![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() wat zou er gebeuren als morgen in belgie zou gebeuren wat er nu in spanje (madrid gebeurd)is?
hoe gaat de bevolking reageren? welke politieke partijen zullen de boter gegeten hebben? wat denken de buitenlanders die in belgie leven daarvan? moeten wij dan ook een klacht indienen bij het meldpunt voor racisme? hoe geraakt europa uit deze impasse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees alleen dat het ooit ook gaat gebeuren. Wat dan de gevolgen zullen zijn ??
Enkele gedeukte ego's hier op dit forum misschien ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Met een stad als Brussel, toch het centrum van niet alleen de diplomatieke wereld, maar ook van de politieke europese wereld, maken wij wel redelijke kans voor bomaanslagen van dergelijke groeperingen.
Nu, we mogen ons leven er niet laten door leiden. Een interessantere vraag is echter hoe je het terrorisme op een efficiënte manier aanpakt als je in een cultuur bent terecht gekomen waarin de dood bij islam fundamentalisten wordt opgehemeld en bijna symbool staat voor de grootste eer en grootste beloning in het hiernamaals... Ik denk dat religies als de Islam, en dan zeker de extreme versies hiervan ons nog vele nachtmerries zullen bezorgen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wie oud genoeg is herinnert zich nog 1961 en volgende. Toen gooiden de Algerijnen met bommen en de Franse para's gooiden terug.
Omdat het 'plastic'-bommen waren sprak men van 'plastiquer'. Brussel was in hoogste staat van paraatheid. Al wat een tabbert droeg, en dat waren er toen nog heel wat, was verdacht. Er gebeurde uiteindelijk niets. Maar 't was wel spannend. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Den tijd van de CCC dat was ook niet mis ! Bepaalde industrieterreinen en de NATO zijn toen een tijdlang dag en nacht bewaakt gebleven.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() misschien vlak voor de verkiezingen ?
om het politieke landschap te polariseren |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik vrees dat mijn mening vrij pessimistisch is, en ook te bondig...: Als er hier iets van die grootteorde gebeurt in ons kleine land, dan zal het hele land op zijn kop staan en zullen we de grootste moeite hebben om dit te verwerken. Logistiek, mentaal, emotioneel, politiek, economisch... Buitenlandse steun zal zeker komen, maar ook nodig zijn. Ik twijfel niet aan de kwaliteit en inzet van onze hulpdiensten, dat zit wellicht goed. Maar de rest.... En om eerlijk te zijn, ik denk dat de kans reëel is dat zich zo iets hier voordoet. België is nu al de draaischijf van het internationaal moslimterrorisme. Het is heel makkelijk om snel even naar België te komen en snel weer te verdwijnen... Hopelijk doen de juiste diensten nu goed werk in alle stilte om het af te wenden... Misschien herinner je je nog het heizeldrama, dat was toen al vrij erg, en het was toen maar een "gewoon, toevallig ongeval". De bende van Nijvel had ongeveer 20 doden op hun naam als ik me niet vergis. Dutroux deed al zoveel stof opwaaien, en dat zal in verhouding tot 200 zwaarverminkte doden en 1500 gewonden wel niet veel meer voorstellen... Zo'n slachtofferaantal treft zeer veel families hier... dus emotioneel zal het al een erg drama zijn zoals onze generatie nog niet heeft gekend. Dan de angstpsychose: Belgïë heeft nooit dergelijke rampen of rechtstreekse aggressie meegemaakt, tenzij de 2 WO natuurlijk, of idd de bende van Nijvel. We hebben ons (terecht) steeds afzijdig gehouden van geweld en deelname aan geweld (via troepen sturen) en zijn als dusdanig niet veel gewend op dat vlak. Beeld je maar eens in, hoevelen zullen de trein niet meer durven nemen naar het werk. Nog meer overvolle autostrades. De economie zal een flinke deuk krijgen. Politiek: het VB zal nog meer winsten boeken, ongetwijfeld. Maar heeft zij al voldoende kwaliteit van politici om een regeringsdeelname aan te kunnen? Onzekerheid troef, veel scheldpartijen en vingerwijzingen inderdaad. Het politieke landschap zal grondig veranderen. Politici zullen de laan uitvliegen. En toch is de enige oplossing dat we ons in feite allemaal wat meer gaan samentrekken, ook op politiek vlak. Hopelijk zullen we dan een paar verstandige en charismatische politici hebben die leiding kunnen geven in het tumult. Het zou me op dat vlak niet verbazen dat een paar oude rotten/ministers van staat terug worden opgevist, zoals een Eyskens, een Claes, et al... NB: er staat hier ook veel over neergepend op het internationaal forum... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() wederwoord aan straddle
inderdaad geen goede vooruitzichten,hopelijk gebeurd het nooit. als dit gebeurd zakt belgie in mekaar. mischien moeten vlamingen en walen terug meer aan het zelfde zeel gaan trekken,en ons minder druk maken over taal en het verschillen van mening in vlaanderen en wallonie. het lijkt mij ook dat het verschil tussen walen en vlamingen geleid word door de politiek. wat de allochtone gemeenschap betrefd kan ik mij inbeelden dat op dat ogenblik bepaalde groepen zulle, glorieren,maar ik denk dat ook de verstandige mensen van andere afkomst zouden inzien dat zoiets niet kan. de dreiging die uitgaat van deze extremisten is echter niet te minimaliseren,en in plaats van mekaar de duivel aan te doen zouden de verschillende politieke partijen beter wat meer overleggen ,in plaats van het telkens oneens te zijn over bv.de politiehervorming en de aanpak van de criminaliteit. want als zo iets zou gebeuren zou de rest bijzaak zijn. maar zoals u ook al zei ,ik zie de toekomst ook somber in. hoogachtend |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bwa, die kans dat ze ons hier gaan aanvallen is wel redelijk klein denk ik ze.
Ik ben geen expert op het gebied van het terrorisme, maar het is logisch dat men enkel landen aanvalt waarvan men zelf is aangevallen. Spanje werd aangevallen omdat ze meededen met de oorlog. USA werd aangevallen omdat ze een oorlog begonnen. Wij hebben amper een leger. Wie zouden wij dan moeten gaan aanvallen en hoe? En het NAVO hoofdkwartier is vrij sterk beveiligd dat het niet erg gemakkelijk zal zijn om er een bom in te steken of een vliegtuig te laten invliegen. (Laat staan snachts met onze nachtvluchten-kwestie) En wat valt er voor de rest nog aan te vallen in ons land? Een hooischuur in de zwalmstreek ofzo? Dus mijn mening: we zijn zelf allemaal al lang dood, voor dat we gedood worden.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste wat moet gebeuren is een serieuze aanpak van de problemen die hoofdzakelijk uit deze gemeenschap voortspruiten, en ook serieuze controles uitvoeren op hun moskeeën en andere verenigingen. Ophouden met het politiek correcte "alles wat moslims doen is niet zo erg", en ook ophouden met buitensporige reacties tegenover mensen die het probleem proberen bespreekbaar te maken. |
|
![]() |
![]() |