![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vivant is voorstander van de invoering van het basisinkomen en voor de invoering van het bindend referendum. Stel dat Vivant een absolute meerderheid zou behalen en dat het het basisinkomen zou invoeren, en stel dat na verloop van tijd (bv. in het midden van de legislatuur van de Vivantregering) er voldoende handtekeningen zouden worden verzameld om een bindend referendum te houden over de afschaffing van het basisinkomen. Stel dat in dat referendum een meerderheid zich zou uitspreken om het basisinkomen af te schaffen en stel tegelijkertijd dat Vivant dan in het parlement nog steeds over een absolute meerderheid zou beschikken. Zou de Vivantregering zich dan neerleggen bij de uitslag van een dergelijk referendum ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() -> Partijdiscussies
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Binenkort op dit forum :
de politieke thriller - intussen stem alsjeblieft mee met de forumverkiezingen - ik zou graag in de 2de ronde voor presidentsverkiezingen komen & dan kan ik eindelijk een politieke thriller organsiseren - schrijven - uitvoeren - opvoeren -
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Waw cynicus, je hebt een nieuwe tijd in het nederlands uitgevonden, de nog komende onvoltooide toekomende toekomstige tijd, die echter nog niet gebeurt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als Vivant een onpopulair punt wil promoten, dan is dat haar volste recht.
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Vivant voorstellen = stap 1 afbraak sociale zekerheid
Hoe geloofwaardig was die partij met een multimiljardair aan top en actief in bedrijfsleven en die er enkel op uit is zijn winsten te maximaliseren, gaf hij zelf nooit toe bijna geen belastingen te moeten betalen... maar het werkvolk zijn de producten, de robotten van de kapitalisten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vivant zal niet anders kunnen dan zich er gewoon bij neerleggen tiens. Wat had je gedacht?
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vivant pleit er ook voor dat we het basisinkomen zo democratisch mogelijk invoeren, bij voorkeur met een burgerreferendum. http://www.vivant.org:8080/Vivant/nl...fest_mail.html Het spreekt vanzelf dat het basisinkomen, noch enige andere maatregel, bestaansrecht heeft zolang de meerderheid van de burgers zich daartegen verzet. Indien een meerderheid de invoering van het basisinkomen niet ziet zitten, zal Vivant moeten blijven argumenteren in de hoop dat voldoende mensen kunnen worden overtuigd.
![]() |