![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() ![]() Wie zag de recente verfilming van het door Mel Gibson geïnterpreteerde Passieverhaal al ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach ja... nog maar eens een film.
En nog maar eens een hele hoop merchandising-rotzooi. De leukste reli-gadgets vindt ge trouwens in Rome; hilarische spullen. Mij raakt het inmiddels al helemaal niet meer (en ja, ik ben gelovig en christen). Wschl. ga ik de film wel eens te zien krijgen, maar 'k ga me nu niet meteen naar de bioskoop verplaatsen voor alweer een Amerikaanse bijbelfilm.
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb 'm gister gezien (beroepshalve). Vond 'm nogal bloederig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de waarschuwing. Beroepshalve; zit je in de filmbranche of in de journalistiek? (in dat geval: gelukzakske! :o ) Btw. als je ooit eens naar Rome gaat en op zoek bent naar een echt uniek "prullum", dan kan ik je wel een adresje bezorgen waar je de enige echte "kardinaals-sokken" kan kopen (zwart met een biesje). Kijk, met zo'n dingen kan ik nog wel eens lachen... Fake spijkers aan een lederen lintje daarentegen... ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij inspireren die spijkers niet erg, hoewel ik de flagrante kitch van anderssoortige bondieuserietjes vaak merkwaardig aantrekkelijk vind (Heilige Harten, ambeleinekes, podnestels, gewijd water in Mariale recipiënten, rozige heiligenbeeldjes, .....mmmmmmmmm)
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Man dressed as the devil disrupts Passion movie
By Bill Dinkel, THG News Moviegoers at Country Cinemas in Evansville attending a showing of ?Passion of the Christ? got more than they bargained for Saturday night. They were greeted in the lobby of the theater by a man wearing a ?red devil? costume. Tyler Wendell, a 19 year old freshman at the University of Southern Indiana, caused quite a ruckus with his get-up. The audience, many who were part of church groups, was visibly upset by the antics of Wendell. 'I always like to push the limits,' Wendell said. Many were upset that Wendell chose to wear a devil costume to a religious movie. Many patrons jeered Wendell as he stood in line for concessions. Once inside the movie, Christians began pelting Wendell with Gummy Bears, Ju-Ju Bees, and popcorn. Management got involved after a 75-year-old woman, Hazel Meyer, poured a 64-ounce Coca-Cola on Wendell. Brian Fitzgerald, General Manager of Country Cinemas, asked Wendell to leave because he was such a disruptive presence. 'Our corporate policy is to eject anyone that interferes with the movie experience of fellow patrons,' Fitzgerald said. Scott Brown, a member of Corpus Christi Catholic Church, was outraged. 'This is no place for this type of behavior,' Brown remarked, 'This was already a sensitive subject, and then to mock it by dressing up as Satan is despicable.' When asked what he hoped to accomplish by his actions, Wendell said he likes doing things to get a reaction. He was also inspired by a biography he read about the Marquis de Sade. De Sade was an 18th century writer who caused scandals with his libertine behavior in pre-revolutionary France. De Sade was once arrested for desecrating the Holy Eucharist to see if God really existed. Wendell said his stunt was along the same lines. Wendell, an atheist, said, 'If God really existed, He would have struck me down for dressing as the devil.' He also wanted to prove 'that Christians aren't as forgiving as they portray'. Wendell says his actions were also partially due to a genuine dislike of Mel Gibson. Fitzgerald replied that Wendell was 'a misguided and deranged person.' Fitzgerald also said measures are being taken to ensure this type of disruption does not occur again. 'From now on, people dressed offensively will not be allowed to enter the theatre.' Country Cinemas' management is in the process of creating new guidelines for preventing people dressed as 'evil beings' from gaining entrance to the theatre. As of this writing, Evansville police were investigating the incident. van http://www.hoosiergazette.com/News/news022.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal een hype eigenlijk, er zijn toch eerder films over christus gemaakt?
