![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
Bekijk resultaten enquête: Voor welk van de twee grote mannen in de SU zou jij partij gekozen hebben? | |||
Stalin |
![]() ![]() ![]() |
9 | 31,03% |
Trotski |
![]() ![]() ![]() |
20 | 68,97% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Ik vraag me al een tijdje af hoe het hier zit op het forum. Voor welk van de twee grote mannen in de SU zou jij partij gekozen hebben na de dood van Lenin?
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() zucht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stemmen? In de USSR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Trotsky
Tis wel weer enkele maanden geleden dat hier nog zo'n topic heeft gestaan. Over het algemeen ontaarden die direct. Nu ja, misschien dat de PVDA toch haar 'andere kijk op Stalin' een beetje aan de kant heeft geschoven de laatste maanden. Maar zowiezo weet ik niet of dit soort eindeloze discussies op die fora zinvol zijn.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 6 juni 2007 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er dan mensen die serieus 'Stalin' zeiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk, alle PVDA'ers... - Nu misschien niet meer allemaal sinds de partijlijn gewijzigd is. Trotsky was immers een mensjeviek, een kleinburger, een fractionist en een aansteller (Om nog maar te zwijgen van fascist en CIA-agent)
En de zuiveringen van de communistische kaders binnen de partij? Dat is volgens Martens een 'antifascistische zuivering". Maar dat weten we ondertussen, dus die discussie is zinloos.
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() nie stemmen ma gewoon welke kant zou je gekozen hebben?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de USSR kende geen slavenarbeid. (Dat ontkennen is zowat holocaust ontkennen, maar het een is strafbaar en het ander niet. (Ik doe geen van beide, voor de duidelijkheid.)) @Thomas, ik ben geen liberaal, en de vele nuance verschillen tussen Stalin En Trotsky ken ik niet, maar ik kies toch voor Trotsky. Omdat Lenin die ook overwegend verkoos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik koos voor Boecharin vanwege zijn meest realistische visie op het agrarisch vraagstuk. Qua filosofie was hij wel een keikop, heeft nog weinig relevantie, wat ook Gramsci al terecht opmerkte.
Er waren dus drie fracties, geen twee. Slechte poll imo. Laatst gewijzigd door Praetorian : 6 juni 2007 om 01:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() nog grotere zucht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() uiteraard zijn ze dat net, ze zijn slechts "dagkortinghe".
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wie weet zou ik wel ne rijke tist geweest zijn, indien ik in een andere dimensie zou terechtkomen, die me plots in het rusland van na de revolutie plaatst. achteraf is de keuze vrij makkelijk gemaakt, als de geschiedenis gemaakt is en de analyses uit die periode kunnen beoordeeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zijn er dan mensen die serieus 'Stalin' zeiden?
Tuurlijk, alle PVDA'ers Alle PVDA'ers zijn persoonlijk vrij te denken wat ze willen. De lijn van de partij is echter duidelijk en die moet je wel verdedigen hé, dat is normaal. Je mag daar dus best van mening over verschillen. En het is geen actueel debat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik hou me liever bezig met analyses over wat er vandaag gebeurd en vorr wie ik vandaag moet kiezen. Raf Verbeke of Dirk Van duppen? Dirk Van Duppen, zeker weten. Leon Staal, geen familie van Stalin, maar wel gepensioneerd secretaris van de Algemene Centrale van het ABVV in Limburg die heel zijn leven SPa-er was roept nu in een open brief op om voor PvdA te stemmen. Dat is pas relevant nieuws ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Stalin had meer stijl, meer presence,... Daarom Stalin.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Optie C
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Al wie illusies behoudt in het 'democratische' karakter van trotski leze best een keer Orlando Figes (A people's tragedy). Het verhaaltje van de democratische sovjets vóór stalin is, helaas, een mythe...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |