![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gemaild naar
http://www.vib.be/VIB/EN/ en mijn grond aangeboden voor populieren planten.. sukkels in Brussel. Kijk dat is typisch voor democratie: je hebt een instelling die bvb een potentiele oplossing heeft voor een energieprobleem, en lap ze gaan het eens boycotten, (hopelijk toch niet vanuit een VL-Wallonie agenda) maar vanuit de infantiele bangmakerij voor alles dat genetisch gemanipuleerd is. Zo zie je dat democratie elkaar altijd tegenwerkt... Die tegenwerking is eigenlijk telaat, ze moest al gebeurd zijn voor ze die monoclonale boompkes gemaakt hebben. Ik vind Dirupo de grootste genetische afwijking in gans de top. Dus wat claimt die gast eigenlijk tov een simpel populiertje |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn andere oplossingen om energieproblemen op te lossen. Liever niet genetisch gemanipuleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Degenen die hier een communautair probleem van maken, zijn echt genetisch gemanipuleerd. Dat is zoals BHV splitsen om de opwarming van de aarde tegen te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() spijtig genoeg, maar uw grond aanbieden aan het VIB gaat niks uithalen... ze zullen uw planten komen uittrekken en er u nog dik op beboeten ook. Er zijn nu éénmaal (TE) strikte regels voor GGO's in europa :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijk ! Vóór die genetisch gemanipuleerde bomen werden zo'n populieren al behandeld met ...(ik vermoed hormonen). Een familielid van mij plantte zo'n bomen rond z'n tuin. Hij moest ze na korte tijd uitdoen: ze groeiden véél te rap !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
oeps... weer teveel gezegt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien geen communautair probleem op zich, maar wel een probleem dat ondergedompeld is in een bad van communautaire twisten...
mvg |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alle wilgen die in onze streken voorkomen, dus ook populieren, groeien als idioten en ik denk dat ze geen extra behandeling nodig hebben. Met berken kom je trouwens ook een heel eind, ik vind het grote onkruiden.
Het lijkt mij echter niet dat de energie-inhoud erg groot is, dat wordt dus rekenen naar een break-even punt van tijd, massa en energie.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker voor plaatsen waar men veel last heeft van drassige grond zijn die vaak een zegen ...
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Jawel, maar ik dacht dat het hier ging om energie-gewassen?
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En de Tom Boonen wordt gecloond en kan je in je hof planten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() De genetische manipulatie betreft het vergemakkelijken vd energie-extractie niet de groeibevordering.
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() u bewijst hier dat u totaal geen weet hebt van hoe deze populieren genetisch gemanipuleerd zijn.... dank u hiervoor!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() genetische manipulatie op en neer, het is allemaal een beetje paranoia gedoe;
1° wat is het verschil tussen genetische manipulatie en natuurlijke selectie en kruisbestuiving ??? feitelijk doet de mens al jaren aan genetische manipulatie via selecteren van rassen en zaden.. en heeft de politiek hem gemoeid ? Nee want de mens was blij dat hij meer eten had.. 2° wat is het ergste die kan gebeuren bvb ??? Stel dat je populier manipuleert dat hij bvb haargroei heeft (om eens extreem te redeneren) dan denk ik dat de kans dat die populier ooit zou groeien bvb 0.1% is. Als je die populier dan in de natuur zou planten, en hij heeft toevallig een dominant voordeel bvb geneen beest die deze boom nog lust, versus de bestaande beplanting, zouden na 100 jaar alle bomen hier verdrongen worden door deze populier... Goed dat is dus een prototype voorbeeld van een goeie reden waarom je zo'n populier niet zou in de natuur willen planten. Maar daar zit nu wel de clou, de kans dat die boom ontstaat via genetische manipulatie is klein... de kans dat hij een genetisch voordeel heeft is ook klein. De kans dat hij alle populieren gaat verdringen is even klein... De kans dat hij zich zal kunnen voortplanten is nog eens zoveel kleiner;.. Vergelijk het met de genetische manipulatie door het kruisen van een paard met een ezel..... en je krijgt (de naam ontglipt mij) een steriel dier... 3° Als we hier chinese Bambou planten of bvb Bereklauw zien floreren langs de autostrades, of sier kikkers uitzetten inonze beken... zijn we precies ook bezig met biotopen te mengen en dominante biotopen zullen vermoedelijk tot een soort eenheidsbegroeing en eenheidsgewas doen ontstaan... En inderdaad onze vlaamse autochtone begroeiing zal dus overwoekerd worden door een mengras van allochtonen planten met onze autochtone begroeiing... En hier komt de ARMOEDE VAN DE GROENE aan het licht, wat zijn verwijten aan het VB, doen zijn op BIOLOGISCH vlak... 4° We zijn precies als mens gekend dat we de natuur naar ons hand kunnen zetten, waarom zouden we dat niet in deze versnelde vorm doen ??? Ik zie wetenschappelijk, economisch, biologisch geen enkele goeie reden. Het enige waar je als wetenschapper misschien moet over nadenken, is als we zo'n experimenten doen, doen we het best op een Eiland in een tussenfaze. De tussenfaze van een eiland zou moeten toelaten om de buffer te hebben die voorkomt dat een plant zomaar een dominante plant wordt.... Dus samengevat: this is bullshit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() even ter info:
het verschil tussen genetische manipulatie en kruisbestuiving en dergelijke is zeer simpel. Bij kruisbestuiving of andere vormen van kweken gaat men enkel uit van de genen die reeds aanwezig zijn in de planten die men gebruikt voor de experimenten. Men kan dus 'nieuwe' planten aanmaken die diploïd heterozygoot zijn en dus verschillen van elk van beide ouder-planten (er van uitgaande dat ouderplant 1 =/= ouderplant 2). Bij genetische manipulatie zal men nieuw genetisch materiaal inbrengen, hetzij met een vector (plasmide,...), hetzij via transfectie-methoden zoals PEI,... Op deze manier kan men dus genen gaan binnenbrengen die niet eigen zijn aan de plant.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 juli 2008 om 10:15. |
![]() |
![]() |