Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Bekijk resultaten enquête: Kan Yves Leterme zonder Vlaamse meerderheid aanblijven als premier?
ja 13 22,41%
nee 45 77,59%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2008, 14:05   #1
Anna List
Banneling

Standaard Kan Yvers Leterme zonder Vlaamse meerderheid aanblijven als premier ?

uit DS http://www.standaard.be/Interactie/?poll=8625

Citaat:
Vraag van de dag

Premier Leterme
Vandaag bespreken CD&V-voorzitster Marianne Thyssen en haar N-VA-collega Bart De Wever hoe het verder moet met het kartel. Maar zowat iedereen beseft dat de scheiding zo goed als rond is. Als het kartel uiteenvalt, beschikt premier Leterme niet meer over een Vlaamse meerderheid in de federale regering.

Kan Yves Leterme zonder Vlaamse meerderheid aanblijven als premier?

Ja15.1% Nee84.9% Al 874 stemmen | Andere polls
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 14:07   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik vind van niet, maar hij zal het wel doen.
Oud 23 september 2008, 14:09   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vind van niet, maar hij zal het wel doen.
ik hoop dat ie t probeert !

echt dat is hem én Peeters van harte gegund

de CD&V die een regering tegen Vlaanderen leidt

nu nog dat filmke vinden waarin YLT een regering zonder Vlaamse meerderheid zelf een regering tegen Vlaanderen noemt.
Oud 23 september 2008, 14:23   #4
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik hoop dat ie t probeert !

echt dat is hem én Peeters van harte gegund

nu nog dat filmke vinden waarin YLT een regering zonder Vlaamse meerderheid zelf een regering tegen Vlaanderen noemt.
Ja, ze moeten vooral doordoen en ook Peeters verbranden.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 14:41   #5
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Geen principieel probleem mee.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 14:48   #6
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Geen principieel probleem mee.
Waarom niet?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 14:52   #7
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

simpel antwoord: Nee
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 14:55   #8
Anna List
Banneling

Standaard

ik vind het vooral interssant om te zien dat dit forum hetzelfde percentage geeft dan het Standaard forum met al bijna 1200 stemmen ...
Oud 23 september 2008, 14:57   #9
FDM
Banneling

Standaard

het is niet ideaal maar kan
nu gaan stemmen kost weer 5 meljoen terwijl dat in juni 09 toch moet
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 14:58   #10
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vind het vooral interssant om te zien dat dit forum hetzelfde percentage geeft dan het Standaard forum met al bijna 1200 stemmen ...
Het percentage op het standaard forum is zowaar groter dan hier

De CD& kan dergelijke peilingen samen met de wens naar verkiezingen van de bevolking toch niet blijven negeren?
Oud 23 september 2008, 14:59   #11
Storm
Partijlid

Standaard

Hopelijk stappen ze alsnog uit de federale regering. En ne het mislukken van de onderhandelingen tussen de gemeenschapschappen ook uit de Vlaamse.
Als ze ook de Vlaamse regering doen vallen vraag ik me af of Vld en Spa nadien nog wel de 5 Vlaamse resoluties zouden steunen.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 15:10   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk blijft de regering aan en zoekt ze naar steun bij bijvoorbeeld de SP.a om de staatshervorming - die er niet voor 2009 komt - erdoor te krijgen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 15:12   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk blijft de regering aan en zoekt ze naar steun bij bijvoorbeeld de SP.a om de staatshervorming - die er niet voor 2009 komt - erdoor te krijgen.
alsof de Sp-a Leterme gaat depanneren op 8 maanden voor de Vlaamse verkiezing !
Oud 23 september 2008, 15:13   #14
Anna List
Banneling

Standaard

DS zit met een goei 1200 stemmen op 16% tegenover 84%

men moet niet meer beweren dat het forum van p.be vol extremisten zit, me dunkt !
Oud 23 september 2008, 15:16   #15
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
het is niet ideaal maar kan
nu gaan stemmen kost weer 5 meljoen terwijl dat in juni 09 toch moet
De huidige toestand kost Vlaanderen tussen de 20 �* 30 miljoen €per dag aan transfers. Mag het 5 miljoen per dag minder, a.u.b ?
Oud 23 september 2008, 15:17   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alsof de Sp-a Leterme gaat depanneren op 8 maanden voor de Vlaamse verkiezing !
Men noemt dat ''gedoogsteun''. Partijen komen daar heel vaak mee weg onder het mom van ''de politieke stabiliteit''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 15:23   #17
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
DS zit met een goei 1200 stemmen op 16% tegenover 84%

men moet niet meer beweren dat het forum van p.be vol extremisten zit, me dunkt !
Lees ook maar alle reacties op berichten op de verschillende nieuwssites : ook vld wordt daar overigens niet gespaard.
Oud 23 september 2008, 15:24   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou een regering zonder Vlaamse meerderheid per sé een regering tégen Vlaanderen zijn?
Oud 23 september 2008, 15:26   #19
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De CVP was een partij die aan het uitsterven was, ze hadden de mensen niets meer te bieden.

NV.A heeft hen vleugels gegeven. Bij de laatste verkiezingen heeft iedereen zich een bult geschrokken, ook CD&V.

