Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2009, 16:38   #1
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard the A team, Airwolf, Knight Rider, CHIP, McGayver...

Ik vroeg me eens af, de jeugd van tegenwoordig, die opgroeit met series zoals 24, Lost, CSI... wat zou die vinden van de series zoals the A team, Airwolf, Knight Rider, CHIP, McGayver...

Dat zijn de series die ik zag in mijn kindertijd. En ik herinner mij dat deze series mij echt biologeerden. Ik vond ze super interessant, super spannend en super geweldig!

Maar hetzelfde voel ik niet voor de huidige series.

Hoe komt dat? Zijn de huidige series idd slecht of is het alleen maar omdat ik toen als kind anders keek naar die vroegere series.

Wat zou de jeugd van tegenwoordig eigenlijk vinden van die oude series? oude saaie boel?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 17:18   #2
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Ik vroeg me eens af, de jeugd van tegenwoordig, die opgroeit met series zoals 24, Lost, CSI... wat zou die vinden van de series zoals the A team, Airwolf, Knight Rider, CHIP, McGayver...

Dat zijn de series die ik zag in mijn kindertijd. En ik herinner mij dat deze series mij echt biologeerden. Ik vond ze super interessant, super spannend en super geweldig!

Hoe komt dat? Zijn de huidige series idd slecht of is het alleen maar omdat ik toen als kind anders keek naar die vroegere series.

Wat zou de jeugd van tegenwoordig eigenlijk vinden van die oude series? oude saaie boel?
Ik ben nog redelijk jeugdig (20j) ik kan van beide genieten

Laatst gewijzigd door Sam M. : 29 december 2009 om 17:18.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 17:18   #3
MakingProgress
Schepen

MakingProgress's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn vermoeden blijft de A team nog wel fun, maar de rest is gewoon genant saai , tenenkrullend slecht.
MakingProgress is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 17:29   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De dingen waarmee je opgegroeid bent blijven altijd meer hangen dat hetgeen je later ervaart. Dat is niet alleen voor tv-series, maar zeker ook voor bijvoorbeeld muziek. Dat is ook de reden waarom er continu muziek uit vorige decennia gerecycleerd of opnieuw opgerakeld wordt. In het voorbije decennium had je bijvoorbeeld de eighties-revival, met eighties-fuiven en dergelijke. En wat is daar vooral het doelpubliek? Mensen die de jaren tachtig meegemaakt hebben als tiener en nu zo'n beetje de leeftijd bereikt hebben dat ze in hun 'midlife-crisis' terechtkomen. En die grijpen dan terug naar de muziek waarop ze voor het eerst uitgingen, voor het eerst dronken werden, hun eerste lief kusten... Binnenkort komen de jaren negentig er weer volop aan, let maar op. Ik ondervind dat bij mijzelf persoonlijk ook, hoor. Hoewel ik eerder liefhebber ben van harder gitaarwerk vind ik het niettemin altijd leuk wanneer er zo één of ander fout popnummer uit de jaren tachtig passeert, gewoon omdat dat herinneringen oproept aan mijn jeugdjaren. Met muziek uit de jaren negentig bijvoorbeeld heb ik dat een stuk minder.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 18:15   #5
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf heb ik geen enkele aflevering van series als '24', lost, CSI gezien maar als ik praat met jongeren/kinderen krijg ik wel het idee dat zij het huidig aanbod wel interessant vinden maar niet echt boeiend als de vroegere series.

Wat betreft muziek geldt ook hetzelfde. Ook de jonge generatie apprecieert het 'oude' (jaren 70 & 80 materie). Bewijs: de aanhoudende Michael Jackson gekte bij jongeren/scholieren.

Laatst gewijzigd door Bertie : 29 december 2009 om 18:45.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 18:22   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Zelf heb ik geen enkele aflevering van series als '24', lost, CSI gezien maar als ik praat met jongeren/kinderen krijg ik wel het idee dat zijn het wel interessant vinden maar niet echt boeiend als de vroegere series.

Wat betreft muziek geldt ook hetzelfde. Ook de jonge generatie apprecieert het 'oude' (jaren 70 & 80) materie. Bewijs: de aanhoudende Michael Jackson gekte bij jongeren/scholieren
Ja, dat is waar, en die is nu toch ook niet meer van de jongste.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 18:40   #7
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Zelf heb ik geen enkele aflevering van series als '24', lost, CSI gezien maar als ik praat met jongeren/kinderen krijg ik wel het idee dat zijn het wel interessant vinden maar niet echt boeiend als de vroegere series.

Wat betreft muziek geldt ook hetzelfde. Ook de jonge generatie apprecieert het 'oude' (jaren 70 & 80) materie. Bewijs: de aanhoudende Michael Jackson gekte bij jongeren/scholieren
Wel, ik ben een fan van 'Lost' (enfin, fan, nu gaan ze er wel wat over met het aantal seizoenen), maar mijn grote voorliefde gaat uit naar the A-team.

Als 18-jarige heb ik die serie nooit écht gezien op tv. Een paar keer toevallig een aflevering, en toen ik een jaar of drie was keek ik steeds met mijn acht jaar oudere broer mee naar 'Teuteuteuteu' (Muzieksken van de begingeneriek ).
Tot een paar jaar geleden, toen ik eens die eerste dvd-box zag staan en uiteindelijk geleend heb van een kameraad.
Het hek was van de dam. Ik heb elke verdomde aflevering van the A-team gezien, ik kan volledige dialogen opzeggen, de begingeneriek kan ik ook vanbuit meezeggen, ik heb poppetjes, t-shirts,...
The A-team is gewoon dé meest geniale serie aller tijden. Het weinig subtiele vechten en knallen en schieten gecombineerd met geweldig grappige verhalen.
En dan nog de geweldige charme dat er nooit iemand sterft in die serie (buiten een achterlijke mutten die uit een venster valt). Geweldig. I love it when a plan comes together.

Vroeger was de 'cultuur' gewoon veel beter. Getuigt onder ander van muziek. Ik ben Heavy Metal fanaat, en lang voor mijn tijd speelden de beste bands. Groepen zoals Black Sabbath, Iron Maiden, Judas Priest,... zullen nu nooit meer ontstaan (op een paar uitzonderingen na).

Aah, de goeie ouwe tijd van voor ik geboren ben.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 19:00   #8
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Vroeger was de 'cultuur' gewoon veel beter.

De beste van vandaag...

Citaat:
Getuigt onder ander van muziek. Ik ben Heavy Metal fanaat, en lang voor mijn tijd speelden de beste bands. Groepen zoals Black Sabbath, Iron Maiden, Judas Priest,... zullen nu nooit meer ontstaan (op een paar uitzonderingen na).
Iron Maiden vind ik goed te pruimen, de rest maakt rotzooi volgens mijn niet al te bescheiden mening.

Citaat:
Wel, ik ben een fan van 'Lost' (enfin, fan, nu gaan ze er wel wat over met het aantal seizoenen), maar mijn grote voorliefde gaat uit naar the A-team.
Dan zul je al reikhalzend uitkijken naar de remake van The A-Team.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  A-team-Official-Picture.jpg‎
Bekeken: 150
Grootte:  117,0 KB
ID: 62169  

kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 19:55   #9
de kleine
Lokaal Raadslid

Standaard

Nee. Er is maar één A-team
Oud 29 december 2009, 21:37   #10
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb het niet echt met de nieuwe series en kijk er zelfs niet naar. Maar vanaf het eerste seizoen ben ik een echte Lost-fan, hoe ingewikkelder en ongeloofwaardiger, hoe fantastischer ik het vind!
Vroeger hield ik vooral van sci-fi : alle Star Trek series, ik genoot ook van Blake's 7. Als ik nu echter naar die oude afleveringen van de originele Star Trek serie kijk, vind ik ze saai en veel te moraliserend, Kirk is een typisch Amerikaanse, betweterige held geworden ... Ook "The next generation" dat ik heerlijk vond, kan me niet meer erg boeien. "Voyager" vond ik altijd al minder.
Maar daarna kwam Stargate, een heel anders opgevatte sci-fi reeks en daar mogen ze voor mijn part nog heel lang mee verder doen ... of zou ik dat binnenkort ook beu worden?
Ik denk dat we tegenwoordig door zoveel nieuwe indrukken, klanken, beelden ... overspoeld worden, dat het normaal is dat we vlug oververzadigd zijn en uiteindelijk niets meer kunnen appreciëren als in onze jeugdjaren.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 29 december 2009 om 21:39.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 21:51   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

A-team
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 23:35   #12
de kleine
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

De beste van vandaag...

Iron Maiden vind ik goed te pruimen, de rest maakt rotzooi volgens mijn niet al te bescheiden mening.

Dan zul je al reikhalzend uitkijken naar de remake van The A-Team.
Iron Maiden is dan ook dé leider van de New Wave of British Heavy Metal generatie. Ze hebben ijzersterke platen en nummers gemaakt, maar wat veel mensen vergeten is dat ze ook regelrechte crap hebben gemaakt. Ik doel hiermee op bv. op hun laatste plaat 'the Matter of life and death'.

Dat je Black Sabbath en Iron Maiden niet goed vindt, dat is natuurlijk jouw persoonlijke mening. Maar ik moet je wel vertellen dat Black Sabbath als het ware Heavy Metal heeft uitgevonden en geniale platen gemaakt. Maar ook mindere. Judas Priest heeft in zijn immens lange carrière nog nooit een slechte plaat uitgebracht. Ik stel voor dat je eens naar hun twee laatste luistert en dan je mening herziet

Laatst gewijzigd door de kleine : 29 december 2009 om 23:38.
Oud 30 december 2009, 00:01   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

miami vice
Oud 30 december 2009, 00:02   #14

Karma's schermafbeelding

Standaard

A-team was inderdaad zeer goed maar nog beter ... ooit daarvoor ... Mission Impossible (maar dan de oude series waarop de "nieuwe" films zijn gebaseerd) en ... "de Wrekers" met John Steed en Emma Peel ... Goddelijk gewoon.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 00:03   #15

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
miami vice
Was inderdaad ook een zeer goede serie ... Ik genoot gewoon van de muziek die ze in die series speelden.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 00:04   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste film (mijn gedacht toch) ; scarface
Oud 30 december 2009, 00:05   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

The Saint!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 00:11   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

idd we zijn hier op feuilleton en filmgebied toch wel wat achteruit aan het gaan tegenwoordig (met hun 64 reclame spotjes per 2 uur ook nog eens)
Oud 30 december 2009, 01:12   #19
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

indertijd allemaal geweldige series, als ge het nu terugziet allemaal pure kitsch.
enige ergerlijke is de recycling van al die series/films/... het enige echt geslaagde, naar mijn mening, is battlestar galactica.

al de de andere herkauwingen maken heel de nostalgie kapot. er is maar 1 A-team en er is maar 1 miami vice.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 08:53   #20
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Vroeger was de 'cultuur' gewoon veel beter.
Dat zou ik nu niet durven beweren, maar ik geloof wel dat er veel minder variatie bestaat binnen de mainstream-cultuur dan vroeger. Pakweg 25 jaar geleden kon je op de radio bv. nog eens een programma met country, metal of Duitse schlagers horen, nu niet meer. Als excuus gebruikt men dat het "hokjesdenken" passé is en dat men nu "alles door elkaar" wil aanbieden. Maar het resultaat is dat enkel de grootste gemene deler aan bod komt. Het feit dat televisie, radio en tijdschriften nu vaak in handen zijn van grote mediagroepen werkt dit nog meer in de hand.

Het kan ook aan mij liggen (ik ben ondertussen misschien afgestompt), maar ik vind dat alles ook veel braver geworden is, en dat er veel minder geëxperimenteerd wordt op radio en tv. Men tracht dit te verbergen door meer schuttingtaal te gebruiken, maar wel lekker veilig in het Engels zodat het niet teveel shockeert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
ik genoot ook van Blake's 7.
Schitterende serie, maar qua productie zou het naar hedendaagse normen veel te statisch overkomen. Ik was dagenlang niet goed van de laatste aflevering (ik geloof dat er zelfs kritiek was omdat de serie te zwartgallig was )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be