende mate zijn in hun "gebieden van afkomst"(hoewel ze dat zelf niet zo graag zullen horen) Dat is niks opmerkelijks,ook Amerikanen van een paar generaties ver zijn moeilijk nog "Europeaan" of "Afrikaan" te noemen.Ze hebben nog de fysieke kenmerken ervan en dat is het zo een beetje.... ![]() Of bedenk hoe het mogelijk is dat Nederlands-sprekende volken),of Duitssprekende-) die geografisch NAAST elkaar wonen al verschillen ontwikkelen in mentaliteit en gewoonten.... Laatst gewijzigd door kelt : 29 mei 2008 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja zo is links. Alle vrijheden van hun eigen burgers opgeven. Ze proeven politieke macht. Ik geloof dat ze dit in oorlogstijd "zwarten" noemden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik in mijn eerste post al zei: "Zelf denk ik dat het een combinatie is van verschillende factoren is, waarvan de belangrijkste het niet aankunnen van de vrijheid in Europa, en hun heilig boekske zijn." En zoals kelt in zijn post al zei, heeft Noord-Afrika een eigen dynamiek. Zelfs daar staat de tijd niet stil. Echter, mentaal gezien staat de tijd staat wél heel erg vaak stil voor naar Europa geëmigreerde Marokkanen, waardoor die mentaal gezien dus nog steeds leven in het Marokko van hun jeugdjaren toen de religieuze achterlijkheid van de islam ook daar welig tierde. Deze eerste generatie in West-Europa woonachtige Marokkanen heeft dan de religieuze achterlijkheid zoals zij die uit hun jeugdjaren in Marokko kenden, doorgegeven aan hun kinderen, en inmiddels ook weer aan hun kleinkinderen. Tel daarbij op het relatief grote aantal door Saoudi-Arabië gefinanciëerde en opgeleide salafistische en wahabistische imams dat in West-Europese moskees actief is -en haat tegen alles wat westers is preekt- en we zijn er: religie speelt dus een grote rol van betekenis. Het één en ander wordt dan ook nog versterkt doordat velen hun partner in het land van herkomst, Marokko dus, gaan halen. En dan niet een partner uit de relatief moderne grote steden, maar wel uit de veelal nog steeds in achterlijkheid verkerende middeleeuwse dorpsgemeenschappen waar de islam nog steeds het gehele dagelijks leven bepaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |