Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2008, 15:27   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard VS verstrengen visa-mogelijkheden.

Het wordt weer wat moeilijker om naar de VS te reizen

Het beroemde I-94-formulier. Belgen die naar de Verenigde Staten willen reizen en daarvoor tot nu toe geen visum nodig hebben, moeten zich vanaf volgend jaar 72 uur voor vertrek via internet registreren. In de praktijk komt het erop neer dat het formulier dat u nu tijdens de vlucht moet invullen en moet inleveren bij de Amerikaanse douane op voorhand via het net zal moeten afhandelen.

Voor- en nadelen
Voor wie regelmatig naar de VS reist is er een voordeeltje aan verbonden: u moet het beruchte I-94-formulier maar één keer om de twee jaar meer invullen. Voor wie van last-minute-aanbiedingen gebruik maakt is het dan weer een tegenslag.

De nieuwe maatregel geldt voor alle inwoners van de 27 landen die de VS binnen kunnen onder het zogenaamde Visa Waiver Programme.

Terrorisme
De VS maken zich zorgen over "de radicalisering in Europa".
"Het is naïef om te denken dat een reiziger die geen visum nodig heeft een minder grote dreiging zou zijn dan iemand die voorafgaand aan een reis is gescreend bij een visumaanvraag", zegt de woordvoerder van het Amerikaanse Homeland Security.

Hij gaf als voorbeeld Richard Reid, de man die een bom in zijn schoen had zitten en met een Engels paspoort reisde, en Zacarias Moussaoui, die met een Frans paspoort de VS binnenraakte en vervolgens betrokken was in de aanslagen op 11 september.

Vanaf 1 januari
Het systeem met registratie via het internet gaat in voege vanaf 1 januari, maar is al operationeel vanaf augustus. (mvl)
03/06/08 15u05

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...e-reizen.dhtml

----------------------------------------------------

et voil�*! we kunnen eraan beginnen. Met dank aan alle VS bashers en Al Qaida sympathisanten, want Mohammed was toch zo'n brave jongen. En neen tot vorige week was hij helem�*�*l geen fundamentalist.

Doe zo verder en je zal zien waar je je welvaart aan mag kwijtspelen! Hoelang zal het nog duren voor iedereen met zijn aarsopening te lucht in moet wijzen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 15:37   #2
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig reis ik nooit. Nu ziet ge precies waarom
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 15:42   #3
LastMohican
Banneling

Standaard

YAY ! Maar een keer om de 2 jaar dat formulier invullen ! Hoop dat het dan ook wat sneller gaat bij Immigration in Dulles...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 15:54   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Met dank aan alle VS bashers en Al Qaida sympathisanten, want Mohammed was toch zo'n brave jongen. En neen tot vorige week was hij helem�*�*l geen fundamentalist.
Ik vind u doorgaans heel grappig. Ook nu weer. Als de VS dat soort maatregelen neemt, zou ik niet geneigd zijn de schuld te steken op iemand die al een millenium dood is.

Citaat:
Doe zo verder en je zal zien waar je je welvaart aan mag kwijtspelen! Hoelang zal het nog duren voor iedereen met zijn aarsopening te lucht in moet wijzen?
Het staat u vrij met uw aars te wijzen waar u wil en tot nader order blijft dat zo. Privé natuurlijk. En public zou ik daar wat mee opletten.
Het bericht toont maar één ding aan: de VS moeien zich meer met u en uw privé-leven dan Al Qaida en moslimfundi's.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 16:18   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind u doorgaans heel grappig. Ook nu weer. Als de VS dat soort maatregelen neemt, zou ik niet geneigd zijn de schuld te steken op iemand die al een millenium dood is.
a) thx.

b) ik heb hem pertang daarnet nog zien lopen, met twee zelfs.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 juni 2008, 17:00   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt weer wat moeilijker om naar de VS te reizen

Het beroemde I-94-formulier. Belgen die naar de Verenigde Staten willen reizen en daarvoor tot nu toe geen visum nodig hebben, moeten zich vanaf volgend jaar 72 uur voor vertrek via internet registreren. In de praktijk komt het erop neer dat het formulier dat u nu tijdens de vlucht moet invullen en moet inleveren bij de Amerikaanse douane op voorhand via het net zal moeten afhandelen.

Voor- en nadelen
Voor wie regelmatig naar de VS reist is er een voordeeltje aan verbonden: u moet het beruchte I-94-formulier maar één keer om de twee jaar meer invullen. Voor wie van last-minute-aanbiedingen gebruik maakt is het dan weer een tegenslag.

De nieuwe maatregel geldt voor alle inwoners van de 27 landen die de VS binnen kunnen onder het zogenaamde Visa Waiver Programme.

Terrorisme
De VS maken zich zorgen over "de radicalisering in Europa".
"Het is naïef om te denken dat een reiziger die geen visum nodig heeft een minder grote dreiging zou zijn dan iemand die voorafgaand aan een reis is gescreend bij een visumaanvraag", zegt de woordvoerder van het Amerikaanse Homeland Security.

Hij gaf als voorbeeld Richard Reid, de man die een bom in zijn schoen had zitten en met een Engels paspoort reisde, en Zacarias Moussaoui, die met een Frans paspoort de VS binnenraakte en vervolgens betrokken was in de aanslagen op 11 september.

Vanaf 1 januari
Het systeem met registratie via het internet gaat in voege vanaf 1 januari, maar is al operationeel vanaf augustus. (mvl)
03/06/08 15u05

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...e-reizen.dhtml

----------------------------------------------------

et voil�*! we kunnen eraan beginnen. Met dank aan alle VS bashers en Al Qaida sympathisanten, want Mohammed was toch zo'n brave jongen. En neen tot vorige week was hij helem�*�*l geen fundamentalist.

Alles wat on-line kan gebeuren ziet men altijd als een vooruitgang maar nu de amerikanen een soort van registratie on-line maken is het plots weer een negatief iets.

Ze willen de belastingsaangifte in Belgie on-line brengen...NWO NWO NWO NWO!!!!!

Laatst gewijzigd door illwill : 3 juni 2008 om 17:01.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 17:07   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Alles wat on-line kan gebeuren ziet men altijd als een vooruitgang maar nu de amerikanen een soort van registratie on-line maken is het plots weer een negatief iets.

Ze willen de belastingsaangifte in Belgie on-line brengen...NWO NWO NWO NWO!!!!!
het gaat niet over "online", het gaat over 72 uren op voorhand! dat zijn drie dagen!
en dat allemaal omdat Europa ondertussen zo "verrijkt" is! Is dat geen goed nieuws? Straks staan we op gelijke voet met Afghanistan!

Oud 3 juni 2008, 17:17   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het gaat niet over "online", het gaat over 72 uren op voorhand! dat zijn drie dagen!
en dat allemaal omdat Europa ondertussen zo "verrijkt" is! Is dat geen goed nieuws? Straks staan we op gelijke voet met Afghanistan!
En hoe lang denk je dat je nodig hebt om een papieren document ingevuld op de plek te krijgen?
Dit is toch makelijker, wat zit je nu te klagen. Alsof je het document vroeger niet op tijd binnen moest hebben
Oud 3 juni 2008, 17:25   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe lang denk je dat je nodig hebt om een papieren document ingevuld op de plek te krijgen?
Dit is toch makelijker, wat zit je nu te klagen. Alsof je het document vroeger niet op tijd binnen moest hebben
Citaat:
In de praktijk komt het erop neer dat het formulier dat u nu tijdens de vlucht moet invullen en moet inleveren bij de Amerikaanse douane op voorhand via het net zal moeten afhandelen.

Oud 3 juni 2008, 17:30   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En jij denkt dat zij u gegevens pas krijgen nadat je dat papiertje ginds hebt afgegeven? Komaan e kerel, je moet je nu ook registreren en dat word ook doorgestuurd.

Jij gaat op vakantie naar de VS, je kan dit formulier invullen on-line waar je ook bent. Wat is nu je grote probleem dat het 74h vooraf moet ingevult zijn?
Nu is het on-line, niet meer aanschuiven bij de douane. Weet je hoe lang het duurt om een visum te krijgen in sommige landen? Wat doe je dan lang vooraf? Idd, je gegevens achterlaten.
Als ik naar een reisbureau ga in Januari om een reis te boeken naar Spanje moet ik mijn gegevens dan al achterlaten!!!!!! Een schande, vind je niet? Dat is een half jaar vooraf.
NWO NWO NWO!

Laatst gewijzigd door illwill : 3 juni 2008 om 17:31.
Oud 3 juni 2008, 17:51   #11
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ik weet dikwijls maar 24 u op voorhand dat ik in nyc moet zijn. Dat nieuw regelke is dus dikke miserie en stuurt redelijk wat zaken grondig in de war. Natuurlijk is dat moeilijk om begrijpen voor Illwilleke...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 18:03   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ik weet dikwijls maar 24 u op voorhand dat ik in nyc moet zijn. Dat nieuw regelke is dus dikke miserie en stuurt redelijk wat zaken grondig in de war. Natuurlijk is dat moeilijk om begrijpen voor Illwilleke...
het is wel twee jaar geldig. dat is al iets hé. gewoon op voorhand aanvragen of zo?

Oud 3 juni 2008, 18:13   #13
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het is wel twee jaar geldig. dat is al iets hé. gewoon op voorhand aanvragen of zo?
Dat lijkt me idd het beste als dat kan.

Maar als dat kan, dan vraag ik mij af wat de zin ervan is als ge sowieso al een electronisch paspoort hebt dat telkenmale gescand wordt + elke keer toch al uw vingerafdruk moet laten nemen wanneer ge binnekomt.

Bovendien moet ge toch elke keer weer opnieuw dat wit formulierke invullen om eventuele goederen en baar geld aan te geven??? Ge weet toch niet 2 jaar op voorhand wat ge gaat meenemen ??

Ik begrijp het dus niet goed... En het is in feite hier dat ik van die nieuwe procedure voor de eerste keer hoor..
Oud 3 juni 2008, 18:37   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit hoe het komt dat je zo dringend in NY moet zijn.

Lijkt mij meer op het laat waarschuwen of traag comuniceren tussen bedrijven.

Trouwens, op 24h moet je in NY zijn, 11 a 12h vliegen...zeggen ze tegen jou dat je op 12h kabbas moet maken en op zaventem moet staan?

Sorry, zeer ongeloofwaardig vind ik dat.
Maar goed, leg mij uit waarom je op 24h ooit in NY moet zijn.
Oud 3 juni 2008, 18:49   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me idd het beste als dat kan.

Maar als dat kan, dan vraag ik mij af wat de zin ervan is als ge sowieso al een electronisch paspoort hebt dat telkenmale gescand wordt + elke keer toch al uw vingerafdruk moet laten nemen wanneer ge binnekomt.

Bovendien moet ge toch elke keer weer opnieuw dat wit formulierke invullen om eventuele goederen en baar geld aan te geven??? Ge weet toch niet 2 jaar op voorhand wat ge gaat meenemen ??

Ik begrijp het dus niet goed... En het is in feite hier dat ik van die nieuwe procedure voor de eerste keer hoor..
ik denk dat de enige reden is om je goed op voorhand deftig te kunnen inscreenen. Veiligheidsmaatregelen weetjewel, wij zijn hier toch zo verrijkt? Dus eenmaal je gescreend bent, blijft je doc 2 jaar geldig. en ja wat dat ander formulierke dan betreft, dat weet ik ook niet hoor.

Oud 3 juni 2008, 18:56   #16
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Trouwens, op 24h moet je in NY zijn, 11 a 12h vliegen...zeggen ze tegen jou dat je op 12h kabbas moet maken en op zaventem moet staan?

*knip*

1. Londen / JFK = 7 uur vliegen maximaal. JFK / Manhattan is 30-45 minuten met de taxi. Waar haalt ge die 15 uren ??

2. Wat ik precies voor job doe? Gij zult wel de laatste zijn aan wie ik dat in detail ga uitleggen, maar sommigen hier weten dat precies. *knip*

Laatst gewijzigd door Diatonos : 8 juni 2008 om 11:54.
Oud 3 juni 2008, 18:59   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat heb jij daar nu zaken mee man. Het gebeurt vaak, heel vaak dat mensen op 24 uur aan de andere kant van de wereld moeten kunnen staan in 24 uur. En ja, het is wel degelijk ambetant als je zolang op voorhand dat papierke moet invullen. Ik zie er het nut niet van in. En nee, dat heeft daarom niks met NWO zever te maken
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 11:24   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*knip*

1. Londen / JFK = 7 uur vliegen maximaal. JFK / Manhattan is 30-45 minuten met de taxi. Waar haalt ge die 15 uren ??

2. Wat ik precies voor job doe? Gij zult wel de laatste zijn aan wie ik dat in detail ga uitleggen, maar sommigen hier weten dat precies. *knip*
*knip* Alsof hier iedereen de waarheid spreekt. Ik zou er dus idd niet van verschieten indien jij onzin vertelt over je job zoals nu om wat prestige uit te stralen om wat voor reden dan ook. Als je dus niet wilt dat er vragen over gestelt worden moet je er ook over zwijgen en niet op een openbaar forum komen lullen erover.

Quote mij waar ik het heb over 15uur?
Ik zei dat je ongeveer 12h nodig hebt om in NY te geraken. Ik veronderstel dat iedereen op een Belgisch forum dan bedoelt vetrekkende vanuit BELGIE!!! En ik verondertel ook dat niet iedereen op de stoep woont van Zaventem ok. Beetje langer nadenken eer je persoonlijk begint ok.

Ik vraag niet welke functie jij hebt, waar je werkt of weet ik veel wat. Ik vraag wat de reden is dat je zo dikwijls binnen 24h in NY moet zijn. Ik vind dit heel ongeloofwaardig gewoon.
*knip*

Laatst gewijzigd door Diatonos : 8 juni 2008 om 11:55.
Oud 4 juni 2008, 11:29   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat heb jij daar nu zaken mee man. Het gebeurt vaak, heel vaak dat mensen op 24 uur aan de andere kant van de wereld moeten kunnen staan in 24 uur. En ja, het is wel degelijk ambetant als je zolang op voorhand dat papierke moet invullen. Ik zie er het nut niet van in. En nee, dat heeft daarom niks met NWO zever te maken
Zoals ik al zei, dan moet je het niet op een openbaar forum zetten man!

Dat jij er geen nut inziet doet er niet toe.

Maar goed, als het dan toch zoveel gebeurt als jij beweerd...wat gaat onze vriend dan nu doen, en jou hele hoop mensen?
Hij zegt dat het regelnatig gebeurt dat hij op 24h daar moet zijn...wat nu? Of gaat het nu plots niet meer gebeuren dat hij daar moet zijn? Verhuizen? Job verlies? Ik veronderstel dat men toch met oplossingen bezig is dan?
Oud 4 juni 2008, 11:31   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Volgens zijn de mensen die hier zo hard tekeer gaan ook de mensen die het toffer zouden vinden mocht het iets moeilijker zijn om België binnen te komen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be