Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2004, 21:32   #1
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Het dubbelinterview tussen Vivant-voorzitter Roland Duchatelet en Guy Verhofstadt was zo genant dat er bij het lezen me een plaatsvervangende schaamte overviel. Toen men Duchatelet confronteerde met enkele van zijn uitspraken over de regering voor hij in een kartel ging met de VLD, wimpelde hij die af met het argument dat je die "in zijn context moest zien". Welke context? Die waarin hij nog mocht zeggen wat hij dacht?

Helemaal schrijnend werd het toen het Zilverfonds op tafel kwam. Duchatelet, die enkele maanden geleden het Zilverfonds nog een schandalige fraude noemde en zelfs gerechterlijke procedures aanspande daartegen, zegt nu: "Ik heb met Guy gepraat en ik geloof zijn uitleg dat het gaat over versnelde schuldafbouw." Opeens was het een goed project geworden, waar het voorheen des duivels was...
Ongelofelijk wat voor een ideologische draai Vivant maakt zonder met zijn ogen te knipperen, in ruil voor een strijdplaatsje of twee.

Het was in elk geval een prachtig voorbeeld van hoe een kartel niét moet zijn: De kleine partner die zich nederig door het stof rolt voor de grotere partner en zichzelf degradeert tot aanhangseltje, dat van al zijn strijdpunten afstand neemt indien nodig.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 21:58   #2
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het dubbelinterview tussen Vivant-voorzitter Roland Duchatelet en Guy Verhofstadt was zo genant dat er bij het lezen me een plaatsvervangende schaamte overviel. Toen men Duchatelet confronteerde met enkele van zijn uitspraken over de regering voor hij in een kartel ging met de VLD, wimpelde hij die af met het argument dat je die "in zijn context moest zien". Welke context? Die waarin hij nog mocht zeggen wat hij dacht?

Helemaal schrijnend werd het toen het Zilverfonds op tafel kwam. Duchatelet, die enkele maanden geleden het Zilverfonds nog een schandalige fraude noemde en zelfs gerechterlijke procedures aanspande daartegen, zegt nu: "Ik heb met Guy gepraat en ik geloof zijn uitleg dat het gaat over versnelde schuldafbouw." Opeens was het een goed project geworden, waar het voorheen des duivels was...
Ongelofelijk wat voor een ideologische draai Vivant maakt zonder met zijn ogen te knipperen, in ruil voor een strijdplaatsje of twee.

Het was in elk geval een prachtig voorbeeld van hoe een kartel niét moet zijn: De kleine partner die zich nederig door het stof rolt voor de grotere partner en zichzelf degradeert tot aanhangseltje, dat van al zijn strijdpunten afstand neemt indien nodig.
Grappig dat dit uit de mond van een NVA'er komt.
Welke andere kleinere partij in het politiek landschap liet zich ook rollen voor zijn grotere partner in ruil voor 5 strijdbare plaatsen? Of liet zijn Vlaamse eisen inzake de splitsing van de sociale zekerheid, enz. vallen nadat de voorzitter van die grotere partij in de waalse krant Le Soir verklaarde dat ze geen bang hoefde te zijn dat ze hun geld zouden verliezen?

Met andere woorden welk kartel past als betere voorbeeld om aan te tonen hoe een kartel juist niet moet zijn? Of laat me anders formuleren; op welke mini-partij moet je juist niét stemmen om Vlaamse eisen af te dwingen?
Oud 21 maart 2004, 22:12   #3
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Zucht... Ik zat al te wachten op het moment dat één of andere azijnpisser van een Blokker hier zijn frustratie zou komen uitspugen.

Heeft Geert Bourgeois sinds het Vlaams Kartel publiekelijk het Vlaams-nationalisme afgezworen? Doen we afstand van al onze uitspraken en analyses van voor het kartel? Nee, dacht ik zo...
Wij blijven bij ons standpunt over de splitsing van de SZ en dat weet u evengoed als ik. Wij kwamen met de CD&V overeen die zover uit te voeren als de resoluties van het Vlaams Parlement dat stellen.

Al dat georakel en stemmingmakerij, jongens toch, hoe zielig...
Oud 21 maart 2004, 22:22   #4
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Citaat:

Welke andere kleinere partij in het politiek landschap liet zich ook rollen voor zijn grotere partner in ruil voor 5 strijdbare plaatsen? Of liet zijn Vlaamse eisen inzake de splitsing van de sociale zekerheid, enz. vallen nadat de voorzitter van die grotere partij in de waalse krant Le Soir verklaarde dat ze geen bang hoefde te zijn dat ze hun geld zouden verliezen?

Met andere woorden welk kartel past als betere voorbeeld om aan te tonen hoe een kartel juist niet moet zijn? Of laat me anders formuleren; op welke mini-partij moet je juist niét stemmen om Vlaamse eisen af te dwingen?
en de leugens vanuit de Blok-zijde blijven maar verdergaan...

1) uw partij die zich altijd profileert als de enigste democratische partij heeft de kiesdrempel er mee doorgejaagt en heeft nog tot op het laatste moment de partijfinanciering van de NVA proberen tegen te houden. Uw partij is dus deels mee vernatwoordelijk voor de totstandkoming van dit kartel. Ik hoop dat u niet zo dom bent om niet in te zien dat het pompen of verzuipen was voor de NVA...

2) uw Frans is blijkbaar toch niet zo goed, nogal vreemd voor iemand die het steeds heeft over de arrogantie van "de Walen" (wie dat dan ook mogen zijn). In dat bewuste artikel heeft Leterme namelijk gezegd dat men niet alles wil splitsen (dus bv. niet heel de sociale zekerheid, maar zeker en vast de gezondheidszorg). Of zou u het bijvoorbeeld nuttig vinden om het hele justitieapparaat te gaan regionaliseren?

3) u zegt: op welke partij moet je juist niet stemmen om Vlaamse eisen af te dwingen? Blij dat u deze vraag opwerpt, het enige mogelijke juiste antwoord is namelijk het Vlaams Blok. Zij zullen immers door hun anti-politiek wederom in de oppositie verzeild raken, terwijl de "Belgicistische" CD&V en de NVA wederom meer voor Vlaanderen zullen doen dan 30 jaar geroep en getier van het Blok.
Ik ben echter ook niet zo naïef om het vel van de beer te verkopen voor het geschoten is: laten we daarom wachten tot n�* de verkiezingen in juni
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 00:11   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het zijn nog steeds mensen die in de politiek willen gaan die Vivanters, en zeggenschap hebben over wat U en ik doe met ons inkomen.
Een basisinkomen of andere zoethoudertjes verhelpen er niet veel aan.
Zakkenvullen ,liegen en bedriegen is nu eenmaal eigen aan politici.
Oud 22 maart 2004, 01:52   #6
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Het zijn nog steeds mensen die in de politiek willen gaan die Vivanters, en zeggenschap hebben over wat U en ik doe met ons inkomen.
Een basisinkomen of andere zoethoudertjes verhelpen er niet veel aan.
Zakkenvullen ,liegen en bedriegen is nu eenmaal eigen aan politici.
Juist! Eigen postje eerst !

De truk is zoveel mogelijk uw "visie" kunnen verkopen.
Eenmaal in het stemhokje genoeg bollekes in 't rood achter de naam is 't voor mekaar!
Oud 22 maart 2004, 03:24   #7
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

heb dit gemist -
is de tekst ergens te vinden van dat dubbelinterview ?
krant ? tv ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 07:26   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Seba,

1. het Vlaams Blok heeft de kiesdrempel gestemd om een paar vooral kleine linkse partijen buitenspel te zetten. (Groen, AEL, Resist, PVDA, Vivant, en andere prutsers)

2. NVA zou volgens velen die kiesdrempel wel gehaald hebben, hoopte ik en vele Vlaamse kiezers ook... maar Geert Bourgois koos voor de vogel in de hand in plaats van tien in de lucht !

3. Het Vlaams Blok is inderdaad een democratische partij, gekozen door de kiezers, het partijprogramma heeft heel wat standpunten waar menige CD&V-kiezer zich in zou terugvinden. Het is inderdaad zo dat veel harde standpunten werden verfijnd en veel meer kiezers over de streep kan trekken.

4. Dat Leterme in Le Soir plat op de buik gaat voor de walen is een zééér spijtige zaak, vooral voor Vlaanderen, als hij op de kniën gaat voor Louis Michel en zich gaat bukken voor Di Rupo mag hij van één ding zeker zijn : "il fera la p... et il sera encu..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 07:31   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht... Ik zat al te wachten op het moment dat één of andere azijnpisser van een Blokker hier zijn frustratie zou komen uitspugen.
Sorry hoor, maar in dit geval heeft de boze blokker het bij het rechte eind.
Als er één partij is die in hetzelfde bedje ziek is, dan is het wel de slikkende N-VA.
Het zedige zwijgen op de topic die ik erover opende leek me passender dan het aanvallen lanceren op andere opgeslokte minipartijen.
Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt, maar fouten van anderen praten de uwe niet goed...............

Citaat:
Heeft Geert Bourgeois sinds het Vlaams Kartel publiekelijk het Vlaams-nationalisme afgezworen? Doen we afstand van al onze uitspraken en analyses van voor het kartel? Nee, dacht ik zo...
Neen hoor.
Officieel blijft de N-VA een stoere separatistische anti-royalistische partij:

De splitsing van B-H-V is al een feit (behalve voor Vilvoordse burgervader Dehaene&co )
De monarchie heeft het vlaggen na de volgende massale overwinning van CD&VA (vraag het aan Martens&co )
Het cordon sanitaire wordt doorbroken (vraag het maar aan bigboss Leterme )
Wij blijven bij ons standpunt over de splitsing van de SZ en dat weet u evengoed als ik. Wij kwamen met de CD&V overeen die zover uit te voeren als de resoluties van het Vlaams Parlement dat stellen.

N-VA: slikken of stikken, en ze leeft nog..........

Citaat:
Als niet-blokkers de blokanalyse correct achten, dan zou dat mogen aanzetten tot wat denkwerk...........
Oud 22 maart 2004, 07:50   #10
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard

Met andere woorden welk kartel past als betere voorbeeld om aan te tonen hoe een kartel juist niet moet zijn? Of laat me anders formuleren; op welke mini-partij moet je juist niét stemmen om Vlaamse eisen af te dwingen?[/quote]

tja jongens ... waarom moet VB en NVA elkaar altijd in de haren zitten.
Jullie komen uit dezelfde nest ! Hebben dezelfde vader en moeder.
Je moet het daarom niet altijd met elkaar eens te zijn, maar vergis U in godsnaam toch niet van vijand...
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 12:00   #11
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Seba,

1. het Vlaams Blok heeft de kiesdrempel gestemd om een paar vooral kleine linkse partijen buitenspel te zetten. (Groen, AEL, Resist, PVDA, Vivant, en andere prutsers)

2. NVA zou volgens velen die kiesdrempel wel gehaald hebben, hoopte ik en vele Vlaamse kiezers ook... maar Geert Bourgois koos voor de vogel in de hand in plaats van tien in de lucht !

3. Het Vlaams Blok is inderdaad een democratische partij, gekozen door de kiezers, het partijprogramma heeft heel wat standpunten waar menige CD&V-kiezer zich in zou terugvinden. Het is inderdaad zo dat veel harde standpunten werden verfijnd en veel meer kiezers over de streep kan trekken.

4. Dat Leterme in Le Soir plat op de buik gaat voor de walen is een zééér spijtige zaak, vooral voor Vlaanderen, als hij op de kniën gaat voor Louis Michel en zich gaat bukken voor Di Rupo mag hij van één ding zeker zijn : "il fera la p... et il sera encu..."
Ancapa, uw uitleg slaat compleet op niets

1) NVA zit in dezelfde zone als Groen! Het belangijkste standpunt van het Blok (Vlaamse onafhankelijkheid) wordt door één enkele andere partij gedeeld. Toch slaagt het Blok erin het een kiesdrempel op te leggen en probeert het de partijfinanciering tegen te houden, waarom?

