![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Aardappelverdriet
de zomer warm de nacht weer zacht en weidse hemelspan van sterren koud omlijst dit reilen zo vertrouwd gele arend boven wiegend koren bot geklauwd, een dromer arm werd rijk geboren in de zon vliegt lager voort hier is gevonden wat ons toekomt lachen, dromen, kindertranen van geluk aardappelverdriet aan lege tafels, stoelen zonder honger naar gezelschap en o wee wie zal mij vinden hier wanneer ik blijf en dit plezier als ik ontsier wat ik bemin en overdrijf in wat ik voel - verveeld beschrijf - hier is gevonden wat ons toekomt het leven zelf, het pompen van het warme lijf de glimlach van de zonde dat ik ondanks alles blijf Laatst gewijzigd door Mitgard : 6 augustus 2009 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -'t Is te hiet om te waarke.
*Gai waarkt ni, gai ze aanwezig. -Da zedde gai zelf nog ni. *'k Zen der toch. -Woar woarde verige mund dan. *Thuis �*, van al da hard waarke word ne mens muug. -Joa zegt da wel, en da kost nog viel ok nog. *Hoeda? -Ik smoor ier de ien achter d'ander.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Puik; merci.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Vertel een kind
vertel bij nacht en kunstlicht niet hoe helder blauw de morgen haalt maar in woorden uw gemoed, uw zinnen vrij vertaald, vertel een kind dat slecht onthaald, verdwaald geen woorden vindt die het begrijpt slechts huilt als ketelklanken in de wind als vrucht bedorven voor het rijpt bang van hart, van luid gepraat gestommel dat hij haat van licht dat hem verblindt van nachten ver vertel een straat opdat hij aan de bloemen went dat hij kort gelukkig speelt en rent tussen mensen, dan als medemensen spoedig enkel stenen nog herkent waartegen hij soms praat als bloem in koude wind, als kind dat liefdevol bestaat in zijn droom waar niemand hem verlaat Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 augustus 2009 om 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() als nu
nu een gezicht geleden als open venster dicht waarlangs de bladeren waaien, waar het licht dat alle kleuren heeft gezien nu vlucht uit alle hoeken zwart voor alle ogen die haar zoeken is dit de laatste deur waarachter er niets is bewaar de sleur, volwassen woorden van vernis voor wat slechts hoorbaar onder één licht spreken is en toch, zo schoon als nu viel nooit de duisternis |
![]() |
![]() |