Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2006, 00:25   #1
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard Wie zijn de Palestijnen?

Wie zijn de Palestijnen?

Om misverstanden rond het Israëlisch/Arabisch conflict te voorkomen is het belangrijk om de woorden 'Palestijn' en 'Palestijns gebied' (wat dus betwist gebied is) eens onder een objectieve loep te nemen;

Het idee dat we uit de media krijgen is dat we met de Palestijnen met een volk te doen hebben dat honderden zo niet duizenden jaren in het land Palestina heeft geleefd. We krijgen het idee dat de staat Israël een Palestijns of Arabische volk verdrongen heeft.

Het kan voor menigeen een schok zijn om te vernemen dat het Palestijnse volk pas bestaat sinds halverwege de 20e eeuw. Niemand zal een Palestijnse koning, keizer, president of wat dan ook kunnen noemen van voor de oprichting van de staat Israël.

Rond de 2e helft 19e eeuw merkten mensen als Mark Twain, Alphonse de Lamartine, de Britse consul en andere prominenten van die tijd het desolate karakter van het land op. Buiten steden als Jeruzalem kwam je werkelijke geen kop tegen. Volgens Turks Ottomaanse cijfers uit 1882 woonden er toen 141.000 Moslims, zowel van Arabische als niet Arabische komaf. Dit aantal schoot omhoog tot 650.000 Arabieren in 1922. Een toename van de bevolking van 450% in 40 jaar! In 1938 waren het er al meer dan een miljoen: Een toename van 800% in maar 56 jaar! In 1944 zouden er maar liefst 334 mensen per 1000 geboren moeten zijn! Deze toename zou een gevolg zijn van een hoog geboortecijfer. Een exorbitant hoog geboorte cijfer! Globaal 3 maal hoger dan van de Libanesen of Syriërs en 4 maal hoger dan de Egyptenaren.

Waar zijn dan al die ‘Palestijnen’ vandaan gekomen die de bevolking in zo weinig tijd zo dramatisch hebben doen toenemen?
Palestijnen zijn niet te onderscheiden van Syriërs, Jordaniërs (ook een uitvinding), Libanesen, Egyptenaren, Irakezen, enz. Welke taal spraken en spreken de Palestijnen? Palestijns? Welke muntsoort hadden ze? Welke nationaliteit stond er bij de meeste ‘Palestijnen’ 60 jaar geleden in hun paspoort?

Tot aan de oorlog in 1967, noemden de Arabieren die in Israël woonden zich geen eens Palestijn. De naam Palestina komt van de Romeinen die de Joodse temple in Jeruzalem vernietigden. Om de Joden te vernederen, noemden de Romeinen het land Palestina, naar hun aarstvijand, de Filistijnen. In het Britse Palestina waren zelfs beide Joden en Arabieren 'Palestijnen'.

Ondanks dat de Arabieren nu 21 soevereine staten bezitten (er is geen enkel volk dat hierbij in de buurt komt) met een landmassa 800 maal groter als Israël is dat blijkbaar nog niet genoeg. Ze zullen en moeten Israël, een van de kleinste landen van de wereld, ook nog hebben.

Een van de struikelblokken bij de Israëlisch / ‘Palestijnse’ ‘vredesonderhandelingen’ was de Palestijnse claim op Jeruzalem.
Jeruzalem is meer dan 3000 jaar de heilige stad van de Joden geweest. En nooit van welk Arabischvolk dan ook. Laat staan Islamitisch. Toen Jordanië Jeruzalem bezette (1948-1967) was er geen enkele belangstelling voor dit ‘bedevaartsoord’. En ook niet van onder de Turken daarvoor. Raar dat het nu in eens een van de heiligste plekken van de moslims is...

In de Joodse Bijbel komt Jeruzalem, dat door Koning David is gesticht, 669 keer voor. In de Koran niet eenmaal! Dat Mohammed de Al Aksa Moskee bezocht zou hebben is een absolute onmogelijkheid die veel Moslims is wijs gemaakt. De Al Aksa is pas 50 jaar na Mohammeds dood gebouwd! Hiermee vervalt deze religieuze claim.

In het jaar 638 werd Jeruzalem door de Arabieren veroverd en ging het bij het Arabische rijk horen. In 1099 werd het door kruisvaarders veroverd en is het nooit meer in Arabisch bezit geweest.
Jeruzalem werd van 1517 tot 1917 door de Turken geregeerd. Daarna tot 1947 door de Britten.

