Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 02:42   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Zelfmoord

Ilk heb er al erg veel over na gedacht
weer midden in de nacht dat ik moet,ik kan niet meer slapen

Wat is er fout aan het einde te stellen aan Uw leven?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 juli 2008 om 02:47.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 06:31   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Kop op en vooruit kijken, niet teveel aan vroeger denken en zoveel mogelijk onder de mensen blijven.
Oud 18 juli 2008, 07:11   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Kop op, Duvel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 07:57   #4
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Er is niks mis mee. Soms kan het leven echt ondraaglijk worden.

Maar dan rijst de vraag, wanneer is leven ondraaglijk ? Bij een liefdesbreuk ? Bij een ongeneeslijke ziekte ?

En is het het waard, om alles op te geven dat je hebt in je leven ? Kinderen achterlaten, vrienden achterlaten, je leven achterlaten... Want hoe donker sommige dagen ook kunnen zijn, als je wil, zie je altijd nog positieve dingen in je leven.

Het is een kwestie van hoe je tegen het leven aankijkt.

Ik heb ook al vaak met de gedachte gespeeld in het verleden, maar telkens herpak ik mij, zie ik eens rond me heen, naar wat er allemaal is om nog voor te leven. En dat is behoorlijk wat, ook al gaat het niet altijd even makkelijk voor me.

Als de dag ooit komt, dat mijn kinderen groot zijn, en hun eigen leven kunnen leiden, en mijn lijden echt niet meer te houden is, stap ik er uit. Maar ik zal er mezelf dan voor de volle 150% van verzekeren, dat het echt niet meer lukt en dat het echt niet meer uit te houden is, dat er echt geen manier meer is, om mijn leven draaglijker/minder pijnlijk te maken. Dan pas zal de dood voor mij een verlossing zijn. En geen vlucht.

*stuurt de nodige energie naar duvel *
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 08:02   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Duveltje, kop op jongen!
Ik heb je een pb-tje gestuurd!
Oud 18 juli 2008, 08:03   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

we kunnen dat moeilijk maken of gemakkelijk,

ge moogt niet van mij, ik zou dat niet tof vinden.

ok ? werkt dit voor u ?

voil�* soms moet je de dingen niet te moeilijk maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 08:37   #7
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

een vriend van me, JP is onlangs van de brug gesprongen bovenop de autostrade in ekeren

hij deed dit broodnuchter en op klaarlichte dag - hoewel hij me nooit over dergelijke plannen verteld had wist ik dat hij ze had - ik was eigenlijk niet verbaasd om het nieuws te horen - de meeste mensen die het doen zeggen het niet en daarom maak ik me over duveltje zeker niet ongerust.

Ik heb JP in zijn jonge jaren in kapellen gekend en toen was dat een heel optimistische, gewone kerel - hij kwam er af en toe ( niet vaak ) wel eens over de vloer bij mij thuis in mijn kraakpand.

Dan verhuisde ik en raakte we mekaar uit het oog voor vele jaren

En vorig jaar toen ik dakloos weer aanspoelde in kapellen kwamen we elkaar weer tegen - hij was totaal verandert - was in terapie geweest - was verdikt, een papzak geworden, van de medicijnen - waar hij ook een beetje zombieachtig door was en ook in een sociaal isolement geraakt

hij kwam een paar keer over de vloer bij bratje waar ik vaak onderdak kreeg - en daar heb k er verschillende uren naar aan t luisteren geweest.

moeilijk uit te leggen maar die mens had nu eens echt niks ( vrouw - eigen huis - cariere ) om naar of voor te leven - hij had eigenlijk gewoon geen leven - het enige dat hij dan toch nog eventjes gevonden heeft was vriendschap bij de mensen in het huisje van bratje - de armste luis van het rijke kapellen - en bij hem thuis is het altijd zo geweest - wie in kapellen, al of niet als jongere verloren loopt komt vroeg of laat daar op één of ander manier wel terecht

