![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er wordt wel eens beweerd, dat internetfora grote vuilbakken zijn, waar anonieme frustrées elkaar ongestraft de huid kunnen (blijven) volschelden.
Maar zijn de geschreven media wel beter? Wat lees ik in de Morgen vanmorgen? Paul Baeten Gronda geeft er, allesbehalve anoniem, Geert Bourgeois van langs als zijnde een "ijdele idioot" en nog wat meer fraais van die aard. Is het niet mogelijk een deel van het vrijwilligerskorps van de moderatie hier (tijdelijk of permanent ) te detacheren naar de redactie van de Morgen, om daar de vuilbak, die de Morgen dreigt te worden (zij het niet anoniem), een beetje op te kuisen en de geschreven pers een beetje in de richting van haar verloren deontologie te leiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bon, De Morgen is niet de enige vuilbak. Om dat te bewijzen zal ik nog meer gescheld van andere kanten (kranten) moeten citeren. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2008 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() En onafhankelijk dat die krant is!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Als je uitgelachen bent, kun je misschien even je grieven toelichten. Ik lees o.a. de Morgen, en die is inderdaad niet neutraal te noemen.
Big deal echter, kun je mij immers een Vlaamse krant noemen die wèl oprecht objectief / neutraal / onafhankelijk is ? Ik wacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En wie is die Gronda zelf dan wel?
Een onbetekenende dubbele zero die zelf niets gepresteerd heeft dan wat krantenpapier bevuilen. Dat soort pennenlikkers mag dan ongeremd (en meestal ongesubstantieerd) beledigend gaan schelden en fulmineren tegen officiëlen, die weliswaar steeds publiek becritiseerbaar zijn, maar naar mijn gevoel niet zomaar zonder meer plat uitscheldbaar. Op die manier maak je inderdaad riooljournalistiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is geen enkele nederlandstalige krant die de vergelijkiijng met "Le Monde", "Frankfurter Allgemeine", "New York Times" e.d. kan doorstaan. Eigenaardig genoeg trefrt men in deze kranten eveneens "hard verwoorde" zeer partijdige standpunten aan waarmee alle lezers het zeker niet eens zullen zijn. De loutere kritiek op dit feit (inclusief de reakties van N-VA coryfeeën op artikels in franstalige pers & het relgedrag van een minister tegen de openbare omroep met als enige doel deze te verpolitizeren) wijst op een wezenlijk anti-democratisch trekje van deze -niet toevallig nationalistische - lieden.
Er zijn geen media die "rechts genoeg" zijn voor een bepaald publiek. De redenen liggen voor de hand : om journalist te worden moet je leren nadenken en niet blind achter symbolen aanlopen of aan personencultus doen.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Tot nu toe heb ik hier geen enkel argument gelezen waarom De Morgen de grootste rotzooikrant van Vlaanderen is.
|
![]() |
![]() |