Meer dan 2000 jaar heeft het land dat nu Israël heet bekend gestaan als Judea en Samaria. Om toch te kunnen aantonen dat de ‘Palestijnen’ de rechtmatige bezitters van het land zijn heeft men de geschiedenis ervan moeten herschrijven cq vervalsen. Het woord ‘Palestijn’ is al een geschiedvervalsing op zich. Om zichzelf als ‘inheems’ te kunnen presenteren namen de ‘Palestijnen’ de naam van een 3000 jaar geleden Canitische volk aan: De Filistijnen. Een connectie tussen de Palestijnen en Filistijnen is er niet. Geen enkele. De Romeinen hebben om de Joden te beledigen het land Palestina genoemd naar hun Bijbelse vijand de Filistijnen.

De Joden hebben de Arabieren niet verdrongen. Tot voorkort zochten Arabieren liever werk in het gehate Israël dan in het geliefde Koeweit, Irak, Syrië, Libanon, Jordanië, enz.

Op 31 Maart 1977 stond in Trouw een interview met PLO-man Zahir Muhsein. Hij zei er toen het volgende:
“The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct "Palestinian people" to oppose Zionism.
For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan”. -

Zelfs de PLO-top heeft er dus blijkbaar nooit een geheim van gemaakt. Is ook wel te zien aan het embleem dat Arafat altijd op zijn uniform draagt, waarbij Israël in haar geheel bedekt is met een Palestijnse vlag. Gaan wij deze fascistische methode om het Joodse volk uit te roeien nog langer ondersteunen?

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 08:56   #2
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Israel is in feite een hefboom voor de militante moslims om de Arabische zaak voedsel toe te dienen.

Door de Europese naties is Israel immers bedoeld om als een wig te dienen die de Arabische wereld letterlijk in twee splijt. Door het bestaan van Israel zijn immers de gebieden in Afrika en Azië ruimtelijk van elkaar gescheiden, en dan nog in het hartland. De staat Israel is dus te zien als een letterlijke 'doorn' in het 'oog' van de Arabische wereld.

Het is tegelijk een controle- en uitvalsbasis van de Europeanen en Amerikanen in het hart van de islamwereld.

Een blijvende vernedering voor al wie zich militant moslim noemt. Het bestaan van Israel ondergraaft de geloofwaardigheid van een religie die zichzelf als de allerbeste en allerlaatste en de allersterkste wil laten kennen.

Tegelijkertijd zou het verdwijnen van Israel een demotivatie voor het werven van strijders voor de 'goede zaak' betekenen. Bovendien dient de 'Palestijnse zaak' als ideale kanalisator voor de frustraties van de door minderwaardigheidsgevoelens geteisterde militante moslims. Ze zijn materieel en cultureel immers niet opgewassen tegenover de 'down to earth' cultuur van de rest van de wereld.

En daarom zal de 'Palestijnse kwestie' nog wel een tijdje meegaan.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 15 juli 2006 om 09:01.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 09:14   #3
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard palestijnen

Een palestijns volk bestaat wel degelijk niet.Het zijn gwoonweg de arabieren die toevallig in het vroegere palestina woonden.Al dat geleuter over de rechten van de palestijnen slaat dus op niets.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 12:58   #4
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Een palestijns volk bestaat wel degelijk niet.Het zijn gwoonweg de arabieren die toevallig in het vroegere palestina woonden.Al dat geleuter over de rechten van de palestijnen slaat dus op niets.8)
Na al het leed dat de Joden doorheen de geschiedenis hebben moeten ondergaan, had ik nooit verwacht dat ze een ander volk zo konden pesten en onderdrukken.
Als ik foto's zie van een oud vrouwke van 70 waarvan alle olijfbomen zijn omgezaagd, omdat er zogezegd terroristen in gaan zitten. Dan draait mijne maag om, zeker als ge dan leest dat die 10 olijfbomen de enige bron van inkomen zijn voor dat vrouwke.
Als ik een verhaal hoor dat een zwangere vrouw die op het punt staat om te bevallen, 3 uur moet wachten aan een grenspost omdat men de overste niet zou kunnen bereiken. Komaan seg, hoe zouden jullie reageren? Zoudt gij braaf zitten wachten tot Israel ooit zegt dat ge uw eigen landje krijgt?

Ik zou ook reageren tegen het feit dat een kind in de armen van zijn vader wordt doodgeschoten. Ik zou ook reageren als 5 van mijn kameraden worden beschoten omdat ze aan het voetballen waren, waar ooit eens man geschoten heeft op een Joodse soldaat. Ik zou ook reageren als mijn zwangere vrouw die moet bevallen 3 uur moet wachten aan een grenspost voor ze naar de kliniek mag. Ik zou ook reageren als ze mij insluiten met een muur van duizenden kilometers.

Het is heel simpel geef de Palestijnen hun land, daar bedoel ik mee de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, en dan is alles opgelost. Er zullen dan nog altijd Palestijnen zijn die meer willen, maar dat zal dan wel een minderheid zijn. Voorwaarde voor het oprichten van die staat is dat Palestina de Israelische staat erkend.

Maar ja, waarom mag Israel dit alles? Omdat de rijke Joodse Amerikaanse families zeer veel invloed hebben in het Witte Huis.
Oud 15 juli 2006, 14:36   #5
kingtiger
Banneling

Standaard abierenr

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Na al het leed dat de Joden doorheen de geschiedenis hebben moeten ondergaan, had ik nooit verwacht dat ze een ander volk zo konden pesten en onderdrukken.
Als ik foto's zie van een oud vrouwke van 70 waarvan alle olijfbomen zijn omgezaagd, omdat er zogezegd terroristen in gaan zitten. Dan draait mijne maag om, zeker als ge dan leest dat die 10 olijfbomen de enige bron van inkomen zijn voor dat vrouwke.
Als ik een verhaal hoor dat een zwangere vrouw die op het punt staat om te bevallen, 3 uur moet wachten aan een grenspost omdat men de overste niet zou kunnen bereiken. Komaan seg, hoe zouden jullie reageren? Zoudt gij braaf zitten wachten tot Israel ooit zegt dat ge uw eigen landje krijgt?

Ik zou ook reageren tegen het feit dat een kind in de armen van zijn vader wordt doodgeschoten. Ik zou ook reageren als 5 van mijn kameraden worden beschoten omdat ze aan het voetballen waren, waar ooit eens man geschoten heeft op een Joodse soldaat. Ik zou ook reageren als mijn zwangere vrouw die moet bevallen 3 uur moet wachten aan een grenspost voor ze naar de kliniek mag. Ik zou ook reageren als ze mij insluiten met een muur van duizenden kilometers.

Het is heel simpel geef de Palestijnen hun land, daar bedoel ik mee de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, en dan is alles opgelost. Er zullen dan nog altijd Palestijnen zijn die meer willen, maar dat zal dan wel een minderheid zijn. Voorwaarde voor het oprichten van die staat is dat Palestina de Israelische staat erkend.

Maar ja, waarom mag Israel dit alles? Omdat de rijke Joodse Amerikaanse families zeer veel invloed hebben in het Witte Huis.
De arabieren hebben het allemaal aan zicgzelf te danken.Ik ga er geen krokodilletranen over plengen.De arabieren hebben wind gezaaid en oogsten de storm.Oorlog wordt niet met de fluwelen handschoen gevoerd.Vanuit veiligheidssoogpunt alleen al mogen de joden de westbank hebben.8)
Oud 15 juli 2006, 17:27   #6
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Dat was zo in 1967... en toen wilden ze ook de vernietiging van Israel en al de Joden het lot van TvG laten delen (liedjes van Oum Koulsoum besteld door Nasser).

De Arabieren zullen nooit tevreden zijn. Eerst Israel, dan Andaloesie, Sicilie enz... Mollahbeek hebben ze al ingepakt.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:29   #7
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
De arabieren hebben het allemaal aan zicgzelf te danken.Ik ga er geen krokodilletranen over plengen.De arabieren hebben wind gezaaid en oogsten de storm.Oorlog wordt niet met de fluwelen handschoen gevoerd.Vanuit veiligheidssoogpunt alleen al mogen de joden de westbank hebben.8)
De meeste Palestijnen wonen toch al in Jordanie. Dat ze daar naartoe verhuizen en alles is opgelost... Ze komen er toch vandaan.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 17:47   #8
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
De meeste Palestijnen wonen toch al in Jordanie. Dat ze daar naartoe verhuizen en alles is opgelost... Ze komen er toch vandaan.
Ik heb ergens gelezen dat de 'palestijnse' bevolking voor meer dan 90% afstamt van mensen die zich daar zijn gaan vestigen in de 20ste eeuw, nadat eerst de Joden er wat welvaart waren beginnen te creëren.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 18:01   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ik heb ergens gelezen dat de 'palestijnse' bevolking voor meer dan 90% afstamt van mensen die zich daar zijn gaan vestigen in de 20ste eeuw, nadat eerst de Joden er wat welvaart waren beginnen te creëren.
Aaaah ok, nu begrijp ik waarom Israel het recht heeft om Palestijnen als ondermensen te behandelen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 19:16   #10
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard Meer info over palestijnen

Nog wat meer achtergrond info over de oorsprong van de palestijnen

Oordeel over de Filistijnen.
Door: Franklin ter Horst.(Aangemaakt: december 2002 (Laatste bewerking 3 januari 2006)
De Filistijnen zijn nadrukkelijk aanwezig in het Oude Testament en wel voornamelijk als de grootste vijanden van het volk van Israël. De Bijbel noemt hen vijanden van Gods volk met een dodelijke en onverzoenlijke agressie. Hij zal hen laten oogsten wat zijzelf gezaaid hebben. Maar wie zijn de Filistijnen, wat is hun oorsprong? In het boek Genesis wordt daar het volgende over gezegd.
Genesis 10:13-14 En Mizraïm (de stamvader der Egyptenaren, de tweede zoon van Cham)verwekte de Ludieten, de Anamieten, de Lehabieten, de Naftuhieten, de Pathrusieten, de Kasluhieten, uit wie de Filistijnen zijn voortgekomen, en de Kafthorieten.
Waar kwamen zij vandaan?
Het zijn dus nakomelingen uit Misraïm, de zoon van Cham en dus geen Semieten, maar Chamieten. Ook wordt in Genesis 21 en 26 gesproken over een koning van de Filistijnen, Abimelech die te Gerar heerst en met wie Abraham en Isaäk in aanraking komen. Maar of er een relatie bestaat met de Filistijnen uit de 12e eeuw v. C. is zeer twijfelachtig. De Egyptische annalen spreken bijvoorbeeld niet eerder over de Filistijnen dan in deze periode. In Amos 9:7 wordt de uittocht van Israël uit Egypte vergeleken met die van de Filistijnen uit Kafthor.In Zefanja 2:5 en Ezechiël 25:16 worden ze het volk der Keretieten genoemd. Kafthor is de Hebreeuwse naam voor Kreta, en in de Bijbelse traditie worden de Filistijnen dan ook nauw geassocieerd met de Keretieten of Kretenzen.
Op Kreta verenigden zich de culturen van Mycene en Minos. Of er een relatie bestaat tussen deze hoogstaande culturen en de Filistijnen is echter niet helemaal duidelijk. Daarnaast worden ook Cyprus en Anatolië genoemd en spreekt de Septuagint in oude vertalingen over Cappadocie. Cyprus als land van herkomst wordt vooral in de recente literatuur genoemd maar de vele namen die aan het eiland worden gegeven in de verschillende culturen uit die tijd vertonen echter geen enkele overeenkomst met de naam Kafthor.Hun aardewerk, architectuur, militaire macht en bepaalde overeenkomsten met de Griekse helden van Homerus wijzen op Myceens Griekenland als land van herkomst. Opvallend is o.m. de wapenuitrusting van de reus Goliath die typisch Grieks-Myceens blijkt te zijn. Er worden steeds meer verbanden gelegd tussen de Griekse helden die na de val van Troje dwaalden door het oostelijke deel van de Middellandse zee en de Filistijnen. De Griekse helden belandden op Kreta, op Cyprus, in Libië en Egypte. Er is in 1996 in de oude Filistijnse stad Ekron een inscriptie gevonden die misschien aantoont dat Achis- een Filistijnse koning ten tijde van David- vernoemd is naar Anchises, de vader van Aeneas uit de Illias. Dit geschrift is een Grieks episch gedicht in 24 zangen, toegeschreven aan Homerus. Het onderwerp is een episode uit de Trojaanse Oorlog die negen jaar duurde.
Al in de oudste literatuur over de Filistijnen wordt echter Kreta aangewezen als land van oorsprong. Een onderbouwing hiervan wordt geleverd door de oude naam van de Filistijnse stad Gaza (Minoa) een naam die aan diverse handelsposten werd gegeven die vanuit Kreta zijn gesticht. Er zou een relatie bestaan met de Minoïsche beschaving maar daar zijn geen echte bewijzen voor gevonden. De Filistijnen maakten deel uit van de Zeevolken die een aanval deden op de kust van Egypte nadat zij door natuurrampen genoodzaakt waren hun woongebieden te verlaten. Een Egyptische reliëf in Medinet Habu vermeldt dat de "Peleset" (Filistijnen) (zie afbeelding) betrokken waren bij de tweede inval op Egypte, die plaatsvond in het achtste jaar van Ramses III ( ca 1175 v. C.) met een afbeelding van de strijd tussen de Egyptenaren en de Zeevolken.
Afbeelding van Peleset (Filistijnen) in Medinet Habu.
Aankomst in Kanaän (Israël)
Na de nederlaag in Egypte trokken de Filistijnen naar op de kust van Kanaän waar zij een aantal steden op de Kanaänieten veroverden en de Filistijnse Pentapolis stichten- een verband van vijf steden: Askelon, Asdod, Gat, Gaza en Ekron- die elk werden geleid door een ‘seraniem’ een vorst. Zij werden door Israël de ‘onbesneden’ genoemd ( Richteren 14:3, 15:18, enz) Er wordt melding gemaakt van tempels, maar de namen der daar vereerde goden, zoals Dagon in Gaza en Asdod, Astoret in Askelon en Baäl-Zebub in Ekron ( 2 Koningen 1:1-6) dragen Semitische namen waarschijnlijk overgenomen van de Kanaänieten. Hoewel de schrifttekens op hun kleitabletten en op hun aardewerk wel een mogelijke beïnvloeding verraden door de twee grote beschavingen die eens bloeiden op Kreta en op het Griekse vaste land, hebben opgravingen in Asdod, Askelon en Ekron dit niet met zekerheid kunnen bevestigen. De Bijbel maakt duidelijk dat het krijgslieden waren. Dank zij hun militaire overmacht en ook omdat zij als eersten ijzeren wapens gebruikten kregen zij in het conflict met Israël steeds meer de overhand en drongen zij uiteindelijk steeds dieper het gebied van de stammen van Israël binnen.
Vooral in de 11e eeuw v. C. werd de strijd met de Filistijnen een bedreiging voor de stam Juda. Maar naar verloop van tijd kregen de Israëlieten steeds meer de overhand. Na de nederlagen tegen David vermindert hun machtspositie aanzienlijk en werd aan hun expansie een definitief einde gemaakt. Koning David had later zelfs een lijfwacht van 600 Filistijnen. De Assyrische annalen maken rond 800 v. C.nog wel melding van de ‘Pilisti of Palastu maar hun rol was toen al praktisch uitgespeeld. Aan hun volksbestaan is een einde gekomen onder Nebukadnessar, die in 604 v. C. een aanval deed op Askelon en later de koningen van Gaza en Asdod en de vorsten van Askelon deporteerde waarna ze vervolgens uit de geschiedenis verdwenen.
Toen de Filistijnen als voorname politieke factor verdwenen waren, bleef het gebied waar ze hadden gewoond hun naam dragen. De Grieken, die vanaf 700 v. C. regelmatig de zuidelijke kust van Israël bezochten, hoorden de naam in het Hebreeuws ‘Pelisjtim’ en noemden het hele land daarom ’Palestin’. De Griekse reiziger en historicus Herodotus noemde het gebied ‘Syria hé palaistiné’ het Filistijnse Syrië, om het te onderscheiden van het Fenicische Syrië dat noordelijker lag. Herodotus noemde dus het hele land Kanaän ten onrechte naar de Filistijnen.De benaming Palestina komt in de Bijbel niet voor. De Perzen noemden deze provincie van hun grote rijk ‘Jehoud’ (Juda) en deze benaming werd overgenomen door alle heersers die daarna dit gebied veroverden. Als officiële naam werd Palestina ingevoerd door de Romeinse keizer Hadrianus ( 117-138) n. C. die op deze wijze doelbewust de joodse aanspraken op het land probeerde te vernietigen.Van 1072 tot 1917 duidde men het gebied aan met "Het Heilige land". In 1917 noemden de Britten het weer Palestina.
Eindtijd profetieën maken opnieuw melding van Filistijnen.
Terwijl de aloude Filistijnen al meer dan 2500 jaar volledig van de aardbodem verdwenen zijn, komen ze toch weer voor in de verschillende profetieën over de eindtijd. De voormalige Palestijnse terreurbaas Yasser Arafat sprak ook steeds over zijn Filistijnse volk en heeft daarmee het al lang uitgestorven volk van de Filistijnen, weer tot leven gewekt. Maar voor de beweringen van Arafat bestaat geen enkel historisch bewijs. Bovendien zouden in dit geval de huidige Palestijnen geen Arabieren maar Grieken zijn. De profeet Zacharia maakt duidelijk dat we hier te maken hebben met een ‘bastaardvolk’ .
Zacharia 9:5-6-7 Askelon zal het zien en vrezen, ook Gaza, en het zal hevig beven, en Ekron, omdat zijn verwachting zal beschaamd worden; dan zal de koning uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn. Dan zal een bastaardvolk in Asdod wonen, en Ik zal de trots der Filistijnen uitroeien.Ik zal hem het bloed uit de mond verwijderen en de gruwelen van tussen zijn tanden, en dan zal ook hij overblijven voor onze God, zodat hij zal zijn als een stamhoofd in Juda, en Ekron als een Jebusiet.
De Filistijnen van de oudheid waren geen bastaards. Het is nooit van de Filistijnen uit het verleden gezegd. Het slaat op de Filistijnen van de eindtijd. Het huidige Gaza is het oude Filistijnse gebied en zij die daar nu wonen koesteren dezelfde haat tegen de Joden, als de Filistijnen vroeger deden. Het gaat om een ‘volk’ dat zich pas sinds 1964 Palestijnen noemen. Tot de oprichting van de Joodse Staat op 14 mei 1948 werden alle inwoners van dat gebied; Palestijnen genoemd, christelijke Palestijnen, Joodse Palestijnen, moslim Palestijnen, enz. Allen droegen de "P" van Palestijnen in hun paspoort. Nadien werden alle inwoners van de Staat Israël: Israëli’s genoemd. Buiten Israël bleven de inwoners Palestijnen heten. De terreurbeweging PLO heeft de naam ‘Palestijnen’ onterecht naar zich toe getrokken, en sindsdien gesuggereerd, dat ze al duizenden jaren als volk bestaan in dat gebied. Doch helaas voor de leugenaars, wijzen de volkstellingen in dat gebied in 1931 uit, dat de geboorteplaatsen van de in 1931 aanwezige moslims waren: Albanië, Algerije, Australië, Midden-Amerika, Cyprus, Egypte, Frankrijk, Griekenland, India, Irak, Marokka, Palestina, Iran, Zuid-Amerika, Spanje, Syrië, Transjordanië, Tripoli, Tunis, Turkije, Engeland, Noord-Amerika, Rusland, Jemen, enz. (Zie: From Time Immemorial, Joan Peters, New York, Harper & Row, 1984, pag 227) Allemaal import dus ,afgezien van de paar moslims, die daar als rondzwervende Bedouinen aanwezig waren.In de Tweede Wereldoorlog was er zelfs een speciale ‘Palestijnse’ brigade, die uit joden bestond en meevocht tegen de Duitsers.
Het feit dat de Bijbel hen bastaards noemt, betekent dat de Filistijnen van de eindtijd een verdeeld volk zijn zonder zuivere identiteit. Hun oorsprong ligt inderdaad zoals aangegeven in de verschillende landen. Zoals God in het verleden Zijn oordeel over de Filistijnen heeft laten gaan, zo zullen de Filistijnen van de eindtijd opnieuw in het oordeel van God terechtkomen. Terwijl de wereld aan de kant van deze Filistijnen staat, staat God lijnrecht tegenover hen. In Obadja staat in vers 19, dat het huis van Jakob ( Israël) in de eindtijd o.a. de laagte, het land der Filistijnen in bezit zullen nemen. De profeet Zefanja is er heel duidelijk over hoe het met de Filistijnen aflopen zal.
Zefanja 2:4-5-6-7 Want Gaza zal verlaten zijn, en Askelon tot een woestenij worden, Asdod zal men op de middag verdrijven, en Ekron zal ontworteld worden. Wee u, bewoners der zeekust, volk der Kretenzen! Het woord des Heren is tegen u, Kanaän, land der Filistijnen, en Ik zal u te gronde richten, zodat er geen inwoner meer zal zijn. De zeekust zal worden to weideplaatsen, tot putten der herders en tot kooien voor schapen. De kust zal ten deel vallen aan het overblijfsel van het huis van Juda; daarop zullen zij weiden; in de huizen van Askelon zullen zij zich des avonds legeren, want de Here, hun God, zal acht op hen slaan en een keer in hun lot brengen.
Amos 1:7-8 …..zal Ik vuur werpen binnen de muur van Gaza, zodat het zijn burchten verteert, en Ik zal de inwoners van Asdod uitroeien en de scepterdrager uit Askelon, en zal Ik mijn hand keren tegen Ekron, zodat de rest der Filistijnen te gronde gaat,- zo zegt de Here.
God heeft er geen enkele twijfel over laten bestaan van wie het land Kanaän zou zijn. Vandaar dat de Heilige Israëls tegen Kanaän zegt: ,, land der Filistijnen". De kust zal ten deel vallen aan het overblijfsel van het huis van Juda. De hele geschiedenis door blijkt er niets veranderd in de aard en in de identiteit van Israëls vijanden en daarom zullen ook in de eindtijd de volken die in opstand komen tegen Israël geoordeeld worden.
Ezechiël 25:15-16 Zo zegt de Here Here: Omdat de Filistijnen wraakzuchtig gehandeld hebben door met bitter leedvermaak wraak te nemen en in eeuwigdurende vijandschap te verdelgen, daarom, zo zegt de Here Here: zie, Ik strek mijn hand uit tegen de Filistijnen, Ik zal die Kretenzen uitroeien en zelfs het overblijfsel aan het strand der zee te gronde richten; Ik zal geduchte wraak aan hen oefenen met grimmige straffen. En zij zullen weten, dat Ik de Here ben, wanneer Ik mijn wraak over hen breng.
Bitter leedvermaak
Het is duidelijk dat deze profetie van Ezechiël nog niet is vervuld. Ezechiël spreekt over wraakzuchtig handelen en bitter leedvermaak. Het is een ingewortelde haat. Hun vijandschap komt uit hun hart. Dat is precies wat de Filistijnen van vandaag laten zien.Wie herinnert zich niet de dansende Palestijnse meute op de daken van hun huizen toen Irak zijn Scud’s op Israël afvuurde. Wie herinnert zich niet de beestachtige monsterlijke lynchpartij op de twee Israëlische militairen in Ramallah. De man met de bebloede handen die één van de slachtoffers uit het raam naar buiten smeet. De toeschouwers die stonden te juichen van plezier. Wie herinnert zich niet de gruwelijke slachting in de Hebreeuwse Universiteit in Jeruzalem en de jubelende menigten in Gaza die dansten en sprongen met hun baby’s op hun schouders en zich gillend van plezier op de borst sloegen. Wat een eindeloos plezier om de vreselijke dood van de slachtoffers. Zelfs de leiders van deze onpasselijke bende kunnen hun plezier nauwelijks verbergen als weer een zelfmoordenaar zich heeft opgeblazen tussen onschuldige Israëlische burgers.
