![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dat er tegenwoordig nog mensen zijn die denken dat de Islam de man superieur acht tov de vrouw. Dat er tegenwoordig nog mensen zijn die het niet kunnen verkroppen dat een vrome moslima, die zich volledig toeweidt aan god, zich wil bedekken met een hoofddoek. Voor onwetende onder jullie, kijk verder dan uw neus lang is en verricht wat opzoekwerk. Ik kan u garanderen dat u vol verbazing gaat inzien dat de vrouw in de Islam 100% gelijk is aan de man.
vanuit Islamitisch perspectief begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden met de Openbaringen aan Mohammed (vzmh) en is de Islam emanciperend voor de vrouwen. Het zijn vooral de westerse vrouwen die onrecht werden aangedaan, daar de emancipatie pas rond de 20ste eeuw begon. Ik ga akkoord met de stelling dat tot heden nog vele vrouwen in de arabische wereld worden onderdrukt. Dit heeft echter NIETS met Islam te maken maar met plaatselijke culturele, sociale en politieke gebruiken. Tot spijt van wie het benijdt, de Islam is bij uitstek de allergrootste religie ter wereld. Voor de naïvelingen onder jullie, dit is niet omdat de mensen gedwongen worden om voor de Islam te kiezen. Integendeel, iedereen staat vrij om te doen, laten, gaan en staan waar hij wil. De islam erkent en respecteert elke godsdienst! Als men in de westerse media telkens de rotte appels naar voren laat komen, lijken wij inderdaad de slechteriken. Maar de meest intelligenten onder jullie hebben die westerse bril allang de prullenbak ingekiepert. Wie denkt dat de Islam haat en geweld promoot is bij mij niet voor discussie vatbaar. Indien iemand over bovenstaande een opmerking heeft, gelieve dit op een respectable, intelligente manier te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Trouwens, de islam promoten als vreedzaam en een avatar kiezen met gemaskerde en gewapende mannen is toch een tikkeltje contradictorisch.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() En als je Iran als islamitisch beschouwd moet je toch even uitleggen waarom die vreedzame samenleving op basis van sexualiteit mensen executeert.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij heb je een andere versie van de koran gelezen dan de originele
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die een godsdienst uitlacht is zelf onwetend en zoekend naar zichzelf. Spot drijven met eender welke godsdienst getuigd van weinig intelligentie. U mag zelf uitmaken tot welke groep u behoort. Voor eeuwig en altijd zal Islam in mijn hart schijnen, al zou de hele wereld mij uitlachen. Ik laat mij niet beïnvloeden door wat andersdenkenden zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk verder dan uw kromme neus lang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() En hoe dodelijk de lach kan zijn voor relgie beseffen de meeste gelovigen wel. Denk even aan de hysterische reacties op de mohammed cartoons. Waar de lach verschijnt verdwijnt geloof maar gelukkig niet de hoop.
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik keur geweld niet goed, VERZET tegen de BEZETTER is iets anders. Leg aub geen woorden in mijn mond.
U zou uzelf en uw famillie ook verdedigen moest er een inbreker bij u langskomen toch? Of zou u spontaan als uw geld en goud afstaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat u de profeet Mohamed (vzmh) zo afschuwelijk en respectloos beledigd zegt genoeg over u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
De koran is een bloemlezing van de ideale maatschappij en hieraan wordt niet getwijfeld. En nu denk jij dat er mensen twijfels over hebben. Je hebt groot gelijk dat je met twijfelaars geen discussie wilt voeren. Je hebt nu eenmaal gelijk en daar valt niet over te discussiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het ook een rare boodschap; verkondigen dat je levensbeschouwing voor vrede en liefde staat en een plaatje als herkenning voor jezelf nemen van iemand die met geweld zijn rechten wil beschermen.
Natuurlijk moet men zijn belangen en vrijheden beschermen en koesteren. Het beeld dat jij laat zien is dat de oplossing hiervoor ligt in bloedvergieten. Misschien dat alle andere mogelijkheden niet meer open liggen en dat geweld de enig overgebleven optie is, maar het blijft onverenigbaar met het duizendmaal herhalen dat islam voor vrede en liefde staat. Herhaal dan ook duizend maal de pogingen tot dialoog te komen met hen die jouw belangen verdrukken.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of was jij misschien erbij die nacht? |
|
![]() |
![]() |