![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik vroeg me eens af, de jeugd van tegenwoordig, die opgroeit met series zoals 24, Lost, CSI... wat zou die vinden van de series zoals the A team, Airwolf, Knight Rider, CHIP, McGayver...
Dat zijn de series die ik zag in mijn kindertijd. En ik herinner mij dat deze series mij echt biologeerden. Ik vond ze super interessant, super spannend en super geweldig! Maar hetzelfde voel ik niet voor de huidige series. Hoe komt dat? Zijn de huidige series idd slecht of is het alleen maar omdat ik toen als kind anders keek naar die vroegere series. Wat zou de jeugd van tegenwoordig eigenlijk vinden van die oude series? oude saaie boel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sam M. : 29 december 2009 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Naar mijn vermoeden blijft de A team nog wel fun, maar de rest is gewoon genant saai , tenenkrullend slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat betreft muziek geldt ook hetzelfde. Ook de jonge generatie apprecieert het 'oude' (jaren 70 & 80 materie). Bewijs: de aanhoudende Michael Jackson gekte bij jongeren/scholieren. Laatst gewijzigd door Bertie : 29 december 2009 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als 18-jarige heb ik die serie nooit écht gezien op tv. Een paar keer toevallig een aflevering, en toen ik een jaar of drie was keek ik steeds met mijn acht jaar oudere broer mee naar 'Teuteuteuteu' (Muzieksken van de begingeneriek ![]() Tot een paar jaar geleden, toen ik eens die eerste dvd-box zag staan en uiteindelijk geleend heb van een kameraad. Het hek was van de dam. Ik heb elke verdomde aflevering van the A-team gezien, ik kan volledige dialogen opzeggen, de begingeneriek kan ik ook vanbuit meezeggen, ik heb poppetjes, t-shirts,... The A-team is gewoon dé meest geniale serie aller tijden. Het weinig subtiele vechten en knallen en schieten gecombineerd met geweldig grappige verhalen. En dan nog de geweldige charme dat er nooit iemand sterft in die serie (buiten een achterlijke mutten die uit een venster valt). Geweldig. I love it when a plan comes together. Vroeger was de 'cultuur' gewoon veel beter. Getuigt onder ander van muziek. Ik ben Heavy Metal fanaat, en lang voor mijn tijd speelden de beste bands. Groepen zoals Black Sabbath, Iron Maiden, Judas Priest,... zullen nu nooit meer ontstaan (op een paar uitzonderingen na). Aah, de goeie ouwe tijd van voor ik geboren ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() De beste van vandaag... Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nee. Er is maar één A-team
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger hield ik vooral van sci-fi : alle Star Trek series, ik genoot ook van Blake's 7. Als ik nu echter naar die oude afleveringen van de originele Star Trek serie kijk, vind ik ze saai en veel te moraliserend, Kirk is een typisch Amerikaanse, betweterige held geworden ... Ook "The next generation" dat ik heerlijk vond, kan me niet meer erg boeien. "Voyager" vond ik altijd al minder. Maar daarna kwam Stargate, een heel anders opgevatte sci-fi reeks en daar mogen ze voor mijn part nog heel lang mee verder doen ... of zou ik dat binnenkort ook beu worden? Ik denk dat we tegenwoordig door zoveel nieuwe indrukken, klanken, beelden ... overspoeld worden, dat het normaal is dat we vlug oververzadigd zijn en uiteindelijk niets meer kunnen appreciëren als in onze jeugdjaren.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 29 december 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat je Black Sabbath en Iron Maiden niet goed vindt, dat is natuurlijk jouw persoonlijke mening. Maar ik moet je wel vertellen dat Black Sabbath als het ware Heavy Metal heeft uitgevonden en geniale platen gemaakt. Maar ook mindere. Judas Priest heeft in zijn immens lange carrière nog nooit een slechte plaat uitgebracht. Ik stel voor dat je eens naar hun twee laatste luistert en dan je mening herziet ![]() Laatst gewijzigd door de kleine : 29 december 2009 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() miami vice
![]()
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() A-team was inderdaad zeer goed maar nog beter ... ooit daarvoor ... Mission Impossible (maar dan de oude series waarop de "nieuwe" films zijn gebaseerd) en ... "de Wrekers" met John Steed en Emma Peel ... Goddelijk gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste film (mijn gedacht toch) ; scarface
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The Saint!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd we zijn hier op feuilleton en filmgebied toch wel wat achteruit aan het gaan tegenwoordig (met hun 64 reclame spotjes per 2 uur ook nog eens)
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
enige ergerlijke is de recycling van al die series/films/... het enige echt geslaagde, naar mijn mening, is battlestar galactica. al de de andere herkauwingen maken heel de nostalgie kapot. er is maar 1 A-team en er is maar 1 miami vice. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Dat zou ik nu niet durven beweren, maar ik geloof wel dat er veel minder variatie bestaat binnen de mainstream-cultuur dan vroeger. Pakweg 25 jaar geleden kon je op de radio bv. nog eens een programma met country, metal of Duitse schlagers horen, nu niet meer. Als excuus gebruikt men dat het "hokjesdenken" passé is en dat men nu "alles door elkaar" wil aanbieden. Maar het resultaat is dat enkel de grootste gemene deler aan bod komt. Het feit dat televisie, radio en tijdschriften nu vaak in handen zijn van grote mediagroepen werkt dit nog meer in de hand.
Het kan ook aan mij liggen (ik ben ondertussen misschien afgestompt), maar ik vind dat alles ook veel braver geworden is, en dat er veel minder geëxperimenteerd wordt op radio en tv. Men tracht dit te verbergen door meer schuttingtaal te gebruiken, maar wel lekker veilig in het Engels zodat het niet teveel shockeert. Schitterende serie, maar qua productie zou het naar hedendaagse normen veel te statisch overkomen. Ik was dagenlang niet goed van de laatste aflevering (ik geloof dat er zelfs kritiek was omdat de serie te zwartgallig was ![]()