Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2008, 12:57   #1
RoyBouten
Vreemdeling

Standaard Petitie gestart om Truckruns te redden en een top dag voor duizenden gehandicapten!!

Zal me eerst kort voorstellen. Ben Roy Bouten, 24 jaar en actief namens de PvdA in de gemeenteraad van Horst aan de Maas. Ik heb delaatste weken meerdere malen contact gehad met vervoerders en chauffeurs uit de regio en mede naar aanleiding van een item op sbs6 en in Dagblad de Limburger heb ik begrepen dat de verschillende Truckruns die Nederland kent gevaar zouden kunnen lopen door de rust en rijtijdenwet. Omdat het ronduit belachelijk is dat zo'n goed initiatief wordt tegengewerkt door Europese regelgeving heb ik een initiatiefvoorstel ingediend wat heeft geleid tot de petitie (www.reddetruckrun.web-log.nl) om de Truckrun te behouden. Inmiddels hebben bijna 14.000 mensen getekent maar we moeten er nog veel meer hebben.

Ik hoop dat dit niet als SPAM wordt ervaren. Mocht dit wel het geval zijn dan bied ik daarvoor alvast mijn axcuses aan!

Ik hoop dat jullie de moeite nemen om het te lezen en de petitie te tekenen zodat jullie door kunnen gaan met het bieden van een geweldige activiteit aan die duizenen gehandicapten.

--------------------------------------

Europese petitie gestart (directe link --> http://pws5.parantion.nl/?a=lF)

Uitzonderingspositie Nederland voor Truckrun-chauffeurs onvoldoende

Dinsdag 24 juni heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen die Minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat) de opdracht meegeeft om in Europa te gaan pleiten voor het behoud van de Truckruns. Dat zou o.a. middels een ontheffingsprocedure voor Nederlandse vrachtwagenchauffeurs moeten gaan gebeuren. Het lijkt de oplossing voor Nederlandse Truckruns, maar is voor de chauffeurs niet de oplossing. Het ‘Truckrun-dilemma’, dat door de Europese rijtijdenwet is ontstaan, is daarmee niet opgelost. Daarvoor moeten de regels zelf op onderdelen worden aangepast, is de mening van vier brancheorganisaties, waarmee de Minister onlangs gesprekken heeft gevoerd.

Truckruns zijn vrijetijdsinitiatieven, waarbij vrachtwagenchauffeurs duizenden gehandicapten een geweldige dag bezorgen. Europese regelgeving met betrekking tot het aangepaste rijtijdenbesluit zou voor deze Truckruns het einde kunnen betekenen. De gemeenteraad van Horst aan de Maas is naar aanleiding van dat dilemma dinsdag 3 juni een petitie gestart. Op dit moment hebben al meer dan 13.000 Nederlandse sympathisanten de petitie ondertekend. Volgens de initiatiefnemers van de petitie is de tijd nu rijp om ook Europees in te zetten op draagvlak. Enkel een uitzonderingspositie voor Nederland is namelijk niet voldoende, zo stellen zij.

Vier grote brancheorganisaties uit het vervoer (EVO (Eigen Vervoerders Organisatie), TLN (Transport en Logistiek Nederland), VERN (Verenigde Eigen Rijders Nederland) en KNV (Koninklijk Nederlands Vervoer)) hebben zich solidair getoond met de actie van de Noord-Limburgse gemeente. Ook staan zij achter de uitbreiding van de petitie, richting Europa. Door ook andere Europese sympathisanten de petitie te laten onderschrijven wordt het internationale karakter van de boodschap richting het Europees parlement versterkt: Vrachtwagenchauffeurs moeten met een gerust gevoel werk en vrije tijd kunnen combineren, is de insteek van de initiatiefnemers.

Voor meer informatie en het laatste nieuws kunt u terecht op www.reddetruckrun.web-log.nl of www.horstaandemaas.nl . Op deze sites is ook een doorklik naar de petitie te maken.

--------------------------------------

Het is de bedoeling dat morgenavond een Europese rondstuurmail wordt gegenereerd naar allerlei organiaties en personen om hun bijdrage te leveren en op welke manier dan ook ruchtbaarheid te geven aan het initiatief.

Als er mensen zijn die deze engelstalige mail willen ontvangen om door te sturen naar collega's, vrienden of kennissen, stuur dan even een mailtje naar [email protected] of [email protected], dan ontvangen ze dit mailtje zo snel mogelijk.

Laatst gewijzigd door RoyBouten : 1 juli 2008 om 12:58.
RoyBouten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be