Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2008, 20:09   #1
Appa
Vreemdeling

Standaard Vooroordelen over singles?

Singles slapen in een ongewassen bed, wassen zich minder vaak en dromen weg over het werk of seks met een ex. Dat blijkt uit een onderzoek van De Vos é Jansen in opdracht van een grote Nederlandse datingsite.

500 vrouwen en mannen tussen de 25 en 45 jaar kregen een vragenlijst voorgeschoteld over hun slaapgedrag. Singles slapen vaker naast een stapel boeken, een afstandbediening, of een huisdier. Bovendien verversen ze hun lakens gemiddeld maar één keer per maand, en wassen ze zich 's avonds meestal niet.

Singles zouden ook meer dromen over hun werk of seks met een ex, terwijl koppeltjes nachtmerries hebben over brand en de toekomst.

Persoonlijk geloof ik niet dat deze typische vooroordelen énige waarheid bevatten, de hoogste tijd dus om even van gedachten te wisselen...
Zijn er singles op dit forum en hoe staan zij tegenover deze foute denkwijze?
(het hoeft niet altijd bloedserieus te zijn)
Appa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 08:53   #2
Jukes
Parlementslid

Standaard

Oei, ik ben single en ik wist het niet! Mijn vrouw ook niet, trouwens.
Oud 7 november 2008, 13:25   #3
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een echte single, maar langs de andere kant ook weer niet, want ik woon nog onder het ouderlijk dak. Momenteel ben ik met die positie zeer tevreden, als je ziet hoeveel kameraden van mij voortdurend worden opgeslorpt door hun lief of hun pas gesticht gezin. Ik heb vele singles in mijn vriendenkring zitten, je gaat elkaar ze ook zo wat opzoeken, denk ik. Ja, 'single zijn' schept toch een zekere band, je kan je in ieder geval meer uitleven en losbandig leven dan dat je een vaste relatie hebt.

Ik vrees wel dat de alleenwonende single zo stilaan gedoemd is te verdwijnen. Woningen zijn voor een single met een modaal inkomen immers bijna onbetaalbaar geworden. Daarom hokken ook steeds meer en meer singles samen, een soort van noodgedwongen 'friends' of verlengd kotleven. Uiteraard met de bijbehorende vrijheid van dien en dan schiet de tijd die je aan huishouden zou moeten besteden er ook weleens mee in.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 13:50   #4
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Sommigen beweren dat singles egoïsten in het kwadraat zijn.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 14:55   #5
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Dat is dus inderdaad één van de vooroordelen over singles. Terwijl wij meebetalen aan de kinderen die stellen/koppels op de wereld zetten. Dit is graag gedaan, zij verzekeren onze toekomst immers, maar een beetje begrip voor de situatie en keuze van de bewuste single mag ook wel.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 15:43   #6
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is dus inderdaad één van de vooroordelen over singles. Terwijl wij meebetalen aan de kinderen die stellen/koppels op de wereld zetten. Dit is graag gedaan, zij verzekeren onze toekomst immers, maar een beetje begrip voor de situatie en keuze van de bewuste single mag ook wel.
²
Oud 7 november 2008, 15:53   #7
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Raar onderwerp maar zo vind je er hier wel meer

Ikzelf ben gehuwd en heb een zoontje maar ik vind dat de vooroordelen van singles helemaal niet kloppen daar ik zelf tot mijn 23ste alleen ben geweest.

Soms is het een bewuste keuze van iemand om single te blijven maar soms is het ook gewoonweg uit noodzaak.

Zowel single als samenwonend of gehuwd te zijn heeft zijn voor en nadelen.
Maar singles zijn verre van vuiler of egoïstischer of wat dan ook dan mensen met een partner.

Het enige waar ik mij tegenwoordig aan stoor is dat men niet meer wil huwen omdat als het dan misloopt is het een miserie of mensen die wel huwen maar met een huwelijkscontract.
Als je op die manier begint haal je namelijk het belangrijkste in een relatie er onderuit namelijk vertrouwen, het vertrouwen in jezelf en in je partner en in jullie toekomst samen is essentieel voor elke relatie en als je hierin niet kunt geloven begin er dan niet aan.
Dus aan alle koppels hier die niet willen trouwen om voornoemde redenen stel u dan de vraag of jij jou partner wel waard bent
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 15:59   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige koppels willen ook geen kinderen en betalen daar ook voor. Steeds meer mensen willen dat niet, zelfs.
Oud 7 november 2008, 16:07   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het enige waar ik mij tegenwoordig aan stoor is dat men niet meer wil huwen omdat als het dan misloopt is het een miserie of mensen die wel huwen maar met een huwelijkscontract.
Als je op die manier begint haal je namelijk het belangrijkste in een relatie er onderuit namelijk vertrouwen, het vertrouwen in jezelf en in je partner en in jullie toekomst samen is essentieel voor elke relatie en als je hierin niet kunt geloven begin er dan niet aan.
Dus aan alle koppels hier die niet willen trouwen om voornoemde redenen stel u dan de vraag of jij jou partner wel waard bent
Ik zie niet in waarom:

1) Niet trouwen iets met twijfel te maken heeft;
2) Een huwelijkscontract wijst op achterdocht.
Oud 7 november 2008, 16:08   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je ziet hoeveel kameraden van mij voortdurend worden opgeslorpt door hun lief of hun pas gesticht gezin.
En die vinden dat allemaal héél erg natuurlijk?

Citaat:
je kan je in ieder geval meer uitleven en losbandig leven dan dat je een vaste relatie hebt.
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik voel mij "vrijer" in een relatie.
Oud 7 november 2008, 16:16   #11
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Of: koppels die niet huwen hebben niet dat huwelijkspapiertje nodig om elkaar te vertrouwen, en hebben geen papiertje nodig om hun lot met elkaar te verbinden, maar kiezen bewust voor elkaar, elke dag opnieuw
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:17   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

ja, zo voel ik het toch ook. met 2 kan je veel meer doen.
Oud 7 november 2008, 16:46   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Rasechte single, maar ik woon alleen + ik dop mijn eigen boontjes. Ik ken genoeg mannen die nog niet eens een eitje kunnen koken omdat ze recht van de mamma naar de vrouw zijn gegaan, en dat zijn echte zielepoten als het op een scheiding uitdraait.

En ik probeer mijn woning wel netjes te houden en te onderhouden, dus ik ben niet het ranzige soort single. Mijn keuze om single te zijn is zeer simpel: ik wil nog te veel dingen doen in het leven die moeilijk of onmogelijk zouden zijn met een vaste relatie. Zo ben ik 3 keer verhuisd afgelopen jaar en ben ik van plan om over 3-4 jaar het verre buitenland op te zoeken om daar wat leuke dingen te doen.

Ik ben van het type dat depressief wordt als hij moet denken aan hypotheken en een vaste baan met enorm veel vaste lasten die een gezin met zich meebrengt. Vrijheid is voor mij meer waard op het moment, maar ik ben zeker dat dit misschien kan veranderen over bvb 5-10 jaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:51   #14
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Erg vinden is relatief. Wat gij erg vindt, vind ik niet erg en vice versa.
Oud 7 november 2008, 16:56   #15
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appa Bekijk bericht
Singles slapen in een ongewassen bed, wassen zich minder vaak en dromen weg over het werk of seks met een ex. Dat blijkt uit een onderzoek van De Vos é Jansen in opdracht van een grote Nederlandse datingsite.

500 vrouwen en mannen tussen de 25 en 45 jaar kregen een vragenlijst voorgeschoteld over hun slaapgedrag. Singles slapen vaker naast een stapel boeken, een afstandbediening, of een huisdier. Bovendien verversen ze hun lakens gemiddeld maar één keer per maand, en wassen ze zich 's avonds meestal niet.

Singles zouden ook meer dromen over hun werk of seks met een ex, terwijl koppeltjes nachtmerries hebben over brand en de toekomst.

