Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart "Deze jongedame gooide als voorzitter van Jong VLD Groot-Antwerpen de stok in het liberale hondenhok door met enkele straffe resoluties naar voor te treden op het nationaal congres. Ze maakt zich stilaan klaar om de stap te zetten naar de nationale p

Discussietools
Oud 21 maart 2004, 20:54   #1
SB1234
Schepen

Standaard

Hoi Annick,

als opwarmertje: daarnet zag ik in de diverse tv-journaals Guy Verhofstadt die na de mega-super-giga-ministerraad schijnbaar trots aankondigt dat het niet branden van een achterlicht van een fiets slechts 50 EUR zal kosten ipv 150 EUR.

Is het geen teken aan de wand dat onze eerste minister zich in deze tijden van nog steeds stijgende werkloosheid, van een continu stijgend aantal gezinnen dat leeft in armoede, van al dan niet actieve cellen van moslimterroristen in ons land, en van weet ik wat nog allemaal met deze ONNOZELHEDEN bezighoudt?
SB1234 is offline  
Oud 21 maart 2004, 20:57   #2
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Ik vind veiligheid op straat toch niet echt onnozel. Het wil niet zeggen dat als premier Verhofstadt daar niet over bezig is, over die dingen waarover u het heeft, dat daar dan niemand anders mee bezig is.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline  
Oud 21 maart 2004, 21:37   #3
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Ik vind veiligheid op straat toch niet echt onnozel. Het wil niet zeggen dat als premier Verhofstadt daar niet over bezig is, over die dingen waarover u het heeft, dat daar dan niemand anders mee bezig is.

Daar is toch een ander minister voor ,of strijkt die zomaar een vet salaris op om niks te doen of onzin uit te kramen

Dat laatste zijn we nu ook gewoon aan het worden
Gargamel is offline  
Oud 21 maart 2004, 22:36   #4
marijke
Burger

marijke's schermafbeelding

Standaard

Die aanpassingen zijn op zich géén slechte zaak..Tenslotte zijn die supperboetes een aanslag op het inkomen van de burgers..Mijn mening ter zake is vrij genuanceerd..enerzijds vind ik het goed dat er maatregelen komen, om de verkeersveiligheid te verhogen.. anderzijds, ben ik ervan overtuigd, dat vooral de modale burger zulke supperboetes zwaar zullen kunnen verteren..Immers wat maalt een rijke burger om zulke boetes ? Maar moet het geld komen, uit een werkmanportmonnéé, dan is dat andere koek..
Enfin, iedereen heeft dat wel een beetje in de hand..men moet zich aanpassen aan de wetgeving..Maar wat een roze formulier, al dan niet in de auto met de verkeersveiligheid te maken heeft ???
Ik vind dat een premier zich met die zaken ook niet echt bezig moet houden..Daar is de minister van verkeer toch verantwoordelijk voor ?
werkloosheid..terrorismebestrijding in goede banen leiden..het onveiligheidsgevoel bij de burgers wegwerken..armoedebestrijding..enz..
Oud 21 maart 2004, 22:57   #5
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

De premier zou alles doen om de verkiezingen te winnen.
Zelfs m'n schoenen poetsen 8)
Knipp is offline  
Oud 21 maart 2004, 23:14   #6
Annick De Ridder
Vreemdeling

Standaard

Hé Stijn,

Bedankt voor het opwarmertje

Eerst een vooral vind ik de aanpassing aan de nieuwe verkeerswet nog niet zo onnozel... Er zaten een aantal ongenuanceerde zaken in, en als je naar de 'lezersbrieven' van de afgelopen weken kijkt, lag de burger er klaarblijkelijk echt wel wakker van.

Dat de premier na afloop van die 'super-mega-ministerraad' aan de pers toelicht wat er juist beslist is, en niet voor elke maatregel de bevoegde minister, is eigenlijk wel logisch ;

Natuurlijk vind ik anderzijds ook dat er momenteel belangrijkere items zijn, maar deze ministerraad ging wel specifiek over verkeersveiligheid, sociale zaken enz... De economische thema's kwamen aan bod op de ministerraad van gembloers, en wat je bekommernis voor justitie & veiligheid betreft, staat er (als ik mij niet vergis) nog een extra ministerraad op de agenda in de nabije toekomst.

(Oei. Kort & bondig repliceren was mij gevraagd. )
Annick De Ridder is offline  
Oud 22 maart 2004, 00:18   #7
Anonymous
Partijlid

Standaard

Gelukkig houdt de premier zich met de aanpassingen van de verkeerswet bezig! De nieuwe verkeerswet is in mijn gemeente het gespreksonderwerp bij uitstek. Vooral omdat de vorige regeling ivm parkeren het verkeer voor de zwakke weggebruiker net ONVEILIGER maakte. Ik verklaar mij nader.

Ik woon in een landelijke gemeente waar bijna iedereen zijn wagen parkeert op de gelijksgrondse berm. Ook in de vorige verkeerswet mocht dit eigenlijk niet maar dit werd toegelaten omdat dit net veiliger was; de gelijksgrondse berm wordt niet door voetgangers gebruikt omdat deze oa slecht toegankelijk is voor bejaarden, kinderen en ouders met kinderwagens. Laat dit nu net het meredeel van onze weggebruikers zijn. Nu dienden deze voetgangers midden op de weg te wandelen omdat de wagens rechts geparkeerd stonden. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden aan halen. Het ongenoegen bij veel burgers is hierdoor zeer groot.

De premier voelt dit ook aan en tracht de wet bij te sturen. Dit verdient volgens mij een dikke proficiat want die vereist moed. Het goed besturen van het land wordt vaak niet afgewogen aan zogenaamde belangrijke thema's anders zou Verhofstadt die ons zonder kleerscheuren door de 9/11 periode en een zware economische crisis heen loodste nu de populairste politicus zijn.
Anonymous is offline  
Oud 22 maart 2004, 00:38   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Niet bepaald een voorbeeld van goed bestuur.
Een wet goedkeuren die na een paar weken al moet bijgestuurd worden.
Wat met degenen die ondertussen wel al een superboete opliepen ?
Bobke is offline  
Oud 22 maart 2004, 00:54   #9
Anonymous
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous
Het ongenoegen bij veel burgers is hierdoor zeer groot...
De premier voelt dit ook aan en tracht de wet bij te sturen. Dit verdient volgens mij een dikke proficiat want die vereist moed.
Waarom moet het bij de burgers ongenoegen heten en bij de premier moed ??

Een dikke proficiat aan de burgers die de moed hebben zich te verzetten
tegen dom beleid en domme wetten !

't werd trouwens tijd dat de kloof tussen Guy en de burger wat kleiner werd - 't lijkt me de enige manier om z'n politiek vel te redden in juni
Anonymous is offline  
Oud 22 maart 2004, 07:00   #10
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous (Gast)
...
't werd trouwens tijd dat de kloof tussen Guy en de burger wat kleiner werd - 't lijkt me de enige manier om z'n politiek vel te redden in juni
Ik vrees dat de kloof nog niet overal aan het verkleinen is en op sommige plaatsen zelfs nog wat groter is geworden.
Dus : Nog werk aan de winkel ! ! !
Oud 22 maart 2004, 13:34   #11
boss
Burger

Standaard

Naar mijn weten is het toch de taak van de premier om zich met alle taken bezig te houden die zijn minister doen.

Deze tread is weer zo een voorbeeld van tis nooit goed.
Doen ze niets aan die verkeerswet, is het niet goed.
Passen ze hem op bepaalde plaatsen aan, is het ook niet goed. Dit was toch waar iedereen voor opperde?

De premier heeft verleden weekend zijn job gedaan, als premier en dus ook als leider van de ministerraad is het zijn job om het nieuws naar buiten te brengen.
boss is offline  
Oud 22 maart 2004, 13:42   #12
SB1234
Schepen

Standaard

Het was alleen goed als ze van de eerste keer een fatsoenlijke verkeerswet hadden neergeschreven en geen gedrocht dat na welgeteld drie weken alweer wordt aangepast.

Sinds wanneer is Verhofstadt trouwens minister van verkeer???

Maar om zoiets met schijnbare trots te komen verkopen als verwezenlijking na een super-mega-giga-ministerraad....??

Lees vandaag anders 'Het Laatste Nieuws' (nochtans blauw van kleur, maar goed...) maar eens en de commentaar van Luc van der Kelen.
SB1234 is offline  
Oud 22 maart 2004, 22:58   #13
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Het was alleen goed als ze van de eerste keer een fatsoenlijke verkeerswet hadden neergeschreven en geen gedrocht dat na welgeteld drie weken alweer wordt aangepast.

Sinds wanneer is Verhofstadt trouwens minister van verkeer???

Maar om zoiets met schijnbare trots te komen verkopen als verwezenlijking na een super-mega-giga-ministerraad....??

Lees vandaag anders 'Het Laatste Nieuws' (nochtans blauw van kleur, maar goed...) maar eens en de commentaar van Luc van der Kelen.
Het heeft allemaal iets te veel weg van een poging om de "perceptie" van de man in de straat te wijzigen:

Die perceptie is nog steeds dat sinds het begin van de legislatuur deze regering zich vooral heeft bezig gehouden met één prioritair punt, waar nohtans niet de minste noodzaak voor was : het migrantenstemrecht.
En sinds de goedkeuring van dat éne punt is men weer met de verkiezingen bezig.
Waar nog niets van in huis is gekomen is ook maar een poging om iets waar te maken van die beloofde 200000 jobs. De rest is maar "show" geven alleen maar om de indruk te wekken dat ze nog iets doen.
Puur om de "perceptie" dus.
Oud 23 maart 2004, 08:02   #14
cyrus_v2000
Burger

Standaard

Vorige verkiezingen werden er 27 maatregelen beloofd waarvan er 1 werd waargemaakt. Perceptie zoals Herman zegt, het valt toch ongelofelijk op dat enkele maanden voor de verkiezingen alleen maar positieve maatregelen worden beloofd.

cyrus_v2000 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be