Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2008, 18:50   #1
floppy
Banneling

Standaard Bravo gerecht.

Bravo gerecht. Voor moord uit hebzucht veroordeeld worden tot 20 jaar en er respectievelijk 6 - 7 uitzitten. Lees hier

Ongelooflijk!

Eerst is de doodstraf omgezet in levenslang.
Dan was dat te gruwelijk. Doodstraf volledig afgeschaft. Niet voor die vermoorde echtgenoot. Van mij mogen ze dutroux ook vrijlaten, de sukkel heeft zijn part gehad
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 20:56   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Bravo gerecht. Voor moord uit hebzucht veroordeeld worden tot 20 jaar en er respectievelijk 6 - 7 uitzitten. Lees hier

Dan was dat te gruwelijk. Doodstraf volledig afgeschaft. Niet voor die vermoorde echtgenoot. Van mij mogen ze dutroux ook vrijlaten, de sukkel heeft zijn part gehad
Ongelooflijk!
Wat zullen de familieleden van de slachtoffers hiervan balen!
Oud 10 juni 2008, 23:29   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Dit is dus wat je krijgt als een justitiesysteem haar zwaarste straffen blijft inperken. Moordenaars die vrijuit komen na enkele jaren. Als beiden de doodstraf als vonnis hadden gekregen, dan zou dit nooit gebeurd zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 10:47   #4
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht

Ongelooflijk!

Totale afgang voor ons rechtssysteem.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 10:48   #5
maf
Banneling

Standaard

Dit is de familie van de slachtoffers terug naar de goeie oude bloedwraak drijven.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 10:50   #6
Anna List
Banneling

Standaard

mama heeft het altijd gezegd, met beleefdheid kom je ver !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 13:06   #7
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

levenslang is nergens voor nodig. een jaar of 10 is al meer dan genoeg
Oud 11 juni 2008, 13:15   #8
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

het concept van straffen is voorbijgestreefd

in de middeleeuwen zag men gevangenisstraf niet als een straf - het was een bewaring in afwachting tot de echte straf, die dan meestal een lijfstraf of executie was

nu straffen vanuit een overheidsorgaan heeft totaal geen zin - en mensen die men straft door ze jaren hun vrijheid af te pakken worden daar alleen maar nog grotere beesten van

het is wel nodig om sommige mensen te bewaren - niet om ze te straffen dus maar louter om de anderen tegen hen te beschermen - dat laatste zou het criterium steeds moeten zijn wanneer er beslist wordt iemand op te sluiten of vrij te laten

het oog om oog tand om tand priniciepe is in een posthumanistische samenleving voorbij gestreefd - we moeten er puur naar kijken of een persoon een gevaar vormt voor derden of niet - wie geen gevaar vormt moet wat ie ook doet niet opgesloten worden en wie dat wel is en waarvan dat bewezen is moet opgesloten blijven zolang ie dat is - bij deze bewaring moeten bovendien een minimum aantal rechten gerespecteerd blijven - vier mensen in een cel van twee opsluiten; zoals men nu doet dat kan dus niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2008 om 13:17.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 13:36   #9
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
In de Belgische varkensstal die de gevangenissen zijn is dat levenslang.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 09:20   #10
eno2
Banneling

Standaard Doodstraf of Bloedwraak terug invoeren

Nu de moordenaars steevast na zes of zeven jaar vrijkomen, kunnen we inderdaad beter de doodstraf terug invoeren.

Lukt dat niet, dan de Bloedwraak, zoals Maf zegt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2008 om 09:21.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 09:26   #11
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het concept van straffen is voorbijgestreefd

in de middeleeuwen zag men gevangenisstraf niet als een straf - het was een bewaring in afwachting tot de echte straf, die dan meestal een lijfstraf of executie was

nu straffen vanuit een overheidsorgaan heeft totaal geen zin - en mensen die men straft door ze jaren hun vrijheid af te pakken worden daar alleen maar nog grotere beesten van

het is wel nodig om sommige mensen te bewaren - niet om ze te straffen dus maar louter om de anderen tegen hen te beschermen - dat laatste zou het criterium steeds moeten zijn wanneer er beslist wordt iemand op te sluiten of vrij te laten

het oog om oog tand om tand priniciepe is in een posthumanistische samenleving voorbij gestreefd - we moeten er puur naar kijken of een persoon een gevaar vormt voor derden of niet - wie geen gevaar vormt moet wat ie ook doet niet opgesloten worden en wie dat wel is en waarvan dat bewezen is moet opgesloten blijven zolang ie dat is - bij deze bewaring moeten bovendien een minimum aantal rechten gerespecteerd blijven - vier mensen in een cel van twee opsluiten; zoals men nu doet dat kan dus niet
Kom nog eens praten de dag dat ze jouw kinderen vermoorden of je vrouw verkrachten.

Eens kijken of je dan nog steeds met je linkse zever afkomt over rechten voor criminelen.

Als je er voor kiest om crimineel te worden, verlies je je rechten. Punt. De inbreker die er voor KIEST bij mij in te breken verliest zijn rechten. Hij verwerft dan natuurlijk wel het recht op een 9mm of .45 in zijn hoofd Ik stuur zijn familie dan wel de rekening voor de kogel.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 10:40   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dutroux mag van jou dus binnenkort vrijkomen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 11:09   #13
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dutroux mag van jou dus binnenkort vrijkomen?