Alleen begrijp ik de CD&V hun zelfmoord pogingen niet.

Ze hebben blijkbaar de illusie dat ze terug een grote partij zijn. Zoals in het verleden toen de pastoors nog de hel predikten. De sossen ketters waren, de liberalen rijk. Maar ze de CD&V vergeten waarmee ze terug aan de bak gekomen zijn.

Als ze denken dat de V in hun naam alleen maar verwijst naar het Vlaamse landsgedeelte (zoals de vLD) waar ze de stemmen halen. En soort zieltjes winnerij. NV.A laten opdraaien voor ... dan zijn ze verkeerd bezig. De tijd dat de schaapkes de herder volgden is verleden tijd.

Politiek is een schaak spel. CD&V en NV.A hebben de mensen een product aangeboden " het eerherstel van het onrecht". De mensen hebben daar massaal voor gekozen.

Als CD&V denkt door de NV.A kwijt te spelen en een schijn resultaat te behalen voor de nieuwe verkiezingen. Om zo de stemmen van NV.A binnen te halen. Dan zouden ze wel eens en ernstige misrekening kunnen maken, de schaak pionnetjes mis zet.

De CD&V zal dan hoogst waarschijnlijk voor eens en altijd van het politiek spectrum verdwijnen, door ongeloof en onkunde. Of herleid worden tot een kleine partij zoals CDH.

Van in het begin wist ik zag ik dat alles zou gedaan worden om CD&V en NV.A te breken. Niet alleen van uit Wallonië maar ook de zo gezegde Vlaamse partijen met de steun van de pers.

De wapens werden geslepen, alles klaar gezet voor de volgende al of niet vervroegde verkiezingen.

SP.A doet niets > strategie dat ook de Walen altijd toepassen. Laat de andere werken en hun vingers verbranden.

SP.A met groen + PS de grootste ...is het enige dat telt....

VLD is alleen met de eerste letter V in hun naam Vlaams, dus "LD" op Vlaamse bodem.
VLD samen met MR, de grootste ...is het enige dat telt....

SP.A, CVP, PVV hebben inderdaad voor het onrecht, de chaos gezorgd waar we nu inzitten. Met schijnheiligheid zal daar niets aan veranderd worden. Moboutou zij ooit: “ ik heb alles in België geleerd'

Integendeel het opstaan van de Vlamingen zal duur betaald worden. En alles zal gedaan worden om deze toestand in de toekomst te vermijden te verankeren.

Alle bedrijven snakken naar meer en betere Vlaamse aanpak, een noodzaak in deze snel evoluerende wereld.

De bedrijven zorgen voor werk. De bedrijven zorgen voor en economische gezond klimaat.
En economische gezond klimaat zorgt er voor dat er geld is voor sociale zekerheid.

Niet de politiek partijen. Die naar gelang het moment het economische gebruiken als publiciteit of als angst scenario.

Daardoor konden de andere partijen niet anders dan ogenschijnlijk de Vlaamse kaart te treken, maar ook stokken in de Vlaamse wielen te steken om te overleven.
De andere politieke partijen moesten het opstaan van de Vlamingen kelderen om hun postje te reden in de toekomst.

De bevolking die op Vlaamse bodem woont, wat ook hun taal, geloof of overtuiging mag zijn zal terug bloeden. We worden misbruikt.

De bevolking die op Vlaamse bodem woont heeft de hoogste productiviteit op wereld vlak. Werkt en ploetert zich steen dood. Terwijl ze uitgemolken worden louter om het geld op te souperen.
Dan begrijpen ze het niet dat er zoveel zelfmoorden zijn bij ons.

Liefst zou ik geen belastingen meer betalen aan en land waar alle democratische wetten overtreden worden. Waar de wachttijden van justitie immens zijn. Waar vriendjes politiek hoogtij viert.

Dat geld is het enige waarvoor alles gedaan word. Door hun dat te ontnemen zouden ze misschien eens naar ons luisteren.

Waar wij op Vlaamse bodem alleen maar gezien worden als melkkoe voor hun geknoei en schijnheiligheid.

Of alleen belastingen voor Vlaamse bodem met de exacte wetenschap dat het automatisch afromen naar de parasieten niet gebeurd.

Twee Engelse steden hebben zelf geld in omloop gebracht om de economische chaos van Londen in te perken. Misschien ook en ideetje voor ons.

Wat de walen nu gaan proberen is de NV.A ook volledig politiek onmondig te maken. Dan zijn dat al drie partijen 1/ VB 2/ LDD + 3/NV.A.

Het is te verwachten dat SP.A - Spirit, Groen ( AMADA) vLD en misschien zelfs CD& v daar ook hun best zullen voor doen. Arm Vlaanderen met dorps politiek.

1/ VB 2/ LDD + 3/NV.A. hoeveel mensen worden hierdoor politiek genegeerd? Democratische?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 15:28   #20
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom zou een regering zonder Vlaamse meerderheid per sé een regering tégen Vlaanderen zijn?
O, ja zoals vroeger voor de belgische tijd. Toen hadden we ook niets te zeggen.

Angela, Hilfe !
Sarko, au secours !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be