![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() De vriendjes van de PVDA hebben beslist om bij nieuwe bevrijdingsacties hun gijzelaars neer te schieten.
Citaat:
waar zijn ze nu, abou-anis en feremans en consoorten, om dit crapuul eindelijk te veroordelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af over welk comunique van de FARC het hier gaat. In een comunique van 5 juli hebben ze het over het 'verraad' van 2 van hun leden die tot de 'vlucht' van 15 gijzelaars heeft geleid, maar van dit neerschieten van gijzelaars wordt niets gezegd. In het aangehaalde artikel van GVA wordt ook geen bron gegeven.
Moest het waar zijn is zo'n gedrag te veroordelen. Zowiezo is het nemen van gijzelaars verwerpelijk. Maar laten we toch ook niet vergeten dat het 'paramilitarisme' zelfs na de zogezegde ontbinding in 2002 toch nog voor meer dan 600 doden zorgt elk jaar volgens sommige bronnen. Dat komt spijtig genoeg te weinig of niet in de westerse pers. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juli 2008 om 02:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Typisch om als er van bepaald terreur wordt gesproken, er weer een ander soort terreur bij gehaald moet worden om het ander te relativeren... De Farc zijn een verschrikkelijke groep mensen, niet alleen de Farc's ideologie is te bestrijden maar hun manier van doen vereist voor de veiligheid van alle Colombianen en ook de landen erom heen dat ze zo snel mogelijk vernietigd worden. Helaas zijn er extreem-linkse landen zoals Venezuela en zelfs Ecuador die een oogje dichtknijpen als de FARC bij hun kampeert... Gelukkig heeft het Colombiaanse leger militair en logistieke ondersteuning van zowel de USA als de IDF
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Om het huidige gewapend conflict in Colombia te begrijpen moet je er de geschiedenis een beetje van kennen.
Zestig jaar terug, in 1948, werd de progressieve volksvertegenwoordiger en presidentskandidaat Jorge Eliécer Gaitán vermoord omdat hij zich tegen de elite van het land had verzet. Na tien jaar burgeroorlog, honderdduizenden doden en een voortdurende repressie tegen de boerenbevolking die vocht voor haar fundamentele rechten, organiseerde die zich in boerenguerrilla’s. Er volgden tientallen jaren van gewapende strijd die in de jaren 1980 uitliepen op vredesonderhandelingen. De FARC –een leger van vooral boeren – stemden in met een akkoord over de oprichting van een brede progressieve partij die hen zou vertegenwoordigen in de periode dat de akkoorden werden uitgevoerd. Die partij, de Vaderlandslievende Unie, werd compleet vernietigd: twee presidentskandidaten, drie senatoren, 30 burgemeesters en 5.000 basismilitanten en vakbondsmensen werden vermoord. In de loop van de 20 volgende jaren bleven de paramilitaire milities – als extremistische en terroristische vleugel van een gewelddadige staatspolitiek – de progressieve krachten onderdrukken en vermoorden. Het lijdt niet de minste twijfel dat de hudige opstelling van de FARC diepgaand beïnvloed is door de ervaring van de jaren 1980. bron: http://www.pvda.be/nl/nieuws/artikel...-colombia.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En daarom handelen ze in drugs, vermoorden & gijzelen ze mensen (inclusief buitenlandse toeristen), persen ze de lokale bevolking af en houden ze een heel stuk land onder de duim. Ik ga een communistische bron niet als bron gebruiken. Netzomin als ik stormfront nodig heb om mij te vertellen dat ik raciaal onzuiver zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De FARC zijn criminelen en worden hopelijk binnenkort definitief uitgeschakeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor zover mij bekend overigens treden FARC-militanten ook niet altijd in hun gevechtskledij - en voorzien van hun kleurig armbandje op....maar ook wel eens als "gewone burgers" die plotseling over AK47's blijken te beschikken..... that's life Belangrijkst is dat niemand gelooft dat het Rode Kruis betrokken partij is,vandaar het,geldig,protest van het Rode Kruis omtrent het misbruik van "hun" symbool... Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2008 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nochtans wat de Palestijnen regelmatig doen, maar dan kraait er geen linkse haan over omdat het dan toch maar tegen de Joden is en dat mag blijkbaar wel vanwege de linkse aanhangers van dat palestijns krapuul.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De maatschappelijke problemen in Colombia worden niet opgelost door drugs te smokkelen en in gehele regio's boeren af te persen. Bovendien heeft de FARC in een jaar tijd veel, heel veel, terrein verloren. De heeft de FARC niet echt een grote aanhang, en ik vraag mij af hoeveel van hun aanhang ideologisch is gemotiveerd en hoeveel (het merendeel) puur voor de centen daar zit. Bovendien is hun ideologie verwerpelijk en verdienen die jungleterroristen die black hawks die over hun hoofd scheren maar al te goed.
over dat andere, het is idd meerdere keren voorgekomen dat "Palestijnen" ambulances gebruiken voor het vervoer van wapens. maar da's een beetje off-topic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of moet je nu eenmaal wat eieren breken om een marxistisch omelet te maken, en kan dat er gerust nog bij? |
|
![]() |
![]() |