Met Dutroux is er een verschil, net zoals bij Horion. Die mannen zijn gaan lopen uit de gevangenis. Die gasten doen automatisch einde straf. In die jongens hun geval is dat dus effectief levenslang.

Verschaeve
Oud 12 juni 2008, 11:10   #14
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht

Als je er voor kiest om crimineel te worden, verlies je je rechten. Punt.

Dat is niet wat Europa zegt.

Verschaeve
Oud 12 juni 2008, 11:13   #15
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Europa kan de pot op. Mijn huis - mijn wetten.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 11:25   #16
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Ondertussen zijn we al minstens een half millenium verder en is dat niet meer zo. Je denkt met weemoed terug aan de middeleeuwen ofzo?
Citaat:
Straffen door de samenleving dan? 't Zullen nogal lynchpartijen worden...
Citaat:
het oog om oog tand om tand priniciepe is in een posthumanistische samenleving voorbij gestreefd - we moeten er puur naar kijken of een persoon een gevaar vormt voor derden of niet - wie geen gevaar vormt moet wat ie ook doet niet opgesloten worden en wie dat wel is en waarvan dat bewezen is moet opgesloten blijven zolang ie dat is -
Volgens mij is een misdaad plegen waarvoor een effectieve gevangenisstraf wordt uitgedeeld toch reden genoeg om te besluiten dat die persoon een gevaar voor derden vormt...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 11:56   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een tendensieuze opmerking.

Naar mijn oud en vol-gaten-geheugen, moeit de EU, wegens niet veel bevoegd, zich niet met de straffen die op misdaden staan, of met gevangenissen.
Gelukkig zorgt "Europa" wel dat er zoiets bestaat als een Europees aanhoudingsbevel, zodat gasten die hier bij ons iets mispeuterd hebben, vlug genoeg aangehouden en uitgeleverd kunnen worden.

En er bestaat zoiets als het EVRM. Maar denkt gij dat dat vanuit "Europa-de-EU" komt ?

Iemand die een strafbaar feit pleegt, ziet in feite wel af van zijn recht om van zijn vrijheid te genieten (mits bewijs en bla bla ...).

En nu maar wachten op HamC zijn antwoord: wat bedoel je presies, toon ons aub eens aan dat je niet aan het raaskallen zijt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 12:48   #18
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een tendensieuze opmerking.

Naar mijn oud en vol-gaten-geheugen, moeit de EU, wegens niet veel bevoegd, zich niet met de straffen die op misdaden staan, of met gevangenissen.
Gelukkig zorgt "Europa" wel dat er zoiets bestaat als een Europees aanhoudingsbevel, zodat gasten die hier bij ons iets mispeuterd hebben, vlug genoeg aangehouden en uitgeleverd kunnen worden.

En er bestaat zoiets als het EVRM. Maar denkt gij dat dat vanuit "Europa-de-EU" komt ?

Iemand die een strafbaar feit pleegt, ziet in feite wel af van zijn recht om van zijn vrijheid te genieten (mits bewijs en bla bla ...).

En nu maar wachten op HamC zijn antwoord: wat bedoel je presies, toon ons aub eens aan dat je niet aan het raaskallen zijt.
Belgie is door europese rechtbanken veroordeeld omdat gevangenen in Belgie geen rechten hebben. Ik weet wel, er zijn hier voorstanders om gevangenen te martelen en ze op te sluiten in beerputten, maar ernstige mensen vertellen zo geen gezever.

Het gaat dus niet om straffen maar om rechten. U mag dan zeggen Europa moet maar zwijgen want het heeft niets te zeggen, maar ergens weet u toch ook wel dat dit niet waar is.

Verschaeve
Oud 12 juni 2008, 13:33   #19
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ondertussen zijn we al minstens een half millenium verder en is dat niet meer zo. Je denkt met weemoed terug aan de middeleeuwen ofzo?
nee integendeel - ik schetste gewoon een evolutie - genaamd de humanisering van de justitie
Citaat:
Straffen door de samenleving dan? 't Zullen nogal lynchpartijen worden...
t is niet omdat ik zeg dat het geen zin heeft dat een overheid straft dat ik gezegd heb dat het wel zin heeft wanneer burgers zelf gaan straffen
Citaat:
Volgens mij is een misdaad plegen waarvoor een effectieve gevangenisstraf wordt uitgedeeld toch reden genoeg om te besluiten dat die persoon een gevaar voor derden vormt...
heb je dan nu opeens wel weer vertrouwen in het gerecht dan ?

enfin volgens mij zitten er in de gevangenis veel mensen die er niet zouden moeten zitten en velen die er zouden moeten zitten zitten er niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 13:42   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Met Dutroux is er een verschil, net zoals bij Horion. Die mannen zijn gaan lopen uit de gevangenis. Die gasten doen automatisch einde straf. In die jongens hun geval is dat dus effectief levenslang.
Horion is ondertussen toch vrij ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be