![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jan Roegiers (Spirit) - 22 tot 28 maart "Deze Vlaamse volksvertegenwoordiger kwam volop in de pers toen hij zich, samen met kompaan Stijn Bex, outte als homoseksueel. Begin februari werd hij plots dé spreekbuis voor alle homoseksuelen in het Vlaamse parlement. Wat dit voor hem betekende op |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mijnheer Roegiers blijft hier tegen beter weten in beweren dat SP.A-Spirit een "links" kartel is (en CD&V-N-VA volgens zijn terminologie een rechs-conservatief kartel)
Hoe rijmt u dan de fiscale amnestie (de spons vegen over fiscale fraude mits een pietluttige boete) met linkse ethische principes? |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Jasper,
Voor alle duidelijkheid, ik ben ook niet zielsgelukkig met de maatregelen rond de fiscale amnestie. Maar in een vorig mailbericht ben ik hier al uitvoerig op ingegaan. Er zijn twee mogelijkheden: ofwel houden we alles zoals het is en moeten we vaststellen dat tientallen miljarden liggen te slapen op buitenlandse rekeningen. Ofwel proberen we een deel daarvan terug naar ons land te krijgen, zodat we zuurstofstoot krijgen in onze economie. Waar dan weer uit voortvloeit dat de overheid inkomsten krijgt waar ze de échte noden van de mensen mee kan lenigen. Ik weet dat de fiscale amnestie tegenover de mensen die stipt steeds alle belastingen hebben betaalt wrang overkomt, maar aan deze maatregel zitten ook heel wat positieve aspecten... Overigens betond een dergelijke (bescheidener) maatregel ook reeds onder de CVP-regeringen... |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gezien de beperkte respons, zult u toch nog ietsje meer plat op de buik moeten gaan voor fraudeurs, vrees ik...
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit antwoord lijkt mij niet erg overtuigend.
Ik geloof niet dat de fiscale amnestie veel gaat opbrengen: de grote fraudeurs gaan hun geld laten staan in één van de belastingsparadijzen; de kleine fraudeurs gaan misschien op de uitnodiging in. Het principe is verkeerd: de belgische staat vertelt nu openlijk dat het best ethisch is belastingen te ontduiken, want bij budgettaire moeilijkheden zal wel een spons geveegd worden over de misdrijven, mits het betalen van een klein percentje, dat overigens veel kleiner is dan de normale tarieven. Het is dus voordelig om zo veel mogelijk belastingen te ontduiken, spijtig genoeg kan ik dat niet, want ik heb niets ![]() Indien mijn geheugen mij niet in de steek laat is er toch ook nog een staatssecretaris die zich bezighoudt met "fiscale fraude", het bestrijden ervan; dit staat zelfs in de regeringsverklaring naar ik meen: het bestrijden van fiscale fraude ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Beste Jan en Spirit,
Om één en ander te verzachten zou de overheid hier een goede daad kunnen stellen, door na de operatie een rapport te publiceren waarin o.a. de typologie van de fiskale fraudeur aan bod komt. De burger wil het weten : Zijn het bakkers, modderbaggeraars of politici ? ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk één voorstel hoewel het mij worst zal wezen wie zijn geld terugbrengt... Belangrijker zou ik het vinden dat de middelen die vrijkomen uit die fiscale amnestie aangewend worden voor specifiek beleid t.v.v. armen, sociaal zwakkeren... En BTW, of en hoeveel politici daarbij zijn zou ik niet weten. Ik in elk geval niet, bij alles wat ik ooit verdiend heb (onderwijs, kabinetswerk en parlementslid) wist de overheid beter wat en hoeveel ik verdiende dan ikzelf... |
|
![]() |