![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() /www.nrc.nl/europa/article1144893.ece/Inwoners_Antillen_krijgen_EU-stemrecht
Welke andere overzeese gebiedsdelen horen bij de EU? Frans Guiana? Falkland eilanden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk voor Frankrijk Martinique en Guadaloupe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het moet niet nog gekker worden.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Papouland,Mars,Pluto...er zijn er zoveel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Europe all over the world Laatst gewijzigd door I amsterdam : 27 juni 2008 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Waarom niet? De Nederlandse Antillen zijn onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, ik zie niet in waarom dat zo gek zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dat op zich vind ik al gek.
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij geldt dat enkel voor Saba, Statia en Bonaire. De bedoeling is dat die eilanden onder direct Nederlands bestuur komen te staan en zelfstandige bijzondere gemeentes van Nederland worden, waardoor die eilanden Nederlands gebied over zee zullen zijn. Curacuo en Sint-Maarten worden juist autonome landen binnen het koninkrijk der Nederlanden samen met Aruba en Nederland.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 juni 2008 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ja, tof zo dat kolonialisme! Echt modern.
![]() |
#13 |
|
![]() Tja .... op Curaçao liep eergisteren een politieke betoging uit op een jacht op "blanken" waarvan er minstens 1 het ziekenhuis is ingeslagen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...en_hond__.html
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 juni 2008 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||||
Minister
|
![]() Tja, een bericht uit het deel van ons Koninkrijk waar echte bananen groeien:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...landers__.html Citaat:
En het is er goed relweer: 25 graden in de ochtend en 32 graden op zijn heetst met lichte wind en af en toe wolken. De plaatselijke krant meld: http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_43894.php Citaat:
Citaat:
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_43893.php Citaat:
En het ging over de kwestie dat Nederland zich met de uitgave van de miljarden subsidies gaat bemoeien. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Van mij mogen die eilanden vandaag nog onafhankelijk worden. De vraag is dan hoeveel uur het duurt voordat Chavez het ingepalmd heeft. Dat is natuurlijk geen kolonisatie, dat valt onder de noemer hereniging misschien?
Ik ben toch al geen voorstander van het behoud van de Nederlandse Antillen, maar voorlopig heeft de bevolking nog niet gekozen voor de soevereiniteit en dat is denk voornamelijk omdat men niet op Chavez zit te wachten. De landsverdediging kost ze volgens mij geen malle moer, het brengt ze alleen maar geld op, want Nederland betaalt de verdediging en onze militairen aldaar brengen een leuk duitje binnen voor de lokale economie. Maar zoals gezegd: het wordt tijd dat ze hun eigen boontjes eens gaan doppen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Venezuela vind ik totaal niet interessant maar natuurlijk hoop ik wel dat overal ter wereld de goedwillende mensen hun brood kunnen verdienen.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als inwoner van de provincie Noord-Brabant vind ik het eigenlijk maar discriminatie dat wij geen referendum krijgen over welk staatsverband wij met het moederland aan willen gaan. En miljarden subsidies...dat lijkt me ook wel wat. Als ik de inwonertallen naast elkaar ga leggen, dan kunnen wij ettelijke tientallen, zoniet honderden miljarden subsidies vragen. Den Uyl was nog niet zo gek, die gaf Suriname een bommeke met centjes mee en stuurde ze de laan uit. Wat dat voor gevolgen had voor dat land, dat hebben we allemaal kunnen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 juni 2008 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |