Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2008, 17:37   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Moureaux (PS) in De Morgen

Citaat:
Dat de Vlamingen hun cultuur willen beschermen, tot daar aan toe. Ik kan begrijpen dat ze de uitbreidende Franstalige olievlek rond Brussel willen tegenhouden. Maar zo’n Wooncode? Of zo’n pamflet van de N-VA om Franstaligen in de Vlaams rand hun werkloosheidsvergoeding af te nemen?
Weet iemand iets meer van dat laatste? Ik heb daar alleszinds nog niets van gehoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 17:42   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Weet iemand iets meer van dat laatste? Ik heb daar alleszinds nog niets van gehoord.
Gaat het niet over het schrappen van uitkeringen voor werklozen die weigeren taalcursussen te volgen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 17:56   #3
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gaat het niet over het schrappen van uitkeringen voor werklozen die weigeren taalcursussen te volgen?
Inderdaad , anderstalige inwoners van Vlaams-brabant die al enige tijd werkloos zijn krijgen taalcursussen Nederlands opgelegd , maar niet iedereen komt ervoor opdagen .
NVA stelt voor om wie deze taallessen weigert een schorsingsanctie te 'kunnen' opleggen van de RVA.
De logica zelve : nederlands kennen is toch een van de belangrijkste voorwaarden om een job te vinden in Vllams-Brabant .Wie weigert door de RVA aangeboden taallessen te volgen geeft geen blijk van werkbereidheid .
Het gaat niet om automatisch ontzeggen van werkloosheidsuitkering , maar een sanctiemogelijkheid bij hardnekkige weigering .
Oud 12 juli 2008, 17:56   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk eens op: http://www.n-va-beersel.be/PM/PDF/PM...rkloosheid.pdf

Ik vind in ieder geval dat aan het ontvangen van steun of subsidies (belastinggeld, dus uw en mijn geld) ook voorwaarden gekoppeld mogen worden. Of dat nu werkloosheidsvergoeding is of een onder de marktprijs verkochte woning: dit moet kunnen en wel in �*lle landsdelen, zo goed voor Vlamingen, Brusselaars, Walen of niet-Belgen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 18:18   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat klinkt inderdaad al anders dan Moureaux het laat uitschijnen. En De Morgen en De Standaard doen weer hun best om er vooral geen duiding bij te geven.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 juli 2008, 18:21   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ok, bedankt. Nu snap ik eindelijk weer wat op Moureaux z'n lever ligt. En twee zichzelf "kwaliteitskrant" noemende vodden nemen dat soort veralgemenende uitspraken van die fransdollerd gewoon kritiekloos over zonder er op z'n minst een nota van de redactie aan toe te voegen.

*zucht* De grootste vijand van de Vlaming is de Vlaming.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 juli 2008, 18:36   #7
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, bedankt. Nu snap ik eindelijk weer wat op Moureaux z'n lever ligt. En twee zichzelf "kwaliteitskrant" noemende vodden nemen dat soort veralgemenende uitspraken van die fransdollerd gewoon kritiekloos over zonder er op z'n minst een nota van de redactie aan toe te voegen.

Dat klopt. Door vooral geen moeite te doen om de eigen hoofdstad te veroveren, maar liever samen te hokken in Vlaams Brabant met de FDF-ers in hun fermettes, om dan samen naar het restaurant in de mall te rijden. Toch praktisch, nietwaar? Met zo'n grote parking! Bovendien kan je dan direct je inkopen doen!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 18:44   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammergenoeg moet ik u volledig gelijk geven. We (lees: Vlamingen) zijn nog altijd goed in het ons onder de voet laten lopen en brullen zonder bijten. Wat dat betreft mogen we een voorbeeld nemen aan onze Waalse buren: die slaan niet alleen maar met hun vuisten op tafel...
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 18:58   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat klopt. Door vooral geen moeite te doen om de eigen hoofdstad te veroveren, maar liever samen te hokken in Vlaams Brabant met de FDF-ers in hun fermettes, om dan samen naar het restaurant in de mall te rijden. Toch praktisch, nietwaar? Met zo'n grote parking! Bovendien kan je dan direct je inkopen doen!
Waar in godsnaam heb je het over? Was de vodka goedkoop in den Aldi of zo?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 juli 2008, 19:05   #10
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar in godsnaam heb je het over? Was de vodka goedkoop in den Aldi of zo?
Over jou... Als Nietzscheaan drink ik uiteraard geen narcotica... Christenthum und Alcohol, die zwei Mittel der Corruption!
Oud 12 juli 2008, 19:12   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over jou... Als Nietzscheaan drink ik uiteraard geen narcotica... Christenthum und Alcohol, die zwei Mittel der Corruption!
Citaat:
En christendom kan je me niet aansmeren terwijl je wel sympathie voor de Islam hebt. Zalig jong.