‘Palestijnse’ terreur
De intenties van de Palestijnen zijn in de loop van de afgelopen jaren genoegzaam bekend geworden als men zich tenminste geen rad voor ogen heeft laten draaien. Het uit 1964 stammende PLO handvest, dat de vernietiging van Israël voorstaat is niet herroepen. Zij willen een eigen staat op het grondgebied dat al meer dan 3000 jaar van Israël is met Jeruzalem als hun hoofdstad. Maar er zal een oordeel komen over dit volk omdat God het land Kanaän niet voor de Palestijnen bestemd heeft. Zij worden door God als afgodendienaren gekenschetst die jegens Israël een eeuwige onverzoenlijke haat koesteren. Diverse bijbelteksten maken duidelijk dat het niet goed met hen zal aflopen. De profeet Amos maakt duidelijk dat de Here vuur zal werpen binnen de muur van Gaza zodat het zijn burchten verteerd en de profeet Joël spreekt van vergelding op de hoofden van de inwoners van alle landstreken van Filistea waarmee ook Gaza bedoeld wordt.
Steeds opnieuw blijkt dat Satan erop uit is Israël en al Gods kinderen te vernietigen en daar gebruikt hij individuen en volkeren voor, die God niet willen toebehoren. Dat is sinds de schepping al zo geweest en dat is nog steeds zo. Toch belooft de Here Israël uiteindelijk de overwinning. Voor de wereld lijkt het alsof Israël de boosdoener is in het conflict met de Palestijnen. De hele islamitische wereld en een zeer groot deel van de rest staat Israël naar het leven en tart de God van Israël. Het is een strijd in de geestelijke gewesten. Een strijd tussen de God van Israël, de God van Liefde, Gerechtigheid en Leven en de god van de tegenstander, de god van haat, wraak en moord, die dat "heilige oorlog" (Jihad) noemt. De Bijbel maakt duidelijk dar er een oordeel zal komen over de Filistijnen omdat zij zich op een barbaarse manier aan Gods oogappel hebben vergrepen.
Bronnen:Opgravingen bevestigen de Bijbel, Siegfried H.Horn, Uitgeverij Veritas, Den Haag. Bijbel Geschiedenis en Archeologie, Jaargang 6, nummer 3, september 1999. Mysteries van de Bijbel, Readers Digest 1988.Great Events of Bible Times, Weidenfeld&Nicolson Ltd Londen 1987. Profetie en Vervulling, H.G.Koekkoek, Stichting Het Licht des Levens. Alphen aan de Rijn. Grote Spectrum Encyclopedie, deel 9 (1980) Uitgeverij Het Spectrum. Grote Larousse Encyclopedie, deel 9, Scheltens en Giltay N.V.’s-Gravenhage.
Zie ook: Israël en de PLO (Palestine Liberation Organisation)
Zie ook: Gods beloften aan Israël
Zie ook: Inhoudsopgave
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 19:33   #11
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Aaaah ok, nu begrijp ik waarom Israel het recht heeft om Palestijnen als ondermensen te behandelen.
Verkeerde redenering, Rund. De joden hebben geleerd dat het beter is van zich te verdedigen tegen mensen die leven volgens een boek dat hen tot Untermenschen verklaart.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 00:35   #12
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
slecht begrepen Flippo-rund? Palestijnen bestaan in feite niet.Het is een mengelmoesje van mensen afkomstig uit de omringende Moslim -landen!Aangetrokken door de welvaart die de joden daar kunnen scheppen hebben.En dat ze nu allemaal voor hunzelf willen.Spijtig (voor jou) maar waar..
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 00:44   #13
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
slecht begrepen Flippo-rund? Palestijnen bestaan in feite niet.Het is een mengelmoesje van mensen afkomstig uit de omringende Moslim -landen!Aangetrokken door de welvaart die de joden daar kunnen scheppen hebben.En dat ze nu allemaal voor hunzelf willen.Spijtig (voor jou) maar waar..
En wist je dat Ariel Sharon eigenlijk gewoon Ariel Scheinerman heette? Het is een traditie onder Joodse kolonisators om hun oerdegelijke Duitse naam te veranderen in iets dat wat Hebreeuwser klinkt, om zo wat meer credibiliteit te verlenen aan hun claim op Palestina.
Oud 18 juli 2006, 00:46   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Wat je beweert is geleuter, maar eigenlijk is het zelf niet relevant voor wat ik wilde zeggen.

