Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2008, 12:48   #1
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard Antillen in de EU

/www.nrc.nl/europa/article1144893.ece/Inwoners_Antillen_krijgen_EU-stemrecht

Welke andere overzeese gebiedsdelen horen bij de EU?

Frans Guiana?
Falkland eilanden?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 13:36   #2
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Ik denk voor Frankrijk Martinique en Guadaloupe.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 14:08   #3
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
/www.nrc.nl/europa/article1144893.ece/Inwoners_Antillen_krijgen_EU-stemrecht

Welke andere overzeese gebiedsdelen horen bij de EU?

Frans Guiana?
Falkland eilanden?
http://europa.eu/scadplus/glossary/o...regions_nl.htm

Citaat:
Er zijn zeven zogenaamde "ultraperifere" regio's (UPR): Guadeloupe, Frans Guyana, Martinique en Réunion (de vier Franse overzeese departementen) alsook de Canarische eilanden (Spanje), de Azoren en Madeira (Portugal). De UPR hebben een lage bevolkingsdichtheid en liggen op grote afstand van het Europese continent. Door hun bijzondere ligging vormen ze bruggenhoofden voor de ontwikkeling van de Europese handelsrelaties met derde, doorgaans minder ontwikkelde, buurlanden. Voorts beschikt de Europese Unie dankzij de ultraperifere regio's over 's werelds grootste zeeterritorium met een economische zone van 25 miljoen km².
Oud 26 juni 2008, 15:52   #4
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het moet niet nog gekker worden.
Oud 26 juni 2008, 17:03   #5
Gargamel
Banneling

Standaard

Papouland,Mars,Pluto...er zijn er zoveel
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 09:38   #6
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Een ideale luchtbrug voor doorvoer van drugs en illegalen.

Europe all over the world

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 27 juni 2008 om 09:41.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:48   #7
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het moet niet nog gekker worden.

Hoe bedoel je?

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6469
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 14:49   #8
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Jouw vraag onderstreept wat ik bedoelde, namelijk dat er mensen zijn die een gedachte "Antillen in de EU" normaal schijnen te vinden.
Oud 28 juni 2008, 22:20   #9
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw vraag onderstreept wat ik bedoelde, namelijk dat er mensen zijn die een gedachte "Antillen in de EU" normaal schijnen te vinden.
Waarom niet? De Nederlandse Antillen zijn onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, ik zie niet in waarom dat zo gek zou zijn.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 22:24   #10
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Waarom niet? De Nederlandse Antillen zijn onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, ik zie niet in waarom dat zo gek zou zijn.
Dat op zich vind ik al gek.
Oud 29 juni 2008, 11:18   #11
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij geldt dat enkel voor Saba, Statia en Bonaire. De bedoeling is dat die eilanden onder direct Nederlands bestuur komen te staan en zelfstandige bijzondere gemeentes van Nederland worden, waardoor die eilanden Nederlands gebied over zee zullen zijn. Curacuo en Sint-Maarten worden juist autonome landen binnen het koninkrijk der Nederlanden samen met Aruba en Nederland.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 juni 2008 om 11:19.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 13:06   #12
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, tof zo dat kolonialisme! Echt modern.
Oud 29 juni 2008, 21:26   #13
willem1940NLD

Standaard

Tja .... op Curaçao liep eergisteren een politieke betoging uit op een jacht op "blanken" waarvan er minstens 1 het ziekenhuis is ingeslagen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...en_hond__.html

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 juni 2008 om 21:38.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 21:31   #14
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat op zich vind ik al gek.
Je vind het dus gek dat de Antillen deel zijn van het Koninkrijk der NEderlanden? Je zag ze liever als deel van de Chavez-Republiek Venezuela neem ik aan?
Oud 29 juni 2008, 21:34   #15
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Tja, een bericht uit het deel van ons Koninkrijk waar echte bananen groeien:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...landers__.html
Citaat:
Betogers Curaçao richten zich tegen Nederlanders
WILLEMSTAD - Een politieke betoging op Curaçao is eergisteren uitgemond in een jacht op blanke Nederlanders. Daarbij raakten verschillende Nederlanders gewond. Een werd het ziekenhuis in geslagen.
Doelwit waren vooral Nederlandse stagiairs die werken in de hotels op het vakantie-eiland. Zij waren in de lokale uitgaansgelegenheid De Nachtwacht bijeen. Tientallen eilandbewoners drongen het café binnen om de blanken een lesje te leren en richtten een ravage aan. Ook werden auto's beschadigd en omgegooid.

"Hollanders werden uitgescholden en moesten vluchten", vertelt een van hen. Een andere Nederlander spreekt van 'Zuid-Afrikaanse toestanden'.

De haat ontstond na een politieke demonstratie tegen Nederlandse bemoeienis met de eilanden. De Antillen kwamen donderdag financieel onder curatele van ons land te staan. Een kleine groep besloot daarop de aanval te openen op Nederlanders in de Nieuwstraat. "Ze moeten oprotten naar hun eigen land" , schreeuwden de betogers. "Wij mogen daar niet zijn, dus jullie hier ook niet!"

Afschuw
De gezaghebber op Curaçao, Lisa Dindial, richtte zich op televisie rechtstreeks tot de bevolking en riep Nederlanders en Antillianen nadrukkelijk op 'om voorzichtig te zijn'. Minister van Justitie David Dick sprak gisteren tegenover De Telegraaf zijn 'diepe afschuw' uit over de jacht. "Het is een heel slechte zaak wat hier is gebeurd", zegt hij. "Het was een groep van minder dan 50 personen, die misbruik heeft gemaakt van de toestemming om te demonstreren."

Over de aanval is overleg tussen minister, politie en het OM.
De antifada is overgewaaid naar dit eiland? Het blijft duister in het bericht wie de tophanen zijn die achter deze politieke demonstratie zitten. Maar ik twijfel er niet of dat is op zijn minst een publiek geheim.
En het is er goed relweer: 25 graden in de ochtend en 32 graden op zijn heetst met lichte wind en af en toe wolken.
De plaatselijke krant meld:
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_43894.php
Citaat:
Politie treedt bij volgende demonstraties snoeihard op
WILLEMSTAD — Bij de minste of geringste ongeregeldheden die zich bij volgende demonstraties zullen voordoen, zal de politie gelijk hard optreden. Er hoeft maar een steen te worden gelicht om op de weg te gooien en de dader zal gearresteerd worden.
Dat werd vanmorgen aangekondigd in een persconferentie met minister van Justitie David Dick (PAR) en Raymond Ellis en Reggie Huggins van het managementteam van politie.
En hoe kwam die groep daar waar die was en deed die wat die deed?
Citaat:
Een kleine groep betogers splitste zich gisteravond rond kwart over elf na afloop van de Eilandsraadsvergadering af en toog naar etablissementen die veelal bezocht worden door Europese Nederlanders, zoals De Nachtwacht, maar ook in de omgeving van Zuikertuintje. Met verbaal maar ook dus fysiek geweld en vernielingen aan auto’s werden de frustraties gebotvierd.
Maar hoe kan het nu dat een vergadering de gemoederen zo verhit?
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_43893.php
Citaat:
Wiels waarschuwt voor ‘oorlog’
“Als jullie hiermee akkoord gaan, dan kunnen jullie oorlog in dit land verwachten.” In deze bewoordingen uitte PS-raadslid Helmin Wiels zich gisteren tijdens de Eilandsraadsvergadering over de Algemene Maatregel van Rijksbestuur (AMvRB) Financieel Toezicht. Wiels, ferm tegenstander van het voorstel dat gisteren door een raadsmeerderheid werd geaccordeerd, deed ook een oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid.
Ah, juist de tophaan die zijn spieren liet zien is dhr. Wiels.
En het ging over de kwestie dat Nederland zich met de uitgave van de miljarden subsidies gaat bemoeien.
Citaat:
De oppositiepartijen beschuldigen de coalitie ervan dat zij met accordering van de AMvRB de autonomie van het eiland voor een zak gelden wil verkopen. Woorden zoals bendepatria (landverraders) en bomba (een slaaf die als slavenopzichter optreedt) waren gisteren aan de orde van de dag. Verschillende sprekers van de oppositie stelden dat de coalitie erop uit was om het eiland onder curatele te laten plaatsen en Nederland in staat te stellen om Curaçao weer te herkoloniseren.
En ik denk dat deze volkvertegenwordiger sprak namens ons = alle volksvertegenwoordigers:
Citaat:
Dennis Jackson (PAR) ‘dit is een volwassen stap, wij gaan akkoord met hulp om onszelf te kunnen helpen’.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 21:37   #16
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja, tof zo dat kolonialisme! Echt modern.
Van mij mogen die eilanden vandaag nog onafhankelijk worden. De vraag is dan hoeveel uur het duurt voordat Chavez het ingepalmd heeft. Dat is natuurlijk geen kolonisatie, dat valt onder de noemer hereniging misschien?
Ik ben toch al geen voorstander van het behoud van de Nederlandse Antillen, maar voorlopig heeft de bevolking nog niet gekozen voor de soevereiniteit en dat is denk voornamelijk omdat men niet op Chavez zit te wachten. De landsverdediging kost ze volgens mij geen malle moer, het brengt ze alleen maar geld op, want Nederland betaalt de verdediging en onze militairen aldaar brengen een leuk duitje binnen voor de lokale economie. Maar zoals gezegd: het wordt tijd dat ze hun eigen boontjes eens gaan doppen!
Oud 29 juni 2008, 21:42   #17
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Je vind het dus gek dat de Antillen deel zijn van het Koninkrijk der NEderlanden? Je zag ze liever als deel van de Chavez-Republiek Venezuela neem ik aan?
Erger nog: reeds de gedachte aan zulks vind ik gek; maar trek het je niet aan want ik ben niet de dokter.

