Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2008, 22:34   #1
Aviator
Burger

Standaard Chavez moet spionagewet intrekken

http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._Venezuela_wet

Alweer een serieuze hap uit het imago van onze linkse vriend.

Een mislukte poging om een Venezolaanse Stasi op te richten. Ongetwijfeld komt er een nostalgisch gevoel naar boven bij onze communistische forumgenoten.
Aviator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:39   #2
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "linkse vriend" komt anders niet tussenbeiden & laat de DEMOCRATIE gewoon zijn werk doen.

Wetsvoorstel ingediend --> wetsvoorstel afgeschoten.

So what?
Oud 10 juni 2008, 22:42   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

als hij een dictator was, zoals vele liberalen ons willen doen geloven, zou hij het nipt verworpen referendum toch hebben doorgeduwd, en nu weer, zou hij ook deze wet gewoonweg hebben doorgevoerd.

Ik zie niet in wat het probleem is ze mannekes. Misschien dat hij links is.. maar hij is wel verkozen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:51   #4
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat het wetsvoorstel verworpen werd en Chavez het aanvaard bewijst net dat Venezuala nog altijd democratisch is

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:53   #5
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik zie niet in wat het probleem is ze mannekes. Misschien dat hij links is.. maar hij is wel verkozen.

Hij hebt dus geen probleem met Chavez's voorstel dat elke burger verplicht lid zou maken van de geheime dienst, klikken en gluren op uw buurman m.a.w.? Soort NKVD taktiek. Ik hoop nooit te moeten leven in uw soort DDR-stijl samenleving.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:56   #6
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het feit dat het wetsvoorstel verworpen werd en Chavez het aanvaard bewijst net dat Venezuala nog altijd democratisch is
Maar wat vind je van het wetsvoorstel zelf? Dat Chavez met zo iets repressief op de proppen komt, vind je niet erg?
Oud 10 juni 2008, 22:59   #7
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Maar wat vind je van het wetsvoorstel zelf? Dat Chavez met zo iets repressief op de proppen komt, vind je niet erg?
Ja natuurlijk is dat voorstel totaal verwerpelijk en een slecht idee
maar het feit dat het verworpen is toont aan dat Chavez geen dictator is

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 23:05   #8
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ja natuurlijk is dat voorstel totaal verwerpelijk en een slecht idee
maar het feit dat het verworpen is toont aan dat Chavez geen dictator is

Maar hij droomt er wel van. Zie zijn referendum voor meer persoonlijke macht en deze laatste poging. Gelukkig is er blijkbaar toch nog een sterke politieke oppositie en de Kerk dankzij wie dat laatste voorstel verworpen werd. Persoonlijk vind ik het goed dat hij van die voorstellen doet, zolang ze afgeschoten worden. Op die manier zal de doorsnee Venezolaan beginnen inzien met welk kieken ze opgescheept zitten.

Laatst gewijzigd door longhorn : 10 juni 2008 om 23:05.
Oud 10 juni 2008, 23:23   #9
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

http://www.venezuelanalysis.com/analysis/3540
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 23:28   #10
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Hij hebt dus geen probleem met Chavez's voorstel dat elke burger verplicht lid zou maken van de geheime dienst, klikken en gluren op uw buurman m.a.w.? Soort NKVD taktiek. Ik hoop nooit te moeten leven in uw soort DDR-stijl samenleving.
dat moeten de inwoners zelf beslissen. En ze hebben het, althans nu toch, verworpen. Ik zie echt het probleem niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 00:38   #11
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik het goed dat hij van die voorstellen doet, zolang ze afgeschoten worden. Op die manier zal de doorsnee Venezolaan beginnen inzien met welk kieken ze opgescheept zitten.
Alsof dat type "kieken" enkel daar voorkomt...

Wie wou nu weer onze postbodes inschakelen als "verklikkers"?

...juist ja.
Oud 11 juni 2008, 00:58   #12
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig overtrokken en een vertekening van de realiteit. Dit wetsvoorstel verschilt niet zoveel van gelijkaardige hervormingen in de VS in het kader van anti-terrorisme. Als links het doorvoert worden er direct vergelijkingen met de stasi gemaakt, maar Bush kan zonder probleem de civiele vrijheden beperken door de veiligheid in te roepen.
Overigens ben ik voorstander van gelijkaardige maatregelen, zowel in de VS als in Venezuela.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2008 om 01:08.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 01:15   #13
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volledig overtrokken en een vertekening van de realiteit. Dit wetsvoorstel verschilt niet zoveel van gelijkaardige hervormingen in de VS in het kader van anti-terrorisme. Als links het doorvoert worden er direct vergelijkingen met de stasi gemaakt, maar Bush kan zonder probleem de civiele vrijheden beperken door de veiligheid in te roepen.
Overigens ben ik voorstander van gelijkaardige maatregelen, zowel in de VS als in Venezuela.
Ik ken de wet niet, dus kan me er moeilijk over uitspreken.

