![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sit stak al een paar weken in mijn mail box, ik weet niet of dat hier al verschenen is dus post ik het maar even:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan me er globaal in vinden (ik werk wel niet in Brussel, maar als ik in Brussel ben, dan spreek ik Nederlands), maar ik snap niet goed waarom men onderscheid moet maken tussen collega's van gelijke, hogere en lagere rang. Ik zou zeggen: elke collega communiceert zijn eigen taal (gelijk welke "rang", we zitten niet in het leger) en de andere begrijpt deze. Een Franstalige chef die een verslag vraagt aan een Nederlandstalige ondergeschikte kan dit vragen in het Frans, maar zal een Nederlandstalig verslag krijgen (desnoods vraagt die chef maar aan een Franstalige om het te vertalen). Wie omwille van de verschillende taal de andere niet goed begrepen heeft (kan wel gebeuren bij uitdrukkigen en taal-specifieke woorden), kan natuurlijk altijd uitleg vragen. Als een Franstalige ober het woordje "smos" niet begrijpt, dan zal ik heel vriendelijk in het Nederlands uit leggen dat ik een broodje met ham, kaas en groenten wens.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste Vlamingen hebben geen interesse in dat brol en weten wat de Brusselse realiteit is. Resultaat : ze spreken Frans in Brussel.
|
![]() |
![]() |