Life of Bryan bvb, absoluut de beste! ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En die hype zal wellicht wel weer tot de hysterische USA beperkt blijven. Al die sekten bakken het daar zo bruin, dat ik ze nauwelijks nog tot het christendom durf rekenen. Ze gebruiken de naam wel, maar voor de rest is het een heel geflipte bende. Laat ze alsjeblieft aan de andere kant van die oceaan blijven he. de Vexille, The knight who says "NI"!
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() holy grail gaat toch niet over christus? Allee, onrechtsreeks uiteindelijk wel uiteraard.
Ik merk toch dat die hype ook hier een beetje op gang gekomen is.
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Holy Grail gaat evenzeer over Christus; prachtige gastrol van God himself trouwens... Ongelofelijk goeie film; Python's absolute beste!
Laat ze maar "hypen"; is voor mij meestal een teken dat de film in kwestie niet veel soeps is. De merchandising is nogal zwakjes ook... ik had tenminste een stukske van het "echte" kruis verwacht. Maar waren die niet al uitverkocht in de 12e eeuw? ![]() ![]() ![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt ge ook ruilen voor een vezel van de heilige lijkwade? Die heb ik dubbel.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() [quote="de Vexille
En die hype zal wellicht wel weer tot de hysterische USA beperkt blijven. Al die sekten bakken het daar zo bruin, dat ik ze nauwelijks nog tot het christendom durf rekenen. Ze gebruiken de naam wel, maar voor de rest is het een heel geflipte bende. Laat ze alsjeblieft aan de andere kant van die oceaan blijven he. Mijn idee de Vexille... ![]() ![]() (ik ben al sinds heugenis overtuigd atheïste; heb niets of nauwelijks iets met een of andere godsdienst, diverse religies hoewel ze wat mij betreft allemaal een plek onder de zon mogen vinden, dus eigenlijk niet eens op de goede plaats om hierover een oordeel uit te schrijven misschien.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kheb die film nog niet gezien. Waar ging die discussie over de joden eigenlijk over?
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De film gaat over de laatste uren van het leven van Jesus is nogal negatief over de rol van de Joden in die laatste uren. Hij is hier al een paar weken aan het draaien. Het verbaasd me hoe snel hij in Europa uitkomt.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eerlijk gezegd, deze film is een van de films dit jaar die ik doelbewust mijd. De enige reden waarom ik die zou gaan zien is dat Monica Bellucci er in mee speelt
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die nagel-gadget zou wel eens een uitkomst kunnen bieden als ze de kruisjes ook verbieden
![]() Zeg nu zelf: een kruis is tenslotte ook een marteltuig hé ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 'k heb net een bespreking gelezen... Typisch Amerikaans productje, zoals ik al vreesde: veel bloed en tranen, krakende beenderen, zweepslagen etc... Bedoeling zou zijn om het lijdensverhaal (de "kruisweg") zo realistisch mogelijk voor te stellen.
...alsof het d�*�*rom te doen is. ![]() Het Joodse establishment van die tijd komt er helemaal niet goed uit; in tegenstelling tot Pilatus, van wie we nog kunnen begrijpen dat hij "maar" zijn job doet, de hysterie niet begrijpt en uiteindelijk zijn handen wast. Nee, dit is niet de film waarop ik zit te wachten.
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Mel Gibson met de beste bedoelingen aan deze film begonnen is. Het lijden ven Christus is toch de kern het Christendom. Christus die sterft voor de zonden van de mensheid... het Heilig Misoffer is het belangrijkste onderdeel van de eucharistie. Recente studies hebben nogmaals uitgewezen dat een kruisdood een zeer pijnlijke dood is, een uitbeelding ervan is per definitie gruwelijk. Wat de hetze met bepaalde joodse verenigingen betreft, ik denk dat die reactie overdreven is. Zoals ook politiek bepaalde kritiek op Israël vrij snel wordt bestempeld als antisemitisme. Nu, als deze film bepaalde mensen doet nadenken of hun geloof doet herontdekken, dan zie ik niet in wat er mis mee is. De paus zelf zou deze film alleszins goedkeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |