![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Heeft iemand al het boek van Rudy Arnoudt gelezen?
Wedervaren van een Cabinetard. Wist niet dat de Belgische regering zo bijzonder met de gevoelens van de burger om gingen en zo vrijgevig met belastinggeld omgaan. Het meest wat mij in het boek opviel was de onkunde en simpeligheid waarmee "politici" aan de bak komen in Brussel of een ander "tussenstation", en zelf deelachtig zijn eraan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Nog niet, maar 'k heb het recente interview in de Knack gelezen, en het ziet er inderdaad veelbelovend uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Ge moet dat lezen samen met het volgende:
http://jevalais3milliards.over-blog....-20265963.html
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() “WEDERVAREN van een CABINETARD”
Volgens sommigen gaat het om 160 pagina’s vuilspuiterij? Komt er een weerlegging op de faits divers? Waarschijnlijk niet, omdat heel wat feiten mogelijkerwijs niet te betwisten vallen. Wanneer zal een journalist eens de ervaringen van sommige burgers met het politiek beleid en het gerecht bundelen in een boek? Het (democratisch bestuurd) burgertje is meestal niet mondig en heeft ook niet de middelen om een boek te laten uitgeven. Het burgertje kan wat afreageren aan een cafétoog en daarmee is het gedaan. WEDERVAREN met ONDERHOUDSPLICHT Indertijd 1996 - de onderhoudsplicht voor het rusthuisverblijf van een ouder was nog van toepassing in Oostende - heb ik op een rechtmatige wijze een verzoek ingediend voor de vrijstelling van de onderhoudsplicht voor het rusthuisverblijf van mijn moeder en dit op grond van billijkheidsredenen. De kennisgeving van een verzonnen beslissing? Het OCMW Oostende meldde me de verwerping van de aangevoerde billijkheidsredenen. Wie zal daaraan twijfelen? Welnu, uiteindelijk is gebleken dat de door mij aangevoerde billijkheidreden ‘verstoorde relaties’ niet naar het besluitvormend comité toe gerapporteerd werd (> toelichting 2). Feit is dat de maatschappelijk werkster belast met het onderzoek naar mijn onderhoudsplicht de daadwerkelijk aangevoerde billijkheidsreden niet in haar sociaal verslag had opgetekend. Het is op dit sociaal verslag dat het OCMW zich steunt om een beslissing te formuleren. Wat niet naar het besluitvormend comité toe gerapporteerd werd, kan niet het voorwerp geweest zijn van een behandeling laat staan een beslissing. Hoe dan ook, het OCMW heeft me formeel de verwerping van de aangevoerde billijkheidsreden gemeld, terwijl er dienaangaande geen beslissing genomen werd. Het OCMW negeert een verzoek van de rechtbank Het kwam tot een gerechtelijk geding tot voor het hof van beroep te Gent. De voorzitter van het hof verzocht het OCMW op grond van het betoog van mijn advocaat om het compleet administratief dossier ‘onderhoudsplicht’ voor te leggen . Het OCMW negeerde het verzoek van de rechtbank. Normaal dat de rechter dienaangaande niet verder heeft aangedrongen?. De rechter veegde uiteindelijk de door mijn raadsman aangewezen onregelmatigheden van tafel (> toelichting 9 en toelichting 10) . Waarom is het OCMW niet ingegaan op het verzoek van de rechtbank? Lijken in de kast? Een verzoek van een hof van beroep negeren, kan dat? Dit nog: die rechtszaak heeft negen jaar aangesleept (1998-2007). ► http://www.onregelmatigheden-onderho...uisverblijf.be toelichting 9 en toelichting 10 toelichting 2). |
![]() |
![]() |