Persoonlijk geloof ik niet dat deze typische vooroordelen énige waarheid bevatten, de hoogste tijd dus om even van gedachten te wisselen...
Zijn er singles op dit forum en hoe staan zij tegenover deze foute denkwijze?
(het hoeft niet altijd bloedserieus te zijn)
Men kan natuurlijk niet veralgemenen maar meestal zijn singles vaak depressief omdat ze hunkeren naar een partner. Ze voelen hun leeg en eenzaam en hebben de moed niet meer om gewone huistaken uit te voeren.
Ze komen in een isolement terecht waar ze nog moeilijk uitgeraken en het gaat van kwaad naar erger. Ik ken genoeg singles die in zo'n positie zitten.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 17:58   #16
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Men kan natuurlijk niet veralgemenen maar meestal zijn singles vaak depressief omdat ze hunkeren naar een partner. Ze voelen hun leeg en eenzaam en hebben de moed niet meer om gewone huistaken uit te voeren.
Ze komen in een isolement terecht waar ze nog moeilijk uitgeraken en het gaat van kwaad naar erger. Ik ken genoeg singles die in zo'n positie zitten.
Voila, hier wordt er precies veel vanuit gegaan dat de meeste singles er bewust voor kiezen om vrijgezel te blijven maar ik denk dat dit in minstens 80% van de gevallen niet zo is.

Ondanks dat ge nu via internet en die datingtralala afspraakskes kunt regelen is het de dag van vandaag om een partner te vinden voor velen veel moeilijker dan vroeger.

Gedoemd zijn tot een vrijgezellen-bestaan komt veel voor de dag van vandaag en clichè-adviezen als "ga veel uit, gedraag u positief, hang de gentleman uit" halen zo goed als altijd niks uit. Het vermogen om aan een partner te geraken, dat is iets da ge hebt of niet hebt, moderne natuurlijke selectie zou ge het kunnen noemen.
Oud 7 november 2008, 18:09   #17
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Of: koppels die niet huwen hebben niet dat huwelijkspapiertje nodig om elkaar te vertrouwen, en hebben geen papiertje nodig om hun lot met elkaar te verbinden, maar kiezen bewust voor elkaar, elke dag opnieuw
Het huwelijk is meer dan een papiertje of een luxe feest of een religische belofte.

het huwelijk is een emotioneel moment in jullie liefdesrelatie waarin jullie mekander een aantal beloftes doen waaronder eeuwige trouw.

het is jou vrije keuze om al dan niet te trouwen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 18:24   #18
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
waarom dat?
Oud 7 november 2008, 18:40   #19
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Voila, hier wordt er precies veel vanuit gegaan dat de meeste singles er bewust voor kiezen om vrijgezel te blijven maar ik denk dat dit in minstens 80% van de gevallen niet zo is.

Ondanks dat ge nu via internet en die datingtralala afspraakskes kunt regelen is het de dag van vandaag om een partner te vinden voor velen veel moeilijker dan vroeger.

Gedoemd zijn tot een vrijgezellen-bestaan komt veel voor de dag van vandaag en clichè-adviezen als "ga veel uit, gedraag u positief, hang de gentleman uit" halen zo goed als altijd niks uit. Het vermogen om aan een partner te geraken, dat is iets da ge hebt of niet hebt, moderne natuurlijke selectie zou ge het kunnen noemen.
Tis vreemd, maar om de zoveel tijd doet er wel zich een opportinuteit voor, kwa vrouwen, op de momente dat ge het niet verwacht.

Gewoon uzelf zijn en niet zoeken gelijk een gek....want opvallend flirten en er mee te koop lopen dat ge op zoek zijt werkt averechts.
Oud 7 november 2008, 18:46   #20
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik zou eerder denken dat er nu juist meer afspraakjes worden gemaakt vanwege al die datingsites dat vroeger niet bestond. Gewoon profieltje invullen een paar fotokes er bij en wachten tot ge beet hebt. Vervolgens afspreken en zien of het iets wordt. Als het niets wordt dan zoek je gewoon verder.

Citaat:
Daar is ook wel iets van waar!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 november 2008 om 18:47.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be