![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CAW Oostende wil tentenkamp voor illegalenvr 20/06/08 06:21 - Het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) Middenkust pleit voor de inrichting van een tentenkamp voor illegale vluchtelingen in Oostende.
Volgens het CAW kunnen de bestaande welzijnsorganisaties de toestroom van vluchtelingen die naar Groot-Brittannië willen, niet meer aan. Volgens Tine Wyns, directeur van het CAW Middenkust, moeten al deze mensen in hun basisnoden kunnen voorzien. "Daarmee bedoelen we voeding, onderdak, wasgelegenheid", zegt Wyns. "Overal ter wereld worden vluchtelingenkampen opgericht, maar als het hier nodig blijkt, dan sluiten we de ogen. Dat kan echt niet meer." CAW Middenkust vraagt dat het Rode Kruis en Artsen zonder Grenzen een terrein aanvragen bij de Stad Oostende. Deze morgen op de radio gehoord en eventjes gegoogled... In onze havens is men pakken geld aan het uitgeven om de zomaar-toegang tot vrachtwagens en containers richting Engeland moeilijk tot onmogelijk te maken voor "vluchtelingen" die ginder een nieuw leven willen beginnen. Indien ik me niet vergis moeten de transporteurs die betrapt worden met een illegaal in hun containers of vrachtwagen daar een flinke boete voor betalen ook! Komt er daar nu zo multicul-wereldverbeteraar(ster) die een beetje tentenkampen zou willen oprichten in of vlak naast een toeristisch centrum zoals Oostende! Is die madam helemaal op haar hoofd gevallen??? Dit zou vooral als effect hebben dat het nieuws de ronde doet in Europa en omstreken en dat ze hier straks met honderden komen afgezakt, zoals ze in Frankrijk meemaken of meegemaakt hebben in de omgeving van de Eurotunnel en zo. Dit kamp zou ondertussen ook al gesloten zijn dacht ik... Hiermee bedoel ik niet dat mensen in nood en sukkelaars allerhande hardhandig en ongevoelig aan hun lot moeten overgelaten worden, maar wil die bende onnozelaars die zich daar mee bezig houden eens afstappen van het idee dat die mensen ondertussen hier allemaal moeten opgevangen worden en liefst voor de rest van hun dagen van alles en nog wat moeten voorzien worden? Straks weer het spelletje van "vijf dagen dagen tijd om het land te verlaten" terwijl iedereen weet dat de meesten hier vijf jaar later nog rondhangen en wellicht in een kerk of een torenkraan zitten om "papieren te eisen"? Die mensen moeten door de andere rijkere landen ter plaatse, in hun eigen landen geholpen worden, en niet door jaarlijks miljarden cadeau te doen die deels verprutst en deels in verkeerde zakken terecht komen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben hier niet mee akkoord.
Een "allochtone pechvogel" mag nog niet eens het tuinhuis van een welwillende medeburger gebruiken als tijdelijke woonst. En we spreken nog niet eens over de nadelen voor een welwillend burger die een behoeftige persoon onderdak bied in eigen woning.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wadist nu allemaal eigenlijk?
Den Vandemijnklote uit Oostende koopt eerst een paar vakantiesentra op, die na jaaaren nooit gebruikt blijken te worden omdat er minder vreemdelingen kwamen ... en nu ineens moeten er tentenkampen opgezet worden. Ik peins dat dat madammeke daar niet gehinderd is door enige nuchtere kennis van de problematiek op hoger nivo. (ik ga trouwens eens moeten opzoeken wat voor iets dat dat is: een CAW. Wie betaalt dat, voor wat te doen ...) en de pers dan: prachtige duiding, profisiat !! (trouwens ook een gele kaart voor de draadopstarter: waar haalt hij die tekst vandaan???)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is er in den Thermae Palace geen plaats meer? Het beste is toch zeker niet goed genoeg voor de fortuinzoekers die hier stranden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen die op het grondgebied verblijft heeft ten alle tijden het recht onderdak te zoeken in dergelijke kampen. Bij uitbreiding, vind ik, dat iedereen het recht heeft zijn tent of andere niet- onroerende woning op eender welk braakliggend terrein op te stellen en als wettelijke verblijfplaats te registreren en bescherming te genieten tegen verdrijving. Een vaste stek, wettelijk beschermt, is een eerste voorwaarde om zijn levenssituatie te kunnen verbeteren. Een grondwettelijk recht bovendien! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oei oei, voorlopig is het hier ook nog demokratisch gestemd dat je, binnen de wettelijke grenzen, meester bent over je eigendom. Zo zo, je hebt blijkbaar enkele probleempjes met "de demokratie" ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Integendeel ik streef via dialoog en publiek debat tot democratische wetswijzigingen die de samenleving rechtvaardiger maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geef iedereen zijn natuurrechtelijk recht op eigen plekje om te leven en te werken (voor zichzelf! als hij zij dat wenst) en de mensen blijven heus wel in hun eigen streek hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is 't goed. Streef maar verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() In het Rifgebergte is er nog veel plek. Propere, gezonde lucht, mooie natuur, altijd goed weer, ecologisch jobs (schaapjes en geitjes hoeden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gun iedereen zijn "natuurrechtelijk recht op eigen plekje" maar wel liefst in zijn land van herkomst en niet in een tentenkamp naast mijn deur.
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Bon, tentenkampen om ze voor even op te vangen ok, die sukkelaars moeten van mij niet onder de blote hemel slapen als beesten, maar dan wel bewaakt en om ze zo snel mogelijk terug naar hun land van herkomst te sturen. 't Blijven illegalen.
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Tentenkampen zijn sowieso best maar een tijdelijke oplossing.
Het is een tijdelijke opvang, totdat de situatie terug beter is in hun eigen land. En daar begint de discussie: wat is "beter". Voor een westerse overconsumptie"democratie" is immigratie juist een economische zegen. Maar omdat de lokale bevolking teveel protesteert willen ze de immigratiestromen nog meer gaan controleren en sturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Natuurrecht, is dat volgens Thomas van Aquino?
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2008 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Fire Dragon;3515412]Tentenkampen zijn sowieso best maar een tijdelijke oplossing.
Het is een tijdelijke opvang, totdat de situatie terug beter is in hun eigen land. En daar begint de discussie: wat is "beter". [quote] U weet dat ? U gaat er dus vanuit dat het "vluchtelingen" zijn? Laatst gewijzigd door Astar : 21 juni 2008 om 12:56. |
![]() |
![]() |