![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De KGB dit conflict uitgelokt. Niet vergeten: Rusland wordt bestuurd door een ex-KGB'er.
De KGB:
De Sovjet-Unie is niet meer, maar de restanten van zijn geheime dienst regeren Rusland. Oekraïne heeft bij de ontmanteling van de SU zijn kernwapens overgedragen aan Rusland. Spijtig, mét kernarsenaal konden ze nu op beide oren slapen. Hoever wil de KGB gaan in zijn heimwee naar de Sovjet-Unie?
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het lijkt me alleszins niet verstandig om nu al van Georgië en NAVO-lidstaat te willen maken. En ik vraag me af of dit wel ooit verstandig zal zijn. Een blijvende twistappel tss de NAVO en Rusland is niet wat we op dit moment nodig hebben. Over Abchazië en Zuid-Ossetië is het laatste woord nog niet gezegd en ik denk dat het nog wel een tijd kan duren vooraleer Georgië een politiek stabiele regio is.
Ik sluit niet uit dat Rusland er naar streeft om zijn invloedssfeer te verstevigen in de voormalige Sovjet-republieken dat het als zijn natuurlijke achtertuin beschouwt. De Russische defensie houdt zich vooral bezig met het beveiligen van de westelijke grens. Een potentiële dreiging vanuit de Kaukasus zullen ze kost wat kost willen vermijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.forbes.com/lists/2008/10/...ires_Rank.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() De KGB betaat niet meer, het is de federale veiligheidsdienst (FSB) geworden. Buiten de naamsverandering is alles hetzelfde gebleven uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad. De KGB wil het liefste de Sovjet-Unie een nieuw leven inblazen onder hun eigen privé-leiderschap. Een nieuwe grootmacht zegmaar (hoewel Rusland nu al niet onderschat mag worden): vreemd toch dat alle problemen van Rusland gaan met hun vroegere Sovjet-medestaten of de aartvijand VS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |