Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 17:03   #1
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard Belgacom: een overheidsbedrijf waar privébedrijven van kunnen leren...

Vanaf 1 augustus wordt het maandelijks abonnementsgeld van de 'discovery line' bij de telefoon- en internetprovider Belgacom, met 45 procent verhoogd tot 9,95 euro. Een overheidsbedrijf (wij, als gemeenschap bezitten de meerderheid der aandelen) dat zomaar eventjes van dag op dag de prijs met 45% verhoogt, iets wat privébedrijven zich niet vlug zullen veroorloven. Dus die kunnen er nog wat van leren.

De reden voor die prijsverhoging is uitsluitend om de (goedkope) internetproviders welke hun diensten via Belgacom's discovery lijn aanbieden, een hak te zetten, en dus marktstrategisch gezien verantwoord. Maar voor mensen die zoals ik, een goed jaar geleden, juist wegens die goedkope aanbieding (6 euro/maand) zich lieten verleiden om van Telenet naar Belgacom over te stappen, is deze prijsverhoging, die op geen enkele wijze te verantwoorden valt, zo niet oplichting, dan toch minstens misbruik van vertrouwen. Natuurlijk kan men (jaarlijks) zijn verbintenis opzeggen, ware het niet dat dit voor iemand die zijn internetverbinding, emailacount, website en digitale televisie bij dezelfde provider heeft, niet zo vanzelfsprekend, laat staan raadzaam is.

Behalve de goedkope discoverylijn, was het feit dat Belgacom een (weliswaar autonoom) overheidbedrijf is, voor mij de tweede belangrijkste reden waarom ik er klant werd. Mijn veronderstelling dat een dergelijk bedrijf, in tegenstelling tot privébedrijven, minder vatbaar was voor de, voor de klant nadelige kapitalistische winstprincipes, blijkt dus gewoon ontsproten aan mijn simplistische geest.

Dat ik daar als Belgisch staatsburger ook nog zelf aandeelhouder van Belgacom ben, maakt er mijn frustratie niet minder op...
Oud 29 juli 2008, 17:41   #2
Pierette
Banneling

Standaard

Heb nu Belgacom ADSL + TV + DISCOVERY LINE en ben tweemaandelijks 170 �*
180 euro kwijt... gewoon schandalig, moet 15 cent per minuut aan die afpersers.
Op 01 oktober e.k. bye bye Belgacom, welkom Tele2, Base of Scarlet of Mobistar aan amper 28 euro per maand....
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 18:25   #3
Crochettie
Banneling

Standaard

Ik heb juist een pakket genomen bij telenet

Telefoon 24/24 van vast naar vast zolang je wilt
Telenet TV
Internet expresnet
Alle Prime zenders -Eurosport enz... filmen op aanvraag
Digicorder om op te nemen

61€/maand

Gooi die Belgacom toch buiten
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 18:26   #4
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Ik heb juist een pakket genomen bij telenet

Telefoon 24/24 van vast naar vast zolang je wilt
Telenet TV
Internet expresnet
Alle Prime zenders -Eurosport enz... filmen op aanvraag
Digicorder om op te nemen - High defenition

61€/maand

Gooi die Belgacom toch buiten
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 18:37   #5
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

is hetzelfde met nog een ex overheids bedrijf , electrabel dat nu in hande is van de franse groep suez ............. de bouw van kerncentrales werd vroeger gesponserd door de belastingsbetaler , nu ze betaald zijn is electrabel niet meer van de staat en gaan hun prijzen razendsnel omhoog !!!!!! , of hoe de belastingsbetaler weeral bij de neus is genomen door de belzieke staat en de groep suez !!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be