![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
Ik lees hier heel regelmatig over het geld dat doorgesluisd wordt naar Wallonië en dat is inderdaad een hele som... Maar weet je waar ons geld vooral naartoe gaat? De immense staatschuld aflossen die is opgebouwd door onze fiere Vlaamse CVP die in een soort van grootheidswaanzin terechtgekomen was door te lang aan de macht te zijn, dat kost pas geld.
|
|
|
#2 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Kan je dat staven?
|
|
|
#4 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
Wallonie in 80 jaar van economische macht naar de bedelstaf.
Dankzij de Cdv/Nva. Jaja. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
U meent te herinneren, sterk argument.
|
|
|
#7 |
|
Minister-President
|
Ik hoef helemaal niets te staven, jij kwam met een stelling aangedraafd. Ik zei enkel dat ik geinteresseerd was in je bewijsvoering voor een pertinent onjuist gegeven.
Maar goed, als je de cijfers wil nalezen voor de periode 1975-1985, wanneer het gros van de staatsschuld is opgebouwd, kan je het onderzoek van de Leuvense prof. Paul Van Rompuy erop naslaan. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
Ik had niets anders van je verwacht dan dat je het bestaan heben van de Wafelijzerpolitiek zou ontkennen. Tijdens deze periode is een niet te onderschatten som aan schulden gemaakt hierdoor, vaak gespendeerd aan nutteloze projecten zoals wegen en bruggen die niemand nodig had en in de meeste (ziniet bijne alle) gevallen nog steeds geen nut hebben. De CVP is hier voor een deel voor verantwoordelijk natuurlijk maar je Waalse vrienden meer zelfs. Vraagje trouwens, waar wil je met dit topic eigenlijk naartoe?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
''' De immense staatschuld aflossen die is opgebouwd door onze fiere Vlaamse CVP die in een soort van grootheidswaanzin terechtgekomen was door te lang aan de macht te zijn, dat kost pas geld.'''
toen ze samen met sossen regeerden ? de staatschuld was in 1984 al 10.000 miljard fr ( onze leraar economie ken er niet van over ) die schuld blijkt nog steeds niet afbetaald of geminderd ( wat hebben die politiekers uitgespookt sinds 1984 ????????????????????? nu is lenen aan 8% wel interressanter dan sparen aan 4% maar dat ook ik al bij 30 jr mee afbetaald aan een immense schuld doet mij bijna hunkeren naar een familiedrame in laeken opdat er toch es iets zou veranderen ( verandering is niet altijd verbetering , maar kan het nog slechter ?? )) |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
'''Als je niet door hebt dat 10 miljard in 1984 een veel groter reeël bedrag is dan 10 miljard in 2008, tjah dan stop het ook direct...
het parlement zit vol van dergelijke wijsneuzen , wijs neuzen en dutten , is al wat ze doen |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mooi comeback, inhoudelijk zeer sterk!
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Minister-President
|
Allé dan, omdat jullie het zo vriendelijk vragen...
Citaat:
|
|
|
|
#18 |
|
Minister-President
|
Ik was een denkfout in die van jou aan het aanstippen. Als terugbetaling op de staatsschuld en de interesten daarop een transfer zijn, dan moet die in Wallonie zijn uitgegeven in een proportie groter dan de verhouding van fiscale inbreng van de regios. Op dat punt zijn we dus akkoord, samen met prof Van Rompuy. (Ook al heb ik de indruk dat je dat niet helemaal zo had begrepen. Zoniet is het alleszins vreemd dat ik je eigen argument voor je moet bewijzen.)
Wat ik vroeg om aan te tonen was hoe de CVP dankzij en omwille van haar 'Vlaamse grootheidswaanzin' erin geslaagd was dit geld aldaar uit te geven, geweten dat CVP-PSC toen al gesplitst was. Ik denk dat je eerder het tegengestelde van je stelling hebt bewezen? |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En nu de cijfers... |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat de regionalisering van oa. het onderwijs die je daar aanhaalde een nuttige en nodige zaak was voor Vlaanderen staat vast, in het licht van de resultaten van het OESO over ons onderwijs. Nauwelijks onverantwoorde grootheidswaanzin. |
|
|
|
|