Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2008, 07:23   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Woonkode in Vl-Brabant: Groen! lanseert Vlaamse atoombom

Wie had dat verwacht?
We zijn gewoon van de leiding van Groen -uitroepteken dat ze zich anti-Vlaams gedragen, maar blijkbaar is niet iedereen intern die partij daarmee akkoord.

Het moet toch zijn dat maatregelen om de streektaal te kennen, inderdaad sosiale maatregelen zijn. Zelfs al begrijpen "ze" op hoger nivo dat niet altijd.

Gaan de Waalse partijen nu ook beweren dat Groen! het Blok en de NVA nahollen in hun (ekstreem) rechtse diskoer?
En gaat ekolo fulmineren dat Groen!, met wie zijn een fraktie vormen in het federaal parlement, gekapituleerd hebben voor de vuile flaminganten?

Hoe dan ook, voor mij is dit het bewijs dat de Vlaamse strijd een sosiale strijd is.
En ik ben ongeduldig in het kwadraat om een reaktie te vernemen van Vogels.

*knip*

dsl

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:21   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik moet het uitproesten.
Zonet verklaarde Vera Dua, groot groen licht, dat Vilvoorde ongelijk heeft met die voorwaarde om die sosiale woning te kunnen kopen.

Ze vindt dus dat een aantal schepenen (dat zijn toch niet van de minste der militanten), en dan nog schepenen van de regio Vlaams-Brabant, ongelijk hebben.

Dat kan tellen vind ik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:35   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet het uitproesten.
Zonet verklaarde Vera Dua, groot groen licht, dat Vilvoorde ongelijk heeft met die voorwaarde om die sosiale woning te kunnen kopen.

Ze vindt dus dat een aantal schepenen (dat zijn toch niet van de minste der militanten), en dan nog schepenen van de regio Vlaams-Brabant, ongelijk hebben.

Dat kan tellen vind ik.
Dat moet je ook niet verbazen, Dua is immers een slaafje van Ecolo en zit niets in met de eigenheid van welke regio dan ook.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:39   #4
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dit eerder een soort van Ivoren Toren mentaliteit van de groen-partijleiding is. Die schepenen staan dagdagelijks in de problematiek en weten dus waarover het gaat, maar het is natuurlijk gemakkelijk om zo een maatregel af te kraken zonder nuances te maken.

Men heeft altijd de mond vol over solidariteit, wel dat de Groen partijtop dan ook is solidair is met de mensen die in BHV wonen ipv alle schuld op de stoute flaminganten te steken. In principe staat de NVA (of LDD) niet zo sterk in de gemeentes rond Brussel, het zijn eerder de traditionele partijen (CDV, VLD, SPA) die zogenaamde "flamingantische" maatregelen ala taallessen invoeren.

Nog eens, begrip voor de situatie van Vlamingen in de randgemeenten is soms ver te zoeken binnen links Vlaamse partijtoppen...
Oud 29 juni 2008, 11:01   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Ik denk dat dit eerder een soort van Ivoren Toren mentaliteit van de groen-partijleiding is. Die schepenen staan dagdagelijks in de problematiek en weten dus waarover het gaat, maar het is natuurlijk gemakkelijk om zo een maatregel af te kraken zonder nuances te maken.

Men heeft altijd de mond vol over solidariteit, wel dat de Groen partijtop dan ook is solidair is met de mensen die in BHV wonen ipv alle schuld op de stoute flaminganten te steken. In principe staat de NVA (of LDD) niet zo sterk in de gemeentes rond Brussel, het zijn eerder de traditionele partijen (CDV, VLD, SPA) die zogenaamde "flamingantische" maatregelen ala taallessen invoeren.

Nog eens, begrip voor de situatie van Vlamingen in de randgemeenten is soms ver te zoeken binnen links Vlaamse partijtoppen...
Nee, hoor. Je moet daarvoor maar eens kijken naar de andere beslissingen en voorstellen van deze partijtop.

Zo was Groen! de eerste partij om het Witte Kinderbos als traject voor de treinverbinding Antwerpen-Zaventem te aanvaarden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 12:35   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vond Dua op den duur hilarisch in haar omgedraaide redenering.

De gevraagde taalkennis had volgens Vera niks te maken met de franstaligen autochtonen, maar alles met taalonwillige allochtonen.

Door te durven vragen dat taalonwillige allochtonen Nederlands moeten kennen om in aanmerking te komen voor een sociale woning, zouden privé verhuurders ook wel eens durven eisen dat huurders Nederlands spreken.

Stel je voor!!! Dat een eigenaar niet eerst zelf chinees moet gaan leren omdat er een chinees zijn appartement wil huren, maar dat die zou durven vragen dat die chinees eerst Nederlands leert! Wat een rassiest zeg, nietwaar Vera?

Enfin, tot daar de groene redenering: wie voor een sociale woning in aanmerking wil komen moet geen nederlands kennen want anders wordt de privé verhuurder een rassiest.

Zoiets toch hé Veraatje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be