![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik hoorde gisteren iets zeer merkwaardigs in Feyten of Fillet op Radio 1.
Het ging over de opvolging van koning Abdoellah van Saoedi-Arabië. Blijkbaar zijn alle koningen zonen van de allereerste koning, Abdoel Aziz, maar daar moet toch ooit een eind aan komen. Momenteel is Abdoellahs halfbroer Sultan de kroonprins, maar daarachter komen er nog slechts 8 zonen van Abdoel Aziz, waarvan de jongste 63 is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ooit ergens gelezen dat ongeveer de helft van de Saoedische bevoling familie is van het koningshuis en dat de rest stinkend rijk is. Waarschijnlijk is dat fel overdreven, ik kan me niet voorstellen dat al die arme mensen "vreemdelingen " zijn, "gastarbeiders" of "expats". De Koran zal waarschijnlijk voldoende leiddraad bieden om vast te stellen wie de volgende is voor de troon van deze zeer talrijke familie.
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Let op,de Saudische troonopvolging is niet gebaseerd op de overerving van vader op zoon maar gaat volgens de nabijheid van bloed theorie. Zo is de kans dat broers elkaar opvolgen een heel pak groter.
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarschijnlijk een soort generatiebond. Als broers elkaar opvolgen zal je dus een situatie krijgen waar mensen van ongeveer dezelfde leeftijd na elkaar regeren en het dan doorgeven aan de volgende generatie.
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Dat doet behoorlijk Cubaans aan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Een perfecte manier om een ultraconservatief beleid te voeren. Eer een volgende generatie aan het bewind kan komen, zijn zij zelf al bijna bejaard (zeker als men begint met kinderen op z'n 20 en even doordoet).
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 21 juni 2008 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zou dat de achterliggende oorzaak zijn? Ik ben geen kenner van de Arabische landen, maar zou het niet eerder iets cultureels zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet cultureel. Pragmatisch heet dat.
![]() |
![]() |
![]() |