nochthans was JP best goed met zijn handen - hij vertelde me onder andere over een jukeboxreplica dat hij zelf gebouwd had - helemaal nagebouwt zoals een oude jukebox en dan had hij daar een mp3speler ingestoken - er waren verschillende mensen die er geld voor geboden hadden en ook bratje had het gezien en bevestigde dat dat knap en sjiek werk van hem was

hij was dus niet zo heel slim - was ook een trage werker - maar wel een heel fijn werker en technisch wel intelligent

ik weet nog dat ik zocht naar een oplossing in de tuin daar bij bratje toen hij dat alles vertelde - die mens had een atelietje ofzo nodig waar hij zijn eigen ding kon doen

maar hij kon niet eens een studio huren en was enkele jaren daarvoor van puur armoe terug thuis gaan wonen - en thuis mocht hij niet knutselen van zijn moeder - er was geen plaats voor - teveel rommel enz ( en wss had ze daar trouwens gelijk in )

kortom ik respecteer dus de keuze van mijn zoveelste vierde wereld maat die ze genomen heeft

toen ik onlangs bij bratje zat in de tuin - zag ik de inmiddels gedroogde gele rozen van zijn begrafenis onder het afdak van het terras daar hangen - en toen ik wat dichter ging kijken dan zag ik dat er bovenop die bloemen een nestje gemaakt was - van een winterkoninkje

JP is op die manier veel gelukkiger - dat weet ik wel zeker - en nu als winterkoninkje is hij wel van straat en heeft wel een eigen huis en zelfs verschillende speelnesten - en hij is ook nog steeds bij de vrienden van bratje

PS een winterkoninkje gedijt niet in een zg nette tuin met gazon enzo van een dikke nek of kleinburgerlijk klootjesvolk, maar heeft een rommelige tuin nodig - en dat heeft bratje gezien hij met hout stookt enzo

PS 2 Intussen vangt bratje weer andere daklozen op - en staat er weer een tent in zijn tuin - en deze mensen spreken niet over zelfmoord !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2008 om 08:55.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 08:47   #8
Laya
Minister

Standaard

Jaja, diegene die het zeggen doen het niet, tarara... tot ze zichzelf genoeg moed ingespoten of -gedronken hebben.

Altijd denken aan diegenen die je achterlaat, de miserie die je veroorzaakt, iets proberen doen aan de reden waarom je je zo miserabel voelt, verander je leven, onderneem iets.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 09:00   #9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Jaja, diegene die het zeggen doen het niet, tarara... tot ze zichzelf genoeg moed ingespoten of -gedronken hebben.
mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen zoeken geen zelfmoord maar aandacht en vooral willen ze dat mensen zich zorgen over hen maken.

en zolang deze behoefte bevredigd wordt spelen ze verder

er zijn hierop uitzonderingen maar dat herken je direct - iemand die het echt meent en je in vertrouwen neemt doet dat niet om gered te worden - maar juist om zich te verontschuldigen dat hij je binnekort gaat achterlaten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 18 juli 2008, 09:03   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen zoeken geen zelfmoord maar aandacht en vooral willen ze dat mensen zich zorgen over hen maken.

en zolang deze behoefte bevredigd wordt spelen ze verder

er zijn hierop uitzonderingen maar dat herken je direct - iemand die het echt meent en je in vertrouwen neemt doet dat niet om gered te worden - maar juist om zich te verontschuldigen dat hij je binnekort gaat achterlaten
stop eens dringend met te veralgemenen King ...
Oud 18 juli 2008, 09:04   #11

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
stop eens dringend met te veralgemenen King ...
ik veralgemeen niet madam ...
Oud 18 juli 2008, 09:07   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik veralgemeen niet madam ...
Citaat:
mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen zoeken geen zelfmoord maar aandacht (...)
Oud 18 juli 2008, 09:09   #13

Standaard

er stond nog wat onder over uitzonderingen enzo madam

van selectief lezen gesproken amai hoor pff
Oud 18 juli 2008, 09:14   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
er stond nog wat onder over uitzonderingen enzo madam

van selectief lezen gesproken amai hoor pff
yep idd er stond nog wat onder, een zin waarin je alle uitzonderingen over dezelfde kam scheert
Oud 18 juli 2008, 09:15   #15

Standaard

soit terug ontopic

iemand proberen redden die het echt wil doen is onethisch - men moet de keus respecteren - een mens heeft het recht zijn leven te beeindigen - zie daartoe ook de euthanasiewetgeving

iemand proberen redden die achter die aandacht zoekt is ook onethisch want dat is een ziekelijke manier van aandacht zoeken en hem of haar die aandacht geven is hem of haar dus helpen om dat ziekelijk gedrag verder te cultiveren

als iemand echt zelfmoord wil plegen dat doet ie het uiteindelijk toch hoor - erop in proberen praten heeft weinig zin

het enige dat voor JP zin zou gehad hebben was een ateliertje en een vrouwtje en een job

tenzij je dat voor hem kon vinden kon je hem dus niet helpen en kon je dus best enkel luisteren

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2008 om 09:16.
Oud 18 juli 2008, 09:24   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
soit terug ontopic

iemand proberen redden die het echt wil doen is onethisch - men moet de keus respecteren - een mens heeft het recht zijn leven te beeindigen - zie daartoe ook de euthanasiewetgeving

iemand proberen redden die achter die aandacht zoekt is ook onethisch want dat is een ziekelijke manier van aandacht zoeken en hem of haar die aandacht geven is hem of haar dus helpen om dat ziekelijk gedrag verder te cultiveren

als iemand echt zelfmoord wil plegen dat doet ie het uiteindelijk toch hoor - erop in proberen praten heeft weinig zin

het enige dat voor JP zin zou gehad hebben was een ateliertje en een vrouwtje en een job

tenzij je dat voor hem kon vinden kon je hem dus niet helpen en kon je dus best enkel luisteren

allemaal schoon in theorie.

de depressieve mensen die ik tegenkwam, waren ziek. depressie is een ziekte (in hoge mate genetisch trouwens). en een zieke is meestal gebaat bij een behandeling
Oud 18 juli 2008, 09:25   #17

Standaard

enne degeen die het beter weten daar zou ik graag het emailadres ofzo van hebben in dat geval

kwestie van dat ik de mensen dan in t vervolg kan doorsturen naar hen he als ik weer eens geen oplossing voor hen kan bedenken - zou zalig zijn om in dat geval te kunnen zeggen - ik ken een paar mensen op een politiek forum en die weten er alles van - die gaan u kunnen helpen JP
Oud 18 juli 2008, 09:30   #18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

de depressieve mensen die ik tegenkwam, waren ziek. depressie is een ziekte (in hoge mate genetisch trouwens). en een zieke is meestal gebaat bij een behandeling
de ooraak van de depressie van JP was niet genetisch maar lag in zijn omgeving - of eerder het ontbreken van een eigen omgeving

medicijnen helpen zo iemand niet - zijn omgeving - zijn leefmilieu moet verandert

armoede en kansarmoede is op zich ook vaak een oorzaak van depressie

in veel gevallen ziet de psychiatrie dit volledig over het hoofd - dat is ook logisch gezien armoede iets is dat bij psychiaters niet kunnen kennen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2008 om 09:32.
Oud 18 juli 2008, 09:30   #19
Anna List
Banneling

Standaard

ge kunt ze mss helpen met advies te vragen bij een professional, mogelijk (maar spijtig genoeg niet altijd) is hun huisarts een vertrekpunt ...
Oud 18 juli 2008, 09:32   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
de ooraak van de depressie van JP was niet genetisch maar lag in zijn omgeving - of eerder het ontbreken van een eigen omgeving

medicijnen helpen zo iemand niet - zijn omgeving - zijn leefmilieu moet verandert

armoede en kansarmoede is op zich ook vaak een oorzaak van depressie

in veel gevallen ziet de psychiatrie dit volledig over het hoofd
iemand die in een acute fase van een depressie zit, kan niet beginnen werken aan zijn milieu

ik denk dat in zo'n geval eerst die acute fase van depressie dient aangepakt, en als het acute een beetje afgevlakt is ... de oorzaken idd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be