Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 08:19   #1
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard Bekrompen Vlaanderen

Vl zal maar onafhankelijk worden wanneer de rechtse rechtgeaarde Vlamingen het voor het zeggen hebben.

Meteen zullen ze dan maatregelen invoeren waar de Vlamingen van zullenn schrikken. Dat hebben we nu ook weer niet gewild, zul je horen.

Voorsmaakje:

Vlaams minister van Media Geert Bourgeois wil dat in de volgende beheersovereenkomst met de openbare omroep quota voor het Nederlandstalige lied worden opgenomen.

Maar op de poll van De Standaard waar de harde Vlaamse standpunten altijd veel meeval hebben, merk je dat men al begint te schrikken van de man die zijn kans ruikt.

Moet het Nederlandstalige lied meer aan bod komen op de Vlaamse radio?
Ja
42.12%

Nee
57.88%

Al 2165 stemmen

Laatst gewijzigd door azert : 4 juli 2008 om 08:20.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 08:27   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Straatrue maakt zichzelf weer eens blij met een dode mus. Dat heeft niks te maken met de wil naar meer of minder Vlaanderen of een zekere afkeer voor 'rechts', maar met de persoonlijke muzikale voorkeur van de ondervraagden. Of moet er voortaan ook meer death metal op de radio gedraaid worden?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 4 juli 2008 om 08:42.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 08:29   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik ben er niet voor maar het is wel naar analogie van dezelfde maatregelen in vooral Frankrijk....
Oud 4 juli 2008, 08:37   #4
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ben er niet voor maar het is wel naar analogie van dezelfde maatregelen in vooral Frankrijk....
Het is maar een begin; ook in bibliotheken zal men een "linkse" kuis houden in bijv. de tijdschriften waarop de bib geabonneerd is.

Subsidies zullen al te linkse verenigingen mogen vergeten.

Ziekteverzekering zal grotendeels geprivatiseerd worden, enz...

Doppers zullen nog max 1 jaar ondersteund worden en dan ocmw.
Oud 4 juli 2008, 08:40   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Het is maar een begin; ook in bibliotheken zal men een "linkse" kuis houden in bijv. de tijdschriften waarop de bib geabonneerd is.

aja? waar staat dat??

trouwens, bibliotheken, dat is gemeentelijke bevoegdheid

wat zijn "linkse" verenigingen?

denk jij echt dat links compleet buiten spel staat in Vlaanderen? CD&V heeft nog altijd een sterke ACW-vleugel hoor.
Oud 4 juli 2008, 08:41   #6
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook tegen het voorstel van Bourgeois. Ben ik nu geen Vlaams-nationalist meer?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 09:31   #7
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik ben ook tegen het voorstel van Bourgeois. Ben ik nu geen Vlaams-nationalist meer?
Ik ben voor het voorstel van Bourgeois en ik wil van het Vlaams-Nationalisme helemaal niets weten. Zijn voorstel heeft trouwens daarmee helemaal niets te maken. Op Franstalige radio's draaien ze Franstalige muziek zonder geen enkel probleem. Gaat u naar Duitsland, zal u Duitse muziek op hun radio's horen. Hetzefde met andere landen. Waarom verwerpen ze Nederlandstalige muziek in Vlaanderen? Het is toch een verwerp van uw eigen taal. Laura Lynn kan ik helemaal niet verdragen maar de feiten zijn daar, ze verkoopt. Maar ze wordt blijkbaar door de meeste Vlaamse radio's wel geboycot. Dit vind ik objectief gezien niet normaal.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 09:35   #8
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben voor het voorstel van Bourgeois en ik wil van het Vlaams-Nationalisme helemaal niets weten. Zijn voorstel heeft trouwens daarmee helemaal niets te maken. Op Franstalige radio's draaien ze Franstalige muziek zonder geen enkel probleem. Gaat u naar Duitsland, zal u Duitse muziek op hun radio's horen. Hetzefde met andere landen. Waarom verwerpen ze Nederlandstalige muziek in Vlaanderen? Het is toch een verwerp van uw eigen taal. Laura Lynn kan ik helemaal niet verdragen maar de feiten zijn daar, ze verkoopt. Maar ze wordt blijkbaar door de meeste Vlaamse radio's wel geboycot. Dit vind ik objectief gezien niet normaal.
Veel Duitse muziek hoor ik anders niet op de Duitse radio's. Ik ben tegen dit voorstel, niet omdat ik tegen Nederlandstalige muziek ben, maar wel omdat ik vind dat radiozenders zelf mogen beslissen welke muziek ze willen draaien.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 09:37   #9
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Ik neem aan dat Azert Wallonië en Franstalig Brussel even, zoniet meer "bekrompen" inschat, aangezien een soortgelijke maatregel sinds lang opgelegd werd aan de Franstalige Belgischse openbare radiozenders (minimaal 40% in het totaal, dacht ik, waarvan minimaal 20% voor iedere zender).
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 09:37   #10
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

In Frankrijk moet 40% van de muziek op de radio franstalig zijn. Duitsland overweegt dezelfde wetgeving.

In Italie en Spanje is 50% van de muziek op de radio in de plaatselijke taal.

In Spaanse cinemas moet 1/3 van de tijd voor Spaanse of Europese films worden voorbehouden.

Maar Vlamingen? Neen meneer, dat zijn boekenverbranders.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 09:40   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dus, we kunnen besluiten dat Vlaanderen helemaal niet bekrompen is, azert?
Oud 4 juli 2008, 10:10   #12
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Kan je mij ook eens de nummers van de lotto geven van volgende week aub ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:19   #13
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1.) Ik denk dat dit doembeeld enkel in uw bevooroordeelde geest bestaat, maar dat is slechts één aspect. Je kan de zaken ook omkeren: niet alleen zal je moeten hard maken dat die partijen en personen die naar onafhankelijkheid streven deze standpunten aanhangen, je moet ook hard maken dat het huidige België een effectieve dam opwerpt tegen dergelijke perfide praktijken.

2.) Over dat perfide kan je overigens ook nog één en ander zeggen. Voorzover ik begrepen heb, is het de Vlaamse regering er niet om te doen om de ziektekostenverzekering te privatiseren, integendeel. Vlaanderen wil net meer energie besteden aan de uitbouw van een stabiel en betaalbaar systeem, maar wordt in veel plannen gedwarsboomd door de federale overheid of Franstalig protest. Ik weet niet of u de uwe al betaald heeft (of u überhaupt al belastingplichtig bent), maar ik heb in elk geval mijn deeltje van de Vlaamse zorgverzekering al betaald. Waar kwamen de klachten vandaan tegen dit initiatief? Verder, de idee om de werklozensteun te beperken tot één jaar is lang niet zo pervers als u ons wil laten geloven. In Nederland, bijvoorbeeld, behoud je 80 % van je laatste loon gedurende één jaar én word je tegelijk intensief aangespoord én begeleid om werk te vinden. Nu had ik dat niet echt nodig, maar uit de tien weken frictiewerkloosheid die ik daar nog heb meegemaakt, weet ik dat een dergelijk activerend beleid werkt. Dat is heel wat anders dan in het zo sociale België, waar een peperduur systeem een werkloosheidsval heeft gecreëerd en zelfs de vakbonden werklozen aanraden om dan toch maar niet te werken. Als dat uw definitie van sociaal is, dan bedank ik daarvoor.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:21   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Azert heeft zijne Le Soir weer goed versneden en opgesnoven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:32   #15
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus, we kunnen besluiten dat Vlaanderen helemaal niet bekrompen is, azert?
Tuurlijk wel aangezien het verwerp van uw eigen taal en uw eigen cultuur. Het is zelfs een Belgisch probleem. Er zijn bijna geen TV-shows op onze zenders waar de artiesten van eigen bodem aan bod komen. In Frankrijk daarentegen hebt u veel TV-shows waar Franse artiesten aan bod komen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:44   #16
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Tuurlijk wel aangezien het verwerp van uw eigen taal en uw eigen cultuur. Het is zelfs een Belgisch probleem. Er zijn bijna geen TV-shows op onze zenders waar de artiesten van eigen bodem aan bod komen. In Frankrijk daarentegen hebt u veel TV-shows waar Franse artiesten aan bod komen.
Er zijn ook veel meer Franse artiesten dan Belgische.

Logisch dat er minder zijn en dat de kwaliteit dan ook lager ligt.

Resultaat: men moet meer liedjes uit andere landen/talen draaien.

dat forceren zoals Bourgeois doet met quota =onzin.
Oud 4 juli 2008, 10:48   #17
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De invloed van massamedia en de comparatief grotere geldmiddelen van internationale firma's zullen natuurlijk wel niet verwaarloosbaar zijn.
Je negeert wel netjes dat ook grotere landen als Frankrijk dit nodig hebben.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 4 juli 2008 om 10:49.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:48   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

idd, onzin, maar waarom maakt dat Vlaanderen bekrompen??
Oud 4 juli 2008, 10:57   #19
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De grootte van het taalgebied is niet omgekeerd evenredig met de hoeveelheid geproduceerde bagger. U stelt nu eigenlijk dat een dergelijke maatregel in Frankrijk of Duitsland wel gerechtvaardigd is, omdat er meer kwaliteit geproduceerd wordt, en dat Vlaanderen zich dat uit armoe niet kan permitteren, sterker nog: dat Vlaanderen bekrompen is omdat het de deur wil sluiten voor dergelijke kwaliteit.

Nu, voor de goede orde: een dergelijk quotum vind ik persoonlijk ook erg wankel.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 11:05   #20
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welk pervers genoegen schep jij in het voortdurend kleineren en schandaliseren van Vlamingen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be