![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vl zal maar onafhankelijk worden wanneer de rechtse rechtgeaarde Vlamingen het voor het zeggen hebben.
Meteen zullen ze dan maatregelen invoeren waar de Vlamingen van zullenn schrikken. Dat hebben we nu ook weer niet gewild, zul je horen. Voorsmaakje: Vlaams minister van Media Geert Bourgeois wil dat in de volgende beheersovereenkomst met de openbare omroep quota voor het Nederlandstalige lied worden opgenomen. Maar op de poll van De Standaard waar de harde Vlaamse standpunten altijd veel meeval hebben, merk je dat men al begint te schrikken van de man die zijn kans ruikt. Moet het Nederlandstalige lied meer aan bod komen op de Vlaamse radio? Ja 42.12% Nee 57.88% Al 2165 stemmen Laatst gewijzigd door azert : 4 juli 2008 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straatrue maakt zichzelf weer eens blij met een dode mus. Dat heeft niks te maken met de wil naar meer of minder Vlaanderen of een zekere afkeer voor 'rechts', maar met de persoonlijke muzikale voorkeur van de ondervraagden. Of moet er voortaan ook meer death metal op de radio gedraaid worden?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 4 juli 2008 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben er niet voor maar het is wel naar analogie van dezelfde maatregelen in vooral Frankrijk....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Subsidies zullen al te linkse verenigingen mogen vergeten. Ziekteverzekering zal grotendeels geprivatiseerd worden, enz... Doppers zullen nog max 1 jaar ondersteund worden en dan ocmw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, bibliotheken, dat is gemeentelijke bevoegdheid wat zijn "linkse" verenigingen? denk jij echt dat links compleet buiten spel staat in Vlaanderen? CD&V heeft nog altijd een sterke ACW-vleugel hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik ben ook tegen het voorstel van Bourgeois. Ben ik nu geen Vlaams-nationalist meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor het voorstel van Bourgeois en ik wil van het Vlaams-Nationalisme helemaal niets weten. Zijn voorstel heeft trouwens daarmee helemaal niets te maken. Op Franstalige radio's draaien ze Franstalige muziek zonder geen enkel probleem. Gaat u naar Duitsland, zal u Duitse muziek op hun radio's horen. Hetzefde met andere landen. Waarom verwerpen ze Nederlandstalige muziek in Vlaanderen? Het is toch een verwerp van uw eigen taal. Laura Lynn kan ik helemaal niet verdragen maar de feiten zijn daar, ze verkoopt. Maar ze wordt blijkbaar door de meeste Vlaamse radio's wel geboycot. Dit vind ik objectief gezien niet normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik neem aan dat Azert Wallonië en Franstalig Brussel even, zoniet meer "bekrompen" inschat, aangezien een soortgelijke maatregel sinds lang opgelegd werd aan de Franstalige Belgischse openbare radiozenders (minimaal 40% in het totaal, dacht ik, waarvan minimaal 20% voor iedere zender).
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() In Frankrijk moet 40% van de muziek op de radio franstalig zijn. Duitsland overweegt dezelfde wetgeving.
In Italie en Spanje is 50% van de muziek op de radio in de plaatselijke taal. In Spaanse cinemas moet 1/3 van de tijd voor Spaanse of Europese films worden voorbehouden. Maar Vlamingen? Neen meneer, dat zijn boekenverbranders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus, we kunnen besluiten dat Vlaanderen helemaal niet bekrompen is, azert?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2.) Over dat perfide kan je overigens ook nog één en ander zeggen. Voorzover ik begrepen heb, is het de Vlaamse regering er niet om te doen om de ziektekostenverzekering te privatiseren, integendeel. Vlaanderen wil net meer energie besteden aan de uitbouw van een stabiel en betaalbaar systeem, maar wordt in veel plannen gedwarsboomd door de federale overheid of Franstalig protest. Ik weet niet of u de uwe al betaald heeft (of u überhaupt al belastingplichtig bent), maar ik heb in elk geval mijn deeltje van de Vlaamse zorgverzekering al betaald. Waar kwamen de klachten vandaan tegen dit initiatief? Verder, de idee om de werklozensteun te beperken tot één jaar is lang niet zo pervers als u ons wil laten geloven. In Nederland, bijvoorbeeld, behoud je 80 % van je laatste loon gedurende één jaar én word je tegelijk intensief aangespoord én begeleid om werk te vinden. Nu had ik dat niet echt nodig, maar uit de tien weken frictiewerkloosheid die ik daar nog heb meegemaakt, weet ik dat een dergelijk activerend beleid werkt. Dat is heel wat anders dan in het zo sociale België, waar een peperduur systeem een werkloosheidsval heeft gecreëerd en zelfs de vakbonden werklozen aanraden om dan toch maar niet te werken. Als dat uw definitie van sociaal is, dan bedank ik daarvoor.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Azert heeft zijne Le Soir weer goed versneden en opgesnoven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk wel aangezien het verwerp van uw eigen taal en uw eigen cultuur. Het is zelfs een Belgisch probleem. Er zijn bijna geen TV-shows op onze zenders waar de artiesten van eigen bodem aan bod komen. In Frankrijk daarentegen hebt u veel TV-shows waar Franse artiesten aan bod komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Logisch dat er minder zijn en dat de kwaliteit dan ook lager ligt. Resultaat: men moet meer liedjes uit andere landen/talen draaien. dat forceren zoals Bourgeois doet met quota =onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je negeert wel netjes dat ook grotere landen als Frankrijk dit nodig hebben.
Laatst gewijzigd door Burkide : 4 juli 2008 om 10:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, onzin, maar waarom maakt dat Vlaanderen bekrompen??
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, voor de goede orde: een dergelijk quotum vind ik persoonlijk ook erg wankel.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Welk pervers genoegen schep jij in het voortdurend kleineren en schandaliseren van Vlamingen?
|
![]() |
![]() |