![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Olala, wat lezen we in het nieuwsblad van vandaag?
link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF01082008_007 We lezen er dat la reine de Laeken liever heeft dat er miljoenen belastingsgeld verspild worden om naar vossen te kijken. Maar waarom ? Omdat zij niet wil gezien worden als zij zou zitten te vossen, gelijk Charles destijds met zijn Kamilla ??? We lezen dat er 243 agenten in dienst zijn voor de bewaking. Wabliefteru ? 243 !!! Kunde gij tellen ? Wat een kostenplaatje. Ah ja, le roi et la reine de Laeken willen niet de indruk hebben dat ze in een gevangenkamp wonen. Wel, iemand wiens huis omsingeld is door meer dan 240 flikken, daar moet stront aan de knikker zijn. Koninklijke stront aan de koninklijke knikker. Iemand een idee hoeveel flikken er rond Leterme hangen ? Kwestie van eens te kunnen nadenken, mocht er ooit een president van Vlaanderen komen. Mensen van Ieper: staan daar flikken aan zijn voor- of achterdeur? Koningin Paola wil geen extra camera’s in paleis De politie moet knippen in de budgetten voor de bewaking van leden van de koninklijke familie en van de paleizen. Extra camerabewaking zou een flinke besparing op personeelskosten betekenen. Maar koningin Paola weigert, omdat ze vreest dat haar privacy nog meer zal worden aangetast. In België zorgen 243 agenten voor de bescherming en begeleiding van de leden van de koninklijke familie, en voor de bewaking van de koninklijke paleizen van Brussel, Laken en Ciergnon, schrijft de krant Gazet van Antwerpen vrijdag. Kostprijs volgens minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael: 14 miljoen euro per jaar. De federale politie zal de komende jaren ongeveer anderhalf miljoen euro moeten besparen. Omdat vooral personeelskosten zwaar doorwegen, is onder meer voorgesteld om meer en modernere camera’s te plaatsen rond de koninklijke domeinen. 'Wanneer er nu ’s nachts een vos door het park sluipt, gaat het alarm af en moeten agenten gaan kijken of alles veilig is. Sommige nachten gebeurt dat tot vijftien keer. Met de nieuwe generatie camera’s is dat niet nodig en zouden minder agenten nachtdienst moeten kloppen', zegt een lid van het detachement dat de koninklijke familie bewaakt. Ook nieuwe afsluitingen rond de domeinen zou veel manuren uitsparen. Het kasteel van Ciergnon bijvoorbeeld wordt dag en nacht bewaakt, ook al staat dat het grootste deel van het jaar leeg. 'De koning en de koningin willen echter niet het gevoel krijgen dat ze in een gevangenenkamp wonen', zegt een bron. vdy (belga)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Die wonen daar toch niet.Die zitten 11 maanden per jaar in Italië
![]() Kan ook wel zijn dat de helft van die bewakers hen volgen op uitstapjes,nemen ze dan ook de vossen mee ![]() Raar bende die royals,solidariteit,armoede,gezinswaarden.... Wendy zou ook beetje te loslippig geweest zijn,haren fiston is idd van de gevechtsduiker.Kunnen die nu echt hun leuter niet beheersen. Op de duur ga je begrijpen dat we hen zo makkelijk en royaal onderhouden,de helft van Vlaanderen is bloedverwant.Sukkelaars van dat allooi laat je niet in de steek natuurlijk. Laatst gewijzigd door Gargamel : 1 augustus 2008 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Over de geldverspilling van de politieke partijen (= de vernielers van België) en het federalisme ( 10 miljard euro per jaar !) natuurlijk geen woord. Zo hypocriet zijn ze wel, die Vlaams-nationalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men zou dat geld beter gebruiken om de nationalisten te beschermen tegen het koningshuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Zei de politieker...
Vlaams-republikeinse atheist. Echte Belgen haten Nederlanders. Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 1 augustus 2008 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb alvast een prachtige adelijke titel in gedachten die je goed zou staan: "Baron Judas-Ephialtes de Jocque en Brocque la Traîtresse" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gegevens komen van minister De Wael en van de federale politie. Ze willen/moeten besparen, ze komen met een voorstel (kamera's), maar dat wijf aksepteert dat niet. Ze woont begot volledig gratis in een kasteel en in een park, groot en volledig afgesloten, maar ola, een bewakingskamera, daar is het antwoord "non" op. Zou ze wel weten hoeveel van haar bijdragende onderdanigen wonen in appartementjes waar ge door de muren en plafonds zo ongeveer alles hoort behalve het kouder worden van je koffie?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() JMD for president en je spaart minstens 3 boduguards uit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Over de affaire: -Mag de Koningin ook een mening hebben? En ik vind Haar redenering een logische redenering wanneer ze liever manschappen in Haar nabijheid heeft om Haar veiligheid te garanderen, dan camera's. Camera's zullen zich niet tegen de aanvallers aanwerpen. -Al deze mannen in dienst: het is hun brood: ze hebben er hun bestaan en het bestaan van hun kroost aan te danken. Wil jij hén dat ontnemen?? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Die onnozele driftkikker hoort maar op één plaats thuis: zn bakermat: de vuile modderkikkerpoel!
![]() |
#11 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
kwestie van je eigen efkes te citeren ................... de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet .............
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem trouwens niet over beschermende politieagenten, maar om te kunnen zien via de camera wat of wie het belletje doet rinkelen: als het een vos is (en ze kunnen dat zien via de camera) moeten ze er niet achter gaan lopen terwijl een ander team dan weer moet zitten wachten tot er weer een belletje rinkelt waarbij ze dan weer moeten gaan kijken om te weten of het het vossende vrouwtje was. en ja, dat is die mannen hun job. Maar ik vermoed dat er op andere plaatsen weldegelijk meer gericht en noodzakelijk politiewerk kan uitgevoerd worden dan het zoeken naar vosjes in het koninklijke paleis. Trouwens, hoeveel man nemen ze dan mee als ze "op verlof" gaan? een heel legervliegtuig?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 augustus 2008 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Mijn uitlating tegen dedekker was een antwoord, géén openingspost. Héél groot verschil.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koning heeft net een bod gedaan van 50.000.000 euro op een villa in Toscanië ... Zijn er al vrijwilligers gevonden om dat te gaan bewaken ???
![]()
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 2 augustus 2008 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
JMD is niet direct mijne lievelings politieker , daar moet je ook commentaar op kunnen geven , maar geef die op een normale manier ipv te schelden
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En aangezien ze geen patronen hebben om al eens te schieten zouden ze al kunnen beginnen met een deel van de genie een beetje logistieke steun te laten geven aan de brandweer of zo , dan zijn ze nuttig bezig ook ...
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik hebbekik ook liever een bataljon geüniformeerde brandweermannen in mijn nabijheid dan een grendel op mijn deur....
een grendel op de deur zou zelfs niet nodig moeten zijn als er geen schorem op straat liep ik zette regelmatig mijn voordeur wat open ,, zette ,, nu niet meer |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar toen ik mijn dienstplicht deed werden er miliciens gebruikt om mee de bewaking te doen aan het paleis ... (enkele jongens uit de vooropleiding moesten daar naartoe gaan) Mss toch maar de dienstplicht invoeren om de bewaking van de toekomstige president te doen hé ... ![]()
![]() |