![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zei een mooie vrouw te paard net tegen mij!
Ik at dus overheerlijke bramen uit ons woud, zonder ze eerst af te wassen. Zou die mevrouw wel weten hoe het er in haar lievelingsrestaurant aan toe gaat ? Een neefje van mij was vakantiekracht in een zeer zuur en chic restaurant in Loosdrecht...ik noem geen namen.. Daar worden dus gewoon de restjes hergebruikt voor een volgende maaltijd! Dan liever wilde bramen, maar ze moeten wel rijp zijn. ![]()
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er kan natuurlijk altijd iemand staan pissen hebben op die bezen een kwartier voor jij ze eet ...
![]() Ze staan er meestal op de goede hoogte voor ... ![]() En wat restaurants betreft ... Een goede kok zal zo weinig mogelijk afval hebben , de inkoop van verse voedingswaren is een enorme investering voor een restaurant ... Wat die kliekjes betreft , wie eet er 's anderendaags niet eens iets dat de dag ervoor is klaargemaakt , of hergebruikt het in eten ??? ![]()
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Heb je daar nu nog nooit zelf bij stilgestaan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kok komt uit..........Charleroi! Hij zegt overgens dat tie een Fransoos is, de jokkebrok!
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ![]() niets toffer dan deze lekkere vruchten recht vd struik te eten, laat de wagen aan de kant en stap door het vlaamse land |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bramen vlak bij de weg bevatten veel rotzooi uit auto's, beter even dieper het woud inlopen. Bij het Pluismeer bv, laatste plek in de provincie Utrecht waar adders leven. http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&l...19934&t=h&z=16
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
loop maar niet verloren in die onzalige wouden bij het pluismeer. trouwens, volgens de overlevering van mensen die zoethout voor een cent kochten leven er bij het pluismeer niet enkel adders, maar ook nog eenhoorns en kleine draken. 'bramen plukken in ons bos' is daar niet zonder gevaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik hier in't straat het laatste huis voorbij loop (das 50m verder) heb ik een goei 400m braamstruik met daar halfweg nog een gigantische struik van pakweg 20m op 10m.
Wij plukken ons hier elk jaar onnozel maar dit jaar is het toch maar een magere oogst. Weinig echt dikke sappige exemplaren, veel kleintjes en veel 'droge'. Maar al bij al toch genoeg geplukt voor een 20-tal potjes confituur. ![]() Trouwens; vooraleer wij er confituur van maken wassen we ze wel (spoelen onder de kraan) maar tijdens het plukken sneuvelen er ook al een massa (vooral de dikste) en die worden ongewassen de slokdarm ingemikt hoor. Nooit wormen of iets dergelijks van opgelopen. Weet er hier toevallig iemand nog bosbessen staan? Het laatste bos waar ik er wist staan is onlangs 'propergezet' met een bosmaaier en daar is geen bosbes meer te bespeuren. En de kenners zullen het beamen; bosbessenconfituur is nog lekkerder dan braambessenconfituur. Maar wreed zeldzaam tegenwoordig blijkbaar...
![]() |
#14 |
|
![]() Vroeger gingen wij ook ieder jaar braambessen plukken om ze zo op te eten of er confituur van te maken. Verukkelijk gewoonweg! Zeker op de pannenkoeken!
Deze bossen zijn ondertussen verdwenen... Voor bosbessen gaan we nu naar een plantage in de Limburgse kempen waar je ze zelf kan plukken of kan kopen tegen een redelijke prijs (goedkoper indien zelfgeplukt uiteraard). Zeer lekker en niet te vergelijken met die miezerige hoeveelheden zurige mini-besjes die je in de winkel kan kopen. Als je wil kan ik je het adres van die plantage wel eens doorgeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast bedankt!
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Door te wassen ga je niet alle eitjes verwijderen hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Het was makkelijker op te snorren dan ik dacht en ze hebben een website, ik zal het hier plaatsen dus, moesten er nog geïnteresseerden zijn:
http://www.blauwebessen.be/ ![]() Je kan wel maar zelf plukken tot 31 augustus zie ik. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2008 om 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De levendbarende hagedis op het kleine heideveltje de zandhagedis. En dit arme diertje: ![]()
![]() |