Maar ik snap niet waarom jij de rijke mensen in de Vlaamse rand blijft verdedigen. Mensen die daar zijn geboren en geen huisje kunnen kopen, dat is toch enorm sociaal.

Dus je kiest voor de rijke Brusselaars.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 juli 2008, 19:27   #12
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
En christendom kan je me niet aansmeren terwijl je wel sympathie voor de Islam hebt. Zalig jong.

Maar ik snap niet waarom jij de rijke mensen in de Vlaamse rand blijft verdedigen. Mensen die daar zijn geboren en geen huisje kunnen kopen, dat is toch enorm sociaal.

Sympathie voor de islam? Hij doet er zijn broek voor uit ! En vraagt op de koop toe dat de Vlaming dezelfde veroveringsstrategie als die religie volgt. Met het zwaard Brussel veroveren !
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 19:35   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Wenn der Islam das Christenthum verachtet, so hat er tausend Mal Recht dazu: der Islam hat Männer zur Voraussetzung .." Der Antichrist, §59.

Allez, ik zal u een hint geven... Wat betekent dit? Betekent dit dat Zarathustra na de verkondiging van de dood van God plots de hadj gaat ondernemen? Natuurlijk niet!

Het betekent wel dat er gradaties zijn in het nihilisme. Vandaar de moeilijke kunst van de interpretatie... Ofschoon er in de islam duidelijk nihilistische elementen zijn (Hiernamaals, God, ...), blijft de essentie toch een levensbeja-ende, imperium-stichtende, cultuurverheffende veroveringsgodsdienst. Ten minste ten tijde van de klassieke islam.

Een heel ander geval zijn de jihadisten van Al Qaida & Co. Zij zijn een christelijk-millenaristische sekte met als motivatie afgunst, zwakte & haat.

Citaat:

Waar kies ik voor de "rijke" mensen in de Vlaamse rand (je bedoelt het Maingain-gespuis neem ik aan)? Heb ik niet net gezegd dat ik ervan walg?

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 juli 2008 om 19:36.
Oud 12 juli 2008, 20:02   #14
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een heel ander geval zijn de jihadisten van Al Qaida & Co. Zij zijn een christelijk-millenaristische sekte met als motivatie afgunst, zwakte & haat.
.
Ik hou wel van wat pit ; maar dit is toch wat al te bizar .
Een soort hersenspoelingske ?.
Misschien toch een therapietje volgen ?
Enfin : de gedachten zijn vrij ....
Je weet toch wel hoe Nietzsche geëindigd is , hoop ik ?

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 12 juli 2008 om 20:07.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 20:44   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Ik hou wel van wat pit ; maar dit is toch wat al te bizar .
Een soort hersenspoelingske ?.
Misschien toch een therapietje volgen ?
Enfin : de gedachten zijn vrij ....
Je weet toch wel hoe Nietzsche geëindigd is , hoop ik ?
Platte aanvallen ad hominem, maar niets over het thema. Bekrompen lieden, die niet in staat zijn zelf te denken, reageren meestal zo als ze met nieuwe ideeën worden geconfronteerd.
Oud 12 juli 2008, 21:10   #16
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Platte aanvallen ad hominem, maar niets over het thema. Bekrompen lieden, die niet in staat zijn zelf te denken, reageren meestal zo als ze met nieuwe ideeën worden geconfronteerd.
Ik geef deemoedig en nederig toe dat het iets of wat op de man was .
Nieuwe ideëen zeg je ? Nietzsche stierf in het laatste jaar van de negentiende eeuw ((meer dan een eeuw geleden )
Maar laat ons de deugd van de grootmoedigheid belijden (aforisme 49 en 283 van "de vrolijke wetenschap")

En om het lapidair te stellen : Al Qaida is islamitisch en anti-christelijk
Hun huidige Djihad is een voortzetting van strijd tegen de kruisvaarten .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 12 juli 2008 om 21:14.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 17:37   #17
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Ik geef deemoedig en nederig toe dat het iets of wat op de man was .
Nieuwe ideëen zeg je ? Nietzsche stierf in het laatste jaar van de negentiende eeuw ((meer dan een eeuw geleden )
Maar laat ons de deugd van de grootmoedigheid belijden (aforisme 49 en 283 van "de vrolijke wetenschap")
Nietzsche schreef dan ook niet voor "der Mensch von Heute". Vandaar dat zijn ideeën ook vandaag nog "nieuwe ideeën" zijn, ideeën voor overmorgen.

Citaat:
En om het lapidair te stellen : Al Qaida is islamitisch en anti-christelijk
Hun huidige Djihad is een voortzetting van strijd tegen de kruisvaarten .
Hier neem je het discours van Al Qaida zelf letterlijk over. Toch is heel hun martelaarscultus, gepaard met een bizarre en morbide lichaamscultuur, hun aanknopen bij de onwelriekendste traditie van het anarchistisch terrorisme, hun levensvijandigheid, hun opofferingsdrang, hun morbide fascinatie voor apocalyptiek... diepchristelijk.

De gelijkschakeling terrorist = anarchist = christen komt letterlijk uit Der Antichrist.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 juli 2008 om 17:38.
Oud 14 juli 2008, 18:37   #18
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nietzsche schreef dan ook niet voor "der Mensch von Heute". Vandaar dat zijn ideeën ook vandaag nog "nieuwe ideeën" zijn, ideeën voor overmorgen.

Hier neem je het discours van Al Qaida zelf letterlijk over. Toch is heel hun martelaarscultus, gepaard met een bizarre en morbide lichaamscultuur, hun aanknopen bij de onwelriekendste traditie van het anarchistisch terrorisme, hun levensvijandigheid, hun opofferingsdrang, hun morbide fascinatie voor apocalyptiek... diepchristelijk.

De gelijkschakeling terrorist = anarchist = christen komt letterlijk uit Der Antichrist.
De islam is dan ook naar grote waarschijnlijkheid ontstaan uit een heterodoxe millenaristisch en montanistische "christelijke" sekte.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 18:57   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
De islam is dan ook naar grote waarschijnlijkheid ontstaan uit een heterodoxe millenaristisch en montanistische "christelijke" sekte.
Interessante piste. Dat zou het tweesnijdend dubbelzwaard van de islam verklaren: enerzijds heersersmoraal, die bloeiende culturen en rijken stichtte, anderzijds overduidelijk christelijk-nihilistische elementen, zoals het hiernamaals bijvoorbeeld.

De geschiedenis van de Islam is dus, net als de geschiedenis van de Renaissance, de geschiedenis van een briljante, zij het mislukte, poging om de Romeinse virtus te doen herboren met de middelen zelf van het nihilisme. En zoals de Renaissance werd gerecupereerd door de meest verdorven nihilisten (de Jesuïeten en hun zogenaamd "humanistische" opvoeding), zo is de Islam door de tarantula's van de kruistochten, door de tarantula's van de haat en de afgunst aangestoken worden.

Het "hoogtepunt" van deze evolutie zijn uiteraard de christelijk-nihilistische tweelingsbroers George W. Bush en Usama bin Laden, die alle Staten van de wereld in een laatste wereldbrand willen vernietigen...

Maar laat ons met een komische noot eindigen: hoor ik daar niet de dageraad van een nieuw Perzisch Rijk? Zal niet het volk van Zarathustra, diegene die met deze morale onzin begon, het eerste zijn om deze ontucht de rug toe te keren? Betekent dit niet, dat de mooiste verwachtingen weer mogelijk zijn?

"Dort, wo der Staat _aufhört_, - so seht mir doch hin, meine Brüder!
Seht ihr ihn nicht, den Regenbogen und die Brükken des Übermenschen?" -Also sprach Zarathustra.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be