Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2004, 21:49   #1
bartje
Minister-President

Standaard

Nu de echte waarheid aan het licht komt ivm met de ganse heisa rond verstrepen wordt het hier stil: Raar vind ik dat, nog maar eens een bewijs dat Blokkertjes het niet met de waarheid kunnen vinden en ervan houden te raaskallen.

bron: fmradio.be

In de Weekendbijlage van Het Belang van Limburg lezen we vandaag een paginagroot interview met ex-"Zwart of Wit"-presentator Jurgen Verstrepen. Wij vatten hieronder een en ander samen.

In het artikel staan vooral dingen die voor ons al bekend zijn. Verstrepen is ervan overtuigd dat het om een politieke afrekening gaat. "Het probleem was dat ik iedereen, ook extreem-rechts, een forum durfde geven. En dat was niet naar de zin van een aantal machtige figuren binnen het politieke establishment."

In 2002 kwam Jurgen, na een reis door zowat het hele Vlaamse medialandschap, terecht bij Liberty TV. De nichezender had naast beelden van witte stranden en chique hotels, een informatief programma nodig om overal via de kabel verdeeld te kunnen worden.

STOPZETTING VOELDE IK AL AANKOMEN
Jurgen Verstrepen: "Vorige woensdag is de baas van Liberty, Lofti Belhassine, me recht in mijn gezicht komen zeggen dat het programma zou worden stopgezet. Maandagavond had ik al nattigheid gevoeld toen bleek dat de heruitzending met Bart Somers niet op antenne gegaan was. Toen ik de avond zelf om uitleg belde, kreeg ik te horen dat er niemand was en dat ik morgen maar eens moest terugbellen. Uiteindelijk heeft Belhassine mij dan zelf op de hoogte gebracht. Hij gaf alle denkbare redenen op. Dat Liberty TV maar een kleine zender was en dat het te ingewikkeld was om op zondag alleen voor mij en mijn ploeg de deur te komen opendoen. Dat het commercieel niet interessant meer was, omdat het aantal kijkers terugliep. Niets van waar natuurlijk. Sinds vorig jaar in september, nadat ik met die liposuctiestunt alle media had gehaald, was het programma populairder dan ooit. Ik gaf op al zijn argumenten antwoord, tot hij het zodanig op zijn heupen kreeg dat hij uiteindelijk zei: "Kijk Jurgen, ik vind dat we ermee moeten stoppen. Punt." Na veel aandringen kreeg ik gedaan dat ik nog een laatste gehalveerde uitzending mocht doen. Dat was dat befaamde afscheid. Vlak na die uitzending heeft hij me aan de telefoon tien minuten lang verrot gescholden."

DE POLITIEKE COMMERCIALS MOCHTEN ER NIET KOMEN
Jurgen Verstrepen: "Voor de politieke commercials had ik meteen een aantal klanten waaronder Jean-Marie Dedecker en Bart Somers (beiden VLD, nvdr.). Kort daarna werd ik samen met de juridisch adviseur van Liberty TV door de Vlaamse Commissie Media uitgenodigd voor een zogenaamd "informeel gesprek". De voorzitter van die commissie geeft mij daar een tien minuten durende preek waarin hij vraagt of ik wel besef waarmee ik bezig ben, dat zoiets niet kan, enzovoort. Ik heb die man rustig geantwoord dat ik een mediamens ben zonder een politieke agenda en dat ik van hem hetzelfde hoopte. Toen ik na dat informele gesprek vrolijk verder deed, ben ik in allerijl ontboden bij de top van Liberty. Daar zeiden ze me dat er een spoedprocedure was gestart om hun zendvergunning in te trekken. Ik besefte ook wel dat de keuze tussen hun zendvergunning en mijn programma snel gemaakt zou zijn."

IK NOEM GEEN NAMEN
Jurgen Verstrepen: "Het programma is onder druk afgevoerd. Druk van machtige figuren uit overwegend linkse hoek die vinden dat bepaalde meningen niet horen. Dat zoiets niet mag uitgezonden worden. De dag dat ik namen noem, staat het op de voorpagina van alle kranten en dan begint de ellende pas echt voor mij. Ik heb 15 jaar lang mijn nek uitgestoken en veel lawaai gemaakt. Laat de anderen het nu maar eens uitzoeken. Ooit schrijf ik wel eens een boek, zoals dat hoort. Daarin gooi ik er alles uit. Maar nu zeg ik uit professioneel zelfbehoud: "Het is genoeg geweest."

ZWART OF WIT WAS EEN SUCCES
Jurgen Verstrepen: "Uit onderzoek dat een andere zender liet uitvoeren, weet ik dat we de laatste maanden gemiddeld 100.000 zappers haalden, mensen die langer dan een minuut bleven kijken. Voor een programma dat op een uithoek van de zendband staat en rechtstreeks moet concurreren met "De Zevende Dag" op de VRT, is dat fenomenaal veel."

BLOK PROBEERDE TE KAPEN
Jurgen Verstrepen: "Ik had tijdens sommige uitzendingen zelf ook de indruk dat het Blok, of de Blok-kiezers mijn programma probeerden te kapen. Dat stoorde mij omdat ik altijd een discussie wilde die echt zwart-wit was. Ik had een redactie die echt haar best deed om zowel voor- als tegenstanders op antenne te laten. Maar soms, als uit allerhande peilingen blijkt dat 70 procent van de bevolking tegen iets is, dan moet je dat evenwicht ook niet gaan forceren, vind ik. Tijdens het Vlaams Blok-congres vorige week werd ik uitgeroepen tot martelaar voor de vrijemeningsuiting. Daar ben ik heel boos om. Ik laat me door niemand claimen, niet door de VLD, niet door extreem-links en niet door extreem-rechts. Maar natuurlijk was het dat fragment dat 's avonds in "Ter Zake" werd uitgezonden. Men probeert mij al mijn hele leven in een vakje te stoppen. Eigenlijk voel ik me nu het slachtoffer van twee werelden: van de politiek correcte wereld en van de extreem-rechtse wereld. Links én rechts hebben mij misbruikt voor hun eigen politieke agenda."

STEVE HEEFT ME GEVRAAGD
Jurgen Verstrepen: "Elke keer als de verkiezingen naderen, kom ik aan de toog wel iemand tegen die vindt dat ik in zijn partij thuishoor. Zelfs Steve Stevaert heeft mij vorige keer gevraagd. "Gij zoudt ne goeien zijn voor ons in Antwerpen", zei hij."

IK STA VOOR DE KEUZE: MEDIA OF POLITIEK
Jurgen Verstrepen: "Het is geen geheim dat ik politieke ambities heb. In de krant stond te lezen dat ik gesprekken voer met de VLD, maar ik voer gesprekken met iedereen. Of beter: ik luister naar iedereen. Ik speel al veel langer met het idee om in een politiek bad te springen. Alleen zijn de plannen nu iets concreter geworden. Ik lig er echt wel wakker van. Media en politiek zijn mijn twee passies, maar ze zijn niet combineerbaar. Tussen nu en twee weken neem ik een beslissing."

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 23:03   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Nu de echte waarheid aan het licht komt ivm met de ganse heisa rond verstrepen wordt het hier stil: Raar vind ik dat, nog maar eens een bewijs dat Blokkertjes het niet met de waarheid kunnen vinden en ervan houden te raaskallen.
Tja, het Blok was wel erg druk aan het bellen in zijn show, maar heb jij het artikel eigenlijk wel goed gelezen???

Citaat:
[size=6]IK NOEM GEEN NAMEN
Jurgen Verstrepen: "Het programma is onder druk afgevoerd. Druk van machtige figuren uit overwegend linkse hoek die vinden dat bepaalde meningen niet horen.[/size]
Is de sovjetisering van onze democratie nabij?
Oud 20 maart 2004, 23:11   #3
AyneRand
Minister-President

Standaard

Geen idee, maar de met debilisering heeft Verstrepen alle grenzen geklopt. Wat juffer Verstrepen er niet bij zegt is dat een pak publiciteitmakende bedrijven niet meer met hem geassocieerd wilden worden, daar zwijgt hij zedig over ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 23:16   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Geen idee, maar de met debilisering heeft Verstrepen alle grenzen geklopt. Wat juffer Verstrepen er niet bij zegt is dat een pak publiciteitmakende bedrijven niet meer met hem geassocieerd wilden worden, daar zwijgt hij zedig over ...
Wie dan wel? En waar haalt u die informatie vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 23:20   #5
AyneRand
Minister-President

Standaard

Van collega ondernemers die mediaruimte opkopen
Oud 20 maart 2004, 23:20   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Van collega ondernemers die mediaruimte opkopen
Nogal vaag, niet?
Oud 20 maart 2004, 23:23   #7
AyneRand
Minister-President

Standaard

Ik heb namen maar ...
Oud 20 maart 2004, 23:24   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Nogal vaag, niet?
Kortom, nietszeggend en dus irrelevant.
Oud 20 maart 2004, 23:24   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb namen maar ...
Maar?
Oud 20 maart 2004, 23:27   #10
AyneRand
Minister-President

Standaard

Ik doe niets voor niets, voor alles moet je betalen, wil je info van mij, dan betaal je mij, ik ben geen stinkende arbeider
Oud 20 maart 2004, 23:30   #11
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe niets voor niets, voor alles moet je betalen, wil je info van mij, dan betaal je mij, ik ben geen stinkende arbeider
Nee, jij bent een vosse kutaap met een dikke nek!
Oud 20 maart 2004, 23:35   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met andere worden,Aynerund omdat je je handen niet wil vuilmaken ben je maar prostitue geworden?

Wat betreft het topic, tja, wie met vuur speelt moet maar op de blaren kunnen zitten.
Oud 20 maart 2004, 23:36   #13
AyneRand
Minister-President

Standaard

Het vocabularium dat jij bezigt is de uitmuntende weergave van de drek die jij vertegenwoordigd.
Oud 20 maart 2004, 23:38   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het vocabularium dat jij bezigt is de uitmuntende weergave van de drek die jij vertegenwoordigd.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 23:38   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja die stinkende arbeiders moeten de stinkende jobkes natuurlijk voor uw schone ogen opknappen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 23:42   #16
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Met andere worden,Aynerund omdat je je handen niet wil vuilmaken ben je maar prostitue geworden?

Wat betreft het topic, tja, wie met vuur speelt moet maar op de blaren kunnen zitten.
Geld is een kunstwerk, en zij die met geld kunnen toveren en spelen, dat zijn kunstenaars. Geld en prostitutie, dat is enkel weggelegd voor de lagere klassen ...
Oud 20 maart 2004, 23:48   #17
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kommende uit uw vettig bakkes beschouw ik dat als een compliment. 8)
Oud 20 maart 2004, 23:51   #18
Tantist

Standaard

Citaat:
En nu allen samen:

"Zo ne goeie emme waa nog nie gehad!!!"
Oud 20 maart 2004, 23:53   #19
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Kommende uit uw vettig bakkes beschouw ik dat als een compliment. 8)
Dat je uit een "kom" eet had je niet zo expliciet moeten bijvertellen ...
Oud 20 maart 2004, 23:53   #20
Hexa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik dacht Michel Nihoul een communicatieverbod had gekregen ()
Hexa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be