2) met die kiesdrempel is niets zeker, bovendien kwamen ze zeer slecht uit de peiling, wat onherropelijk heel wat kiezers zou afgeschrikt hebben voor een verloren stem. De NVA heeft gered wat er te redden viel

3) u leest niet wat ik schreef: Leterme is niet plat,op de buik gegaan voor Di Rupo, hij benadrukte alleen dat het KArtel niet de intentie had om alles te gfaan regionaliseren. Is dat zo moeilijk om te snappen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 12:09   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en dan twee berichten later, van dezelfde pipo:

Citaat:

Ken jezelf.
Oud 22 maart 2004, 12:13   #13
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

1) uw partij die zich altijd profileert als de enigste democratische partij heeft de kiesdrempel er mee doorgejaagt en heeft nog tot op het laatste moment de partijfinanciering van de NVA proberen tegen te houden. Uw partij is dus deels mee vernatwoordelijk voor de totstandkoming van dit kartel. Ik hoop dat u niet zo dom bent om niet in te zien dat het pompen of verzuipen was voor de NVA...

Wahahaha!

Bij mijn weten had NV-A niet eens het RECHT oppartijfinanciering... dit omdat men moet zetelen zowel in de senaat & parlement...

Waaraan NV-A niet voldeed.... hoe zielig hoe men wetten moet aanpassen opdat men bij de een kan geven , en van de ander kan pakken (ook hier speelde de PS weeral een smerige rol, naast VLD & CD&V)
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 13:08   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Wahahaha!

Bij mijn weten had NV-A niet eens het RECHT oppartijfinanciering... dit omdat men moet zetelen zowel in de senaat & parlement...

Waaraan NV-A niet voldeed.... hoe zielig hoe men wetten moet aanpassen opdat men bij de een kan geven , en van de ander kan pakken (ook hier speelde de PS weeral een smerige rol, naast VLD & CD&V)

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Seba,

u zei?
Is dat het O zo democratisch gehalte van het Blok?

Wie is er plat op zijn buik gaan liggen voor de PS om zijn partijfinanciering toch maar binnen te rijven?

Waarbij de leugenachtigheid van het Blok en de onderkruiperij nog eens bevestigd is, met nog een Demol sausje erbij die geen vervlaamsing wil van Brussel...........
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 02:08   #15
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Achteraf bekeken, en de winst uit kartelvorming even buiten beschouwing gelaten, heeft die kiesdrempel waarschijnlijk het meest opgebracht aan het VB.

Hoe een balletje rollen kan !
Oud 23 maart 2004, 09:40   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Achteraf bekeken, en de winst uit kartelvorming even buiten beschouwing gelaten, heeft die kiesdrempel waarschijnlijk het meest opgebracht aan het VB.

Hoe een balletje rollen kan !
dat zou inderdaad wel eens de reden kunnen zijn waarom ze zich hebben onthouden voor het stemmen van de kiesdrempel.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 09:54   #17
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

en dan twee berichten later, van dezelfde pipo:

Citaat:

Ken jezelf.
Jongen toch (Antoon-ik-ben-geen-Blokker-al-lijk-ik-er-verdacht-hard-op), wat moet ik daar nu op reageren?

Duchatelet zweert al zijn vroegere uitspraken en stellingen op eenvoudig verzoek af. Dat heeft de N-VA niet gedaan, dus uw opmerkingen waren gewoon onderdeeltje van de geruchtencampagne van het Blok en niet eens ernstig te nemen dus...
Oud 23 maart 2004, 14:57   #18
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Duchatelet zweert al zijn vroegere uitspraken en stellingen op eenvoudig verzoek af. Dat heeft de N-VA niet gedaan
Nooit met de socialisten?
Wij gaan onafhankelijk naar de verkiezingen?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 15:05   #19
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Dat zijn politiek-strategische uitspraken, daar moesten we afstand van doen nadat het Vlaams Kartel de kaarten had herschikt. Lijkt me nogal logisch.

Over onze inhoudelijke uitspraken daarentegen trekken we geen woord terug. Dat is iets wat Duchatelet wel doet, met groot enthousiasme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be