Al kwamen de Palestijnen van Saturnus, dan nog behandel je mensen niet op die manier zoals Israel doet.
Oud 18 juli 2006, 10:48   #15
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

De Palestijnen helpen zichzelf dus naar de Filistijnen met hun gedoe...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 11:59   #16
devilke
Banneling

devilke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Verkeerde redenering, Rund. De joden hebben geleerd dat het beter is van zich te verdedigen tegen mensen die leven volgens een boek dat hen tot Untermenschen verklaart.
volgens de joodse boekjes zijn ook wij, ALLE niet joden ; untermenshen
devilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 13:05   #17
kingtiger
Banneling

Standaard klopt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
En onze arabieren mogen ze ook hebben.We zullen er israelische methodes op toepassen dan zullen ze rap verdwijnen.
Oud 18 juli 2006, 19:01   #18
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En onze arabieren mogen ze ook hebben.We zullen er israelische methodes op toepassen dan zullen ze rap verdwijnen.
Is het u al opgevallen dat Israel al 60 jaar de Israelische methodes toepast, en dat ze steeds dieper in de shit wegzinken?
Oud 18 juli 2006, 19:22   #19
kingtiger
Banneling

Standaard hama

Citaat:
Is het u al opgevallen dat Israel al 60 jaar de Israelische methodes toepast, en dat ze steeds dieper in de shit wegzinken?
Het zijn eerder de arabieren die in de shit wegzinken.Israel is het goede voorbeeld.8)
Oud 18 juli 2006, 19:45   #20
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn eerder de arabieren die in de shit wegzinken.Israel is het goede voorbeeld.8)
Ja sorry maar ik ben hier minister, en jij slechts provinciaal gedeputeerde, dus ik heb gelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be