Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2008, 21:00   #1
Pierette
Banneling

Standaard Zorgen om godsdienstvrijheid in Turkije

Zorgen om godsdienstvrijheid in Turkije

Protest-Posters overTurkse genocide op 1,5 miljoen christelijke Armenen

Het blijft slecht gesteld met de godsdienstvrijheid in Turkije, vooral voor religieuze minderheden zoals joden en christenen.

Dat blijkt uit een nieuw rapport van de christelijke mensenrechtenorganisatie Jubilee Campaign, over de ontwikkelingen van begin 2007 tot juli 2008. De afgelopen maanden werden verscheidene dreigementen van religieuze minderheden gerapporteerd.

Turkse media spelen volgens Jubilee Campaign een negatieve rol in de vorming van de opinie. ,,De Turkse overheid faalt erin om deze minderheidsgroepen te beschermen.''

In december 2007 deed de organisatie voor het laatst onderzoek in Turkije. Sindsdien is de situatie niet verbeterd, aldus het rapport. ,, De Turkse overheid beschermde gebouwen die gebruikt werden door religieuze minderheden, maar heeft geen inspanning gedaan om de individuele leden van minderheden, voornamelijk leiders, bescherming te bieden, wanneer deze tastbaar bewijs aan de politie konden geven dat ze bedreigd werden'', schrijft de organisatie.

Bovendien werd er vaak geen onderzoek gedaan naar de daders van geweld en dreigementen. ,,Als deze personen al werden gevonden, werden ze te vaak na een korte periode van detentie weer vrijgelaten.''

Nederlands Dagblad http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...ikel&id=117979

Waarom wordt de holocaust tegen de christenen nooit aangeklaagd ?
Blijkbaar kan men straffeloos christenen en Hoden kapot maken ginder en dat
maakt hier zo van hun kloten ?

En met België / Nederland gaan we de zelfde kant op. Hier krijgt de moslims (anti christ geloof) het steeds meer voor het zeggen, en Groot Brittanië is er weer verder in, daar worden kinderen geslagen die niet tot allah willen bidden...
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 21:04   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waartoe "tenminste nog een identiteit hebben" allemaal niet leidt..
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:28   #3
Hakiminho
Banneling

Standaard

Als je wat meer kennis had over de Islam, zou je niet elke keer een Anti-Islam topic openen. Wat je hierboven post is afschuwelijk voor woorden, een propaganastunt van een ABSOLUTE minderheidsgroep in Turkijë.

Genoeg daarover, nu je toch zo humane burger bent die tegen terreur blijkt te zijn, kan je misschien ook eens een topic openen over Amerikaans-Israelisch terrorisme? Ik kan u garanderen dat u niet veel opzoekwerk moet doen omdaarover een topic te kunnen openen.

Groetjes,

Laatst gewijzigd door Hakiminho : 24 juli 2008 om 11:28.
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:41   #4
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En omdat ze een minderheid zijn hebben de Armeniërs geen rechten? Leuke avatar trouwens :s
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 12:33   #5
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
En omdat ze een minderheid zijn hebben de Armeniërs geen rechten? Leuke avatar trouwens :s
Tuurlijk hebben die Armeniërs rechten, net als de Palestijnen rechten horen te hebben die door de Israeli's worden onthouden. Ik ben absoluut tegen zulke anti-tegen-eender-welke-godsdienst actie.

PS: Wat is er mis met mijn avatar?
Oud 24 juli 2008, 12:37   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakiminho Bekijk bericht
Als je wat meer kennis had over de Islam, zou je niet elke keer een Anti-Islam topic openen. Wat je hierboven post is afschuwelijk voor woorden, een propaganastunt van een ABSOLUTE minderheidsgroep in Turkijë.

Genoeg daarover, nu je toch zo humane burger bent die tegen terreur blijkt te zijn, kan je misschien ook eens een topic openen over Amerikaans-Israelisch terrorisme? Ik kan u garanderen dat u niet veel opzoekwerk moet doen omdaarover een topic te kunnen openen.

Groetjes,
pardon?

GENOEG DAAROVER? Dat de nog overblijvende christenen in de bakermat van het christendom anno 2008 nog steeds vermoord worden omwille van hun geloof, GENOEG DAAROVER?????

mag ik weten welke amerikanen zichzelf gaan opblazen midden islamitische markten en zo?

Kan U me trouwens eens uitleggen hoe het komt dat er in vb. Saudi geen joden meer rondlopen? Ze waren er nochtans met hopen in de tijd dat die pedofiele haremhouder daar rondliep. Ze hebben hem zelfs asiel verleend toen zijn eigen stamgenoten hem buitengebonjourd hadden (enfin, niet buitengebonjourd, ze vonden hem gewoon de dorpsgek).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juli 2008 om 12:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 12:53   #7
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
pardon?

GENOEG DAAROVER? Dat de nog overblijvende christenen in de bakermat van het christendom anno 2008 nog steeds vermoord worden omwille van hun geloof, GENOEG DAAROVER?????

mag ik weten welke amerikanen zichzelf gaan opblazen midden islamitische markten en zo?

Kan U me trouwens eens uitleggen hoe het komt dat er in vb. Saudi geen joden meer rondlopen? Ze waren er nochtans met hopen in de tijd dat die pedofiele haremhouder daar rondliep. Ze hebben hem zelfs asiel verleend toen zijn eigen stamgenoten hem buitengebonjourd hadden (enfin, niet buitengebonjourd, ze vonden hem gewoon de dorpsgek).

Waarschijnlijk hebt u moeilijkheden met begrijpend lezen. Ik heb duidelijk gezegd dat ik TEGEN zulke gruwelacties ben!

U wilt graag weten welke Amerikanen/Israelieten zich opblazen in marken? nou, om eerlijk te zijn geen enkele. Zij hebben immers F16's, helicopters en tanks om zulke gruwelijkheden te doen. Het bombarderen van de infrastructuur en drinkwater afsluiten is waar zij goed in zijn. Ook zijn zij meesters in het brainwachen van *knip*.

Ik weet niet waarom u mij vraagt hoeveel Joden er nog leven in Saudi Arabië leven...Misschien kunt u mij eens uitleggen waarom Palestijnen hun eigen grond niet eens mogen houden?

Duidelijk ben jij te vroeg van de schoolbanken gegaan. Anders had je ongetwijfeld geweten dat ware Joden en Moslims perfect met elkaar kunnen samenleven. Als u mij niet gelooft kunt u gerust eens een tripje naar Marokko maken...

In de tijd dat de Arabieren Spanje hadden veroverd leefden er samen met de moslims een talrijk gedeelde van de Joden. Uiteindelijke werden de Arabieren verdreven tot in Noord-Afrika door de anti-semieten. De Joden toen vertrokken samen met de Moslim richten Marokko.

Ik raad u aan eerst een erkende geschiedenisboek te lezen alvorens hier onzin uit te kramen.

Laatst gewijzigd door Hakiminho : 24 juli 2008 om 12:56.
Oud 24 juli 2008, 13:01   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

buiten het feit dat ik geen "laaggeschoolde onwetende tweevoeter ben die te vroeg van de schoolbanken is gegaan" vraag ik me af hoe U ZELFVERDEDIGING wenst te formuleren als men constant bekogeld wordt met (ok, ze kunnen het geeneens, maar het is wel dodelijk) zelf ineengeflanste raketjes die ze maken met de aan hen geschonken materialen uit de groentenkassen die ooit de grootste exporthandel uit de regio vertegenwoordigde (én +150000) palestijnen te werk stelden. Nee, nu niet meer, de Joodse werkgevers werden gedeporteerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juli 2008 om 13:02.
Oud 24 juli 2008, 13:07   #9
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Groetjes,
je bent vrij hierover een topic te starten ... deze topic gaat echter over Turkye
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 13:18   #10
Hakiminho
Banneling

Standaard

Palestina was eens één van de grootste sinaasappel-exporteurs ter wereld. U mag nu raden wie één van die grootste exporteurs is geworden....U raadt het goed --Israël. Niet alleen stelen ze stelselmatig Palestijns grond, ook de welvaard (die er eens was) hebben zij buit gemaakt.

Dat een Palestijn zijn eigen huis niet mag bouwen of het word platgereden door Israëlische tanks is voor mij al reden genoeg om in opstand te komen. Ik moet u eraan herinneren dat wat de Palestijnse verzetters doen het GEVOLG (!!!!!) zijn van illegale occupatie door de Israeli's. U moet ook weten dat voor elke dode Israeliër een dozijn Palestijnen de dood worden ingejaagd.

u moet 1 ding onthouden, NO JUSTICE = NO PEACE, ze zullen het wel hebben gemerkt in Israël.
Oud 24 juli 2008, 13:22   #11
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
je bent vrij hierover een topic te starten ... deze topic gaat echter over Turkye
Deze topic gaat niet over Turkijë. De topicstarter probeert Moslims te bestempelen als de grootste vijand van de wereld. Dat Moslims de Christenen proberen uit te roeien en dat we de wereld willen domineren. Dat het slechts een miniscuul klein groepje is Turkijë zo'n poster promoot is voor de topicstarter bijzaak.
Oud 24 juli 2008, 14:35   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Moslims de Christenen proberen uit te roeien en dat we de wereld willen domineren.
dat is nochtans de verplichting die in uw heilig boekje staat. Of heb je dat nog nooit gelezen in een taal die je zelf begrijpt?

Oud 25 juli 2008, 00:05   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk ben jij te vroeg van de schoolbanken gegaan. Anders had je ongetwijfeld geweten dat ware Joden en Moslims perfect met elkaar kunnen samenleven. Als u mij niet gelooft kunt u gerust eens een tripje naar Marokko maken...

In de tijd dat de Arabieren Spanje hadden veroverd leefden er samen met de moslims een talrijk gedeelde van de Joden. Uiteindelijke werden de Arabieren verdreven tot in Noord-Afrika door de anti-semieten. De Joden toen vertrokken samen met de Moslim richten Marokko.

Ik raad u aan eerst een erkende geschiedenisboek te lezen alvorens hier onzin uit te kramen.
Wat zijn "ware Joden"? Daarenboven is de uittocht van de Joden uit Marokko al een tijdje bezig.

En uw oprakelen van de mythe over het door de Arabieren bezette Spanje getuigt van uw gebrek aan historische kennis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 00:06   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze topic gaat niet over Turkijë. De topicstarter probeert Moslims te bestempelen als de grootste vijand van de wereld. Dat Moslims de Christenen proberen uit te roeien en dat we de wereld willen domineren. Dat het slechts een miniscuul klein groepje is Turkijë zo'n poster promoot is voor de topicstarter bijzaak.
En het onderstreepte is ook juist. Als we eens het leven van Mohammed lezen, zien we welk gewelddadig personage dat was. En voor iedere moslim is Mohammed nu eenmaal het voorbeeld bij uitstek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be