Venezuela vind ik totaal niet interessant maar natuurlijk hoop ik wel dat overal ter wereld de goedwillende mensen hun brood kunnen verdienen.
Oud 29 juni 2008, 21:43   #18
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Van mij mogen die eilanden vandaag nog onafhankelijk worden. De vraag is dan hoeveel uur het duurt voordat Chavez het ingepalmd heeft. Dat is natuurlijk geen kolonisatie, dat valt onder de noemer hereniging misschien?
Ik ben toch al geen voorstander van het behoud van de Nederlandse Antillen, maar voorlopig heeft de bevolking nog niet gekozen voor de soevereiniteit en dat is denk voornamelijk omdat men niet op Chavez zit te wachten. De landsverdediging kost ze volgens mij geen malle moer, het brengt ze alleen maar geld op, want Nederland betaalt de verdediging en onze militairen aldaar brengen een leuk duitje binnen voor de lokale economie. Maar zoals gezegd: het wordt tijd dat ze hun eigen boontjes eens gaan doppen!
Ik vermoed dat er een (geheime) deal tussen Nederland en de USA bestaat om daar niet weg te gaan.
Oud 29 juni 2008, 21:44   #19
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Tja, een bericht uit het deel van ons Koninkrijk waar echte bananen groeien:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...landers__.html

De antifada is overgewaaid naar dit eiland? Het blijft duister in het bericht wie de tophanen zijn die achter deze politieke demonstratie zitten. Maar ik twijfel er niet of dat is op zijn minst een publiek geheim.
En het is er goed relweer: 25 graden in de ochtend en 32 graden op zijn heetst met lichte wind en af en toe wolken.
De plaatselijke krant meld:
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_43894.php

En hoe kwam die groep daar waar die was en deed die wat die deed?

Maar hoe kan het nu dat een vergadering de gemoederen zo verhit?
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_43893.php

Ah, juist de tophaan die zijn spieren liet zien is dhr. Wiels.
En het ging over de kwestie dat Nederland zich met de uitgave van de miljarden subsidies gaat bemoeien.

En ik denk dat deze volkvertegenwordiger sprak namens ons = alle volksvertegenwoordigers:

Als inwoner van de provincie Noord-Brabant vind ik het eigenlijk maar discriminatie dat wij geen referendum krijgen over welk staatsverband wij met het moederland aan willen gaan. En miljarden subsidies...dat lijkt me ook wel wat. Als ik de inwonertallen naast elkaar ga leggen, dan kunnen wij ettelijke tientallen, zoniet honderden miljarden subsidies vragen. Den Uyl was nog niet zo gek, die gaf Suriname een bommeke met centjes mee en stuurde ze de laan uit. Wat dat voor gevolgen had voor dat land, dat hebben we allemaal kunnen zien.
Oud 29 juni 2008, 21:48   #20
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
.......... De gezaghebber op Curaçao, Lisa Dindial, richtte zich op televisie rechtstreeks tot de bevolking en riep Nederlanders en Antillianen nadrukkelijk op 'om voorzichtig te zijn' .........
Da's een goeie! Meteen overnemen in het PoCo-spreukenboek.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 juni 2008 om 21:50.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be