Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2008, 11:21   #1
Hakiminho
Banneling

Standaard De waarheid van de Islam!

Dat er tegenwoordig nog mensen zijn die denken dat de Islam de man superieur acht tov de vrouw. Dat er tegenwoordig nog mensen zijn die het niet kunnen verkroppen dat een vrome moslima, die zich volledig toeweidt aan god, zich wil bedekken met een hoofddoek. Voor onwetende onder jullie, kijk verder dan uw neus lang is en verricht wat opzoekwerk. Ik kan u garanderen dat u vol verbazing gaat inzien dat de vrouw in de Islam 100% gelijk is aan de man.

vanuit Islamitisch perspectief begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden met de Openbaringen aan Mohammed (vzmh) en is de Islam emanciperend voor de vrouwen. Het zijn vooral de westerse vrouwen die onrecht werden aangedaan, daar de emancipatie pas rond de 20ste eeuw begon. Ik ga akkoord met de stelling dat tot heden nog vele vrouwen in de arabische wereld worden onderdrukt. Dit heeft echter NIETS met Islam te maken maar met plaatselijke culturele, sociale en politieke gebruiken.

Tot spijt van wie het benijdt, de Islam is bij uitstek de allergrootste religie ter wereld. Voor de naïvelingen onder jullie, dit is niet omdat de mensen gedwongen worden om voor de Islam te kiezen. Integendeel, iedereen staat vrij om te doen, laten, gaan en staan waar hij wil. De islam erkent en respecteert elke godsdienst! Als men in de westerse media telkens de rotte appels naar voren laat komen, lijken wij inderdaad de slechteriken. Maar de meest intelligenten onder jullie hebben die westerse bril allang de prullenbak ingekiepert.

Wie denkt dat de Islam haat en geweld promoot is bij mij niet voor discussie vatbaar. Indien iemand over bovenstaande een opmerking heeft, gelieve dit op een respectable, intelligente manier te doen.
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 13:48   #2
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakiminho Bekijk bericht
Dat er tegenwoordig nog mensen zijn die denken dat de Islam de man superieur acht tov de vrouw. Dat er tegenwoordig nog mensen zijn die het niet kunnen verkroppen dat een vrome moslima, die zich volledig toeweidt aan god, zich wil bedekken met een hoofddoek. Voor onwetende onder jullie, kijk verder dan uw neus lang is en verricht wat opzoekwerk. Ik kan u garanderen dat u vol verbazing gaat inzien dat de vrouw in de Islam 100% gelijk is aan de man.

vanuit Islamitisch perspectief begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden met de Openbaringen aan Mohammed (vzmh) en is de Islam emanciperend voor de vrouwen. Het zijn vooral de westerse vrouwen die onrecht werden aangedaan, daar de emancipatie pas rond de 20ste eeuw begon. Ik ga akkoord met de stelling dat tot heden nog vele vrouwen in de arabische wereld worden onderdrukt. Dit heeft echter NIETS met Islam te maken maar met plaatselijke culturele, sociale en politieke gebruiken.

Tot spijt van wie het benijdt, de Islam is bij uitstek de allergrootste religie ter wereld. Voor de naïvelingen onder jullie, dit is niet omdat de mensen gedwongen worden om voor de Islam te kiezen. Integendeel, iedereen staat vrij om te doen, laten, gaan en staan waar hij wil. De islam erkent en respecteert elke godsdienst! Als men in de westerse media telkens de rotte appels naar voren laat komen, lijken wij inderdaad de slechteriken. Maar de meest intelligenten onder jullie hebben die westerse bril allang de prullenbak ingekiepert.

Wie denkt dat de Islam haat en geweld promoot is bij mij niet voor discussie vatbaar. Indien iemand over bovenstaande een opmerking heeft, gelieve dit op een respectable, intelligente manier te doen.
Beste, elke religie zal op termijn verdwijnen, atheïsme groeit elke dag, zelfs in een fundamentalistisch land als de VS. Ook de islam is dit lot beschoren. De geest kan maar een meester dienen, de rede of de waanzin. De laatste tijd is de rede(atheïsme) aan een sterke opmars bezig. Ook het feit dat er meer en meer met religie gelachen wordt leidt tot een areligieuze samenleving. Je kan beweren dat je in een belachelijk idee als een magische schepper gelooft als mensen je dan niet uitlachen. Maar geloof werkt niet als mensen dat idee gek en belachelijk vinden.
Oud 24 juli 2008, 13:49   #3
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, de islam promoten als vreedzaam en een avatar kiezen met gemaskerde en gewapende mannen is toch een tikkeltje contradictorisch.
Oud 24 juli 2008, 13:51   #4
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

En als je Iran als islamitisch beschouwd moet je toch even uitleggen waarom die vreedzame samenleving op basis van sexualiteit mensen executeert.
Oud 24 juli 2008, 13:56   #5
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

volgens mij heb je een andere versie van de koran gelezen dan de originele
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 13:59   #6
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Beste, elke religie zal op termijn verdwijnen, atheïsme groeit elke dag, zelfs in een fundamentalistisch land als de VS. Ook de islam is dit lot beschoren. De geest kan maar een meester dienen, de rede of de waanzin. De laatste tijd is de rede(atheïsme) aan een sterke opmars bezig. Ook het feit dat er meer en meer met religie gelachen wordt leidt tot een areligieuze samenleving. Je kan beweren dat je in een belachelijk idee als een magische schepper gelooft als mensen je dan niet uitlachen. Maar geloof werkt niet als mensen dat idee gek en belachelijk vinden.
Daar ik niet in het bezit ben van een glazen bol, kan ik u niet vertellen of ook de Islam haar volgelingen zal verliezen. Ik ben vooral bezig met mezelf om mijn geloof zo goed en correct mogelijk te volgen, wat anderen doen is hun keuze. Tot de dag van vandaag groeit de Islam, hoelang deze tendens zal blijven duren weet niemand behalve God.

Iemand die een godsdienst uitlacht is zelf onwetend en zoekend naar zichzelf. Spot drijven met eender welke godsdienst getuigd van weinig intelligentie. U mag zelf uitmaken tot welke groep u behoort. Voor eeuwig en altijd zal Islam in mijn hart schijnen, al zou de hele wereld mij uitlachen. Ik laat mij niet beïnvloeden door wat andersdenkenden zeggen.
Oud 24 juli 2008, 14:00   #7
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
volgens mij heb je een andere versie van de koran gelezen dan de originele
Volgens mij heb jij de koran helemaal niet gelezen. Of een zelfverzonnen tekst op een ant-islamitische-nazi site.
Oud 24 juli 2008, 14:03   #8
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ik niet in het bezit ben van een glazen bol, kan ik u niet vertellen of ook de Islam haar volgelingen zal verliezen. Ik ben vooral bezig met mezelf om mijn geloof zo goed en correct mogelijk te volgen, wat anderen doen is hun keuze. Tot de dag van vandaag groeit de Islam, hoelang deze tendens zal blijven duren weet niemand behalve God.

Iemand die een godsdienst uitlacht is zelf onwetend en zoekend naar zichzelf. Spot drijven met eender welke godsdienst getuigd van weinig intelligentie. U mag zelf uitmaken tot welke groep u behoort. Voor eeuwig en altijd zal Islam in mijn hart schijnen, al zou de hele wereld mij uitlachen. Ik laat mij niet beïnvloeden door wat andersdenkenden zeggen.
Integendeel, het duidt net op intelligentie om een systeem dat morele superioriteit claimt op basis van een enkel boek uit te lachen.
Oud 24 juli 2008, 14:03   #9
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, de islam promoten als vreedzaam en een avatar kiezen met gemaskerde en gewapende mannen is toch een tikkeltje contradictorisch.
Op mijn avatar staat een Palestijn die in opstand komt tegen de bezetter. Elk mens heeft recht om zijn eigen land te verdedigen...Dus in mijn ogen is moedige knaap die de wapens durft op te nemen tegen het grootste terroristisch netwerk gesponsord door de Amerikaanse poppenkast.

Kijk verder dan uw kromme neus lang is.
Oud 24 juli 2008, 14:04   #10
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

En hoe dodelijk de lach kan zijn voor relgie beseffen de meeste gelovigen wel. Denk even aan de hysterische reacties op de mohammed cartoons. Waar de lach verschijnt verdwijnt geloof maar gelukkig niet de hoop.
Oud 24 juli 2008, 14:05   #11
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op mijn avatar staat een Palestijn die in opstand komt tegen de bezetter. Elk mens heeft recht om zijn eigen land te verdedigen...Dus in mijn ogen is moedige knaap die de wapens durft op te nemen tegen het grootste terroristisch netwerk gesponsord door de Amerikaanse poppenkast.

Kijk verder dan uw kromme neus lang is.
Hm, u keurt geweld dus goed... Vreedzaamheid?
Oud 24 juli 2008, 14:19   #12
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb jij de koran helemaal niet gelezen. Of een zelfverzonnen tekst op een ant-islamitische-nazi site.
heb er al genoeg passages van gelezen die oproepen tot geweld en die de vrouwen discrimineren en dit niet via nazi-sites niets zelf verzonnen dat kon enkel de oorlogvoerende pedofiele massamoordenaar himself
Oud 24 juli 2008, 14:20   #13
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm, u keurt geweld dus goed... Vreedzaamheid?
Ik keur geweld niet goed, VERZET tegen de BEZETTER is iets anders. Leg aub geen woorden in mijn mond.
U zou uzelf en uw famillie ook verdedigen moest er een inbreker bij u langskomen toch? Of zou u spontaan als uw geld en goud afstaan?
Oud 24 juli 2008, 14:27   #14
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
heb er al genoeg passages van gelezen die oproepen tot geweld en die de vrouwen discrimineren en dit niet via nazi-sites niets zelf verzonnen dat kon enkel de oorlogvoerende pedofiele massamoordenaar himself
U hebt de Koran dus duidelijk NIET gelezen. Hooguit enkele stukjes van een volledige tekst die seriues voor interpretatie vatbaar zijn. Waarom is het voor u niet genoeg dat miljoenen gematigde moslims duizend maal moeten herhalen dat Islam voor vrede en liefde staat? Het is duidelijk dat u een visie hebt over de Islam en dat u daar niet van afstapt. Ik ben een brave moslim die DAGELIJKS bezig is met mijn geloof, en nog kan ik u niet overtuigen dat Islam niet voor geweld staat.

Dat u de profeet Mohamed (vzmh) zo afschuwelijk en respectloos beledigd zegt genoeg over u.
Oud 24 juli 2008, 14:29   #15
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt de Koran dus duidelijk NIET gelezen. Hooguit enkele stukjes van een volledige tekst die seriues voor interpretatie vatbaar zijn. Waarom is het voor u niet genoeg dat miljoenen gematigde moslims duizend maal moeten herhalen dat Islam voor vrede en liefde staat? Het is duidelijk dat u een visie hebt over de Islam en dat u daar niet van afstapt. Ik ben een brave moslim die DAGELIJKS bezig is met mijn geloof, en nog kan ik u niet overtuigen dat Islam niet voor geweld staat.

Dat u de profeet Mohamed (vzmh) zo afschuwelijk en respectloos beledigd zegt genoeg over u.
Beste, uw profeet heeft toch een 9jarig meisje ontmaagd, niet? Dat kan je moeilijk ontkennen.
Oud 24 juli 2008, 14:31   #16
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Maar iedereen weet toch dat de Islam de meest vredelievende en verdraagzaamste godsdienst is in de ganse wereld.

De koran is een bloemlezing van de ideale maatschappij en hieraan wordt niet getwijfeld.

En nu denk jij dat er mensen twijfels over hebben. Je hebt groot gelijk dat je met twijfelaars geen discussie wilt voeren. Je hebt nu eenmaal gelijk en daar valt niet over te discussiëren.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 14:35   #17
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ook een rare boodschap; verkondigen dat je levensbeschouwing voor vrede en liefde staat en een plaatje als herkenning voor jezelf nemen van iemand die met geweld zijn rechten wil beschermen.

Natuurlijk moet men zijn belangen en vrijheden beschermen en koesteren. Het beeld dat jij laat zien is dat de oplossing hiervoor ligt in bloedvergieten. Misschien dat alle andere mogelijkheden niet meer open liggen en dat geweld de enig overgebleven optie is, maar het blijft onverenigbaar met het duizendmaal herhalen dat islam voor vrede en liefde staat.

Herhaal dan ook duizend maal de pogingen tot dialoog te komen met hen die jouw belangen verdrukken.
Oud 24 juli 2008, 14:36   #18
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelukkig maar er zijn al genoeg onschuldige mensen door jouw 'vredevolle' geloof vermoord remember NY londen madrid bali ... respect moet je verdienen dit doe je zeker niet door andersdenkenden uit te moorden hen tot slaven te maken te verkrachten of een kind te huwen volgens het 'grote' voorbeeld
Oud 24 juli 2008, 14:43   #19
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste, uw profeet heeft toch een 9jarig meisje ontmaagd, niet? Dat kan je moeilijk ontkennen.
Vriendschap, vanwaar jij zulke bakkersverhalen vandaag tovert weet ik niet. Ze zullen waarschijnlijk enkel op forms als deze te verkrijgen zijn. Dit staat nergens in de Koran noch Hadith, dus ook deze stelling mag de prullenmand in.

Of was jij misschien erbij die nacht?
Oud 24 juli 2008, 14:51   #20
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Ik vind het ook een rare boodschap; verkondigen dat je levensbeschouwing voor vrede en liefde staat en een plaatje als herkenning voor jezelf nemen van iemand die met geweld zijn rechten wil beschermen.

Natuurlijk moet men zijn belangen en vrijheden beschermen en koesteren. Het beeld dat jij laat zien is dat de oplossing hiervoor ligt in bloedvergieten. Misschien dat alle andere mogelijkheden niet meer open liggen en dat geweld de enig overgebleven optie is, maar het blijft onverenigbaar met het duizendmaal herhalen dat islam voor vrede en liefde staat.

Herhaal dan ook duizend maal de pogingen tot dialoog te komen met hen die jouw belangen verdrukken.
Dialoog? Het is geen dialoog meer als men alleen maar eisen te bieden heeft, eisen die alleen de onderdrukker ten goede komt. Het zijn de Christelijke Britten die de Joodse Israëli's bij de Palestijnse moslims hebben gedumpt. Palestijnen leven nu in mensonwaardige situaties en onmacht, dit lijdt tot haat en geweld jegens de bezetter.

U zou voor minder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be