Maar elkaar verklikken lijkt mij verre van een goede maatregel.
Oud 11 juni 2008, 11:21   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aviator Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._Venezuela_wet

Een mislukte poging om een Venezolaanse Stasi op te richten. Ongetwijfeld komt er een nostalgisch gevoel naar boven bij onze communistische forumgenoten.
Chavez vervangen door Bush en je krijgt heel andere reacties...vreemd e.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 11:43   #15
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij droomt er wel van.
Toch straf dat er mensen zijn die weten wat Chavez droomt ...

Dit is in ieder geval wat hij zegt en doet. En dat is te checken.

Citaat:
Over the weekend, Chavez showed his mettle as a democratic leader. He acknowledged "errors" in the newly enacted Law on Intelligence and Counterintelligence and will fix them to assure it fully complies with Venezuela's Constitution.

He gave examples and cited Article 16 that cites the possibility of prison terms for persons not cooperating with intelligence services. It's a "mistake," said Chavez and "not a small (one)." The new intelligence services won't oblige anyone to inform on others. Doing so is "overstepping," and "I assume responsibility" for the error and will fix it.

He continued: "Where we make mistakes, we must accept this and not defend the indefensible....I guarantee to the country, in Venezuela (this law will assault) no one! And no one will be obliged to say more than they want to say....(We) will never attack the freedom of Venezuelans, independently of their political positions.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 juni 2008 om 11:43.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 11:50   #16
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Ik ken de wet niet, dus kan me er moeilijk over uitspreken.

Maar elkaar verklikken lijkt mij verre van een goede maatregel.
Inderdaad, ik zou toch ook graag deze wet eens lezen...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 00:55   #17
Aviator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Toch straf dat er mensen zijn die weten wat Chavez droomt ...
Het feit dat er een pak meer mensen weten wat Bush denkt lijkt u anders niet te verwonderen.
Aviator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 01:00   #18
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aviator Bekijk bericht
Het feit dat er een pak meer mensen weten wat Bush denkt lijkt u anders niet te verwonderen.
Mensen geven geen kritiek op wat Bush denkt, wel op wat hij doet (liegen over Irak, de mensenrechten schenden in Guantanamo, bvb.)
Wat Chavez betreft vind ik wel dat er minder retoriek moet zijn en meer concrete maatregelen. Zo moet de staat beletten dat de oppositie nog samenspant om een staatsgreep te plegen of de economie te ondermijnen, of geld krijgt van de CIA zoals in het verleden. Binnen die limieten kunnen ze functioneren, maar niet erbuiten, want dat is onwettelijk in elke staat.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2008 om 01:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 06:51   #19
Pavolini
Banneling

Standaard

Het lijkt me een goed voorstel dat individuen die de gemeenschap schade willen berokkenen door de Staat gerapporteerd en desnoods geneutraliseerd worden. Persoonlijke vrijheid houdt op daar waar je iemand anders vrijheid of het algemeen belang van de volksgemeenschap schade toebrengt.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:08   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Tja, ik schreef eens iets kritisch over een baarmoederhalskankervaccin op dit forum en een week later stonden ze aan de deur met een order 'vanuit Brussel' om te controleren of mijn kinderen wel al hun vaccinaties gehad hebben. Kwestie van de balk in eigen oog te zien.

Mbt Venezuela is bovenstaande uitspraak dat 'alle burgers verplicht lid moeten worden van de geheime dienst' waarschijnlijk gebaseerd op een door de propagandamolen gedraaide versie van het controversiele artikel 16 van die wet :

Citaat:
“Son órganos de apoyo a las actividades de inteligencia y contrainteligencia las personas naturales y jur�*dicas, de derecho público y privado, nacionales o extranjeras, as�* como los órganos y entes de la administración pública nacional, estadal, municipal, las redes sociales, organizaciones de participación popular y las comunidades organizadas, cuando le sea solicitada su cooperación para la obtención de información o el apoyo técnico por parte de los órganos con competencia especial”.

“Las personas que incumplan con las obligaciones establecidas en el presente art�*culo son responsables de conformidad con la Ley Orgánica de Seguridad de la Nación y demás actos de rango legal y sublegal aplicables a la materia, en virtud de que dicha conducta atenta contra la seguridad, defensa y desarrollo integral de la Nación”.
Uribe in Colombia baseert zich op gelijkaardige principes in zijn oorlog tegen het 'terrorisme', en dat wordt toegejuicht door degenen die nu deze wet bekritizeren. Dubbele standaard.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2008 om 14:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be