![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zijn dan de mensen op wie wij moeten rekenen om ons te beschermen en te verdedigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij (Vlamingen/Belgen, u kiest maar) kunnen er tegenover nu enkel op vooruit gaan. Gelukkig is Aznar - een van de grootste dwarsliggers bij de Europese Grondwet - al weg en lijken de geïsoleerde Polen tot compromis bereid. Bovendien lijkt een grote meerderheid van de Europese burgers, zelfs in Eurosceptische landen een groot voorstander van een Europese defensie (zie eurobarometer 60) dus dat moet toch wel eens tot de topniveau's doorsijpelen hoop ik. Raar dat de burgers hier al veel "verder" staan de regeringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik geloof niet dat een Europese inlichtingendienst of een Europees leger ooit kan werken of toch niet in de voorziene toekomst. De protagonisten vertrouwen elkaar daarvoor niet genoeg en terecht. De ruggegraat van de Europese verdediging is nog altijd het Amerikaans leger. Politiek correct links kan deze realiteit ontkennen en verfoeien maar ze hebben op dat gebied geen werkbaar alternatief. Het bewijs hiervoor hebben we enige jaren geleden gezien in Joegoslavië, toen op Europese bodem een ethnische oorlog uitgevochten werd. De reactie van Europa beperkte zich toen tot holle woorden en inactiviteit, waar de duizenden slachtoffers die op dat ogenblik vielen geen boodschap aan hadden.
Wil je vrede ? Bereidt U voor op de oorlog is volgens mij nog altijd geldig. Eenzijdige ontwapening en ontkenning van de realiteit zal Europa nog zuur opbreken.
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik suggereren eens de geschiedenis van de VSA te lezen en vaststellen hoe hard, zelfs vooraanstaande politici de unievorming hebben bestreden. Ook een eenheidsleger werd vigoureus bekampt. Geef Europa de tijd en de kans. Geschiedenis is en blijft 'magistra vitae! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() politiek is weinig geven en veel pakken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beetje uitleg misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politici zijn alleen maar geïnteresseerd in het beeld dat de bevolking van hen heeft. Zelfinstandhouding. Al de rest is ondergeschikt.
Met bovenstaande kun je alles wat ze doen verklaren. Voor elke verkiezing profileren ze zich door een resem maatregelen af te kondigen, met de blijheid van een klein kind voor een stuk speelgoed. Maatregelen die niet meer dan luchtkastelen zijn, waarvan de impact deze is van een mug op een olifant, die een miniem deel van de bevolking aangaan, en dus niks kosten maar toch blijkbaar de voorpagina's verdienen. De échte maatregelen, met grote impact, worden stilletjes en geleidelijk ingevoerd. Politici ondergaan duidelijk ook geen werkdruk. Tenzij je vergaderingen in restaurants werkdruk noemt. Dit verklaart ook de banaliteiten die ze op de agenda plaatsen. Bezigheidstherapie. Ze houden van ingewikkelde constructies, op alle vlakken. Vergelijk het met een werknemer die voelt dat hij/zij overbodig is en ervoor zorgt dat het weinige werk dat er is toch een werkdag kan vullen. Dit verklaart tevens de administratieve kostenverslindende wantoestand. Iets daadkrachtig en vlug aanpakken is uit den boze, want anders is er morgen geen werk meer. Die 'marathondiscussies' vormen een exorbitante manifestatie van hetgeen ik hier opsom. Moesten ze nu nog op een eigen planeet of eiland wonen, zou ik zeggen laat ze maar zichzelf naar de kloten helpen. Maar wij moeten dat betalen, en dat wil ik niet accepteren. Als ik zie dat ik hier door m'n aantal posts 'promoveer' dan ga ik een nieuw account maken, ik wil graag vreemdeling blijven in deze materie, want dit promotiesysteem beloont ook diegenen die veel lullen en is een waarheidsgetrouwe afspiegeling van 't echt systeem. Tot zover mijn treurige litanie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() de generatie die nu aan de top staat in de politiek, de bedrijven, scholen,... is gewoon te DOM!
Dat is mijn conclusie die ik trek. Mensen uit de periode 1950-1960, die nu een hogere functie bekleden bakken er echt niks van. Waarom is de economie zo slecht? Slecht beheer van de mensen! Waarom is de politiek zo slecht? Slechte leiders. De periode voor 50-60 was goed en de mensen uit de periode 1970-1980 zal alles weer goed moeten maken. Wat na 80 geboren is, is nog te naief, zo merk ik toch op het werk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Van 1945 tot 1974 heeft het Westen een periode van ongekende groei meegemaakt.
Wie toen niet te lui of te dom was kon carrière maken en geld verdienen in 'de privé'. Wie werd dan ambtenaar, wie ging dan in de politiek? Juist.....(vul zelf in) Die generatie staat nu aan de top. Hun top. 't Is erg. Maar het is de prijs van de welvaart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |