![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aantal gebruikers van GSM in België stijgt zienderogen.
Alles samen hebben Proximus, Mobistar en Base 11'504.375 klanten Dit berichtje leek me ietwat vreemd, want het totaal van alle inwoners in België is? Totaal 10.584.534 voor 2007 Baby's en honderdjarigen inbegrepen.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik ken een meneer met niet minder dan twaalf GSM's.
Maar mijn moeder is 87 en heeft ook een GSM.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Waarschijnlijk rekenen ze ook de inactieve klanten mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Veel mensen hebben 2 of meer nummers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had ooit 3 abonnementen.
1 van mezelf, 2 van het werk. Zo zijn er heus wel meer nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gsm-penetratiegraad (het aantal gsm-gebruikers als deel van de bevolking) wordt geschat op 96,1 procent. (belga/dm)
Moeilijk te beoordelen allemaal. Maar ik ben eerder van mening dat we met een grotere bevolking zitten (illegalen) dan we denken. Uiteraard hebben die ook een gsm meestal.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ene van 't werk en ene van mezelf. Die laatste is nodig omdat ze me toch af en toe eens moeten gerust laten.
Mijn dierbare echtenote heeft slechts ene. Mijn kinderen hebben ook allemaal twee. Mijn schoonkinderen meestal maar ene. Mijn kleinkinderen zijn nog kleuters. Mijn ouders (oude mensen) hebben ene; mijn schoonouders (nog ouder) ook ene. Ik vind dat het zou moeten verplicht zijn om als automobilist een gsm bij te hebben. Die verbanddoos mag weggegooid worden. Als je iemand ziet die de verzorging nodig heeft waarvoor je die onnozele doos bij moet hebben, is het beter om den 100 te bellen. En waarom ook niet voor bromfietsers en fietsers? Ze zitten daar zo reklame te maken voor die defilibratoren, maar als je belt naar de 100, hoe rap zijn die ter plaatse, tegenover een zoektocht naar dat toestel ... Ja, je hebt het door: ik vind dat toestelletje een technisch wonder. Vooral omdat je het kan afzetten, als je tenminste "5 minuten moed toont" (joke hé), maar eigenlijk vooral omdat je raast langs een autostrade, op vakantie zijt in Turkijke, aan het fietsen in de Kempen: je bent er voor wie je wil dat je er zijt, want als je echt gerust gelaten wil zijn, neem je maar op als je het nummer herkent als veilig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk te zeggen, in Nederland en sommige andere landen kennen ze hetzelfde fenomeen (soms nog meer dan hier zelfs) Men gaat er van uit dat -15 jarigen "slechts" een kwart een gsm bezitten. Voor ouderen vanaf pakweg 65 jaar idem min of meer. Dan heb je nog een groot aantal die geen gsm hebben. Dat allemaal afgetrokken van het totaal (wat zeer moeilijk te bepalen is) zou je heel wat minder gsm moeten hebben dan het totaal inwoners. Je hebt de dubbele, ééntje van het werk + ééntje van zichzelf. Op een werkende bevolking van circa 3.5 milj, zal er vast geen miljoen ééntje van het werk hebben. Blijven we zitten met een gigantisch overschot. ps; het gaat niet over het aantal toestellen, het gaat over aantal actieve gebruikers momenteel. (wat dus iets gans anders is) Maar wie precies actief is kan men niet zeggen. Ik gok op een groot aantal actieve illegalen die niet in de bevolking cijfers staan maar wel hier aan het bellen zijn.
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Het grote aantal zal waarschijnlijk te verklaren zijn door de prepaid kaartjes. Die blijven zeer lang als actief geregistreerd. Er zitten dus kaartjes bij van mensen die een tijdje prepaid hebben gebeld en dan een abonnement hebben genomen (eventueel via het werk).
Ik verwacht ook dat ze actieve sim-kaarten hebben geteld. Sommige mensen hebben meerdere sim-kaarten voor één nummer. Verder zijn er ook een groot aantal apparaten die een sim-kaart hebben voor data-overdracht. Denk maar aan pc-kaarten voor UMTS, PDA's, ... |
![]() |
![]() |