Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De pil...
Verbieden, dan wordt onze genenpoel sterker, gaan we de vergrijzing tegen en beperken we het aantal echtscheidingen 0 0%
Niet afschaffen, maar beter waarschuwen voor de risicos 9 69,23%
Stimuleren, want vrije seks en de emancipatie van de vrouw blijven veel te belangrijk 4 30,77%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2008, 15:30   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Vrouwen die de pil nemen kiezen de verkeerde man

wo 13/08/08 11:16 - Vrouwen die de pil nemen, kiezen andere mannen dan wanneer ze hun natuurlijke instinct zouden volgen. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Liverpool.

Een vrouw is van nature aangetrokken tot de geur van mannen die genetisch van haar verschillen. Dat is immers goed voor de voortplanting.

Maar toen de onderzoekers vrouwen lieten kiezen tussen 6 mannen, kozen zij die de pil namen, voor de mannen die genetisch op hen leken.

Volgens de onderzoekers is er daardoor niet alleen een verhoogde kans op miskramen. Het veroorzaakt ook conceptieproblemen en de kinderen krijgen een minder goed immuunsysteem.

Maar de wetenschappers zien nog een ander nadeel. "De pil nemen kan ook relatieproblemen met zich mee brengen", klinkt het.

"Wie stopt met de pil zal haar man mogelijk minder aantrekkelijk vinden."

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...and/080813_Pil
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 16:43   #2
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
wo 13/08/08 11:16 - Vrouwen die de pil nemen, kiezen andere mannen dan wanneer ze hun natuurlijke instinct zouden volgen. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Liverpool.

Een vrouw is van nature aangetrokken tot de geur van mannen die genetisch van haar verschillen. Dat is immers goed voor de voortplanting.

Maar toen de onderzoekers vrouwen lieten kiezen tussen 6 mannen, kozen zij die de pil namen, voor de mannen die genetisch op hen leken.

Volgens de onderzoekers is er daardoor niet alleen een verhoogde kans op miskramen. Het veroorzaakt ook conceptieproblemen en de kinderen krijgen een minder goed immuunsysteem.

Maar de wetenschappers zien nog een ander nadeel. "De pil nemen kan ook relatieproblemen met zich mee brengen", klinkt het.

"Wie stopt met de pil zal haar man mogelijk minder aantrekkelijk vinden."

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...and/080813_Pil
Wat stelt u voor ? De PIL uit de handel nemen ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 16:49   #3
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Allez, C2C. Een topic zonder uw uitdrukkelijke mening?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 17:03   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Nochtans, mannen mogen toch tevreden zijn dat vrouwen de pil willen nemen. Nog altijd plezanter dan zo'n rubbertje.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 17:12   #5
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is er veel meer fout met de pil dan enkel dat. Van mij mogen ze de pil afschaffen en meer onderzoek doen naar andere voorbehoudsmiddelen. Ze moeten jonge meisjes die starten met de pil ook veel beter waarschuwen van wat de gevolgen zijn. Ik ken veel vrouwen die bij het stoppen met de pil enkel nog met medicatie alles terug in gang kunnen krijgen. De pil is echt brol!
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 17:14   #6
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nochtans, mannen mogen toch tevreden zijn dat vrouwen de pil willen nemen. Nog altijd plezanter dan zo'n rubbertje.
Ik vind gezondheid en dergelijke precies toch nog iets belangrijker.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 18:06   #7
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Allez, C2C. Een topic zonder uw uitdrukkelijke mening?
Ik wacht gewoon tot ze de pil voor mannen uitvinden. En aangezien mannen zowiezo promiscue zijn, stelt het hierboven geschetste genetische probleem zich toch niet.

Voorlopig "trek ik mij dus op tijd terug" uit deze discussie, eh.

Laatst gewijzigd door C2C : 14 augustus 2008 om 18:08.
Oud 14 augustus 2008, 18:18   #8
Groentje-18

Standaard

Ik begrijp niet dat een voorbehoedsmiddel waarvan de bijsluiter zo groot is als een krant in niet-tabloïd formaat en waarvan de negatieve effecten op het milieu gekend zijn, nota bene nog verkocht mogen worden?
Maarja, de waarde van geld primeert boven alles natuurlijk.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 21:23   #9
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat een voorbehoedsmiddel waarvan de bijsluiter zo groot is als een krant in niet-tabloïd formaat en waarvan de negatieve effecten op het milieu gekend zijn, nota bene nog verkocht mogen worden?
Maarja, de waarde van geld primeert boven alles natuurlijk.
Mm, de pil heeft toch wel meer geboden dan geld voor de farmaceutische industrie. De bevrijding van miljarden vrouwen, bijvoorbeeld. Toch niet slecht, me dunkt.
Oud 14 augustus 2008, 22:03   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mm, de pil heeft toch wel meer geboden dan geld voor de farmaceutische industrie. De bevrijding van miljarden vrouwen, bijvoorbeeld. Toch niet slecht, me dunkt.
inderdaad.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 22:14   #11
Groentje-18

Standaard

Dat is waar en iedereen heeft wel haar reden om de pil te nemen. Pijnlijke maandstonden, geen gesukkel met condooms, of net als extra bescherming bij condooms, ...
Maar er is ook een deel dat de pil neemt zodat ze de man niet moeten vragen om een condoom te gebruiken bvb... dat lijkt me dan eerder een geval van het tegendeel van emancipatie.

Daarnaast blijft het een desastreus effect hebben op alle soorten, die zich op een dag nog nauwelijks gaan kunnen voortplanten... Dat lijkt me geen bagatelliseerbare bijwerking.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 augustus 2008 om 22:15.
Oud 14 augustus 2008, 23:11   #12
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar en iedereen heeft wel haar reden om de pil te nemen. Pijnlijke maandstonden, geen gesukkel met condooms, of net als extra bescherming bij condooms, ...
Maar er is ook een deel dat de pil neemt zodat ze de man niet moeten vragen om een condoom te gebruiken bvb... dat lijkt me dan eerder een geval van het tegendeel van emancipatie.
Kijk, ik zal eerlijk zijn: ik seks niet graag met een condoom, mijn partner evenmin. Er is niks zo fijn als driftig de geslachtsdelen in volledige vrijheid in en tegen elkaar aan te wrijven.

Ik denk dat de meeste mensen op de planeet het daarover eens zijn, hoewel er overal rubberfetishisten rondlopen.

Citaat:
Daarnaast blijft het een desastreus effect hebben op alle soorten, die zich op een dag nog nauwelijks gaan kunnen voortplanten... Dat lijkt me geen bagatelliseerbare bijwerking.
Er is een effect waargenomen, maar ge overdrijft serieus wanneer ge zegt dat de hormonen in ons drinkwater een "desastreus effect hebben op alle soorten".

Momenteel zijn er slechts enkele soorten, op enkele plaatsen getroffen, en wel die die met hun hele wezen en zijn volop in zwaar vervuilde stromen leven.

Alle andere soorten zijn helemaal niet of zeer weinig geaffecteerd.

Als er nu één menselijke uitvinding is waarvan de ecologische neveneffecten bijlange niet opwegen tegen de enorme sociale voordelen, dan wel de contraceptie-pil.

Maar ik ga akkoord, wanneer vrouwen omkunnen met andere voorbehoedsmiddelen of wanneer er een pil voor mannen wordt ontwikkeld die minder neveneffecten heeft, dan mag dat voor mijn part gestimuleerd worden.

Zolang dat niet het geval is, wegen voor mij de maatschappelijke voordelen van de pil gigantisch sterk op tegen de eventuele kleinschalige ecologische nadelen.
Oud 14 augustus 2008, 23:54   #13
Groentje-18

Standaard

Ik moet je ergens gelijk geven, omdat het misschien logischer zou zijn om (als eerste stap?) de pseudo-oestrogenen, pesticides en andere rommel die een negatief effect heeft op de gezondheid uit de voedselproductie te bannen.

Toch zou het feit dat de pil werkzaam is en iedereen braaf slikt ondanks de bijwerkingen, geen reden mogen zijn om onderzoek naar een pil met minder bijwerkingen op het lichaam en het milieu niet te stimuleren.
Het gezondheidsrisico wordt door dokters trouwens meestal weggewuifd met de mededeling dat de kans op bv trombose groter is als je zwanger bent. (Maar er zijn veel meer bijwerkingen.)
Ik begrijp ook niet waarom het hele land op z'n kop staat als er in vlees hormonen blijken te zitten, terwijl we zelf ze allemaal slikken?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 augustus 2008 om 23:56.
Oud 16 augustus 2008, 11:58   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Emancipatie ? En wie zegt dat er geen vrouwen zijn die opteren voor de pil in plaats van hun man te vragen een condoom te gebruiken ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be