Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 07:53   #1
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard Wij willen Walen weg, willen Walen wijzer worden, wij willen Walen weer

Zoals de Franstaligen nu doen, kan het niet verder. Zelfs de meest gematigde Vlaming moet toch toegeven dat ze zich onredelijk opstellen.

In dat opzicht is het goed dat de CD&V heeft laten kennen dat "alle opties open zijn", zonder het woord "scheiding" letterlijk in de mond te nemen. Het alternatief voor hun njet is daarmee duidelijk: een einde aan het Belgische luilekkerland. Moest er natuurlijk een verborgen agenda zijn om aansluiting te zoeken met Frankrijk, is dit een loos dreigement. Dat men het tot 15 juli heeft laten komen, doet dit wel enigszins vermoeden.

We gaan er toch van uit dat de Walen slimmer zijn dan dat en dat men bij Vlaanderen wil blijven. Het dreigen met een scheiding is dan een fantastisch wapen dat tot nu toe nog nooit gebruikt is geweest en dat is jammer, want België had al lang een door Vlaanderen gedomineerde staat kunnen zijn als men de macht van het getal wel had laten spelen en dan was het misschien Wallonië dat wil afscheuren.

Het zou daarom slim zijn van de onderhandelaars om te kennen te geven dat men in het geval van een domme houding een alternatief is, maar dat de bruggen niet helemaal opgeblazen zijn als de Franstaligen maar naar de stem van de redelijkheid willen luisteren, in hun en ons belang.

Samengevat: Wij willen Walen weg, willen Walen wijzer worden, wij willen Walen weer
Oud 18 juli 2008, 10:16   #2
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Met zo'n een taaltje wordt u beter lid van het VB. Daar houden ze van onnozele uitspraken.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 10:52   #3
Renesse
Minister-President

Standaard

Ik wist niet dat bots ook toegestaan waren op dit forum.
Oud 18 juli 2008, 11:29   #4
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik wist niet dat bots ook toegestaan waren op dit forum.
Dank u, voor dit zonnige moment met veel humor. Negeer doedelzak/Hans1 aub. Op hem moet je niet al te veel reageren.
Oud 18 juli 2008, 11:53   #5
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dank u, voor dit zonnige moment met veel humor. Negeer doedelzak/Hans1 aub. Op hem moet je niet al te veel reageren.
Ik heb een zijn berichten bekeken en gezien dat er niet veel nuttigs uitkomt. Hij mocht op mijn negeerlijst.
Oud 18 juli 2008, 12:24   #6
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Misschien is de Franstaligen wegpesten nog wel de snelste en voor Vlamingen makkelijkste manier om van het Franstalig blok aan het been af te raken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 12:41   #7
monza
Gouverneur

Standaard

Ja want het ontbreekt hen aan lef om zelf de boedelscheiding in te roepen. Groot komen neuten op een forum maar in de praktijk hun vlaamse leeuw aan de achterkant van huis hangen uit schrik.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 15:27   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik wil de Walen niet weg, ik wil Belgique weg, da's nog net iets anders.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:10   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Misschien is de Franstaligen wegpesten nog wel de snelste en voor Vlamingen makkelijkste manier om van het Franstalig blok aan het been af te raken.
Dit forum heeft helemaal niets te maken met de Vlaamse realiteit. Ik kom terug van een paar dagen aan de Kust en het bewijst wat al het geval vroeger was : ik heb nooit problemen met Vlamingen gehad. Integendeel, zelfs : mijn contacten zijn in het algemeen beter met de Vlamingen dan met de Walen, hoe bizaar het voor de Vlaams-Nationalisten kan klinken, maar het is wel zo. Niet alle Vlamingen vallen in dit belachelijke Vlaams-Nationalisme en de Vlaams-Nationalisten weten het trouwens wel. Ze zeggen het niet maar ze nemen het heel kwalijk dat zoveel Vlamingen nu naar Wallonië verhuizen, ze nemen het heel kwalijk als ze zien dat Vlamingen en Franstaligen samen spreken, enz..... Trouwens, om dit in een geheel te zien, hebben de meeste inwoners van België helemaal geen interesse in dat politisch circus. Het aantal mensen in België die al gewoon interesse in de politiek hebben, is zeer laag. Men zal nooit "De Zevende Dag" op 1 bij de Vlaamse kijkcijfers zien. Wat zal het wel zijn? "Mijn Restaurant", "Tien om te Zien", "FC de Kampioenen", enz......
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:12   #10
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dit forum heeft helemaal niets te maken met de Vlaamse realiteit. Ik kom terug van een paar dagen aan de Kust en het bewijst wat al het geval vroeger was : ik heb nooit problemen met Vlamingen gehad. Integendeel, zelfs : mijn contacten zijn in het algemeen beter met de Vlamingen dan met de Walen, hoe bizaar het voor de Vlaams-Nationalisten kan klinken, maar het is wel zo. Niet alle Vlamingen vallen in dit belachelijke Vlaams-Nationalisme en de Vlaams-Nationalisten weten het trouwens wel. Ze zeggen het niet maar ze nemen het heel kwalijk dat zoveel Vlamingen nu naar Wallonië verhuizen, ze nemen het heel kwalijk als ze zien dat Vlamingen en Franstaligen samen spreken, enz..... Trouwens, om dit in een geheel te zien, hebben de meeste inwoners van België helemaal geen interesse in dat politisch circus. Het aantal mensen in België die al gewoon interesse in de politiek hebben, is zeer laag. Men zal nooit "De Zevende Dag" op 1 bij de Vlaamse kijkcijfers zien. Wat zal het wel zijn? "Mijn Restaurant", "Tien om te Zien", "FC de Kampioenen", enz......
http://forum.politics.be/showthread.php?t=109513
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 17:29   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb nooit problemen met Vlamingen gehad.
dat doet niet ter zake eh. Ik heb ook nooit problemen met Walen gehad, op een paar ambetante klootzakken na misschien maar die vind je overal.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 21:35   #12
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dat doet niet ter zake eh. Ik heb ook nooit problemen met Walen gehad, op een paar ambetante klootzakken na misschien maar die vind je overal.
Als ik praat, mij gedraag en me volledig conform Waalse wensen opstel, dan zijn de Walen inderdaad bijzonder vriendelijke mensen...
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:20   #13
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
Als ik praat, mij gedraag en me volledig conform Waalse wensen opstel, dan zijn de Walen inderdaad bijzonder vriendelijke mensen...
Die zit wel..
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:28   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was eigenlijk niet zo heel serieus bedoeld.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:52   #15
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Wij willen de Walen niet weg, wij willen de franstaligen weg. Franstaligen, dat zijn de Walen, Brusselaars én Vlamingen van het établissement, de bourgeoisie, de francophonie, met Laken als hun belangrijkste marionetje, en de grote partijen en vakbonden aan hun vette vingers, die gebruik maken van de Belgische structuren om hun zakken te vullen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 18:44   #16
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Met zo'n een taaltje wordt u beter lid van het VB. Daar houden ze van onnozele uitspraken.
Hansbot software 2.0?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:41   #17
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Hansbot 1 fungeert ook als Henri versie 1.0
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be