![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Minister van Agitatie heeft namens de gevangenen in Guantanamo een briefje gekregen om hem te bedanken voor zijn niet aflatende inzet voor een betere wereld.
De brief ging als volgt: Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 12 juni 2008 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik wens mezelf ook even te bejuwelen: ik heb bijna 20 jaar gediend in de Belgische Luchtmacht en heb gedurende die loopbaan lang mijn steentje bijgedragen aan de afschrikking en definitieve ondergang van het communisme in Europa. Evenals het beïndigen van de burgeroorlog in Ex-Joegoslavië.
Dank-mails op: [email protected] Man wat was de wereld een verschrikkelijke plaats geweest zonder ons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb intussen al 10 jaar de minder begoede medemens gesteund met heeeeeeeel veel belastingsgeld en er amper iets voor teruggekregen. Hoewel ik voor mijn inzet hier nog niet veel leugens heb geplaatsd. Mag ik ook bejubeld worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja. En als je van de minder begoede medemens een dankbriefje krijgt, mag je dat hier plaatsen.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ijveren voor terroristen... Mooi...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe weet jij dat het terroristen zijn? Die mensen zitten al zeven jaar in de gevangenis zonder vorm van proces. Ze worden gemarteld, zijn het slachtoffer van 'extraordinary rendition', kidnapping dus, al hun rechten werden ontzegd, zowel volgens de VS-wetten als volgens internationale wetgeving.
En het gaat over een uitspraak van het Hogggerechtshof van de VS. Zijn die dan ook aan het ijveren voor terroristen?
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De enige manier waarop we het terrorisme kunnen stoppen is er met de grove borstel door te gaan...
Of vond je misschien dat Daniel Pearl zo goed behandeld werd door die "mensen" ? Ik zie niet in waarom we er teveel eieren moeten onder leggen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat noemt men rechtspraak en het is een bijzonder grote vooruitgang ten opzichte van de willekeur van koningen en presidenten vroeger die mensen willekeurig konden opsluiten en de sleutel wegsmuiten. Om mensen tegen die willekeur te beschermen hebben ze in de VS zoiets als Habeas Corpus. Het geeft iedereen het recht om zijn zaak voor een onafhankelijke rechter te brengen. Die beslist autonoom over de aanhouding. Ik lees hier dat men dat soort van procedures maar moet opheffen want "het gaat om terroristen". Mag ik eens vragen hoe u weet dat het om terroristen gaat? Hebt u de dossiers gelezen? Ze zitten al meer dan 7 jaar vast zonder vorm van proces. Als het terroristen zijn, dan zijn daar toch bewijzen voor en dan kan men hen toch voor de rechtbank brengen? Als men geen bewijs heeft, moet men die mensen vrijlaten.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk u nu echt dat de VS jaarlijks miljoenen dollars investeert om een paar willekeurige Ali's van de straat te plukken en ze dan in Guantanamo op te sluiten? Dit is toch al te gek voor woorden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() U zou de Minister van Agitatie buiten keren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet dus niet wat er in staat, maar als u het wel weet, mag u me altijd een copietje sturen. Ik denk niet dat in "mijn middens" mensen inzage hebben in het dossier dus zullen ze er niet van onder de indruk zijn. Citaat:
Als er terroristen tussen zitten (en dat zal wel) dan moet men hen een eerlijk en open proces geven en beoordelen op basis van bewijsmateriaal. Simpel. Zo doen we dat in de beschaafde wereld en dat is een grote vooruitgang boven de willekeur van vroeger.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zie de film over de drie Britten die in Guantanamo gezeten hebben...
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jij weet toch dat de VS z'n gevangenen koopt a 5000$ het stuk? Denk jij dat degene die dat geld krijgt zich iets aantrekt van wie of wat hij binnenbrengt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |