Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Sportsubsidies/ministerie van sport afschaffen?
Ja 2 50,00%
Neen 2 50,00%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2008, 12:40   #1
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard Sport & politiek

Topsport is en blijft een hobby van een redelijk groot aantal mensen(ikzelf behoor daar niet bij).
Topsport staat wat dat betreft opdezelfde hoogte als computerspelletjes, kruiswoordraadsels,...
Er is echter een verschil met de laatstgenoemde hobby's. Topsport krijgt namelijk heel wat van mijn belastingsgeld, er is een ministerie van sport, voetbalclubs, BOIC krijgen massa's subsidie voor stadions, promotie, organiseren van EK2000/WK2018,...

Indien de sponsering zich nog zou beperken tot het aanmoedigen van recreatief sporten teneide de volksgezondheid te verbeteren zou ik het nog aanvaardbaar vinden.
Volwassen mannen in belachelijk veelkleurige sjaaltjes, shirts en schmink hebben echter geen jota te maken met de volksgezondheid.

Ook het feit dat justitie (ondanks de vele achterstand) tegenwoordig ook nog eens belast wordt met de dopingproblematiek is onaanvaardbaar.
Als ik tijdens het oplossen van een kruiswoordraadsel zeur en de oplossing bekijk, krijg ik het gerecht ook niet op mijn dak.

Het lijkt mij dus opportuun dat er geen enkele ¢ belastingsgeld meer geïnvesteerd wordt in topsport/BOIC en dat het ministerie van sport afgeschaft wordt. Akkoord?

PS culturele subsidies mogen wat mij betreft ook afgeschaft worden, maar aangezien er meer sportliefhebbers zijn lijkt dit mij primordiaal.

Laatst gewijzigd door ZERO : 17 augustus 2008 om 12:42.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 12:44   #2
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Helemaal mee eens.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be